ILPP1/443-301/10-4/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 czerwca 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-301/10-4/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miejskiego Ośrodka Kultury, przedstawione we wniosku z dnia 8 marca 2010 r. (data wpływu 15 marca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 maja 2010 r. (data wpływu 21 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

* nieprawidłowe - w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług związanych z działalnością pro-ekologiczną świadczonych nieodpłatnie,

* prawidłowe - w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług związanych z działalnością pro-ekologiczną, za które pobierana jest opłata akredytacyjna.

UZASADNIENIE

W dniu 15 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług związanych z działalnością pro-ekologiczną świadczonych nieodpłatnie oraz za które pobierana jest opłata akredytacyjna. Powyższy wniosek uzupełniono pismem z dnia 18 maja 2010 r. o doprecyzowanie przedstawionego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Miejski Ośrodek Kultury organizuje konkursy, quizy, wystawy, rajdy i inne imprezy o charakterze kulturalno-rozrywkowym, mające na celu kształtowanie postaw pro-ekologicznych i popularyzację kultury ekologicznej wśród dzieci i młodzieży.

Przedmiotowe usługi finansowane są w przeważającej części z dotacji podmiotowej, otrzymywanej z budżetu Gminy oraz dotacji przyznawanych przez WFOŚiGW, związanych bezpośrednio z realizacją określonych zadań. Usługi te sklasyfikowane zostały przez Urząd Statystyczny wg PKWiU pod symbolem 92.32.10-00.00 - "usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych" oraz 63.30.11-00.00 - "usługi organizowania imprez turystycznych z kompleksowym programem".

Udział w ww. imprezach jest nieodpłatny. Do usług tych Zainteresowany stosuje zwolnienie od podatku od towarów i usług.

W ramach prowadzonej działalności ekologiczno-kulturalnej i organizowanych cyklicznie konkursów wręczane są upominki, a za punktowane miejsca - nagrody (książki, plecaki, sprzęt komputerowy, puchary, udział w zorganizowanych dla laureatów konkursów - wycieczkach itp.).

W związku z zakupem nagród i upominków Ośrodek dokonuje odliczenia podatku naliczonego, a w momencie ich rozdania wystawiona zostaje faktura wewnętrzna z należnym podatkiem od towarów i usług.

W uzupełnieniu z dnia 18 maja 2010 r. Zainteresowany informuje, iż:

1.

nie jest podmiotem kwalifikującym się do systemu oświaty zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.),

2.

upominki i nagrody nabywane są w celu rozdania ich uczestnikom i zwycięzcom konkursów,

3.

przekazywane są nieodpłatnie, a jedynym warunkiem otrzymania upominku jest udział w konkursie, a nagrody - zajęcie punktowanego miejsca,

4.

nie są przekazywane za inne świadczenia wzajemne,

5.

konkursy o tematyce ekologicznej oraz pozostałe konkursy organizowane są przez MOK w ramach zadań statutowych. Udział w tych konkursach jest nieodpłatny. Jedynymi wyjątkami są: konkurs tańca nowoczesnego i turnieje szachowe, w których pobierana jest opłata akredytacyjna.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy świadczone przez Ośrodek usługi w zakresie działań pro-ekologicznych (sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 92.32.10-00.00) są zwolnione od podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, świadczone usługi polegające na organizowaniu imprez kulturalnych, konkursów, wystaw itp. o tematyce ekologicznej, sklasyfikowane przez Urząd Statystyczny wg grupowania PKWiU pod symbolem 92.32.10-00.00 jako "usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych" korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, zgodnie z poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

* nieprawidłowe - w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług związanych z działalnością pro-ekologiczną świadczonych nieodpłatnie,

* prawidłowe - w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług związanych z działalnością pro-ekologiczną, za które pobierana jest opłata akredytacyjna.

Zgodnie z unormowaniem zawartym w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...) - art. 7 ust. 1 ustawy.

Natomiast, przez świadczenie usług rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie. Ustawodawca jednakże przewidział od powyższej reguły wyjątki, które zostały zawarte - w przypadku dostawy towarów - w art. 7 ust. 2 oraz - w przypadku świadczenia usług - w art. 8 ust. 2 ustawy.

I tak, zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.

Stosownie do treści art. 7 ust. 3 ustawy, przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.

Z przywołanych przepisów wynika zatem, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nie tylko nieodpłatne przekazanie towarów na cele niezwiązane z prowadzonym przedsiębiorstwem, ale także nieodpłatne przekazanie wszelkich towarów związanych z prowadzonym przedsiębiorstwem (z wyjątkiem towarów określonych w art. 7 ust. 3). Dla opodatkowania danej czynności nieodpłatnego przekazania istotne jest także to, czy podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności w całości lub w części.

Z kolei, stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy, nieodpłatne świadczenie usług niebędące dostawą towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie są one związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi usługami, w całości lub w części, traktuje się jako odpłatne świadczenie usług.

Z powyższego wynika, że aby nieodpłatne świadczenie usług podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług muszą być spełnione łącznie dwa warunki, a mianowicie:

* brak związku świadczonych usług z prowadzonym przez podatnika przedsiębiorstwem,

* istnienie prawa podatnika do odliczenia w całości lub w części podatku naliczonego związanego ze świadczonymi usługami.

Za usługi niezwiązane z prowadzeniem przedsiębiorstwa należy uznać wszelkie usługi, których świadczenie odbyło się bez związku z potrzebami prowadzonej działalności gospodarczej. Niedopełnienie któregokolwiek z warunków określonych w art. 8 ust. 2 ustawy jest podstawą do traktowania nieodpłatnej usługi jako niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stosownie do art. 8 ust. 3 ustawy, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z koniecznością prawidłowego zaklasyfikowania określonych czynności do właściwych grupowań statystycznych obowiązany jest podatnik. Zgodnie z przepisem § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) dla celów podatku od towarów i usług, do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.).

Jak wynika z treści złożonego wniosku, Wnioskodawca organizuje konkursy, quizy, wystawy, rajdy i inne imprezy o charakterze kulturalno-rozrywkowym, mające na celu kształtowanie postaw pro-ekologicznych i popularyzację kultury ekologicznej wśród dzieci i młodzieży.

Przedmiotowe usługi finansowane są w przeważającej części z dotacji podmiotowej, otrzymywanej z budżetu Gminy oraz dotacji przyznawanych przez WFOŚiGW, związanych bezpośrednio z realizacją określonych zadań. Usługi te sklasyfikowane zostały wg PKWiU pod symbolem 92.32.10-00.00 - "usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych". Udział w konkursach o tematyce ekologicznej oraz pozostałych konkursach organizowany jest przez Zainteresowanego w ramach zadań statutowych. Udział w tych konkursach jest nieodpłatny. Jedynymi wyjątkami są: konkurs tańca nowoczesnego i turnieje szachowe, za które pobierana jest opłata akredytacyjna.

Do ww. usług Zainteresowany stosuje zwolnienie od podatku od towarów i usług.

Mając powyższe na uwadze należy wskazać, iż Zainteresowany w ramach zadań statutowych organizuje działania pro-ekologiczne. Generalnie udział w ww. imprezach jest bezpłatny, jednakże wyjątkiem są turnieje szachowe i konkurs tańca nowoczesnego, za które pobierana jest opłata akredytacyjna.

Zatem biorąc pod uwagę treść przytoczonych wyżej przepisów, należy stwierdzić, iż w sytuacji kiedy Wnioskodawca świadczy nieodpłatne usługi dla uczestników biorących udział w imprezach w ramach prowadzonej działalności pro-ekologicznej, to czynności te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, z uwagi na ich nieodpłatny charakter oraz fakt, iż nie są spełnione dyspozycje wynikające z art. 8 ust. 2 ustawy. Bowiem nieodpłatne prowadzenie ww. imprez odbywa się w związku z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością (wykonywanie własnych zadań statutowych).

Natomiast, w przypadku świadczenia przez Wnioskodawcę usług polegających na prowadzeniu konkursów tańca nowoczesnego i turniejów szachowych, pobierana jest opłata akredytacyjna, tzw. wpisowe. Zatem wykonywanie tych czynności stanowi odpłatne świadczenie usług, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy i podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych.

Świadczone przez Zainteresowanego usługi zostały sklasyfikowane wg PKWiU pod symbolem 92.32.10-00.00 - "usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych".

Według art. 41 ust. 1 ustawy, podstawowa stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział trzy stawki preferencyjne: 7%, 3% i 0% oraz zwolnienie od podatku.

W oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy, w którym pod pozycją 11 zostały wymienione usługi objęte symbolem PKWiU ex 92, tj. "usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem1 - z wyłączeniem:

1.

usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi,

2.

usług związanych z wyświetlaniem filmów i taśm wideo, wyświetlaniem filmów na innych nośnikach oraz filmów reklamowych i promocyjnych,

3.

usług w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych (PKWiU 92.61),

4.

wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10), świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11, 92.34.12) oraz wstępu na imprezy sportowe,

5.

wstępu oraz wypożyczania wydawnictw (PKWiU 22.11, 22.12, 22.13) w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą (PKWiU 92.5),

a.

usług związanych z produkcją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.11), usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.12), usług związanych z produkcją filmów i nagrań na innych nośnikach, usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań na innych nośnikach,

b.

wstępu do parków rekreacyjnych, plaż i innych miejsc o charakterze kulturalnym (PKWiU ex 92.72),

6.

działalności agencji informacyjnych,

7.

usług wydawniczych,

8.

usług radia i telewizji (PKWiU 92.2), z zastrzeżeniem poz. 12.

Zawarte w załączniku objaśnienie "ex" oznacza, że zwolnienie lub obniżona stawka podatku VAT dla wskazanej pozycji dotyczy tylko danego wyrobu czy usługi z danego grupowania, a umiejscowiona1) wskazuje, iż dotyczy wyłącznie usług związanych z rekreacją i sportem świadczonych przez podmioty, które nie mają jako celu systematycznego dążenia do osiągania zysków, zaś wszelkie zyski, które mimo wszystko osiągną, przeznaczą na utrzymanie lub poprawę świadczonych usług.

Biorąc powyższe pod uwagę, należy stwierdzić, że usługi wymienione enumeratywnie w pkt 1-8 w treści poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy nie korzystają ze zwolnienia od podatku. Podkreślić należy, że w pkt 4 wyłączono ze zwolnienia od podatku wyłącznie wstęp na różnego rodzaju imprezy, (w tym również związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych - PKWiU 92.32.10), a nie samą usługę polegającą na organizacji koncertów lub innych imprez.

Ponadto, stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. w załączniku tym, w pozycji 156, wymieniono, sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU ex 92.3, usługi rozrywkowe pozostałe - wyłącznie wstęp na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy:

1.

w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2),

2.

związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10),

3.

świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11 i 92.32.12).

W związku z brakiem regulacji ustawowych definiując pojęcie "wstępu" należy odwołać się do wykładni językowej. Zgodnie z definicją w Słowniku Języka Polskiego PWN (strona internetowa - www.sjp.pwn.pl)"wstęp" to możliwość wejścia gdzieś, prawo uczestniczenia w czymś. Natomiast "wpisowe" definiowane jest jako jednorazowa opłata, wnoszona przy zapisywaniu się na uczestnika, członka, użytkownika itp.

Zatem dokonanie opłaty, jakim jest wpisowe - opłata akredytacyjna - za uczestnictwo w konkursach tańca nowoczesnego i turniejach szachowych, nie może być utożsamiane z "opłaceniem wstępu".

Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, że pobierana opłata akredytacyjna (wpisowe) nie jest wstępem na konkurs tańca nowoczesnego oraz turniej szachowy. a zatem świadczone usługi, które zostały sklasyfikowane przez Wnioskodawcę w grupowaniu PKWiU pod symbolem 92.32.10 "usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych", polegające na organizacji konkursu tańca nowoczesnego i turnieju szachowego, korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy.

Reasumując, świadczone przez Wnioskodawcę usługi pro-ekologiczne, za które nie jest pobierana opłata, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT. Natomiast, usługi za które jest pobierana opłata akredytacyjna, które zostały sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU pod symbolem 92.32.10-00.00 - "usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych", korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy o podatku od towarów i usług.

W sprawie będącej przedmiotem wniosku należy zwrócić uwagę, iż analiza załączników dołączonych do wniosku nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). w związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny prawnej załączników dołączonych przez Wnioskodawcę.

Podkreślić należy, iż również kwestie dotyczące zaklasyfikowania usług wskazanych we wniosku do właściwego grupowania statystycznego, nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa). w związku z powyższym Minister Finansów nie jest także uprawniony do oceny i klasyfikacji statystycznej świadczonych usług, a niniejszej interpretacji udzielono w oparciu o PKWiU wskazane przez Wnioskodawcę w opisie stanu faktycznego.

Ponadto należy wskazać, iż w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT usług związanych z działalnością pro-ekologiczną świadczonych nieodpłatnie oraz za które pobierana jest opłata akredytacyjna. Kwestia dotycząca stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku nieodpłatnych usług organizowania imprez turystycznych z kompleksowym programem (PKWiU 63.30.11-00.00) została rozstrzygnięta w odrębnej interpretacji z dnia 14 czerwca 2010 r. nr ILPP1/443-301/10-5/AW. Natomiast w części dotyczącej stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT wręczenia upominków i nagród oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego została rozstrzygnięta w odrębnej interpretacji z dnia 14 czerwca 2010 r. nr ILPP1/443-301/10-6/AW.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl