ILPP2/443-240/11-2/EN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 kwietnia 2011 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-240/11-2/EN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2, § 6 i § 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2011 r. (data wpływu 31 stycznia 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla sprzedaży kompleksowej usługi montażu wraz z materiałem żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, moskitier drzwiowych i ramkowych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych - jest:

* nieprawidłowe - w części dotyczącej wykonywania tych czynności w obiektach budowlanych lub ich częściach zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym,

* prawidłowe - w części dotyczącej wykonywania tych czynności w szpitalach, internatach wojskowych i lokalach użytkowych.

UZASADNIENIE

W dniu 31 stycznia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla czynności montażu wraz z materiałem żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, moskitier drzwiowych i ramkowych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się robotami związanymi z montażem pozostałych metalowych i niemetalowych elementów stolarki budowlanej, zakładaniem stolarki budowlanej (43.32 Z). W trakcie robót montowane są niżej wymienione elementy i części stolarki budowlanej:

żaluzje poziome -PKWiU 28.12.10-50.41,

rolety zewnętrzne -PKWiU 28.12.10-50.32,

moskitiery drzwiowe i ramkowe -PKWiU 28.12.10-50.20,

rolety i ich części -PKWiU 25.23.14-70.23,

plisy i ich części -PKWiU 25.23.14-70.24,

żaluzje pionowe -PKWiU 25.23.14-70.22,

markizy tarasowe i balkonowe -PKWiU 25.23.14-70.16.

Wszystkie ww. usługi wykonywane są z materiału własnego nabywanego od innych producentów jako elementy w stanie gotowym do montażu, montowane są w obiektach budownictwa mieszkaniowego lub ich częściach zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, nieprzekraczających limitów określonych w art. 41 ust. 12b. Wyżej wymienione produkty montowane są również przez Wnioskodawczynię w szpitalach, internatach wojskowych, lokalach użytkowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

1.

Czy Wnioskodawczyni postąpi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2007 Nr 6, poz. 581), jeżeli dla sprzedaży kompleksowej usługi montażu wraz z materiałami żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych, moskitier w obiektach budowlanych lub ich częściach zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym zastosuje zgodnie z art. 41 ust. 2, 12 ustawy o VAT stawkę 8%.

2.

Natomiast do sprzedaży w szpitalach, internatach wojskowych i lokalach użytkowych zastosuje stawkę podstawową 23%.

Zdaniem Wnioskodawczyni, zgodnie ze stanem art. 41 ust. 2 i 12 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług VAT na dzień 1 stycznia 2011 r. stawkę podatku, o której mowa w ust. 2 stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Wykonywane przez Wnioskodawczynię prace wykonywane są zgodnie z art. 41 ust. 12a, 12b, 12c w budynkach mieszkalnych lub ich częściach objętych społecznym programem mieszkaniowym o powierzchni nieprzekraczającej limitów określonych w ust. 12b. Zdaniem Wnioskodawczyni, montaż rolet, zewnętrznych żaluzji poziomych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych należy niewątpliwie potraktować jako remont, w przypadku wymiany starych rolet, gdyż zgodnie z definicją remont to przywrócenie wartości użytkowej (funkcjonalności, sprawności techniczno-ekonomicznej) obiektu. W przypadku natomiast montażu nowych rolet i żaluzji jako modernizację budynku lub lokalu mieszkalnego, zgodnie bowiem z definicją modernizacji jest to unowocześnienie, uwspółcześnienie produktu, trwałe ulepszenie, np. istniejącego obiektu budowlanego prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej. Modernizacja obejmuje prace związane z podnoszeniem walorów estetycznych i użytkowych budynku lub innego produktu. W ramach modernizacji może zostać wzbogacona architektura budynków, projektowanych niegdyś według uniwersalnego wzorca, prowadząc do nadania budynkowi wyrazu odpowiadającemu panującym aktualnie modom i gustom. Montaż nowych rolet i żaluzji, plis, markiz niewątpliwie podnosi wartość użytkową budynku mieszkalnego, w którym produkty jakie proponuje Wnioskodawczyni swoim klientom są montowane.

Biorąc powyższe pod uwagę Wnioskodawczyni uważa, iż sprzedawane produkty wraz z montażem w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym można zaliczyć zgodnie z art. 41 ust. 12, jako remont lub modernizację budynku mieszkalnego i zastosować do ich dostawy preferencyjną stawkę 8%. Do dostawy w szpitalach, internatach wojskowych jak i w lokalach użytkowych należy zastosować stawkę 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

* nieprawidłowe - w zakresie stawki podatku dla sprzedaży kompleksowej usługi montażu wraz z materiałem żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, moskitier drzwiowych i ramkowych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych w obiektach budowlanych lub ich częściach zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym,

* prawidłowe - w zakresie stawki podatku dla sprzedaży kompleksowej usługi montażu wraz z materiałem żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, moskitier drzwiowych i ramkowych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych w szpitalach, internatach wojskowych i lokalach użytkowych.

Stosownie do treści art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 - w świetle art. 7 ust. 1 ustawy - rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Zgodnie z art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi.

W myśl art. 41 ust. 2, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W tym miejscu należy zauważyć, iż z dniem 1 stycznia 2011 r. zmianie uległy stawki podatku od towarów i usług. Zgodnie z brzmieniem obowiązującego od wskazanej daty art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy o podatku do towarów i usług, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W myśl z art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Stosownie do treści art. 41 ust. 12a ustawy, przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym, rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Artykuł 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m 2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m 2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej ww. limity, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Obiekty budownictwa mieszkaniowego to, budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11 (art. 2 pkt 12 ustawy).

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, to:

1.

w grupie 111:

a.

w klasie 1110 - budynki mieszkalne jednorodzinne.

Klasa obejmuje: samodzielne budynki takie jak: pawilony, wille, domki wypoczynkowe, leśniczówki, domy mieszkalne w gospodarstwach rolnych, rezydencje wiejskie, domy letnie itp. Domy bliźniacze lub szeregowe, w których każde mieszkanie ma swoje własne wejście z poziomu gruntu.

Klasa nie obejmuje: budynków gospodarstw rolnych (1271), budynków o dwóch mieszkaniach (1121) Budynków o trzech i więcej mieszkaniach (1122),

2.

w grupie 112:

a.

w klasie 1121 - budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe.

Klasa obejmuje: budynki samodzielne, domy bliźniacze lub szeregowe o dwóch mieszkaniach.

b.

w klasie 1122 - budynki o trzech i więcej mieszkaniach.

Klasa obejmuje: budynki mieszkalne pozostałe, takie jak: budynki mieszkalne, o trzech i więcej mieszkaniach.

Klasa nie obejmuje: budynków zbiorowego zamieszkania (1130), hoteli (1211), schronisk młodzieżowych, domków kempingowych, domów wypoczynkowych (1212).

3.

w grupie 113:

a.

w klasie 1130 - budynki zbiorowego zamieszkania.

Klasa obejmuje: budynki zbiorowego zamieszkania, w tym domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np.: domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych itp., budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych, budynki rezydencji prezydenckich i biskupich.

Klasa nie obejmuje: szpitali, klinik i budynków instytucji z opieką medyczną (lekarską lub pielęgniarską) (1264), zabudowań koszarowych (1274).

Stosownie do obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 5 kwietnia 2011 r. § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 246, poz. 1649 z późn. zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

1.

towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2.

robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;

3.

robót konserwacyjnych dotyczących:

a.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,

b.

lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

- w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont (§ 7 ust. 2 ww. rozporządzenia).

Mając na uwadze ww. przepisy należy stwierdzić, iż od dnia 1 stycznia 2011 r. zastosowanie stawki preferencyjnej (8%) możliwe jest jedynie dla czynności stanowiących roboty konserwacyjne oraz usługi budowy, remontu, modernizacji i termoregulacji oraz przebudowy.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

W myśl art. 3 pkt 7 ww. ustawy, przez roboty budowlane należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego.

Z kolei stosownie do art. 3 pkt 7a powołanej wyżej ustawy, przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.

Natomiast definicję remontu zawarto w pkt 8 tego artykułu. W brzmieniu tego punktu przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Zgodnie ze Słownikiem Języka Polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A przez remont rozumie się "doprowadzenie jakiegoś budynku lub urządzenia do stanu używalności" zaś pod modernizacją "unowocześnienie i usprawnienie czegoś".

W znaczeniu słownikowym ("Współczesny słownik języka polskiego", red. Bogusław Dunaj, wyd. Langenscheid Polska Sp. z o.o.), "remont" oznacza zespół czynności, w których wyniku przywraca się sprawność, wartość użytkową jakiegoś obiektu, urządzenia, natomiast "montaż" to składanie, łączenie, ustawianie z poszczególnych części maszyn, maszyn, urządzeń, budowli, zakładanie instalacji. Z kolei "instalować" oznacza zakładać, montować jakieś urządzenia.

W związku z przytoczonymi definicjami stwierdzić należy, że pojęcie "montaż" odnosi się do takiego sposobu działania, w efekcie którego z niezależnie od siebie istniejących części powstaje "wytwór" będący zupełnie nową całością.

Jeśli przedmiotem dostawy jest usługa remontowa, budowlana, konserwacyjna wówczas nie można z niej wyłączyć poszczególnych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, ponieważ obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy (materiał, robocizna, transport, zużyta energia, narzędzi itp.) Wyliczenie, co składa się na wykonaną usługę ma istotne znaczenie informacyjne przy ustalaniu ceny, jednak nie może uzasadnić odrębnego kwalifikowania poszczególnych elementów zawartych w tym wyliczeniu dla celów podatkowych. Jednoznaczne jest, iż montaż, to czynność połączenia gotowych elementów w całość, a ta nie mieści się w definicji budowy, remontu, modernizacji czy konserwacji.

Należy się zgodzić ze stwierdzeniem Wnioskodawczyni, że jeżeli świadczenie dostawcy lub usługodawcy jest bardziej rozbudowane i obejmuje dwie lub więcej pojedynczych czynności (świadczeń), będących elementami całościowego zobowiązania strony transakcji, wówczas mamy do czynienia ze świadczeniem złożonym (lub kompleksowym).

Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą ETS (obecnie Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej) całe świadczenie kompleksowe podlega takim regulacjom opodatkowania VAT, jakie dotyczą świadczenia głównego. Opodatkowanie pozostałych świadczeń, składających się na świadczenie kompleksowe, podlega takim samym regulacjom, jakim podlega świadczenie główne.

Pogląd taki wyrażony został w orzeczeniu ETS w sprawie C-349/96 Card Protection Plan Ltd. W orzeczeniu tym ETS stwierdził, że "pojedyncze świadczenie ma miejsce zwłaszcza wtedy, gdy jedna lub więcej części składowych uznaje się za usługę zasadniczą, podczas gdy inny lub inne elementy traktuje się jako usługi pomocnicze, do których stosuje się te same zasady opodatkowania, co do usługi zasadniczej".

Stosowanie tych samych zasad opodatkowania do usługi zasadniczej oraz usług pomocniczych dotyczy również stawki VAT. Oznacza to, że całe świadczenie kompleksowe podlega opodatkowaniu taką stawką VAT, jaka jest właściwa dla świadczenia podstawowego. Stawka VAT dla świadczeń pomocniczych "podąża" za stawką VAT dla świadczenia podstawowego.

W przypadku Wnioskodawczyni można rozpatrywać świadczenie kompleksowe, które obejmuje dostawę żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, moskitier drzwiowych i ramkowych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych w obiektach budowlanych lub ich częściach oraz usługę montażu. Zarówno ww. dostawa, jak i montaż są opodatkowane tą samą stawką.

Analiza stanu faktycznego na tle przytoczonych przepisów prawa, prowadzi do wniosku, iż dla czynności polegających na dostawie wraz z montażem żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, moskitier drzwiowych i ramkowych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych w obiektach budowlanych lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym brak podstaw do stosowania obniżonej stawki podatku w wysokości 8% VAT.

Powoływany przez Wnioskodawczynię przepis art. 41 ust. 12 ustawy przewiduje bowiem stosowanie preferencyjnej stawki podatku do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Zaś § 7 ust. 1 rozporządzenia odnosi się do robót konserwacyjnych, które mają na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż usługi montażu ww. wyrobów świadczone przez Zainteresowaną nie mieszczą się w katalogu czynności wymienionych w powołanych przepisach. Zatem ww. usługi są opodatkowane wg stawki podstawowej w wysokości 23%.

Również mając na uwadze ww. przepisy należy wskazać, iż dla czynności montażu wraz z materiałem żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, moskitier drzwiowych i ramkowych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych w szpitalach, internatach wojskowych i lokalach użytkowych stosuje się stawkę podstawową 23%.

Reasumując, na podstawie powoływanych przepisów czynności wykonywane przez Wnioskodawczynię w zakresie sprzedaży kompleksowej usługi montażu wraz z materiałem żaluzji poziomych, rolet zewnętrznych, moskitier drzwiowych i ramkowych, rolet i ich części, plis i ich części, żaluzji pionowych, markiz tarasowych i balkonowych:

* w obiektach budowlanych lub ich częściach zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym,

* w szpitalach, internatach wojskowych i lokalach użytkowych,

są opodatkowane stawką podstawową 23%.

Nadmienia się, że od dnia 6 kwietnia 2011 r. obowiązuje rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392).

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl