ILPP2/443-17/13-2/AKr

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 marca 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-17/13-2/AKr

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 4 stycznia 2013 r. (data wpływu 8 styczna 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenia przyszłego.

Dnia 1 stycznia 2013 r. Wnioskodawca rozpoczął działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Przedmiotem działalności na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej będzie usługa świadczona wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Usługa będzie polegać na sprzedaży danych (w szczególności finansowych) biur podroży, które złożyły sprawozdania do Krajowego Rejestru Sądowego. Dane finansowe będą obejmować zarówno informacje ze sprawozdania finansowego, jak i odpowiednio wyliczone wskaźniki. Klientami będą w przeważającej części osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. W celu chęci wybrania odpowiedniej usługi, klienci będą wskazywać na stronie internetowej konkretne biuro podróży, wybrany wariant raportu z danymi (podstawowy, pełny, premium) oraz formę płatności za usługę. Raporty z danymi finansowymi (usługa) będą wysyłane na adres email klienta. Minimalnymi i w przypadku płatności za pomocą SMSa jedynymi danymi klienta będą dane adresu email.

Opłata (100% ceny usługi) za dostarczenie usługi będzie pobierana przy pomocy różnych form rozliczeniowych, takich jak:

a.

przelewy internetowe,

b.

płatności z wykorzystaniem telefonii komórkowej (SMS).

Zapłata za usługę w formie przelewu internetowego lub SMSa będzie następować wyłącznie za pośrednictwem podmiotu "A" Sp. z o.o. (portal XXX).

Jeśli klient dokona płatności przelewem elektronicznym internetowym z banku obsługiwanego przez "A" Sp. z o.o., jego wpłata pojawi się natychmiast na koncie serwisu płatności, a informacja o wpłacie przekazywana jest do Wnioskodawcy w ciągu kilku minut. Wpłata ta jest też natychmiast dostępna do dokonania przelewu na rachunek Wnioskodawcy. Informacja o fakcie zapłaty przelewem i dostępności do dokonania przelewu jest widoczna poprzez panel administracyjny "A" Sp. z o.o.

Jeśli klient dokona płatności poprzez SMS, informacja o poprawnej transakcji będzie przekazywana natychmiast do Wnioskodawcy, ale rzeczywisty przelew pieniędzy na konto "A" Sp. z o.o. nastąpi w terminie do 60 dni od końca miesiąca, w którym odbyła się transakcja. Należność Wnioskodawcy od płatności klientów poprzez SMS staje się dostępna w serwisie płatności po ich rzeczywistym przelewie na konto serwisu płatności oraz po otrzymaniu od Wnioskodawcy faktury VAT na tę należność, wg danych otrzymanych od operatorów SMS/MMS/IVR/WAP i przedstawionych w panelu administracyjnym "A" Sp. z o.o.

Wnioskodawca nie otrzyma pełnej kwoty jaką uiścił klient. Dzieje się tak dlatego, ponieważ podmiot "A" Sp. z o.o. potrąca opłaty za korzystanie z jego usług.

Środki zgromadzone na koncie "A" Sp. z o.o. są przekazywane na życzenie Wnioskodawcy, za pośrednictwem banku, na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Każda z przewidywanych postaci rozliczeń jest realizowana w ostatecznym rachunku za pośrednictwem banku i nie dochodzi do bezpośredniego kontaktu pomiędzy sprzedawcą i kupującym. Wnioskodawca zwykle nie będzie dysponował wiedzą, co do miejsca zamieszkania usługobiorcy.

Będzie istniała możliwość przyporządkowania konkretnej płatności do konkretnej transakcji. Dzieje się tak dlatego, ponieważ spółka "A" Sp. z o.o. przekazuje informacje o każdej dokonanej transakcji za pomocą emaila. Dodatkowo, wszystkie informacje o transakcjach są też dostępne na platformie serwisu płatności.

Na koniec miesiąca drukowane będzie zestawienie wpływów na konto "A" Sp. z o.o. i przechowywane przez Wnioskodawcę jako uzupełnienie wyżej wymienionej ewidencji.

Wnioskodawca, poza sprzedażą opisanych usług nie wykonuje i nie zamierza wykonywać innych czynności na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Pierwsza sprzedaż na rzecz osoby fizycznej jeszcze nie nastąpiła.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących obrotu związanego ze sprzedażą danych biur podróży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

Zdaniem Wnioskodawcy, zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r.

Zgodnie z § 2 ust. 1 wspomnianego rozporządzenia, w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2014 r., zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia. W pozycji 37 tego załącznika wymienione zostało "Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli zapłaty za wykonaną czynność dokonano w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła".

Wedle stanowiska Wnioskodawcy, w zakresie opisanych we wniosku usług, Zainteresowany będzie spełniać warunki do korzystania z powyższego zwolnienia, a przewidywane formy płatności występujące w jego działalności nie będą skutkowały powstaniem obowiązku ewidencjonowania obrotu. Każda z przewidywanych postaci rozliczeń (przelew od klienta lub od operatora komórkowego) jest realizowana za pośrednictwem banku i nie dochodzi do bezpośredniego kontaktu pomiędzy sprzedającym, a kupującym. Dzięki dobremu zapleczu serwisu płatności "A" Sp. z o.o. nie będzie problemu z ustaleniem zapisu "z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła". Dodać należy, że biorąc pod uwagę charakter działalności, którą zamierza prowadzić Wnioskodawca, ewentualne przypisanie obowiązku stosowania kas rejestrujących prowadziłoby do niemożności realizowania podstawowych przepisów obowiązujących w tym zakresie, takich jak zabezpieczony sankcjami karnymi obowiązek wręczenia klientowi paragonu. Trudno byłoby twierdzić, iż zamierzeniem prawodawcy było, aby w przypadku usług wykonywanych poprzez Internet, Wnioskodawca przesyłał paragon np. drogą pocztową każdej osobie dokonującej zakupu (szczególnie, że w przypadku płatności poprzez SMS dana osoba podaje jedynie swój adres email).

W przypadku Wnioskodawcy, zważywszy na brak płatności gotówkowych, nie istnieje niebezpieczeństwo zaniżania obrotu, które uzasadniałoby potrzebę stosowania kas rejestrujących. Wnioskodawca nie będzie dokonywać sprzedaży usług, które podlegałyby obowiązkowi ewidencjonowania w kasie rejestrującej i nie będzie miał obowiązku instalowania takiej kasy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego o uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów - w myśl art. 7 ust. 1 ustawy - rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przepis art. 8 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Na mocy art. 2 pkt 22 ustawy, przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Obowiązek stosowania kasy rejestrującej w celu ewidencjonowania sprzedaży towarów lub usług wynika bezpośrednio z art. 111 ustawy. I tak, w ust. 1 powołanego artykułu postanowiono, iż podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, iż obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (...).

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących w obecnym stanie prawnym, tj. od dnia 1 stycznia 2013 r. reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2013 r. poz. 1382), zwane dalej rozporządzeniem.

Regulacje zawarte w powołanym rozporządzeniu przewidują zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących ze względu na rodzaj prowadzonej działalności - zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia (zwolnienie przedmiotowe) oraz ze względu na wysokość obrotu - do określonej tym przepisem wysokości obrotów (zwolnienie podmiotowe).

I tak, stosownie do § 3 ust. 1 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2014 r.:

1.

podatników, u których kwota obrotu realizowanego na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 20 000 zł, a w przypadku podatników rozpoczynających w poprzednim roku podatkowym dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nierpowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli kwota obrotu z tego tytułu nie przekroczyła w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w poprzednim roku podatkowym kwoty 20 000 zł,

2.

podatników rozpoczynających po dniu 31 grudnia 2012 r. dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli przewidywany przez podatnika obrót z tego tytułu nie przekroczy, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w danym roku podatkowym, kwoty 20 000 zł,

3.

podatników, którzy dokonują dostawy towarów lub świadczą usługi zwolnione z obowiązku ewidencjonowania, wymienione w części I załącznika do rozporządzenia, w przypadku gdy udział obrotu z tytułu czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, wymienionych w części I załącznika do rozporządzenia, w całkowitym obrocie podatnika realizowanym na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, zwany dalej "udziałem procentowym obrotu", był w poprzednim roku podatkowym wyższy niż 80%,

4.

podatników rozpoczynających po dniu 31 grudnia 2012 r. dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli przewidywany przez podatnika udział procentowy obrotu za okres pierwszych sześciu miesięcy wykonywania tych czynności, a w przypadku gdy przewidywany okres wykonywania tych czynności w roku podatkowym jest krótszy niż sześć miesięcy - przewidywany udział procentowy obrotu za okres do końca roku, będzie wyższy niż 80%.

Na podstawie § 3 ust. 2 rozporządzenia, zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie stosuje się w przypadku podatników, którzy w poprzednim roku podatkowym byli obowiązani do ewidencjonowania lub przestali spełniać warunki do zwolnienia.

W myśl § 5 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku podatników, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, zwolnienie traci moc po upływie dwóch miesięcy następujących po miesiącu, w którym podatnik przekroczył obrót realizowany na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w kwocie 20 000 zł.

Stosownie do § 5 ust. 2 rozporządzenia, w przypadku podatników, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, zwolnienie traci moc po upływie dwóch miesięcy następujących po miesiącu, w którym podatnik przekroczył obrót z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności, w kwocie 20 000 zł.

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem podmiotowym, tj. dotyczącym podmiotu.

Wskazać należy, iż każda sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych ma wpływ na wielkość obrotu wyznaczającego obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Kwotę obrotu uprawniającą do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących określa się sumując całą sprzedaż (w danym roku) na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Jednakże na mocy § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2014 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym, tj. dotyczącym niektórych czynności wykonywanych przez podatnika.

W poz. 37 ww. załącznika do rozporządzenia wskazano, że czynnością zwolnioną z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej jest świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli zapłaty za wykonaną czynność dokonano w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.

Korzystanie z powyższego zwolnienia wymaga spełnienia określonych warunków wynikających wprost z zapisu tej regulacji.

A zatem, zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy sprzedaży usług świadczonych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych można stosować jeżeli:

* zapłata za świadczoną usługę w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,

* z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.

Niewystąpienie jednego z nich oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Należy również wskazać, iż z zapisu § 4 ust. 1 rozporządzenia wynika, że zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3, nie stosuje się w określonych w nim przypadkach.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca od dnia 1 stycznia 2013 r. rozpoczął działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Przedmiotem działalności na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej będzie usługa świadczona wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Usługa będzie polegać na sprzedaży danych (w szczególności finansowych) biur podroży, które złożyły sprawozdania do Krajowego Rejestru Sądowego. Dane finansowe będą obejmować zarówno informacje ze sprawozdania finansowego, jak i odpowiednio wyliczone wskaźniki. Klientami będą w przeważającej części osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. W celu chęci wybrania odpowiedniej usługi, klienci będą wskazywać na stronie internetowej konkretne biuro podróży, wybrany wariant raportu z danymi (podstawowy, pełny, premium) oraz formę płatności za usługę. Raporty z danymi finansowymi (usługa) będą wysyłane na adres email klienta. Minimalnymi i w przypadku płatności za pomocą SMSa jedynymi danymi klienta będą dane adresu email. Opłata (100% ceny usługi) za dostarczenie usługi będzie pobierana przy pomocy różnych form rozliczeniowych, takich jak: przelewy internetowe, płatności z wykorzystaniem telefonii komórkowej (SMS).

Zapłata za usługę w formie przelewu internetowego lub SMSa będzie następować wyłącznie za pośrednictwem podmiotu "A" Sp. z o.o. (portal XXX).

Jeśli klient dokona płatności przelewem elektronicznym internetowym z banku obsługiwanego przez "A" Sp. z o.o., jego wpłata pojawi się natychmiast na koncie serwisu płatności, a informacja o wpłacie przekazywana jest do Wnioskodawcy w ciągu kilku minut. Wpłata ta jest też natychmiast dostępna do dokonania przelewu na rachunek Wnioskodawcy. Informacja o fakcie zapłaty przelewem i dostępności do dokonania przelewu jest widoczna poprzez panel administracyjny "A" Sp. z o.o.

Jeśli klient dokona płatności poprzez SMS, informacja o poprawnej transakcji będzie przekazywana natychmiast do Wnioskodawcy, ale rzeczywisty przelew pieniędzy na konto "A" Sp. z o.o. nastąpi w terminie do 60 dni od końca miesiąca, w którym odbyła się transakcja. Należność Wnioskodawcy od płatności klientów poprzez SMS staje się dostępna w serwisie płatności po ich rzeczywistym przelewie na konto serwisu płatności oraz po otrzymaniu od Wnioskodawcy faktury VAT na tę należność, wg danych otrzymanych od operatorów SMS/MMS/IVR/WAP i przedstawionych w panelu administracyjnym "A" Sp. z o.o. Wnioskodawca nie otrzyma pełnej kwoty jaką uiścił klient. Dzieje się tak dlatego, ponieważ podmiot "A" Sp. z o.o. potrąca opłaty za korzystanie z jego usług.

Środki zgromadzone na koncie "A" Sp. z o.o. są przekazywane na życzenie Wnioskodawcy, za pośrednictwem banku, na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Każda z przewidywanych postaci rozliczeń jest realizowana w ostatecznym rachunku za pośrednictwem banku i nie dochodzi do bezpośredniego kontaktu pomiędzy sprzedawcą i kupującym. Wnioskodawca zwykle nie będzie dysponował wiedzą, co do miejsca zamieszkania usługobiorcy. Będzie istniała możliwość przyporządkowania konkretnej płatności do konkretnej transakcji. Dzieje się tak dlatego, ponieważ spółka "A" Sp. z o.o. przekazuje informacje o każdej dokonanej transakcji za pomocą emaila. Dodatkowo, wszystkie informacje o transakcjach są też dostępne na platformie serwisu płatności. Na koniec miesiąca drukowane będzie zestawienie wpływów na konto "A" Sp. z o.o. i przechowywane przez Wnioskodawcę jako uzupełnienie wyżej wymienionej ewidencji.

Wnioskodawca, poza sprzedażą opisanych usług nie wykonuje i nie zamierza wykonywać innych czynności na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Pierwsza sprzedaż na rzecz osoby fizycznej jeszcze nie nastąpiła.

Reasumując, na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z poz. 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, Zainteresowany będzie mógł korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej obrotu z tytułu świadczenia przedmiotowych usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, gdyż zapłata dokonywana jest bezgotówkowo za pośrednictwem rachunku bankowego (za pośrednictwem Spółki z o.o. "A" - XXX), a z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednocześnie wynika jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl