ILPP2/443-1257/12-6/AD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 marca 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-1257/12-6/AD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością K., przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2012 r. (data wpływu 14 grudnia 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 18 lutego 2013 r. (data wpływu 20 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 grudnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy otrzymana rekompensata stanowi obrót podlegający opodatkowaniu. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 lutego 2013 r. (data wpływu 20 lutego 2013 r.) o doprecyzowanie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego oraz wskazanie których stanów faktycznych i zdarzeń przyszłych dotyczy uiszczona opłata.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

K. Sp. z o.o. w G. jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W dniu 30 marca 1995 r. aktem notarialnym została założona K. Sp. z o.o. w G. W chwili ustanowienia Spółki wszystkie udziały objęte zostały przez Gminę Miejską G. i stan ten do dnia dzisiejszego nie uległ zmianie. Kapitał zakładowy na dzień złożenia niniejszego wniosku wynosi 8.824.300,00 zł i dzieli się na 88.243 równe i niepodzielne udziały po 100,00 zł za każdy udział i w całości objęty jest przez Gminę Miejską G. Spółka prowadzi działalność w zakresie transportu lądowego pasażerskiego, miejskiego i podmiejskiego (PKD 4931 Z) na terenie miasta i gminy.

W dniu 19 października 2010 r. Spółka zawarła z Gminą Miejską G. umowę o świadczenie usług publicznych - umowę wykonawczą dotyczącą realizacji zadania własnego Gminy Miejskiej G. w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, która weszła w życie w dniu 1 stycznia 2011 r. i obowiązywała do dnia 31 grudnia 2011 r.

Następnie dokładnie taką samą umowę zawarto w dniu 29 grudnia 2011 r., która weszła w życie w dniu 1 stycznia 2012 r. i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2012 r. Ponadto obecnie przedłożono Gminie Miejskiej projekt umowy (identyczny jak dwie ww. umowy) na rok 2013. Podstawę prawną umów stanowi:

1.

Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70;

2.

Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. 2011.5.13 z dnia 7 stycznia 2011 r.).

W myśl art. 2 przywołanego wyżej Rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w G. podlega kontroli właściwemu organowi, jakim jest Gmina Miejska G. i spełnia wymogi stawiane "podmiotom wewnętrznym".

Przedmiotem wymienionych wyżej umów jest szczegółowe określenie warunków organizacyjnych, proceduralnych, finansowych oraz prawnych wykonywania przez Spółkę na rzecz Gminy usług publicznych w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, w tym w szczególności zadań przewozowych w komunikacji autobusowej powierzonych do wykonywania Spółce aktem założycielskim. Zgodnie z treścią umowy do obowiązków Spółki należy m.in.:

1.

wykonywanie na terenie Gminy oraz ewentualnie Gmin członków porozumienia komunalnego przewozów pasażerskich na liniach autobusowych, zgodnie z rozkładem jazdy i normami jakościowymi ustalonymi w umowie;

2.

prowadzenie sprzedaży biletów;

3.

ponoszenie odpowiedzialności za szkody wynikłe z ruchu pojazdów, stanu technicznego nienależytego wykonania niniejszej Umowy wobec pasażerów i osób trzecich;

4.

przestrzeganie zatwierdzonych przez Gminę lub upoważnionego przedstawiciela Gminy rozkładów jazdy;

5.

udostępnianie na każde żądanie upoważnionego przedstawiciela Gminy zapisów z urządzeń technicznych (monitorujących) rejestrujących sposób realizacji usługi przewozowej;

6.

przestrzeganie postanowień uchwał właściwych organów w sprawie taryf oraz przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu pojazdami Spółki.

Szczególnie istotne dla finansów Spółki są rozdziały 6, 7 i 8 umów zawierające zasady ustalania wielkości zadań oraz wysokości rocznej rekompensaty opisane w § 9 umowy w następujący sposób:

1.

Z tytułu wykonywania przez Spółkę zadań przewozowych w komunikacji miejskiej, powierzonych aktem założycielskim, Spółka ma prawo do rekompensaty;

2.

Wysokość rekompensaty wyliczana jest na zasadach określonych w Rozporządzeniu (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, z uwzględnieniem ilości usług przewozowych;

3.

Wysokość rekompensaty nie może przekroczyć kwoty niezbędnej do pokrycia całości lub w odpowiedniej części kosztów związanych z wykonywaniem usług użyteczności publicznej, przy uwzględnieniu związanych z tym przychodów i rozsądnego zysku.

4.

Roczna wysokość rekompensaty nie może przekroczyć kwoty odpowiadającej wynikowi finansowemu netto, który obliczany jest jako:

a.

suma kosztów poniesionych przez Spółkę związanych z wykonywaniem usług użyteczności publicznej,

b.

minus przychody taryfowe i inne przychody wygenerowane podczas wypełniania usług przewozowych zdefiniowane w § 16 pkt 5 z uwzględnieniem upustów handlowych,

c.

plus "rozsądny zysk" - rozumiany jako średnioroczna stopa zwrotu z kapitału własnego, który nie może przekroczyć 6,0% w ujęciu realnym w całym okresie trwania umowy,

d.

plus podatek dochodowy w obligatoryjnym wymiarze.

5.

Przy wyliczeniu wielkości należnej rekompensaty uwzględnione zostają wszystkie koszty ponoszone przez Spółkę. Są to w szczególności:

a.

wszystkie koszty bezpośrednie oraz pośrednie (m.in.: koszty amortyzacji, koszty wynagrodzeń oraz pochodnych, koszty materiałów eksploatacyjnych, koszty ubezpieczeń, koszty obsługi technicznej, koszty napraw i remontów pojazdów, koszty podatków i opłat, pozostałe koszty, koszty związane z utrzymaniem i korzystaniem z niezbędnej infrastruktury technicznej, koszty wyposażenia pojazdów oraz realizacji usługi przewozowej według założonych norm jakości określonych w Załączniku Nr 6 niniejszej Umowy, koszty wydziałowe, itp.) tworzące tzw. techniczny koszt wytworzenia,

b.

koszty ogólnozakładowe zarządu,

c.

koszty finansowe.Koszty kalkulowane będą zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości.

6.

Roczna wysokość należnej rekompensaty oraz określona wielkość zadań przewozowych na dany okres, wyznaczą odpowiednio stawkę na pokrycie kosztu jednostkowego wozokilometra.

7.

Ustalona rekompensata stanowi wynagrodzenie Spółki za zrealizowane zadania przewozowe i jest wartością netto. Zostanie powiększona o należny podatek od towarów i usług według obowiązujących przepisów.

8.

Rozliczenie rekompensaty za świadczone usługi przewozowe następować będzie w cyklach miesięcznych na podstawie cząstkowych faktur VAT.

Uchwałą Rady Miejskiej w G. z dnia 5 grudnia 2011 r., została ustalona ostateczna wartość rekompensaty za rok 2011 w wysokości 5.526.000,00 zł. Rekompensata na rok 2012 przyznana została w drodze Uchwały Rady Miasta w G. z dnia 28 grudnia 2011 r. w kwocie 6.506.000,00 zł. Wartość rekompensaty na rok 2013 nie jest jeszcze znana.Spółka uzyskuje następujące przychody:

1.

Przychody z działalności podstawowej:

a.

rekompensata od Gminy Miejskiej G.,

b.

sprzedaż biletów,

c.

najem autobusu z kierowcą,

d.

reklamy na autobusie;

2.

Przychody ze sprzedaży pozostałych usług:

a.

najmy i dzierżawy nieruchomości,

b.

usługi warsztatowe;

3.

Przychody ze sprzedaży materiałów.

4.

Przychody z operacji finansowych.

5.

Pozostałe przychody operacyjne - np. odszkodowania oraz opłaty dodatkowe za jazdę bez ważnego biletu.

Wszystkie wystawione przez Spółkę faktury VAT w całym roku 2011 oraz w roku 2012 do listopada dla Gminy Miejskiej G. na rekompensatę zawierały podatek VAT w stawce 8%, który następnie wykazywany był w deklaracjach podatkowych VAT-7 jako podatek należny.

Ceny biletów za przejazd komunikacją miejską ustalone zostały Uchwałą Rady Miejskiej w G. z dnia 30 czerwca 2009 r. (z późn. zm.: Uchwałą Rady Miejskiej w G. z dnia 30 maja 2011 r. i Uchwałą Rady Miejskiej w G. z dnia 28 grudnia 2011 r.) w sprawie ustalenia taryfy opłat przewozu osób i bagażu, opłat dodatkowych oraz zasad korzystania z przejazdów bezpłatnych i ulgowych w miejskiej komunikacji zbiorowej obowiązującej na obszarze gminy miejskiej G. realizowanej przez K. Sp. z o.o. w G. w granicach administracyjnych miasta G. na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4 i art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. z 2001 r. Nr 97, poz. 1050 z późn. zm.) oraz art. 33a i 34a ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm.).

Zasady korzystania z komunikacji miejskiej uregulowane zostały przez Zarządzenie Prezydenta Miasta G. z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie zatwierdzenia "Regulaminu korzystania z usług miejskiej komunikacji zbiorowej organizowanej przez K. Sp. z o.o. w G." na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236).

Rekompensata, otrzymywana przez Spółkę od Gminy na pokrycie kosztów związanych z wykonywaniem usług przewozowych nie ma żadnego wpływu na cenę biletu, czyli na cenę świadczonej usługi transportowej i ma ona charakter ogólny, jest dofinansowaniem kosztów działalności.

W uzupełnieniu wniosku Zainteresowany wskazał, że:

1.

W związku z realizacją usług publicznych K. Sp. z o.o. w G. ponosi przede wszystkim następujące wydatki:

a.

wydatki inwestycyjne związane z budową nowej zajezdni autobusowej;

b.

zakup autobusów;

c.

zakup paliw i innych materiałów pędnych (np. oleje, smary, płyny);

d.

zakup części zamiennych do autobusów;

e.

zakup usług remontowych, naprawczych i obsługowych;

f.

zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do obsługi autobusów i utrzymania zajezdni autobusowej (np. elektroniczne tablice informacyjne, autokomputery);

g.

zakup pozostałych materiałów do obsługi linii autobusowych (np. przystankowe tabliczki z rozkładami jazdy, druki kart drogowych);

h.

zakup pozostałych usług do obsługi linii autobusowych (np. obsługa informatyczna systemu sprzedaży biletu elektronicznego oraz informacji pasażerskiej, badania techniczne pojazdów);

i.

zakup maszyn i urządzeń biurowych oraz pozostałego wyposażenia administracyjnego (np. komputery, meble, liczarki do pieniędzy);

j.

zakup materiałów biurowych;

k.

zakupy związane z przepisami BHP (np. środki czystości, odzież robocza mechaników);

I.

zakupy usług ogólnych (np. obsługa informatyczna, telekomunikacja, ochrona mienia, kontrola biletowa, utrzymanie czystości).

2.

Wszystkie wymienione w pkt 1 wydatki realizowane przez Spółkę są związane ze świadczeniem publicznej usługi przewozu i uzyskanym z niej obrotem opodatkowanym podatkiem VAT w stawce 8%, a rekompensata otrzymywana przez Spółkę od Gminy na pokrycie kosztów związanych z wykonywaniem usług przewozowych nie ma żadnego wpływu na cenę biletu, czyli na cenę świadczonej usługi transportowej, kwota dofinansowania w szczególności nie pokrywa różnic w cenie biletów wynikających z przysługujących konkretnemu podróżnemu ulg. Ma ona charakter ogólny, jest ogólnym dofinansowaniem na pokrycie kosztów działalności, czyli stanowi wyrównanie ujemnego wyniku powstałego w związku ze świadczeniem usług publicznych i powinna być powiększona o tzw. "rozsądny zysk". W konsekwencji, jeżeli rachunek ekonomiczny świadczenia usług publicznych przewozu wykaże wynik ujemny (koszty przewyższą przychody), wówczas Spółka uzyska dofinansowanie od Gminy Miejskiej G., które nie tylko pokryje poniesione koszty, ale także powinno zapewnić jej tzw. "rozsądny zysk" określony w umowie jako nie większy niż 6% od kapitału własnego. Istnieje hipotetyczna możliwość, że w danym okresie Spółka zrealizuje ekonomiczny zysk na świadczeniu usług publicznych przewozu na rzecz pasażerów, przychody będą wyższe niż suma kosztów, w rezultacie Spółka nie wystąpi do Gminy o rekompensatę.

3.

Wszystkie faktury dokumentujące wydatki związane z usługami publicznymi, wymienione wyżej w pkt 1, wystawione były oraz będą nadal wystawiane na Wnioskodawcę, czyli na. Sp. z o.o. w G., ul. T., KRS 0..., NIP....

4.

K. Sp. z o.o. posiada status zarejestrowanego czynnego podatnika VAT i nie korzysta z tzw. podmiotowego zwolnienia z podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 113 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011.177.1054 z późn. zm.). Wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7% stanowiący załącznik nr 3 do wymienionej wyżej ustawy o podatku od towarów i usług w pozycji nr 155 wymienia transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski sklasyfikowany przez PKWiU z 2008 r. w pozycji 49.31. Na mocy art. 146a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%. Podsumowując należy wskazać, że świadczone usługi publicznego transportu pasażerskiego miejskiego przez Wnioskodawcę są opodatkowane podatkiem VAT w stawce 8% i wykazywane były w przeszłości oraz będą nadal wykazywane w miesięcznych deklaracjach VAT-7.

Dodatkowo Wnioskodawca wyjaśnił, że zadane pytanie dotyczy zarówno stanu faktycznego jak i zdarzenia przyszłego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy podatek VAT naliczony związany z realizacją usług publicznych w zakresie komunikacji miejskiej będzie podlegał w całości odliczeniu.

Zdaniem Wnioskodawcy, podatek naliczony, związany z realizacją usług publicznego transportu zbiorowego, w całości, w tym w części sfinansowanej rekompensatą, będzie podlegał odliczeniu na zasadach ogólnych bowiem dotyczy usług opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikowi tego podatku i dotyczy podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług, wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył zatem podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. odnoszących się do zakupów, które muszą być wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, jak i niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ponadto powołane wyżej przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie wiążą prawa do odliczenia podatku ze źródłem pochodzenia środków finansowych przeznaczonych na zakup towarów i usług, przy nabyciu których podatek został naliczony.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W chwili ustanowienia Spółki wszystkie udziały objęte zostały przez Gminę Miejską G. i stan ten do dnia dzisiejszego nie uległ zmianie. Zainteresowany prowadzi działalność w zakresie transportu lądowego pasażerskiego, miejskiego i podmiejskiego (PKD 4931 Z) na terenie miasta i gminy.

W związku z realizacją usług publicznych K. Sp. z o.o. w G. ponosi przede wszystkim następujące wydatki:

a.

wydatki inwestycyjne związane z budową nowej zajezdni autobusowej;

b.

zakup autobusów;

c.

zakup paliw i innych materiałów pędnych (np. oleje, smary, płyny);

d.

zakup części zamiennych do autobusów;

e.

zakup usług remontowych, naprawczych i obsługowych;

f.

zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do obsługi autobusów i utrzymania zajezdni autobusowej (np. elektroniczne tablice informacyjne, autokomputery);

g.

zakup pozostałych materiałów do obsługi linii autobusowych (np. przystankowe tabliczki z rozkładami jazdy, druki kart drogowych);

h.

zakup pozostałych usług do obsługi linii autobusowych (np. obsługa informatyczna systemu sprzedaży biletu elektronicznego oraz informacji pasażerskiej, badania techniczne pojazdów);

i.

zakup maszyn i urządzeń biurowych oraz pozostałego wyposażenia administracyjnego (np. komputery, meble, liczarki do pieniędzy);

j.

zakup materiałów biurowych;

k.

zakupy związane z przepisami BHP (np. środki czystości, odzież robocza mechaników);

I.

zakupy usług ogólnych (np. obsługa informatyczna, telekomunikacja, ochrona mienia, kontrola biletowa, utrzymanie czystości).

Wszystkie ww. wymienione wydatki realizowane przez Spółkę są związane ze świadczeniem publicznej usługi przewozu i uzyskanym z niej obrotem opodatkowanym podatkiem VAT w stawce 8%.

Wszystkie faktury dokumentujące wydatki związane z usługami publicznymi, wymienione wyżej, wystawione były oraz będą nadal wystawiane na Wnioskodawcę.

Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, że Wnioskodawcy przysługiwało/przysługuje/będzie przysługiwało pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikające z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług służących wykonywaniu usług w zakresie komunikacji miejskiej, tj. czynnościom opodatkowanym podatkiem VAT.

Interpretacja dotyczy:

* zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym,

* zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto, tut. Organ informuje, że w pozostałym zakresie zostały wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl