ILPP1/443-873/12-4/AI

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 17 grudnia 2012 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-873/12-4/AI

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 września 2012 r. (data wpływu: do Izby Skarbowej w Poznaniu 18 września 2012 r., do Biura KIP w Lesznie 19 września 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 listopada 2012 r. (data wpływu 5 grudnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych w ramach kontraktu menedżerskiego, sposobu dokumentowania i ewidencjonowania obrotów uzyskiwanych z tytułu świadczenia tych usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych w ramach kontraktu menedżerskiego, sposobu dokumentowania i ewidencjonowania obrotów uzyskiwanych z tytułu świadczenia tych usług. Wniosek uzupełniono w dniu 5 grudnia 2012 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz uiszczenie dodatkowej opłaty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Dnia 1 sierpnia 2012 r. Wnioskodawczyni zawarła ze spółką jawną kontrakt menedżerski jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą. Przedmiotem kontraktu menedżerskiego jest osobiste świadczenie na rzecz spółki jawnej stałych usług polegających na bieżącym podejmowaniu wszelkich czynności związanych z finansami spółki, organizacją spółki, administrowaniem spółką, obejmując funkcję Dyrektora Finansowo-Administracyjnego. Tytułem tym Wnioskodawczyni posługuje się w stosunkach wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w relacjach z podmiotami zewnętrznymi.

Głównym przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z wpisem do CEIDG, jest "pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania" (PKD 70.22 Z).

Z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej Zainteresowana jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.

Wnioskodawczyni przewiduje, że poza kontraktem menedżerskim, będzie wykonywać usługi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Kontrakt menedżerski reguluje:

1.

szczegółowy zakres obowiązków, tj. wszelkie czynności związane z finansami Spółki, organizacją Spółki oraz administrowaniem Spółką, w tym zarządzanie pionem finansowym Spółki, kontakt z kancelariami prawniczymi, podejmowanie czynności dotyczących spraw organizacyjnych, systemów informatycznych, ochrony prawnej interesów Spółki, zapewnienie prawidłowości sporządzania i terminowego rozliczenia zobowiązań budżetowych Spółki, sprawozdawczości finansowej, pozyskiwanie źródeł finansowania działalności Spółki, planowanie, budżetowanie działalności firmy wraz z kontrolingiem, nadzór nad prawidłowym przeprowadzeniem i rozliczeniem inwentaryzacji majątku Spółki, podejmowanie działań w zakresie monitorowania i analizowania efektów ekonomicznych poszczególnych działów i komórek Spółki,

2.

wysokość wynagrodzenia - została określona jako część stała określona kwotowo oraz część zmienna uzależniona od oceny dokonywanej przez wspólników spółki jawnej w zakresie jakości i efektywności usług świadczonych przez Menedżera. Kontrakt reguluje wypłatę wynagrodzenia: przed wypłatą wynagrodzenia spółka jako płatnik obliczy i potrąci zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych,

3.

termin płatności wynagrodzenia,

4.

okres wypowiedzenia,

5.

wymiar dyspozycyjności,

6.

obowiązek zachowania tajemnicy oraz sankcje za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,

7.

zakaz konkurencji oraz sankcje za jego naruszenie,

8.

miejsce wykonywania obowiązków wynikających z kontraktu: siedziba Spółki lub poza siedzibą, mając na względzie prawidłowość wykonywania ciążących na Menedżerze celów i zadań wyznaczonych umową,

9.

prawo do płatnej przerwy w świadczeniu usług w łącznym wymiarze 26 dni rocznie.

Zapisy kontraktu zobowiązują Wnioskodawczynię jako Menedżera do:

1.

szczególnej dbałości o interesy Spółki oraz do wykonywania powierzonych zadań, celów i obowiązków ze szczególną starannością, wymaganą przy prowadzeniu działalności gospodarczej,

2.

osobistego świadczenia usług (Zainteresowana nie może powierzyć wykonania zadań wynikających z kontraktu osobie trzeciej),

3.

przestrzegania obowiązujących przepisów prawa oraz przepisów wewnętrznych obowiązujących na terenie przedsiębiorstwa Spółki.

Zgodnie z kontraktem Wnioskodawczyni ma prawo do używania samochodów służbowych tylko do celów służbowych. Zgodnie z kontraktem nie ma prawa do zaciągania zobowiązań w imieniu Spółki. Jako Menedżer jest uprawniona do wydawania poleceń podległym pracownikom Spółki.

Zakres odpowiedzialności wobec osób trzecich nie został w kontrakcie określony. Zgodnie z kontraktem pełniąc funkcję Dyrektora Finansowo-Administracyjnego Wnioskodawczyni nie jest uprawniona do zaciągania zobowiązań w imieniu Spółki. Jest natomiast uprawniona do wydawania poleceń podległym pracownikom.

Składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i wypadkowe pokrywa samodzielnie z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

Ponadto, z pisma z dnia 30 listopada 2012 r., stanowiącego uzupełnienie do wniosku wynika, iż w ramach zawartego kontraktu menedżerskiego:

1.

wynagrodzenie stanowi przychód z działalności wykonywanej osobiście - zgodnie z art. 13 pkt 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,

2.

Zainteresowana nie ponosi odpowiedzialności za działania wobec osób trzecich.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy wykonywane przez Wnioskodawczynię czynności w ramach kontraktu menedżerskiego należy uznać za czynności opodatkowane podatkiem VAT.

2.

Jak udokumentować przychód z tytułu świadczonych przez Wnioskodawczynię czynności w ramach kontraktu menedżerskiego.

3.

Czy przychód z tytułu kontraktu menedżerskiego Zainteresowana winna wykazać w ewidencji sprzedaży VAT prowadzonej przez Wnioskodawczynię działalności gospodarczej zgodnie z art. 109 ustawy o VAT.

Zdaniem Wnioskodawczyni:

Ad. 1

Czynności wykonywane przez Wnioskodawczynię podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT (art. 5 ust. 1).

Zgodnie z art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług, za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli z tytułu wykonania tych czynności osoby te są związane ze zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny pomiędzy zlecającym wykonanie czynności i wykonującym zlecane czynności co do warunków wykonywania tych czynności, wynagrodzenia i odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób trzecich.

Umowa kontraktu menedżerskiego jest stosunkiem prawnym zawartym pomiędzy zlecającym wykonanie czynności a wykonującym zlecane czynności. W kontrakcie menedżerskim uregulowane zostały warunki wykonywania czynności. Nie została natomiast określona odpowiedzialność zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób trzecich. Nie został spełniony jeden z koniecznych warunków nieuznania czynności wykonywanych w ramach kontraktu za samodzielnie wykonywaną działalność gospodarczą. W związku z tym dla celów VAT czynności wykonywane w ramach kontraktu podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.

Ad. 2

Dokumentem potwierdzającym przychód z kontraktu jest faktura wystawiona przez Zainteresowaną jako osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą z wykazaniem wynagrodzenia jako kwoty netto, kwoty podatku VAT oraz kwoty brutto. Składkę na ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy potrąci z wynagrodzenia i odprowadzi Spółka. Otrzymaną przez Wnioskodawczynię kwota będzie kwota wynagrodzenia wraz z podatkiem VAT odpowiednio potrącona o składkę na ubezpieczenie zdrowotne oraz o zaliczkę na podatek dochodowy.

Ad. 3

Przychód z kontraktu menedżerskiego Zainteresowana winna wykazać w ewidencji sprzedaży VAT prowadzonej przez nią działalności gospodarczej zgodnie z art. 109 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zakres tych czynności został zdefiniowany w art. 7 i art. 8 tej ustawy.

Przez dostawę towarów, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast, jak stanowi art. 8 ust. 1 ww. ustawy przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej,

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji,

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres. Według ustawy o podatku od towarów i usług jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Przez świadczenie należy zatem rozumieć każde zachowanie się na rzecz innego podmiotu.

Zakres opodatkowania podatkiem VAT wyznacza nie tylko czynnik przedmiotowy - opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów lub odpłatne świadczenie usług, ale także czynnik podmiotowy - czynności muszą być wykonywane przez podatnika.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych. Nie wszystkie jednak czynności wykonywane przez osoby fizyczne traktuje się jako wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą.

Przepis art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy stanowi bowiem, że za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 1, nie uznaje się czynności z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli z tytułu wykonania tych czynności osoby te są związane ze zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny pomiędzy zlecającym wykonanie czynności i wykonującym zlecane czynności co do warunków wykonywania tych czynności, wynagrodzenia i odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób trzecich.

W katalogu przychodów wymienionych w art. 13 pkt 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), za przychody z działalności wykonywanej osobiście uważa się przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej.

Z cyt. przepisu art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy, wynika, że dla uznania, że określone czynności wykonywane przez osobę fizyczną nie stanowią samodzielnie wykonywanej działalności gospodarczej i tym samym pozostają poza regulacjami ustawy o podatku od towarów i usług, istotne jest łączne spełnienie wszystkich elementów wymienionych w tym przepisie, to jest związanie zleceniobiorcy ze zlecającym wykonanie tych czynności prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny pomiędzy zlecającym a wykonującym zlecane czynności co do warunków:

1.

wykonywania tych czynności,

2.

wynagrodzenia

3.

oraz odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób trzecich.

W przypadku dwóch pierwszych warunków stwierdzić należy, iż każdy w zasadzie stosunek prawny o charakterze odpłatnym, istniejący pomiędzy podmiotem zlecającym wykonanie danej czynności a podmiotem, który daną czynność wykonuje jest w jakimś sensie określony co do warunków wykonywania danych czynności oraz wynagrodzenia. Jednakże nie w każdym stosunku cywilnoprawnym określony jest zakres odpowiedzialności zlecającego za wykonanie zlecanych czynności. Należy jeszcze raz przypomnieć, że sformułowanie art. 15 ust. 3 pkt 3 ww. ustawy o VAT odnoszące się do odpowiedzialności, należy rozumieć jako odpowiedzialność zleceniodawcy w stosunku do osób trzecich, za czynności realizowane przez zleceniobiorcę w ramach wykonywania zlecenia. Tylko w takim przypadku ryzyko wykonania czynności zleconych przechodzi z faktycznego wykonawcy na osobę zlecającą ich wykonanie, co wyklucza samodzielny charakter działalności zleceniobiorcy. Tak rozumiana odpowiedzialność za wykonanie czynności wskazuje, kto ponosi ryzyko prowadzonej działalności, a tym samym wskazuje na wyłączenie ze sfery samodzielności (i z grona podatników podatku od towarów i usług) tego podmiotu, który nie odpowiada za efekt wykonywanej pracy wobec osób trzecich. Nie będzie więc podatnikiem w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług osoba, która w ramach podpisanej umowy, tworzyć będzie ze zlecającym więzi analogiczne ze stosunkiem pracy, nie ponosząc tym samym ryzyka ekonomicznego w związku z wykonywanymi czynnościami. Tylko spełnienie wymogów wyłączających samodzielność działania poprzez zawarcie więzi prawnej między zleceniodawcą a zleceniobiorcą co do warunków wykonywania zleconych czynności, wynagrodzenia i odpowiedzialności zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób trzecich, pozwala jednocześnie wyłączyć wykonywane czynności, z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, której głównym przedmiotem jest "pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania" (PKD 70.22 Z). Z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej Zainteresowana jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Dnia 1 sierpnia 2012 r. Wnioskodawczyni zawarła ze spółką jawną kontrakt menedżerski jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą. Przedmiotem kontraktu menedżerskiego jest osobiste świadczenie na rzecz spółki jawnej stałych usług polegających na bieżącym podejmowaniu wszelkich czynności związanych z finansami spółki, organizacją spółki, administrowaniem spółką, obejmując funkcję Dyrektora Finansowo-Administracyjnego. Tytułem tym Wnioskodawczyni posługuje się w stosunkach wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w relacjach z podmiotami zewnętrznymi. Kontrakt menedżerski reguluje:

1.

szczegółowy zakres obowiązków, tj. wszelkie czynności związane z finansami Spółki, organizacją Spółki oraz administrowaniem Spółką, w tym zarządzanie pionem finansowym Spółki, kontakt z kancelariami prawniczymi, podejmowanie czynności dotyczących spraw organizacyjnych, systemów informatycznych, ochrony prawnej interesów Spółki, zapewnienie prawidłowości sporządzania i terminowego rozliczenia zobowiązań budżetowych Spółki, sprawozdawczości finansowej, pozyskiwanie źródeł finansowania działalności Spółki, planowanie, budżetowanie działalności firmy wraz z kontrolingiem, nadzór nad prawidłowym przeprowadzeniem i rozliczeniem inwentaryzacji majątku Spółki, podejmowanie działań w zakresie monitorowania i analizowania efektów ekonomicznych poszczególnych działów i komórek Spółki,

2.

wysokość wynagrodzenia - została określona jako część stała określona kwotowo oraz część zmienna uzależniona od oceny dokonywanej przez wspólników spółki jawnej w zakresie jakości i efektywności usług świadczonych przez Menedżera. Kontrakt reguluje wypłatę wynagrodzenia: przed wypłatą wynagrodzenia spółka jako płatnik obliczy i potrąci zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych,

3.

termin płatności wynagrodzenia,

4.

okres wypowiedzenia,

5.

wymiar dyspozycyjności,

6.

obowiązek zachowania tajemnicy oraz sankcje za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,

7.

zakaz konkurencji oraz sankcje za jego naruszenie,

8.

miejsce wykonywania obowiązków wynikających z kontraktu: siedziba Spółki lub poza siedzibą, mając na względzie prawidłowość wykonywania ciążących na Menedżerze celów i zadań wyznaczonych umową,

9.

prawo do płatnej przerwy w świadczeniu usług w łącznym wymiarze 26 dni rocznie.

Zapisy kontraktu zobowiązują Wnioskodawczynię jako Menedżera do:

1.

szczególnej dbałości o interesy Spółki oraz do wykonywania powierzonych zadań, celów i obowiązków ze szczególną starannością, wymaganą przy prowadzeniu działalności gospodarczej,

2.

osobistego świadczenia usług (Zainteresowana nie może powierzyć wykonania zadań wynikających z kontraktu osobie trzeciej),

3.

przestrzegania obowiązujących przepisów prawa oraz przepisów wewnętrznych obowiązujących na terenie przedsiębiorstwa Spółki.

Zgodnie z kontraktem Wnioskodawczyni ma prawo do używania samochodów służbowych tylko do celów służbowych. Zgodnie z kontraktem nie ma prawa do zaciągania zobowiązań w imieniu Spółki. Jako Menedżer jest uprawniona do wydawania poleceń podległym pracownikom Spółki. Zakres odpowiedzialności wobec osób trzecich nie został w kontrakcie określony. Składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i wypadkowe pokrywa samodzielnie z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. W ramach zawartego kontraktu menedżerskiego wynagrodzenie stanowi przychód z działalności wykonywanej osobiście, - zgodnie z art. 13 pkt 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zainteresowana nie ponosi odpowiedzialności za działania wobec osób trzecich.

Wobec powyższego, okoliczności sprawy wskazują, iż Wnioskodawczyni nie ponosi odpowiedzialności wobec osób trzecich. W świetle powołanych wyżej regulacji prawnych oraz opisu stanu faktycznego należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie Wnioskodawczyni nie wykonuje samodzielnie działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, bowiem występują przesłanki wynikające z art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy, co oznacza, że zostały spełnione kryteria wyłączające świadczenie usług z czynności podlegających tej ustawie. Zatem czynności wykonywane przez Wnioskodawczynię w ramach kontraktu menedżerskiego nie należy uznawać za czynności opodatkowane podatkiem VAT.

Ponadto, wątpliwości Wnioskodawczyni dotyczą sposobu dokumentowania i ewidencjonowania obrotów uzyskiwanych z tytułu świadczenia usług w ramach kontraktu menedżerskiego.

Zasady dokumentowania sprzedaży na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą reguluje art. 106 ustawy oraz przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 z późn. zm.).

I tak, w myśl art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Stosownie natomiast do § 4 ust. 1 powołanego wyżej rozporządzenia w sprawie faktur, zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami "FAKTURA VAT".

W § 5 ust. 1 cyt. rozporządzenia, wskazano jakie elementy winna zawierać faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży.

Ponadto, zgodnie z art. 109 ust. 1 ustawy, podatnicy zwolnieni od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży za dany dzień, nie później jednak niż przed dokonaniem sprzedaży w dniu następnym.

Mając na uwadze rozstrzygnięcie w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych w ramach kontraktu menedżerskiego oraz powołane powyżej przepisy stwierdzić należy, iż w przedmiotowej sprawie pytania dotyczące sposobu dokumentowania oraz ewidencjonowania stały się bezprzedmiotowe jako związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, tj. usługi menadżerskiej, której w niniejszej sprawie Wnioskodawczyni nie prowadzi.

Informuje się ponadto, iż w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności wykonywanych w ramach kontraktu menedżerskiego, sposobu dokumentowania i ewidencjonowania obrotów uzyskiwanych z tytułu świadczenia tych usług. Wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego rozstrzygnięto w interpretacji z dnia 17 grudnia 2012 r. nr ILPP1/443-873/12-5/AI. Natomiast wniosek w części dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych został załatwiony odrębnym rozstrzygnięciem.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl