ILPP2/443-1606/10-4/AD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 grudnia 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-1606/10-4/AD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Powiatu, przedstawione we wniosku z dnia 7 września 2010 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 27 września 2010 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 30 września 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 grudnia 2010 r. (data wpływu 6 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportem nieruchomości zabudowanej i niezabudowanej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportem nieruchomości zabudowanej i niezabudowanej. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 grudnia 2010 r. (data wpływu 6 grudnia 2010 r.) o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wojewoda decyzją z dnia 15 marca 2000 r. stwierdził, że z dniem 1 stycznia 1999 r. mienie Skarbu Państwa będące we władaniu Szpitala stało się z mocy prawa mieniem Powiatu, który zgodnie z ustawą o zakładach opieki zdrowotnej jest organem założycielskim Szpitala. Powiat stał się właścicielem nieruchomości zabudowanej oznaczonej jako działka 64 o powierzchni 3,3549 ha oraz budynków i budowli trwale połączonych z nieruchomością gruntową, tj. budynku głównego Szpitala, budynku oddziału rehabilitacji, budynku administracyjnego, budynku pralni, budynków magazynu, budynków portierni, budynków gospodarczych, budynku wiaty, budynku prosektorium oraz budowli - oczyszczalni ścieków, ogrodzenia w ramach ogrodzenia w kratach, hydrofonii, studnii wierconej, studzienki, drogi i placów z trelinki, asfaltu betonu. Szpital (poszczególne budynki i budowle) został wybudowany w przedziale od 1920 r. do 1990 r., a jego obiekty aż do chwili obecnej są wykorzystywane do świadczenia usług w zakresie działalności medycznej. W stosunku do tych obiektów Powiatowi nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jak również w stosunku do tych budynków i budowli nie dokonano nakładów przekraczających 30% ich wartości. Na mocy ww. decyzji Wojewody ego Powiat stał się właścicielem rzeczy ruchomych - środków (sprzętu medycznego, wyposażenia).

Zgodnie z uchwałą Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu, aktem notarialnym z dnia 21 września 2000 r., zostało ustanowione nieodpłatne prawo użytkowania nieruchomości zabudowanej, stanowiącej działkę 64 na rzecz Szpitala. Na podstawie ww. aktu notarialnego nieruchomość została przekazana protokołem zdawczo-odbiorczym z dnia 22 września 2000 r. we władanie Szpitala. Przekazane zostały również na rzecz Szpitala ruchomości - sprzęt medyczny, wyposażenie.

W 2003 r., w związku z faktem, iż część nieruchomości stała się zbędna dla Szpitala, zlecony został podział działki 64, w efekcie czego wydzielono działkę 64/1 o powierzchni 0,2437 ha oraz działkę 64/2 o powierzchni 3,1112 ha zabudowaną budynkami i budowlami wyżej opisanymi. W dniu 17 grudnia 2003 r. działka 64/1 została wyłączona z użytkowania Szpitala. Włączono ją do zasobu nieruchomości Powiatu, gdzie znajduje się do dnia dzisiejszego.

Działka ta w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod zabudowę usługową - usługi ochrony zdrowia oraz tereny zielone. Wg zapisu Ewidencji Gruntów i Budynków stanowi teren zabudowany. Działka ta w rzeczywistości nie jest zabudowana. Działka 64/2 nadal pozostała w użytkowaniu Szpitala.

W lutym 2006 r. Decyzją Burmistrza Miasta i Gminy zatwierdzony został - na wniosek Zarządu Powiatu - podział działki 64/2 na działki 64/3 o powierzchni 2,4492 ha zabudowany budynkiem głównym Szpitala, budynkiem administracyjnym, budynkiem pralni, budynkami magazynu, budynkami portierni, budynkiem gospodarczym, budynkiem wiaty, budynkiem prosektorium oraz budowlami. Działka 64/4 o powierzchni 0,0820 ha stanowiącą drogę dojazdową do powstałych po podziale działek (w ewidencji gruntów oznaczona symbolem - dr), działka 64/5 o powierzchni 0,2202 ha, na której znajduje się część ogrodzenia w kratach oraz studnia wiercona jako budowle trwale związane z gruntem, działka 64/6 o powierzchni 0,3598 ha zabudowanej budynkiem Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego (dawna nazwa budynku rehabilitacji), budynkiem gospodarczym, planem z trelinki i asfaltu. Po dokonaniu podziału wydzielone działki nadal pozostały w użytkowaniu Szpitala.

Z uwagi na narastające zadłużenie i ryzyko bankructwa w dniu 31 października 2007 r. Rada Powiatu podjęła uchwałę w sprawie likwidacji Szpitala celem utworzenia niepublicznego zakładu opieki zdrowotnej. Proces likwidacji rozpoczęto dnia 31 października 2007 r., a jego zakończenie nastąpiło 31 stycznia 2010 r. Wcześniej, tj. 26 lipca 2007 r. Rada Powiatu podjęła uchwałę o utworzeniu Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w celu powołania niepublicznego zakładu opieki zdrowotnej. Ciągłość działalności medycznej została zachowana. Większość działalności medycznej została przyjęta przez Spółkę z o.o. Niewielka część działalności nadal prowadzona była przez Szpital Powiatowy w likwidacji. Uchwałę z dnia 5 lutego 2008 r. Zarząd Powiatu wyłączył prawo nieodpłatnego użytkowania nieruchomości przysługujące Szpitalowi Powiatowemu w likwidacji poprzez ograniczenie tego prawa do części nieruchomości zabudowanej, oznaczonej jako działka 64/3, niezbędnej do dalszej działalności publicznego zakładu opieki zdrowotnej - Szpitala, tj. pomieszczeń sterylizacji, działu rehabilitacji, fizykoterapii oraz pomieszczeń biurowych. Pozostała część działki 64/3 oraz działki 64/4, 64/5 i 64/6 zostały przyjęte do zasobu nieruchomości Powiatu. Podobnie zostały przyjęte ruchomości - sprzęt medyczny, wyposażenie. Szpitalowi w likwidacji pozostawiono jedynie część sprzętu medycznego oraz wyposażenia niezbędnego do prowadzenia działalności. Uchwałą z dnia 3 czerwca 2008 r. Zarząd Powiatu wygasił prawo nieodpłatnego użytkowania przysługujące Szpitalowi do pozostającej w użytkowaniu części działki 64/3 i przejął tę część do zasobu nieruchomości Powiatu. Wyposażenie i sprzęt medyczny w części pozostawionej Szpitalowi w likwidacji nadal był w jego użytkowaniu.

W dniu 10 czerwca 2008 r. na podstawie zawartej pomiędzy Powiatem m, a Spółką umowy użyczenia, nieruchomość składająca się z działek 64/3, 64/4, 64/5 i 64/6 została przekazana we władanie Spółce. Przekazano również sprzęt medyczny i wyposażenie znajdujące się w zasobie majątku Powiatu. W dniu 1 lipca 2008 r. - zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu - nieruchomość zabudowana oznaczona według operatu Ewidencji Gruntów jako działka 64/3, 64/4, 64/5, 64/6 została przekazana przez Powiat w 10-letnią dzierżawę Spółce, po uprzednim wygaszeniu umowy użyczenia z dnia 10 czerwca 2008 r. Po zakończeniu procesu likwidacji Szpitala, tj. 31 stycznia 2010 r., pozostający w użytkowaniu Szpitala sprzęt medyczny i wyposażenie zostały przekazane do Starostwa Powiatowego - zgodnie z art. 60 ust. 6 ustawy o Zakładach Opieki Zdrowotnej z dnia 30 sierpnia 1991 r. Stały się one własnością Powiatu. Środki te zostały przekazane w drodze umowy z dnia 16 lutego 2010 r. z mocą obowiązującą od 2 lutego 2010 r. na rzecz Spółki i do chwili obecnej znajdują się w dzierżawie Spółki.

Ponadto, Powiat umową z dnia 6 października 2008 r. zlecił wykonanie dokumentacji na rozbudowę i przebudowę, nadbudowę obiektu Szpitalnego. Inwestycja nie została wykonana. Do dnia dzisiejszego dokumentacja jest w posiadaniu zleceniodawcy, tj. Powiatu.

Powiat zamierza wnieść aportem nieruchomość gruntową zabudowaną, w skład której wchodzą działki 64/3, 64/4, 64/5, 64/6 oraz 64/1 wraz z budynkami i budowlami położonymi na tej nieruchomości gruntowej, trwale związanych z gruntem - do Spółki w celu podwyższenia kapitału zakładowego Spółki.

Ponadto zamierza wnieść aportem do Spółki sprzęt medyczny i wyposażenie przyjęte po zlikwidowanym szpitalu oraz dokumentację na rozbudowę, przebudowę obiektu Szpitalnego.

Wniesienie aportem ww. ma nastąpić do końca 2010 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy wniesienie aportu w postaci wskazanej nieruchomości gruntowej składającej się z działek 64/3, 64/4, 64/5 i 64/6 oraz budynków i budowli na niej położonych, a trwale z gruntem związanych (przy czym przez grunt rozumie się całą powierzchnię działki) w zamian za objecie udziałów w Spółce korzystać będzie ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10.

2.

Czy wniesienie aportem do Spółki niezabudowanej działki 64/1 będzie opodatkowane stawką podatku 22%.

Zdaniem Wnioskodawcy, wniesienie aportu w postaci wskazanej nieruchomości gruntowej składającej się z działek: 64/3, 64/4, 64/5, 64/6 oraz budynków i budowli położonych na tej nieruchomości będzie korzystało ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy. Zgodnie z przepisami ustawy opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Towarami w rozumieniu ustawy są m.in. budynki, budowle lub ich części oraz grunty. Wniesienie aportu rzeczowego do Spółki jest rozumiane w świetle ustawy jako dostawa towaru, a zatem podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Przedmiotem zamierzonego aportu jest nieruchomość gruntowa, na której znajdują się budynki, budowle i ich części trwale z gruntem związane. Zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy w przypadku dostawy budynków, budowli trwale związanych z gruntem z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. A zatem w świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków, budowli lub ich części, grunt, na którym są one posadowione dzieli byt prawny budynków, budowli lub ich części.

Stosownie do zapisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, dostawa budynków, budowli lub ich części zwolniona jest od podatku z wyjątkiem jednak gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim. Między pierwszym zasiedleniem, a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż dwa lata. Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 14 ustawy, przez pierwsze zasiedlenie należy rozumieć oddanie do użytkowania w wykonywaniu czynności opodatkowanych pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli po ich wybudowaniu, ulepszeniu - jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej. W opisanym przez Wnioskodawcę zdarzeniu planowana dostawa budynków i budowli będzie zwolniona na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 z podatku, ponieważ pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą upłynął okres dłuższy niż 2 lata. W konsekwencji natomiast dostawa przedmiotowych nieruchomości w formie aportu będzie zwolniona od podatku od towarów i usług. Zainteresowany uważa również, że aport działki 64/1 będzie opodatkowany stawką 22% właściwą dla dostawy towaru jakim jest grunt niezabudowany, przeznaczony pod zabudowę.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy, należy rozumieć rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Pojęcie "transakcji zbycia" należy rozumieć w sposób zbliżony do terminu "dostawy towarów" w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy, tzn. "zbycie" obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem jak właściciel, np. sprzedaż, zamianę, darowiznę, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego, czyli aportu.

Podstawowa stawka podatku VAT, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział trzy stawki preferencyjne: 7%, 3% i 0%. Ustawodawca daje także podatnikom możliwość stosowania zwolnień podatkowych.

W świetle art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Zgodnie z przepisem art. 2 pkt 14 ustawy, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Należy zaznaczyć, iż oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegających opodatkowaniu, a za takie należy rozumieć także umowy najmu i dzierżawy. Zatem, należy uznać za pierwsze zasiedlenie moment oddania budynku do użytkowania pierwszemu najemcy (dzierżawcy).

Natomiast, treść art. 29 ust. 5 ustawy stanowi, iż w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków lub budowli, dokonywanej wraz z dostawą gruntu, na którym są one posadowione, grunt dzieli byt prawny budynków w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku jak przy dostawie budynków, budowli lub ich części trwale z gruntem związanych. Jeżeli dostawa budynków albo budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca na podstawie decyzji Wojewody ego stał się właścicielem nieruchomości zabudowanej oznaczonej jako działka 64 o powierzchni 3,3549 ha oraz budynków i budowli trwale połączonych z nieruchomością gruntową, tj. budynku głównego Szpitala, budynku oddziału rehabilitacji, budynku administracyjnego, budynku pralni, budynków magazynu, budynków portierni, budynków gospodarczych, budynku wiaty, budynku prosektorium oraz budowli - oczyszczalni ścieków, ogrodzenia w ramach ogrodzenia w kratach, hydrofonii, studnii wierconej, studzienki, drogi i placów z trelinki, asfaltu betonu. W stosunku do tych obiektów Zainteresowanemu nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jak również w stosunku do tych budynków i budowli nie dokonano nakładów przekraczających 30% ich wartości.

W 2003 r. w związku z faktem, iż część nieruchomości stała się zbędna dla Szpitala, zlecony został podział działki 64, w efekcie czego wydzielono działkę 64/1 o powierzchni 0,2437 ha oraz działkę 64/2 o powierzchni 3,1112 ha zabudowaną budynkami i budowlami wyżej opisanymi.

W lutym 2006 r. dokonano podziału działki 64/2 na działki 64/3 o powierzchni 2,4492 ha zabudowany budynkiem głównym Szpitala, budynkiem administracyjnym, budynkiem pralni, budynkami magazynu, budynkami portierni, budynkiem gospodarczym, budynkiem wiaty, budynkiem prosektorium oraz budowlami. Działka 64/4 o powierzchni 0,0820 ha stanowiącą drogę dojazdową do powstałych po podziale działek (w ewidencji gruntów oznaczona symbolem - dr), działka 64/5 o powierzchni 0,2202 ha, na której znajduje się część ogrodzenia w kratach oraz studnia wiercona jako budowle trwale związane z gruntem, działka 64/6 o powierzchni 0,3598 ha zabudowanej budynkiem Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego (dawna nazwa budynku rehabilitacji), budynkiem gospodarczym, planem z trelinki i asfaltu.

W dniu 1 lipca 2008 r. - zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu - nieruchomość zabudowana oznaczona według operatu Ewidencji Gruntów jako działka 64/3, 64/4, 64/5, 64/6 została przekazana przez Powiat w 10-letnią dzierżawę Spółce.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż aport budynków i budowli posadowionych na działkach 64/3, 64/4, 64/5, 64/6 nie będzie odbywać się w ramach pierwszego zasiedlenia. Zatem w opisanej sytuacji należy przyjąć, iż pierwsze zasiedlenie w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, już nastąpiło. Ponadto, pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą upłynął okres dłuższy niż 2 lata, wobec czego wniesienie aportem ww. budynków i budowli będzie korzystała ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.

Skoro zatem dostawa przedmiotowego budynków i budowli korzystała będzie ze zwolnienia od podatku VAT, to również dostawa gruntu, na którym będą one posadowione będzie zwolniona od podatku od towarów i usług - zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy.

Ponadto, z opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca planuje wniesienie aportem działki niezabudowanej 64/1. Działka ta w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod zabudowę usługową - usługi ochrony zdrowia oraz tereny zielone. Wg zapisu Ewidencji Gruntów i Budynków stanowi teren zabudowany. Działka ta w rzeczywistości nie jest zabudowana.

Od zasady opodatkowania dostawy gruntu według stawki podstawowej przewidziano jednak zwolnienia od podatku VAT, np. wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zgodnie z którym w przypadku gruntów niezabudowanych zwolniona od podatku jest jedynie dostawa terenów innych niż budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Z przytoczonego wyżej przepisu jednoznacznie wynika, że kluczowym elementem pozwalającym stwierdzić, czy dostawa nieruchomości niezabudowanych może skorzystać ze zwolnienia od podatku VAT jest określenie przeznaczenia gruntu.

Celem określenia czy dany grunt jest przeznaczony pod zabudowę należy się odwołać do przepisów zawartych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) regulującej zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 i ust. 2 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Zatem o charakterze danego gruntu winien rozstrzygać odpowiedni zapis w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Analiza powołanych wyżej przepisów wskazuje jednoznacznie, że zwolnienie od podatku obejmuje zbycie nieruchomości niezabudowanych (gruntów) wyłącznie w sytuacji, gdy nie są one przeznaczone pod zabudowę. Z powyższego ponad wszelką wątpliwość wynika, że elementem, który determinuje możliwość skorzystania ze zwolnienia od podatku VAT przy zbyciu gruntów jest przeznaczenie gruntu na cele inne niż budowlane.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że planowane przez Wnioskodawcę wniesienie aportem nieruchomości niezabudowanej 64/1, które zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego, nie spełnia przesłanki do skorzystania ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT. Tym samym aport tej nieruchomości podlegać będzie opodatkowaniu stawką 22%.

Wobec powyższego stwierdzić należy, że wniesienie aportem nieruchomości gruntowej składającej się z działek 64/3, 64/4, 64/5 i 64/6 oraz budynków budowli na nich posadowionych, a trwale z gruntem związanych korzystać będzie ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10. Natomiast wniesienie aportem niezabudowanej działki 64/1 będzie opodatkowane stawką podatku 22%.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wniosek w zakresie zdarzenia przyszłego dotyczącego opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności wniesienia aportu ruchomości i dokumentacji projektowej został rozstrzygnięty pismem z dnia 27 grudnia 2010 r. nr ILPP2/443-1606/10-5/AD.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl