ILPP1/443-1383/11-2/BD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 stycznia 2012 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-1383/11-2/BD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2011 r. (data wpływu: 27 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla robót budowlanych wykonywanych na basenie rehabilitacyjnym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla robót budowlanych wykonywanych na basenie rehabilitacyjnym.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest właścicielem firmy zajmującej się projektowaniem, budową, remontem i modernizacją stacji uzdatniania wody, basenów i fontann. Siedziba firmy znajduje się w Y przy ul. (...).

W ramach swojej działalności Zainteresowany pozyskuje umowy na wykonawstwo startując w przetargach publicznych.

W dniu 6 września 2011 r. Firma Wnioskodawcy podpisała umowę z Domem Pomocy Społecznej X w Y (dalej również: "DPS"), w ramach przetargu publicznego, na wykonanie robót budowlanych pod nazwą "Modernizacja (...) w Domu Pomocy Społecznej X". Inwestor narzucił w specyfikacji przetargowej 8% stawkę podatku VAT podpierając się otrzymaną interpretacją podatkową (...) z dnia 17 marca 2011 r.

Z informacji wynika, że basen rehabilitacyjny został wybudowany w latach 1995-1998 jako budynek wchodzący w skład Domu Pomocy Społecznej X w Y, pod nazwą zaplecze rehabilitacyjne hydroterapii wraz z przyłączami zewnętrznymi. Basen jest połączony z Domem trwałym łącznikiem. Basen został wybudowany dla potrzeb mieszkańców tego domu. Zgodnie ze statusem i regulaminem organizacyjnym, Dom powinien podnosić sprawność i aktywizować mieszkańców oraz świadczyć na rzecz mieszkańców, z których większość ma orzeczony stopień niepełnosprawności m.in. usługi w zakresie hydroterapii. Ma on na celu zmniejszenie negatywnych skutków starzenia się, ograniczeń ruchowych osób niepełnosprawnych, oraz poprawę zdrowia społeczeństwa. Po kilku latach basen został udostępniony również osobom spoza DPS.

Dzięki temu następuje integracja mieszkańców DPS, czyli osób starszych i niepełnosprawnych z osobami zdrowymi z zewnątrz, podczas wspólnego korzystania z pływalni.

Modernizacja basenu poprawi dostępność i jakość infrastruktury DPS oraz jakość usług świadczonych na rzecz mieszkańców. Po remoncie, dzięki nowoczesnej infrastrukturze będzie można należycie dbać o zdrowie ludzi starszych i przewlekle chorych, jak i aktywnych na rynku pracy. Pływalnia będzie dostosowana do korzystania przez osoby starsze, ograniczone ruchowo oraz przez osoby niepełnosprawne, co ograniczy występowanie niepełnosprawności oraz zjawiska przedwczesnej umieralności.

Zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) ilekroć jest mowa o:

* obiekcie budowlanym - należy przez to rozumieć budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,

* budynku - należy przez to rozumieć taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.

Budynek rozpatrywany jako całość służy do wielu celów jego mieszkańców (mieszkalny, rehabilitacyjny, rekreacyjny) przeważa cel mieszkaniowy.

Basen rehabilitacyjny - zaplecze rehabilitacyjne hydroterapii Domu Pomocy Społecznej obejmuje 1.118,70 m#178;, co stanowi 19,65% całkowitej powierzchni użytkowej DPS (5.692,10 m#178;) - przeważa część mieszkalna.

Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1316) w sprawie Obiektów Budowlanych PKOB, budynek DPS jest sklasyfikowany jako obiekt budowlany przeznaczony dla wielu celów, zgodnie z głównym użytkowaniem do celu mieszkaniowego w Sekcji 1 Budynki, Dziale 11 - Budynki mieszkalne, Grupie 113 - Budynki zbiorowego zamieszkania, Klasa 1130 - Budynki zbiorowego zamieszkania - domy pomocy społecznej.

Roboty budowlane na basenie rehabilitacyjnym to:

* remont i modernizacja krytej pływalni typu rehabilitacyjnego zgodnie z dokumentacją techniczną i kosztorysem,

* modernizacja instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej krytej pływalni typu rehabilitacyjnego związane są z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą - wskazany symbol PKOB -1130 - budynki zbiorowego zamieszkania.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Jaką stawkę VAT należy zastosować przy wykonywaniu robót budowlanych na wyżej opisanym basenie rehabilitacyjnym, czy można zastosować stawkę 8%.

Zdaniem Wnioskodawcy, do robót budowlanych wykonywanych na ww. obiekcie (basen rehabilitacyjny) należy stosować 8% stawkę VAT na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z ust. 12 i 12a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.)

Basen rehabilitacyjny stanowi część budynku DPS X w Y, nie jest lokalem użytkowym, bowiem funkcjonalnie związany jest z DPS. Stanowi część budynku DPS X, zaspakajając określone potrzeby jego mieszkańców podobnie jak kuchnia, kaplica czy część medyczno-rehabilitacyjna. Przedmiotem obrotu nie może być część budynku, o ile nie ma on charakteru odrębnego lokalu, a takiego charakteru basen nie ma. W przypadku sprzedaży przedmiotem obrotu byłby cały budynek, łącznie z basenem i z tego względu zastosowanie jednej stawki 8% jest uzasadnione.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...) - art. 7 ust. 1 ustawy.

Natomiast przez świadczenie usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

W myśl obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r. przepisu art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Na mocy art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Stosownie do art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2 stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym - zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy - rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Artykuł 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Z kolei celem właściwego zdefiniowania pojęcia obiektu budownictwa mieszkaniowego i co się z tym wiąże stosowania odpowiedniej stawki podatkowej, należy uwzględnić regulacje wynikające z art. 2 pkt 12 ustawy, zgodnie z którym, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), w części I "Objaśnienia wstępne" pkt 2 "Pojęcia podstawowe" stanowi m.in., iż:

* budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych. Przystosowane są do przebywania ludzi, zwierząt lub ochrony przedmiotów,

* budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadkach, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem.

Zgodnie z cyt. rozporządzeniem dział PKOB 11 obejmuje:

* budynki mieszkalne jednorodzinne - 111,

* budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe - 112, w tym: budynki o trzech i więcej mieszkaniach (PKOB 1122),

* budynki zbiorowego zamieszkania - 113.

Natomiast w grupie 113 działu 11 PKOB wyróżnia się klasę 1130 - Budynki zbiorowego zamieszkania, która obejmuje:

* budynki zbiorowego zamieszkania, w tym domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np. domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych itp.,

* budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych,

* budynki rezydencji prezydenckich i biskupich.

Z uregulowań zawartych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego rozumie się budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budynkiem zaś jest taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach (art. 3 pkt 1 lit. a) i pkt 2).

Zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), obowiązującego od dnia 6 kwietnia 2011 r., stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

1.

towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2.

robót konserwacyjny dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;

3.

robót konserwacyjnych dotyczących:

a.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,

b.

lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

#8722; w zakresie w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont (§ 7 ust. 2 rozporządzenia).

Należy wskazać, że przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont, modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 powołanej wyżej ustawy - Prawo budowlane, przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

W myśl art. 3 pkt 7 ww. ustawy, przez roboty budowlane należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego.

Z kolei zgodnie z pkt 7a tego artykułu, przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.

Natomiast definicję remontu zawarto w pkt 8 tego artykułu. Zgodnie z jego brzmieniem, przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Definicja zawarta w Słowniku języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN określa, iż modernizacja to unowocześnienie i usprawnienie czegoś.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest właścicielem firmy zajmującej się projektowaniem, budową, remontem i modernizacją stacji uzdatniania wody, basenów i fontann. W ramach swojej działalności Zainteresowany pozyskuje umowy na wykonawstwo startując w przetargach publicznych. W dniu 6 września 2011 r. Firma Wnioskodawcy podpisała umowę z Domem Pomocy Społecznej X w Y, w ramach przetargu publicznego, na wykonanie robót budowlanych pod nazwą "Modernizacja (...) w Domu Pomocy Społecznej X. Basen rehabilitacyjny został wybudowany w latach 1995-1998 jako budynek wchodzący w skład Domu Pomocy Społecznej X w Y, pod nazwą zaplecze rehabilitacyjne hydroterapii wraz z przyłączami zewnętrznymi. Basen jest połączony z Domem trwałym łącznikiem. Basen został wybudowany dla potrzeb mieszkańców tego domu. Zgodnie ze statusem i regulaminem organizacyjnym, Dom powinien podnosić sprawność i aktywizować mieszkańców oraz świadczyć na rzecz mieszkańców, z których większość ma orzeczony stopień niepełnosprawności m.in. usługi w zakresie hydroterapii. Ma on na celu zmniejszenie negatywnych skutków starzenia się, ograniczeń ruchowych osób niepełnosprawnych, oraz poprawę zdrowia społeczeństwa. Po kilku latach basen został udostępniony również osobom spoza DPS.

Budynek rozpatrywany jako całość służy do wielu celów jego mieszkańców (mieszkalny, rehabilitacyjny, rekreacyjny), przeważa cel mieszkaniowy.

Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Obiektów Budowlanych PKOB, budynek DPS jest sklasyfikowany jako obiekt budowlany przeznaczony dla wielu celów, zgodnie z głównym użytkowaniem do celu mieszkaniowego w Sekcji 1 Budynki, Dziale 11 - Budynki mieszkalne, Grupie 113 - Budynki zbiorowego zamieszkania, Klasa 1130 - Budynki zbiorowego zamieszkania - domy pomocy społecznej.

Roboty budowlane na basenie rehabilitacyjnym to:

* remont i modernizacja krytej pływalni typu rehabilitacyjnego zgodnie z dokumentacją techniczną i kosztorysem,

* modernizacja instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej krytej pływalni typu rehabilitacyjnego związane są z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą - wskazany symbol PKOB -1130 - budynki zbiorowego zamieszkania.

Analiza powołanych wyżej przepisów prawa podatkowego prowadzi do wniosku, iż warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy, jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji budynków lub ich dostawy. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej, 8% stawki podatku. W przedmiotowej sprawie ww. przesłanki są spełnione, zatem przysługuje prawo do zastosowania 8% stawki.

W świetle powołanych wyżej regulacji prawnych oraz opisu stanu faktycznego należy stwierdzić, że wykonywane roboty budowlane i modernizacyjne na basenie rehabilitacyjnym, wchodzącym w skład Domu Pomocy Społecznej, sklasyfikowanym przez Wnioskodawcę do grupowania PKOB 1130 i tym samym wypełniającym definicję budownictwa mieszkaniowego wymienioną w art. 2 pkt 12 ustawy, opodatkowane są preferencyjną, tj. 8% stawką podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 41 ust. 2 i ust. 12 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy.

Dodatkowo podkreślić należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania wskazanego we wniosku budynku według PKOB. Należy bowiem zauważyć, że tut. Organ nie jest właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji budynków według PKOB, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Tak więc to Zainteresowanego obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania ww. obiektu wg PKOB, a w razie wątpliwości może on w tym zakresie zwrócić się do Urzędu Statystycznego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl