ILPB3/423-402/10-4/GC

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 5 sierpnia 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB3/423-402/10-4/GC

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu rozpoczęcia amortyzacji znaków towarowych w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

1.

przychodu z tytułu wniesienia części przedsiębiorstwa do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,

2.

ustalenia wartości początkowej wnoszonych do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością znaków towarowych,

3.

momentu rozpoczęcia amortyzacji znaków towarowych w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca, będący osobą prawną (dalej: Spółka), prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży artykułów odzieżowych i przemysłowych codziennego użytku w sklepach dyskontowych. W związku z uwarunkowaniami biznesowymi Spółka planuje przeniesienie działalności marketingowej prowadzonej obecnie przez Spółkę do odrębnego podmiotu. W tym celu Spółka planuje zawiązać spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która będzie prowadzić działalność marketingową (dalej: Spółka Marketingowa).

Do Spółki Marketingowej Spółka wniesie wkład niepieniężny w postaci, wyodrębnionego w ramach struktury organizacyjnej Spółki, działu marketingu (dalej: Dział Marketingu) niestanowiącego oddziału lub innej jednostki samobilansującej.

Dział Marketingu odpowiedzialny jest za zadania z zakresu public relations (PR), brand marketingu, promocji i trade marketingu. W szczególności do zadań Działu Marketingu z zakresu PR i brand marketingu należą:

* zarządzanie marką sieci, kształtowanie wizerunku marki, komunikacja marketingowa, planowanie i realizowanie kampanii reklamowych i PR - owych, współpraca z agencjami reklamowymi i PR,

* przygotowywanie założeń strategicznych działań reklamowych i PR,

* przygotowywanie materiałów do reklam publikacji,

* monitorowanie mediów,

* przygotowywanie materiałów prasowych dla dziennikarzy,

* organizowanie akcji reklamowych i promocyjnych w związku z otwarciem nowych sklepów,

* przygotowywania i koOrdynacja akcji promocyjnych dla sklepów z sieci,

* udział w przygotowywaniu założeń do badań marketingowych i ankiet, weryfikacja raportów badań marketingowych, przygotowanie oraz zakup raportów rynkowych i danych z rynku,

* przygotowywanie i prowadzenie prezentacji firmowych, szkoleń wewnętrznych oraz konferencji firmowych,

* praca w redakcji gazety firmowej oraz przygotowywania biuletynu,

* współpraca przy projekcie i zarządzanie treścią strony www. współpraca z firmami IT oraz agencjami multimedialnymi,

* opracowywanie projektów dotyczących obszarów komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej dla sklepów sieci,

* wsparcie dla obszarów trede marketingu, reklamy wizualnej, HR, zakupów - w związku z pracami projektowymi, wizerunkowymi, marketingowymi itp.,

* projektowanie etykiet i opakowań - współpraca z grafikami i dziełem zakupów w tym zakresie, spotkania szkoleniowe, wsparcie przy kwestiach problemowych i akceptacje,

* rejestracja marek własnych - kontakty z kancelarią prawną, aktualizacja listy chronionych znaków,

* przygotowywanie materiałów marketingowych i informacyjno - promocyjnych dla sklepów,

* zamawianie gadżetów firmowych (kalendarzy, smyczy itp.),

* prace w ramach uzgodnionych projektów marketingowych.

Z kolei zadania Działu Marketingu w zakresie promocji i trade marketingu, obejmują:

* opracowywanie rocznego szczegółowego kalendarza i planu promocji dla wsparcia sprzedaży w sklepach sieci oraz przygotowywanie i koordynacje realizacji tych promocji,

* przygotowywanie innych projektów wspierających sprzedaż (np. projekty operacyjne, akcje świąteczne, eventy),

* bieżące przygotowywanie i dystrybucję materiałów dla wsparcia merchandisingu sklepów i standardowych działań operacyjnych (np. oznaczenia cenowe, plakaty itp.),

* szkolenia nowych kierowników sklepów / kierowników rejonów z zakresu działań marketingowych w sklepach sieci - opracowywanie materiałów, przygotowanie i prowadzenie szkoleń,

* bieżącą kontrolę i rozliczenia kosztów prowadzonych działań.

Za realizację wyżej wymienionych zadań odpowiedzialni są pracownicy zatrudnieni w Dziale Marketingu. W związku z planowanym aportem, wszyscy pracownicy Działu Marketingu zostaną przeniesieni do Spółki Marketingowej na mocy art. 23 #185; Kodeksu Pracy, w ramach tzw. przejścia zakładu pracy.

Do Działu Marketingu przyporządkowane są również określone środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne, w tym sprzęt komputerowy, sprzęt biurowy, licencje na oprogramowanie komputerowe, znaki towarowe, prawa autorskie do zleconych opracowań, materiałów szkoleniowych, filmów reklamowych, innych form prezentacji i reklamy itp. Niektóre środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne (w tym znaki towarowe Spółki) nie zostały dotychczas ujawnione w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Spółki. Jednocześnie Wnioskodawca pragnie wskazać, iż znaki towarowe Spółki są Jej własnością, zostały zarejestrowane w Urzędzie Patentowym, a Spółka jest w posiadaniu świadectw ochronnych dotyczących przedmiotowych znaków.

Powyższe składniki majątkowe zostaną wniesione do Spółki Marketingowej w ramach aportu Działu Marketingu. Dział Marketingu zarządza dodatkowo innymi składnikami majątkowymi należącymi do Spółki, które nie będą wniesione do Spółki Marketingowej (np. postery promocyjno - reklamowe, czy plakaty stanowiące wyposażenie sklepów).

Działalność Działu Marketingu jest finansowana ze środków własnych Spółki w ramach odrębnego budżetu opracowanego dla Działu Marketingu. Budżet przygotowywany jest w oparciu o przewidywane wydatki związane z ww. zadaniami Działu Marketingu w podziale na poszczególne okresy rozliczeniowe. Wykorzystanie budżetu jest raportowane po zakończeniu miesiąca (co miesiąc sporządzane są zestawienia kosztów rzeczywiście poniesionych przez Dział Marketingu w podziale na koszty związane z określonymi zadaniami).

Do Działu Marketingu przyporządkować można również poszczególne zobowiązania handlowe wobec kontrahentów, którym pracownicy Działu Marketingowego zlecają określone prace wspierające działalność promocyjno - marketingową Spółki. Zobowiązania te zostaną przeniesione do Spółki Marketingowej jako bezpośrednio związane z funkcjonowaniem Działu Marketingu.

Wartość Działu Marketingu, jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa wnoszonej aportem, określona zostanie w wycenie przeprowadzonej przez niezależny podmiot, przy czym Spółka spodziewa się, iż wycena ta wykaże tzw. dodatnią wartość firmy, o której mowa w art. 16g ust. 2 i ust. 10 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych.

1.

Czy wniesienie przez Spółkę opisanego w stanie faktycznym wkładu niepieniężnego w postaci Dziełu Marketingu do Spółki Marketingowej w zamian za udziały tej Spółki Marketingowej skutkować będzie dla Spółki powstaniem po Jej stronie przychodu podatkowego.

Jednocześnie w oparciu o art. 14n § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej, Spółka jako podmiot planujący utworzenie Spółki Marketingowej, występuje z następującymi pytaniami dotyczącymi traktowania na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych planowanej transakcji:

2.

W jaki sposób powinna zostać ustalona wartość wniesionych do Spółki Marketingowej składników majątkowych wchodzących w skład opisanego w stanie faktycznym wkładu niepieniężnego w postaci Działu Marketingu, w tym w szczególności znaków towarowych Spółki, będąca podstawą dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla celów podatkowych.

3.

Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej praw do znaków towarowych wchodzących w skład Działu Marketingu, wniesionego aportem do Spółki Marketingowej, stanowić będą jej koszt uzyskania przychodu, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano aportu, tj. począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Spółka złoży oświadczenie o wniesieniu tych praw aportem do Spółki Marketingowej.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź w zakresie pytania nr 3.

Wniosek Spółki dotyczący przychodu z tytułu wniesienia części przedsiębiorstwa do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz ustalenia wartości początkowej wnoszonych znaków towarowych rozpatrzony został odrębną interpretacją w dniu 3 sierpnia 2010 r. nr ILPB3/423-402/10-2/GC i nr ILPB3/423-402/10-3/GC.

Zdaniem Spółki, Spółka Marketingowa będzie uprawniona do rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych, od praw do znaków towarowych wchodzących w skład Działu Marketingowego wniesionego do niej aportem przez Spółkę, jako kosztów uzyskania przychodów, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym te prawa do znaków towarowych wprowadzone zostaną do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (dalej: ewidencja) prowadzonej przez Spółkę Marketingową, tj. począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Spółka złoży oświadczenie o wniesieniu Działu Marketingu (obejmującego prawa do znaków towarowych) aportem do Spółki Marketingowej.

Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a-16m, z uwzględnieniem art. 16. Z kolei, zgodnie z art. 16b ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, amortyzacji podlegają nabyte nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania m.in. prawa określone w Prawie własności przemysłowej o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na podstawie umowy licencyjnej (sublicencji), umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art. 17a pkt 1, zwane wartościami niematerialnymi i prawnymi.

Zgodnie z wyżej powoływanym przepisem, podatnik może dokonywać odpisów amortyzacyjnych od prawa do znaku towarowego, zaliczonego do wartości niematerialnych i prawnych, gdy spełnione są następujące warunki:

* prawo do znaku towarowego zostanie nabyte przez podatnika,

* prawo do znaku towarowego nadaje się do gospodarczego wykorzystania,

* przewidywany okres ekonomicznej użyteczności prawa do znaku towarowego wynosi co najmniej rok,

* prawo do znaku towarowego jest przeznaczone do używania na potrzeby podatnika.

Z kolei, na podstawie art. 16h ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, odpisów amortyzacyjnych dokonuje się od wartości początkowej środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, począwszy od pierwszego miesiąca następującego po miesiącu, ten środek lub wartość wprowadzono do ewidencji do końca tego miesiąca, w którym następuje zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową lub, w którym postawiono je w stan likwidacji, zbyto lub stwierdzono ich niedobór.

Natomiast, zgodnie z art. 16d ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, środki trwałe i wartości niematerialne i prawne wprowadza się do ewidencji najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania.

Skuteczność przeniesienia na rzecz Spółki Marketingowej posiadanego przez Spółkę prawa ochronnego do danego znaku towarowego, wymaga - w myśl art. 162 ust. 1 w zw. z art. 67 ust. 2 Prawa własności przemysłowej - jedynie zawarcia odpowiedniej umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Zdaniem Spółki, w omawianym stanie faktycznym, wymóg ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia wspólnika wnoszącego wkład w formie pisemnej. Dla skuteczności przejścia praw do znaków towarowych bez znaczenia pozostaje natomiast kwestia następczej rejestracji nabywcy tego prawa jako nowego uprawnionego w rejestrze prowadzonym przez Urząd Patentowy. W doktrynie i praktyce potwierdzono fakt, że wpis do rejestru nabywcy prawa do znaku, jako nowo uprawnionego ma charakter deklaratoryjny, np. na potwierdzenie tej tezy autor artykułu "Data rozpoczęcia amortyzacji prawa ochronnego na znak towarowy" (M. Trzebiatowski, "Data rozpoczęcia amortyzacji prawa ochronnego na znak towarowy (1)", Przegląd Podatkowy nr 9/2008) przywołuje decyzje Urzędu Patentowego z dnia 13 września 2007 r. (nr DR - 499/06), jako pozwalającą stwierdzić, iż w świetle przepisu art. 229 ust. 2 Prawa własności przemysłowej, przeniesienie prawa z rejestracji znaku towarowego powstaje nie na skutek wydania decyzji Urzędu Patentowego, lecz wywołuje je odpowiednia czynność prawna, natomiast zaświadczające o tej czynności dokumenty są badane przez Urząd Patentowy jedynie pod względem formalnym. Podobne stanowisko przedstawił Wojewódzki Sąd Administracyjny (dalej: WSA) w Warszawie w wyroku z dnia 10 marca 2008 r. (sygn. VI SA/Wa 2027/07).

W opinii Spółki, powyższe oznacza, że w omawianym stanie faktycznym, skuteczne nabycie praw do znaków ochronnych powstanie po stronie Spółki Marketingowej w momencie dokonania aportu, tj. w momencie złożenia oświadczenia wspólnika wnoszącego wkład w wymaganej przepisami formie (tekst jedn. w formie pisemnej). Dla skuteczności przejścia praw do znaków ochronnych na Spółkę Marketingową bez znaczenia pozostanie natomiast kwestia następczej rejestracji Spółki Marketingowej, jako nabywcy tego prawa, w rejestrze prowadzonym przez Urząd Patentowy.

Pogląd ten znajduje odzwierciedlenie również w interpretacjach wydawanych przez organy podatkowe, z których wymienić tu można:

* interpretację indywidualną wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 20 maja 2009 r. (sygn. IPPB5/423-129/09-2/PS), w której organ podatkowy potwierdził stanowisko wnioskującej spółki, zgodnie z którym "Dla skutecznego przeniesienia prawa ochronnego oraz prawa do zgłoszonego znaku towarowego w myśl Prawa własności przemysłowej, konieczna jest forma pisemna zastrzeżona pod rygorem nieważności (odpowiednio art. 162 w związku z art. 67 oraz art. 127 Prawa własności przemysłowej). Dla skuteczności przejścia praw do znaków towarowych bez znaczenia jest natomiast kwestia ich rejestracji w Urzędzie Patentowym. W konsekwencji Spółka Komandytowa nabędzie prawa do znaku towarowego z chwilą podpisania umowy spółki dokumentującej aport i z tą datą będzie uprawniona do wprowadzenia tych praw do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych.";

* interpretację indywidualną wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 7 listopada 2008 r. (sygn. IPPB3/423-1251/08-2/MS), w której organ podatkowy potwierdził stanowisko wnioskującej spółki, zgodnie z którym mogła ona rozpocząć amortyzację zarejestrowanych w Urzędzie Patentowym, objętych ochroną prawną znaków towarowych w miesiącu następującym po miesiącu wprowadzenia przedmiotowych składników do ewidencji, gdzie wprowadzenie do ewidencji nastąpić powinno w dniu ich nabycia;

* postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego Poznań - Grunwald z dnia 12 marca 2007 r. (sygn. AD-IB/423/4/2006), w którym organ uznał, że " Art. 16b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie uzależnia dokonania odpisów amortyzacyjnych od wpisu praw do znaku w urzędowych rejestrach znaków towarowych, lecz od spełnienia warunków określonych w tym przepisie. Jednym z elementów przesądzających o legalności amortyzacji podatkowej prawa do znaku towarowego jest jego nabycie. Spółka nabyła prawo do znaku towarowego z chwilą podpisania aktu notarialnego w dniu 19 września 2006 r., tj. w dniu podwyższenia kapitału zakładowego poprzez wniesienie aportu w postaci znaku towarowego i z tą datą ma prawo wprowadzić znak towarowy do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.";

* postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego Poznań - Grunwald z dnia 13 grudnia 2005 r. (sygn. AD-II-A/423/1/05), w którym organ potwierdził prawo podatnika do rozpoczęcia amortyzacji w miesiącu następującym po miesiącu, w którym wprowadzono znak towarowy do ewidencji, wiążąc ten fakt z momentem podpisania aktu notarialnego dotyczącego wniesienia znaków towarowych aportem do spółki;

* informację o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Rzeszowie z dnia 8 października 2004 r. (sygn. IS.l/3-423/20/04), w której organ stwierdził, że "nowozawiązana spółka akcyjna, do której zostanie wniesione - jako aport - prawo do znaku towarowego, będzie mogła je podatkowo amortyzować od momentu skutecznego przeniesienia prawa do znaku towarowego przez zbywcę (spółkę jawną), w drodze zawartej umowy w formie pisemnej, na rzecz spółki akcyjnej, niezależnie od daty wpisu do rejestru zmiany uprawnionego do prawa z tej umowy, przy założeniu spełnienia pozostałych przesłanek wynikających z wcześniej powołanego przepisu art. 16b ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych."

Zatem w świetle powoływanych wyżej przepisów, jak i poglądów prezentowanych przez organy podatkowe, w opinii Spółki, przyjęcie przez Spółkę Marketingową praw do znaków towarowych do używania, determinujące moment wprowadzenia tych praw do ewidencji prowadzonej przez Spółkę Marketingową, następuje w momencie zawarcia odpowiedniej umowy w formie pisemnej, co z kolei determinuje moment rozpoczęcia amortyzacji omawianych praw. W omawianym stanie faktycznym momentem przyjęcia wyżej wymienionych praw do używania przez Spółkę Marketingową będzie zatem moment złożenia oświadczenia wspólnika wnoszącego wkład o dokonaniu aportu w wymaganej przepisami formie.

Podobne konkluzje wynikają z pisma Ministerstwa Finansów - Departamentu Podatków Dochodowych zatytułowanego "Skutki podatkowe otrzymania przez spółkę znaku towarowego wchodzącego w skład przedsiębiorstwa, wniesionego do niej tytułem wkładu niepieniężnego" opublikowanego w Biuletynie Skarbowym nr 4/2007. W powoływanym piśmie wskazano, że "jeżeli w związku z wniesieniem do spółki z o.o. przedsiębiorstwa, w skład którego wchodzi również zarejestrowany znak towarowy, zachowana jest forma notarialna, mająca pierwszeństwo przed formą pisemną, to w takim przypadku dochodzi także do skutecznego przeniesienia na spółkę prawa do tego znaku, czyli nabycie tego prawa. Wpis do rejestru stanowi jedynie przesłankę domniemania co do praw własności, nie decyduje jednak o prawie do korzystania. Wobec powyższego, skoro zgodnie z art. 16b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych amortyzacji podlegają nabyte, nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu ich przyjęcia do używania prawa, o których mowa w Prawie własności przemysłowej, to w konsekwencji spółka, do której został wniesiony wkład obejmujący prawo do znaku towarowego, może na podstawie art. 16b ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dokonywać amortyzacji tego prawa. Bez znaczenia w tym przypadku pozostaje to, czy i kiedy dokonany zostanie wpis w rejestrze patentowym przeniesienia prawa do znaku towarowego".

Mając na uwadze powyższą argumentację, zdaniem Spółki, Spółka Marketingowa będzie uprawniona do rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych od praw do znaków towarowych wchodzących w skład Działu Marketingu wniesionego do niej aportem przez Spółkę, jako kosztów uzyskania przychodów, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym te prawa do znaków towarowych wprowadzone zostaną do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, prowadzonej przez Spółkę Marketingową, tj. począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Spółka złoży oświadczenie o wniesieniu Działu Marketingu (obejmującego prawa do znaków towarowych) aportem do Spółki Marketingowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę pism urzędowych, tut. Organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę wyroków sądów administracyjnych, tut. Organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wniosek Spółki w zakresie pytania dotyczącego podatku od czynności cywilnoprawnych (we wniosku pytanie nr 3) - został rozpatrzony odrębną interpretacją z dnia 3 sierpnia 2010 r. nr ILPB2/436-99/10-2/MK.

Wniosek Spółki w zakresie pytania dotyczącego podatku od towarów i usług (we wniosku pytanie nr 2) - został rozpatrzony odrębną interpretacją wydaną w dniu 12 lipca 2010 r. nr ILPP2/443-647/10-2/SJ.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl