ILPP1/443-354/13-4/NS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 lipca 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-354/13-4/NS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, reprezentowanej przez pełnomocnika radcę prawnego, przedstawione we wniosku z dnia 22 kwietnia 2013 r. (data wpływu 25 kwietnia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 maja 2013 r. (data wpływu 27 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 23 maja 2013 r. (data wpływu 27 maja 2013 r.) sprostowującym własne stanowisko przez Wnioskodawcę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Gmina X (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Gmina jest właścicielem działek nr A i nr B obręb X (Księga Wieczysta (...)), stanowiących część stoku narciarskiego, obejmujących całkowicie teren wyciągu narciarskiego oraz w części trasę zjazdową.

Pozostała część trasy zjazdowej znajduje się na terenie działki nr C (nowy nr po wydzieleniu geodezyjnym: D, obręb X) obecnie stanowiącej własność Skarbu Państwa będącej w zarządzie Nadleśnictwa Y (dalej: Nadleśnictwo), od którego Gmina dzierżawi ten teren. Obecnie podjęte zostały już ustalenia w zakresie zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą i Nadleśnictwem, w efekcie której wszystkie działki zajęte pod stok narciarski będą własnością Gminy (Gmina przekazałaby Nadleśnictwu inną działkę niż powyższe o nr A i B).

Wskazane powyżej nieruchomości, tj. działki stanowiące obecnie własność Gminy, jak i działka, którą Gmina obecnie dzierżawi od Nadleśnictwa, a której właścicielem stanie się po dokonaniu planowanej zamiany z Nadleśnictwem, Gmina udostępnia operatorowi wyciągu narciarskiego na podstawie zawartej z nim, odpłatnej umowy dzierżawy. Operator prowadzi na tym terenie działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia wyciągu narciarskiego, działalność gastronomiczną i podobne.

Zgodnie z postanowieniami tej umowy dzierżawy, operator wyciągu narciarskiego uiszcza na rzecz Gminy miesięczny czynsz dzierżawny wyłącznie za tzw. zimowe miesiące, tj. miesiące, w których warunki atmosferyczne pozwalają na funkcjonowanie wyciągu narciarskiego przez co najmniej 15 dni. W przypadku, gdy w danym okresie nie zaistnieją takie warunki, zgodnie z umową, operator wyciągu narciarskiego nie jest zobowiązany do uiszczenia na rzecz Gminy ustalonego czynszu dzierżawnego za ten okres.

Z tytułu pobieranego czynszu dzierżawnego Gmina wystawia faktury VAT i dokonuje rozliczeń VAT należnego.

Obecnie Gmina rozpoczyna realizację inwestycji pn. " (...)", dotyczącą przedmiotowego stoku narciarskiego. Wartość inwestycji przekroczy 15 tys. PLN netto. Celem przedmiotowej inwestycji jest stworzenie kompleksowej infrastruktury pozwalającej na sztuczne naśnieżanie stoku. Planowany zakres robót obejmuje w szczególności budowę:

* studni głębinowych,

* pompowni z dwiema pompami,

* zbiornika wody rezerwowej magazynującego do około 600 m3 wody,

* instalacji elektrycznej zasilającej urządzenia naśnieżające,

* ogrodzenia urządzeń o wysokości ok. 3 m,

* rurociągów rozprowadzających wodę na terenie działek nr C (nowy nr po wydzieleniu geodezyjnym: D, obręb II X) i B,

* dwóch hydrantów przeciwpożarowych usytuowanych w sąsiedztwie projektowanych urządzeń.

Powyższe wydatki zostaną udokumentowane fakturami VAT z wykazanym podatkiem naliczonym.

Do tej pory, w związku z przedmiotową inwestycją Gmina poniosła wyłącznie koszty sporządzenia dokumentacji projektowo-kosztorysowej, udokumentowane fakturą VAT z wykazanym podatkiem naliczonym. Gmina nie dokonała odliczenia VAT naliczonego z tej faktury bowiem nie miała pewności czy w danej sytuacji takie prawo Jej przysługuje.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z realizacją przedmiotowej inwestycji.

Zdaniem Wnioskodawcy (wyrażonym w piśmie z dnia 23 maja 2013 r.), Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z realizacją przedmiotowej inwestycji.

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm., dalej: ustawa o VAT), w zakresie, w jakim towary usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z pewnymi zastrzeżeniami niemającymi zastosowania w przedmiotowej sytuacji.

Z treści wskazanej powyżej regulacji wynika zatem, iż prawo do odliczenia VAT naliczonego przysługuje przy łącznym spełnieniu dwóch przesłanek, tj.:

* nabywcą towarów/usług jest podatnik VAT oraz

* nabywane towary/usługi są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Zdaniem Gminy, w analizowanym przypadku powyższe przesłanki będą spełnione i tym samym, stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, Gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji.

W ocenie Gminy, za bezsporny należy uznać bowiem fakt, iż ponoszenie wydatków na budowę infrastruktury do naśnieżania stoku narciarskiego będzie związane z wydzierżawieniem tego stoku. W szczególności bowiem, należy mieć na uwadze, iż realizacja tej inwestycji wpłynie na możliwość funkcjonowania stoku narciarskiego i tym samym prowadzenia działalności przez operatora wyciągu również w okresie występowania niskich opadów śniegu, co obecnie jest zasadniczo niemożliwe. Efekty tej inwestycji będą miały zatem wpływ na kontynuację odpłatnego dzierżawienia stoku przez operatora wyciągu. Jednocześnie w związku ze wzrostem atrakcyjności tego obiektu Gmina będzie mogła rozważyć wprowadzenie zmian do obecnie obowiązującej umowy dzierżawy, polegających przykładowo na podwyższeniu uiszczanego przez operatora wyciągu czynszu dzierżawnego.

Ponadto Gmina podkreśla, że stanowisko odmienne od przestawionego powyżej pozostawałoby w sprzeczności z fundamentalną zasadą opodatkowania VAT, jaką jest zasada neutralności tego podatku, podkreślana wielokrotnie w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz polskich sądów administracyjnych. Przykładowo, Gmina przytacza orzeczenie TSUE w sprawie C-37/95 Ghent Coal, w którym Trybunał stwierdził, iż "Prawo do odliczenia zostało wprowadzone, aby całkowicie uwolnić przedsiębiorcę od kosztów VAT zapłaconego lub podlegającego zapłacie w toku jego działalności gospodarczej. Wspólny system podatku od wartości dodanej konsekwentnie zapewnia, że każda działalność gospodarcza, niezależnie od jej celu i efektu, pod warunkiem, że sama podlega VAT, jest opodatkowana w sposób całkowicie neutralny".

Zdaniem Gminy, nie powinna być Ona traktowana inaczej/mniej korzystnie niż inne podmioty gospodarcze, dokonujące sprzedaży opodatkowanej VAT i korzystające w związku z tym z prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów/usług niezbędnych w celu wykonywania czynności opodatkowanych.

Skoro bowiem Gmina, jako czynny podatnik VAT, zobowiązana jest uiszczać VAT należny z tytułu wydzierżawienia stoku narciarskiego, powinna Ona mieć jednocześnie prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków warunkujących możliwość świadczenia tej usługi.

Gmina pragnie zwraca uwagę, iż powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie również w interpretacjach Ministra Finansów wydawanych dla innych gmin.

Przykładem może być interpretacja indywidualna z dnia 9 lipca 2012 r., sygn. akt ITPP2/443-505/12/MD, w której Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, potwierdził w pełni stanowisko Wnioskodawcy, iż "Przedmiotowa inwestycja będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych. Tym samym stwierdzić należy, iż w przedmiotowej sprawie zostaną spełnione przesłanki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, warunkujące prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, albowiem nabyte w ramach realizacji projektu towary i usługi będą służyły wykonywanym przez Wnioskodawcę czynnościom opodatkowanym. Reasumując, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową sieci kanalizacji sanitarnej, ponieważ przedmiotowa inwestycja będzie służyła czynnościom opodatkowanym".

Podobne stanowisko zaprezentował Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 14 marca 2012 r., sygn. ILPP1/443-1556/11-3/NS, w której uznał, iż "Z uwagi na związek poniesionych wydatków na budowę infrastruktury kanalizacyjnej z czynnościami opodatkowanymi, które Gmina wykonywać będzie na podstawie umów cywilnoprawnych, Wnioskodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących ich poniesienie".

Reasumując, zdaniem Gminy, będzie Ona uprawniona do pełnego odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego - na podstawie art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy - stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy zauważyć, iż formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

Zatem, w podatku od towarów i usług obowiązuje zasada tzw. "niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego". Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia, nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo - prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Dodatkowo zauważyć należy, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18 (art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy).

W świetle art. 86 ust. 11 ustawy, jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.

Na mocy art. 86 ust. 13 ustawy, jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w terminach, o których mowa w ust. 10, 11, 12, 16 i 18, może on obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego.

Podkreślić należy, iż ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, iż Gmina, będąca zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT, jest właścicielem działek nr A i nr B, stanowiących część stoku narciarskiego, obejmujących całkowicie teren wyciągu narciarskiego oraz w części trasę zjazdową. Pozostała część trasy zjazdowej znajduje się na terenie działki nr C (nowy nr po wydzieleniu geodezyjnym: D) obecnie stanowiącej własność Skarbu Państwa będącej w zarządzie Nadleśnictwa, od którego Gmina dzierżawi ten teren. Obecnie podjęte zostały już ustalenia w zakresie zamiany nieruchomości pomiędzy Gminą i Nadleśnictwem, w efekcie której wszystkie działki zajęte pod stok narciarski będą własnością Gminy (Gmina przekazałaby Nadleśnictwu inną działkę niż powyższe o nr A i B). Wskazane powyżej nieruchomości, tj. działki stanowiące obecnie własność Gminy, jak i działka, którą Gmina obecnie dzierżawi od Nadleśnictwa, a której właścicielem stanie się po dokonaniu planowanej zamiany z Nadleśnictwem, Gmina udostępnia operatorowi wyciągu narciarskiego na podstawie zawartej z nim, odpłatnej umowy dzierżawy. Operator prowadzi na tym terenie działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia wyciągu narciarskiego, działalność gastronomiczną i podobne. Zgodnie z postanowieniami tej umowy dzierżawy, operator wyciągu narciarskiego uiszcza na rzecz Gminy miesięczny czynsz dzierżawny wyłącznie za tzw. zimowe miesiące, tj. miesiące, w których warunki atmosferyczne pozwalają na funkcjonowanie wyciągu narciarskiego przez co najmniej 15 dni. W przypadku, gdy w danym okresie nie zaistnieją takie warunki, zgodnie z umową, operator wyciągu narciarskiego nie jest zobowiązany do uiszczenia na rzecz Gminy ustalonego czynszu dzierżawnego za ten okres. Z tytułu pobieranego czynszu dzierżawnego Gmina wystawia faktury VAT i dokonuje rozliczeń VAT należnego.

Obecnie Gmina rozpoczyna realizację inwestycji pn. " (...)", dotyczącą przedmiotowego stoku narciarskiego. Wartość inwestycji przekroczy 15 tys. PLN netto. Celem przedmiotowej inwestycji jest stworzenie kompleksowej infrastruktury pozwalającej na sztuczne naśnieżanie stoku. Planowany zakres robót obejmuje w szczególności budowę:

* studni głębinowych,

* pompowni z dwiema pompami,

* zbiornika wody rezerwowej magazynującego do około 600 m3 wody,

* instalacji elektrycznej zasilającej urządzenia naśnieżające,

* ogrodzenia urządzeń o wysokości ok. 3 m,

* rurociągów rozprowadzających wodę na terenie działek nr C (nowy nr po wydzieleniu geodezyjnym: D, obręb II X) i B,

* dwóch hydrantów przeciwpożarowych usytuowanych w sąsiedztwie projektowanych urządzeń.

Powyższe wydatki zostaną udokumentowane fakturami VAT z wykazanym podatkiem naliczonym. Do tej pory, w związku z przedmiotową inwestycją Gmina poniosła wyłącznie koszty sporządzenia dokumentacji projektowo-kosztorysowej, udokumentowane fakturą VAT z wykazanym podatkiem naliczonym.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z realizacją przedmiotowej inwestycji.

Zauważyć należy, iż jak wskazano wyżej, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W tym miejscu wskazać należy, iż w interpretacji indywidualnej z dnia 19 lipca 2013 r. nr ILPP1/443-354/13-3/NS tut. Organ stwierdził, iż udostępnianie przez Gminę stoku narciarskiego na podstawie umowy dzierżawy zawartej z operatorem wyciągu narciarskiego stanowi/będzie stanowiło czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług według właściwej stawki podatku VAT, ze względu na brak przepisów umożliwiających zastosowanie zwolnienia od podatku w tym zakresie.

Analizując okoliczności niniejszej sprawy w kontekście przepisów prawa obowiązujących w przedmiotowym zakresie należy uznać, iż w niniejszej sytuacji zostaną spełnione przesłanki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, warunkujące prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, albowiem Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT, a ponoszone przez Gminę wydatki dotyczące przedmiotowej inwestycji, której celem jest stworzenie kompleksowej infrastruktury pozwalającej na sztuczne naśnieżanie stoku, będą służyły Wnioskodawcy do świadczenia usług dzierżawy stoku, a więc będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zatem, z uwagi na związek poniesionych wydatków na przedmiotową inwestycję z czynnościami opodatkowanymi (opodatkowane usługi dzierżawy stoku), które Gmina wykonuje na podstawie zawartej umowy cywilnoprawnej, Wnioskodawca ma/będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących ich poniesienie.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, iż Gmina ma/będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z realizacją przedmiotowej inwestycji, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z art. 88 ustawy.

Tut. Organ informuje, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji. Natomiast kwestia dotycząca stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zakresie uznania udostępniania przez Gminę stoku narciarskiego na podstawie umowy dzierżawy za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT i niekorzystającą ze zwolnienia od tego podatku została rozstrzygnięta w interpretacji indywidualnej z dnia 19 lipca 2013 r. nr ILPP1/443-354/13-3/NS.

Interpretacja dotyczy:

* zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym,

* zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl