ILPP1/443-525/11-4/MS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 czerwca 2011 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-525/11-4/MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy Miasta, przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2011 r. (data wpływu 25 marca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 czerwca 2011 r. (data wpływu 14 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania faktur w imieniu i na rzecz Gminy przez Miejski Zarząd Nieruchomości - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania faktur w imieniu i na rzecz Gminy przez Miejski Zarząd Nieruchomości. Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 9 czerwca 2011 r. o wskazanie Naczelnika Urzędu Skarbowego właściwego dla Wnioskodawcy ze względu na sprawę będącą przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina Miasto realizuje zadania w zakresie gospodarowania i administrowania nieruchomościami stanowiącymi jej własność lub współwłasność poprzez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną funkcjonującą w formie organizacyjno-prawnej zakładu budżetowego pod nazwą Miejski Zarząd Nieruchomości. Miejski Zarząd Nieruchomości utworzony został na podstawie Uchwały Rady Miejskiej z dnia 28 marca 2003 r. w wyniku przekształcenia jednostki budżetowej Administracja Budynków Komunalnych w zakład budżetowy. Stosownie do zapisów statutu Miejskiego Zarządu Nieruchomości, jednostka ta odpowiedzialna jest za:

* gospodarowanie i administrowanie nieruchomościami zabudowanymi oraz niezabudowanymi,

* administrowanie nieruchomościami wspólnymi, zapewnienie utrzymania powierzonych nieruchomości w należytym stanie technicznym poprzez ich remonty i modernizację,

* zapewnienie utrzymania czystości i porządku na powierzonych nieruchomościach,

* obsługę finansowo-księgową w zakresie realizacji umów najmu i dzierżawy mienia Gminy Miasta,

* windykację należności związanych z używaniem nieruchomości komunalnych.

Zakres działania zakładu obejmuje również obsługę finansowo-księgową w zakresie realizacji umów najmu i dzierżawy nieruchomości znajdujących się w gminnym zasobie nieruchomości oraz stanowiących współwłasność gminy i innych współwłaścicieli, jak i lokali mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy oraz prowadzenie windykacji przedsądowej i sądowej a także zawieranie w imieniu Miasta umów najmu na lokale mieszkalne i użytkowe. Prowadząc powyższą działalność MZN osiąga przychody z następujących tytułów:

* z wynajmu lokali mieszkalnych,

* z wynajmu lokali użytkowych,

* z wynajmu garaży,

* z wynajmu innych powierzchni (pralni, suszarni, komórek) mieszkańcom na cele gospodarstwa domowego,

* z wpływów za świadczenia dostarczane dla lokali mieszkalnych i użytkowych,

* z reklam, anten umieszczanych na budynkach,

* za dzierżawę terenów,

* za usługi administrowania wspólnotami mieszkaniowymi,

* z odsetek bankowych,

* z odsetek za nieterminowe regulowanie należności czynszowych,

* z uzyskanych odszkodowań,

* ze zwrotu kosztów sądowych,

* z rozliczeń z lat ubiegłych

oraz ponosi następujące koszty:

* utrzymania zasobu powierzonego do zarządzania (remonty, konserwacje, przeglądy utrzymanie czystości itp.),

* zakupu mediów (energia cieplna, gaz, woda oraz odbiór nieczystości stałych i płynnych),

* koszty pośrednie związane z zarządzaniem nieruchomościami i lokalami.

Miejski Zarząd Nieruchomości pokrywa koszty swojej działalności osiąganymi przychodami oraz odprowadza nadwyżki środków obrotowych na rachunek budżetu Wnioskodawcy, stosownie do zasad prowadzenia gospodarki finansowej samorządowych zakładów budżetowych, określonych w art. 15 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

Miejski Zarząd Nieruchomości jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Realizując jako statutowe zadania w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi w imieniu Miasta (polegające m.in. na wynajmie lokali użytkowych), jako podatnik VAT wystawia faktury i odprowadza należny podatek do Urzędu Skarbowego. Osiągane w ten sposób przychody stanowią przychody własne Miejskiego Zarządu Nieruchomości i służą pokryciu kosztów jego działalności. Na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) przychody z tytułu wynajmu lokali użytkowych stanowią przychody, o których mowa w art. 12 ust. 1 tej ustawy.

Wnioskodawca planuje dokonanie zmiany zakresu realizowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości zadań wyłączając z katalogu zadań statutowych zadania związane z gospodarowaniem i administrowaniem lokalami użytkowymi oraz rozszerzając zadania statutowe o świadczenie usług na rzecz Miasta w zakresie gospodarowania i administrowania lokalami użytkowymi wraz z zawieraniem umów najmu, naliczaniem, pobieraniem oraz windykacją przysługujących Miastu należności z tytułu najmu lokali użytkowych. Miejski Zarząd Nieruchomości na podstawie umowy zawartej z Gminą Miastem w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy będzie wystawiał faktury VAT najemcom/dzierżawcom lokali użytkowych (jako podatnik na fakturze będzie figurowała Gmina Miasto, zaś wystawcą faktury będzie Miejski Zarząd Nieruchomości). Miejski Zarząd Nieruchomości będzie sporządzał rejestry sprzedaży dla potrzeb rozliczenia podatku VAT i systematycznie przekazywał je wraz z wystawionymi fakturami do Urzędu Miejskiego. Gmina jako podatnik będzie rozliczać i odprowadzać podatek VAT z tytułu świadczenia usług najmu lokali użytkowych do właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego. Za świadczenie usług przez Miejski Zarząd Nieruchomości Zainteresowany będzie dokonywał zapłaty na podstawie wystawionych przez Miejski Zarząd Nieruchomości faktur.

W ten sposób uzyskane przez Miejski Zarząd Nieruchomości wpływy z tytułu wynajmu lokali użytkowych, przekazywane na rachunek budżetu Miasta jako dochody budżetowe zrealizowane w imieniu i na rzecz Gminy Miasto, nie będą tym samym stanowiły przychodów własnych Miejskiego Zarządu Nieruchomości oraz nie zostaną uwzględnione przy obliczaniu podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Miejski Zarząd Nieruchomości świadczący na rzecz i zlecenie Wnioskodawcy usługi w zakresie wynajmu lokali użytkowych może być upoważniony do wystawiania faktur VAT w imieniu i na rzecz Gminy Miasto.

Zdaniem Wnioskodawcy, rozszerzenie katalogu zadań realizowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości o świadczenie usług na rzecz Gminy Miasta, poza zmianą statutu MZN-u, wymagać będzie podpisania stosownej umowy z Miastem, na mocy której Miejski Zarząd Nieruchomości świadczyć będzie usługi polegające na administrowaniu i gospodarowaniu lokalami użytkowymi stanowiącymi własność lub współwłasność Miasta w zamian za co MZN otrzymywał będzie wynagrodzenie. W wyniku zawartej umowy Miasto zleci również Miejskiemu Zarządowi Nieruchomości zadania związane z technicznym wypisaniem faktury VAT i sporządzeniem rejestru sprzedaży w imieniu i na rzecz Gminy Miasta.

W opinii Zainteresowanego, zlecenie w formie umowy cywilnoprawnej Miejskiemu Zarządowi Nieruchomości czynności w zakresie świadczenia usług w zakresie administrowania i gospodarowania lokalami użytkowymi stanowiącymi własność lub współwłasność Miasta oraz przyjęcie zasady rozliczeń w podatku od towarów i usług na zasadach ogólnych określonych w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, znajduje uzasadnienie. Bowiem pomimo, że Miejski Zarząd Nieruchomości oraz Gmina Miasto funkcjonują w ramach jednej osoby prawnej, to i tak Gmina oraz jej zakład budżetowy (Miejski Zarząd Nieruchomości) są dwoma odrębnymi od siebie podatnikami VAT, mogącymi dokonywać między sobą transakcji opodatkowanych VAT. W opisywanej sytuacji występuje świadczenie usług pomiędzy dwoma podmiotami, rozróżnianymi przez przepisy prawa jako świadczący usługę i jej odbiorca, co implikuje konieczność zawarcia umowy, w której będą występować dwie strony. Usługodawcą będzie Miejski Zarząd Nieruchomości, odbiorcą usługi będzie Gmina Miasto.

Ponadto, zdaniem Gminy Miasto zlecenie Miejskiemu Zarządowi Nieruchomości czynności w zakresie wystawiania faktur w imieniu i na rzecz Miasta nie będą naruszać przepisów podatkowych. Wystawianie faktur VAT przez MZN, będzie równoznaczne z ich wystawieniem przez Gminę Miasto. Zgodnie bowiem z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy. Wprawdzie z cyt. wyżej przepisu wynika, iż to podatnik obowiązany jest wystawić fakturę, jednak z przepisu tego nie wynika, aby podatnik nie mógł upoważnić innej osoby do dokonania w jego imieniu samej czynności wystawienia faktury, za którą to czynność podatnik wypłaci wynagrodzenie.

Potwierdza to również treść art. 220 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE. serii L Nr 347 str. 1 z późn. zm.), każdy podatnik upewnia się, że faktura została wystawiona przez niego, nabywcę lub usługobiorcę, lub w jego imieniu i na jego rzecz, przez osobę trzecią w następujących przypadkach:

1.

dostaw towarów lub świadczenia usług dokonywanych przez niego na rzecz innego podatnika lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem;

2.

dostaw towarów, o których mowa w art. 33;

3.

dostaw towarów dokonanych na warunkach przewidzianych w art. 138,

4.

wszelkich zaliczek wpłaconych przed dokonaniem jednej z dostaw towarów, o których mowa w pkt 1, pkt 2 i pkt 3;

5.

wszelkich zaliczek wpłaconych na jego rzecz przez innego podatnika lub przez osobę prawną niebędącą podatnikiem przed zakończeniem świadczenia usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r., podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Obowiązek dotyczący wystawiania faktur został doprecyzowany w . rozporządzenia Ministra Finansów Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360), zwanego dalej rozporządzeniem, wydanego na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 pkt 1 ustawy. Zgodnie z tym przepisem, zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami "FAKTURA VAT".

Stosownie do treści § 5 ust. 1 rozporządzenia, faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej:

1.

imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;

2.

numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11;

3.

numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";

4.

dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, a w przypadku, gdy data ta różni się od daty sprzedaży, również datę sprzedaży; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży, pod warunkiem podania daty wystawienia faktury;

5.

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;

6.

miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług;

7.

cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);

8.

wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);

9.

stawki podatku;

10.

sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu;

11.

kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

12.

kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem.

Z powyższych przepisów wynika zatem, że fakturę wystawia sprzedawca będący podatnikiem podatku od towarów i usług, w celu udokumentowania dokonanej sprzedaży towarów lub świadczonych usług. Faktura jest więc dokumentem stwierdzającym wystąpienie u podatnika okoliczności powodujących powstanie obowiązku podatkowego, a taki powstaje m.in. z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi (art. 19 ust. 1 ustawy).

Nie można stwierdzić, aby użycie przez ustawodawcę sformułowania, że fakturę wystawia podatnik (w art. 106 ust. 1 ustawy, czy § 4 ust. 1 rozporządzenia), było tożsame z koniecznością technicznego wypisania tego dokumentu wyłącznie osobiście przez samego podatnika. Z analizy przedstawionego stanu prawnego wynika co podlega opodatkowaniu, kiedy powstaje obowiązek podatkowy oraz, że czynność podlegająca opodatkowaniu ma być udokumentowana fakturą wystawioną w określonym terminie, zawierającą w swej treści wszystkie niezbędne elementy, wskazane w wymienionych powyżej przepisach, m.in. dane sprzedawcy i nabywcy.

Należy również podkreślić, że przepisy krajowe, w tym przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, powinny być interpretowane w zgodzie z przepisami prawa wspólnotowego. Wynika to z zasady dokonywania wykładni prawa krajowego w taki sposób, aby jego normom nadawać znaczenie, jakie zapewni mu zgodność z prawem wspólnotowym.

Wymagania dotyczące wystawiania faktur zostały określone w Sekcji 3 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE. serii L Nr 347 str. 1 z późn. zm.), zwanej dalej Dyrektywą. Przepis art. 220 Dyrektywy stanowi, że każdy podatnik upewnia się, że faktura została wystawiona przez niego, nabywcę lub usługobiorcę, lub w jego imieniu i na jego rzecz, przez osobę trzecią, w następujących przypadkach:

1.

dostaw towarów lub świadczenia usług dokonywanych przez niego na rzecz innego podatnika lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem;

2.

dostaw towarów, o których mowa w art. 33;

3.

dostaw towarów dokonanych na warunkach przewidzianych w art. 138;

4.

wszelkich zaliczek wpłaconych przed dokonaniem jednej z dostaw towarów, o których mowa w pkt 1, 2 i 3;

5.

wszelkich zaliczek wpłaconych na jego rzecz przez innego podatnika lub przez osobę prawną niebędącą podatnikiem przed zakończeniem świadczenia usług.

Nie ulega wątpliwości, że brzmienie przytoczonego przepisu wskazuje, że przepisy Dyrektywy dopuszczają wystawianie faktur przez osobę trzecią w imieniu i na rzecz innego podmiotu. W konsekwencji należy uznać, że w sytuacji braku jasnych uregulowań na gruncie prawa krajowego w zakresie możliwości wystawiania faktur przez osobę trzecią, należy przyjąć interpretację spójną z treścią Dyrektywy. Oznacza to, że nie można kwestionować prawa podatnika do wystawiania faktur w imieniu i na rzecz innego podmiotu. Należy także podkreślić, że przepisy polskiego prawa podatkowego nie zawierają wyłączenia możliwości udzielenia pełnomocnictwa do wystawiania faktur VAT przez osobę trzecią.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, iż Gmina Miasto realizuje zadania w zakresie gospodarowania i administrowania nieruchomościami stanowiącymi jej własność lub współwłasność poprzez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną funkcjonującą w formie organizacyjno-prawnej zakładu budżetowego pod nazwą Miejski Zarząd Nieruchomości. Miejski Zarząd Nieruchomości utworzony został w wyniku przekształcenia jednostki budżetowej Administracja Budynków Komunalnych w zakład budżetowy. Stosownie do zapisów statutu Miejskiego Zarządu Nieruchomości, jednostka ta odpowiedzialna jest za:

* gospodarowanie i administrowanie nieruchomościami zabudowanymi oraz niezabudowanymi,

* administrowanie nieruchomościami wspólnymi, zapewnienie utrzymania powierzonych nieruchomości w należytym stanie technicznym poprzez ich remonty i modernizację,

* zapewnienie utrzymania czystości i porządku na powierzonych nieruchomościach,

* obsługę finansowo-księgową w zakresie realizacji umów najmu i dzierżawy mienia Gminy Miasta,

* windykację należności związanych z używaniem nieruchomości komunalnych.

Zakres działania zakładu obejmuje również obsługę finansowo-księgową w zakresie realizacji umów najmu i dzierżawy nieruchomości znajdujących się w gminnym zasobie nieruchomości oraz stanowiących współwłasność gminy i innych współwłaścicieli, jak i lokali mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy oraz prowadzenie windykacji przedsądowej i sądowej a także zawieranie w imieniu Miasta umów najmu na lokale mieszkalne i użytkowe. Miejski Zarząd Nieruchomości jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Realizując jako statutowe zadania w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi w imieniu Miasta (polegające m.in. na wynajmie lokali użytkowych), jako podatnik VAT wystawia faktury i odprowadza należny podatek do Urzędu Skarbowego. Wnioskodawca planuje dokonanie zmiany zakresu realizowanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości zadań wyłączając z katalogu zadań statutowych zadania związane z gospodarowaniem i administrowaniem lokalami użytkowymi oraz rozszerzając zadania statutowe o świadczenie usług na rzecz Miasta w zakresie gospodarowania i administrowania lokalami użytkowymi wraz z zawieraniem umów najmu, naliczaniem, pobieraniem oraz windykacją przysługujących Miastu należności z tytułu najmu lokali użytkowych. Miejski Zarząd Nieruchomości na podstawie umowy zawartej z Gminą Miastem w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy będzie wystawiał faktury VAT najemcom/dzierżawcom lokali użytkowych (jako podatnik na fakturze będzie figurowała Gmina Miasto, zaś wystawcą faktury będzie Miejski Zarząd Nieruchomości). Miejski Zarząd Nieruchomości będzie sporządzał rejestry sprzedaży dla potrzeb rozliczenia podatku VAT i systematycznie przekazywał je wraz z wystawionymi fakturami do Urzędu Miejskiego. Gmina jako podatnik będzie rozliczać i odprowadzać podatek VAT z tytułu świadczenia usług najmu lokali użytkowych do właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego. Za świadczenie usług przez Miejski Zarząd Nieruchomości, Zainteresowany będzie dokonywał zapłaty na podstawie wystawionych przez Miejski Zarząd Nieruchomości faktur.

Analiza przedstawionego opisu sprawy, w konfrontacji z powołanymi przepisami prowadzi do wniosku, iż nie narusza przepisów podatkowych zlecenie innemu podmiotowi, na podstawie stosownej umowy, technicznej czynności wystawiania faktur w imieniu i na rzecz podatnika podatku od towarów i usług. Zatem, należy przyjąć, że podatnik może upoważnić inną osobę do dokonania takich czynności.

Reasumując, Miejski Zarząd Nieruchomości świadczący na rzecz i zlecenie Gminy usługi w zakresie wynajmu lokali użytkowych może być upoważniony do wystawiania faktur w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy. W konsekwencji, wystawienie faktur VAT przez Miejski Zarząd Nieruchomości będzie równoznaczne z ich wystawieniem przez Zainteresowanego.

Należy jednak pamiętać, iż wystawiane faktury muszą spełniać wymogi określone w cytowanych wyżej przepisach rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, a więc zachowana musi być również odpowiednia numeracja faktur.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawiania faktur w imieniu i na rzecz Gminy przez Miejski Zarząd Nieruchomości. Natomiast wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego został załatwiony w dniu 24 czerwca 2011 r. interpretacją nr ILPP1/443-525/11-5/MS. Z kolei w sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodu zostało wydane postanowienie o pozostawieniu sprawy bez rozpatrzenia z dnia 17 czerwca 2011 r. nr ILPB3/423-195/11-4/MM.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl