ILPB3/423-141/13-2/AO

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 czerwca 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB3/423-141/13-2/AO

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2013 r. (data wpływu 28 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku ustalania odrębnego wyniku podatkowego w przypadku prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie trzech zezwoleń oraz w zakresie ustalenia limitu zwolnienia podatkowego przysługującego w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie trzech zezwoleń - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* obowiązku ustalania odrębnego wyniku podatkowego w przypadku prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie trzech zezwoleń,

* ustalenia limitu zwolnienia podatkowego przysługującego w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie trzech zezwoleń.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Spółka prowadzi działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej ("SSE") i korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie wynikającym z przyznanych Zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE:

* Zezwolenie nr xx z dnia 24 stycznia 2005 r. ("Zezwolenie I"),

* Zezwolenie nr XXX z dnia 31 maja 2012 r. ("Zezwolenie II"),

* Zezwolenie nr XXX z dnia 19 grudnia 2012 r. ("Zezwolenie III").

Zezwolenia uzyskane przez Wnioskodawcę określają rodzaje prowadzonej przez Spółkę działalności objętej zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych, jak również warunki uprawniające Spółkę do korzystania ze zwolnienia.

Zezwolenie I określa rodzaj działalności, która może być prowadzona na terenie SSE jako działalność produkcyjna, usługowa i handlowa określona w następujących kategoriach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług ("PKWiU") 2004 (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU); Dz. U. Nr 89, poz. 844):

* Wyroby metalowe gotowe, z wyłączeniem maszyn i urządzeń (PKWiU 28),

* Pojazdy samochodowe, przyczepy i naczepy (PKWiU 34),

* Usługi informatyczne (PKWiU 72),

* Usługi badawczo - rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych (PKWiU 73.1),

* Usługi w zakresie badań i analiz technicznych (PKWiU 74.3).

Zezwolenie I udzielone zostało na okres do dnia 29 maja 2017 r.

Zezwolenie II określa rodzaje działalności gospodarczej objętej zwolnieniem podatkowym, jako działalność produkcyjną, handlową i usługową w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie strefy, określoną w następujących pozycjach PKWiU 2008 (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU); Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.):

* Wyroby metalowe gotowe, z wyłączeniem maszyn i urządzeń (PKWiU 25),

* Pojazdy samochodowe (z wyłączeniem motocykli), przyczepy i naczepy (PKWiU 29),

* Usługi związane z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki i usługi powiązane (PKWiU 62),

* Usługi rachunkowo - księgowe (PKWiU 69.20.2),

* Usługi w zakresie badań i analiz technicznych (PKWiU 71.2),

* Usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych (PKWiU 72.1),

* Usługi centrów telefonicznych (call center) (PKWiU 82.2),

* Odpady inne niż niebezpieczne nadające się do recyklingu (PKWiU 38.11.5),

* Usługi w zakresie odzysku surowców; surowce wtórne (PKWiU 38.3).

Zezwolenie III określa rodzaj działalności, która może być prowadzona na terenie SSE jako działalność produkcyjna, usługowa i handlowa określona w następujących kategoriach PKWiU 2008:

* Wyroby metalowe gotowe, z wyłączeniem maszyn i urządzeń (PKWiU 25),

* Pojazdy samochodowe (z wyłączeniem motocykli), przyczepy i naczepy (PKWiU 29),

* Usługi związane z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki i usługi powiązane (PKWiU 62),

* Usługi rachunkowo - księgowe (PKWiU 69.20.2),

* Usługi w zakresie badań i analiz technicznych (PKWiU 71.2),

* Usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych (PKWiU 72.1),

* Usługi centrów telefonicznych (call center) (PKWiU 82.2),

* Odpady inne niż niebezpieczne nadające się do recyklingu (PKWiU 38.11.5),

* Usługi w zakresie odzysku surowców; surowce wtórne (PKWiU 38.3).

Spółka nie wyklucza, że w przyszłości może ubiegać się o kolejne Zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE.

Zakresy Zezwolenia II i Zezwolenia III pokrywają się, a jednocześnie są szersze niż zakres Zezwolenia I. Oznacza to, iż zakres działalności gospodarczej określonej według kodów PKWiU zawartych w Zezwoleniu II i Zezwoleniu III obejmuje w całości zakres działalności gospodarczej określonej według kodów PKWiU zawartych w Zezwoleniu I.

W związku z prowadzeniem działalności na podstawie Zezwoleń, Spółka prowadzi i będzie prowadzić ewidencję księgową w sposób umożliwiający jednoznaczne przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego Zezwolenia. Ewidencja umożliwia zatem wyodrębnienie środków trwałych oraz utworzonych nowych miejsc pracy związanych z projektami inwestycyjnymi objętymi poszczególnymi Zezwoleniami. Umożliwia ona także weryfikację, czy spełnione zostały warunki określone w poszczególnych Zezwoleniach oraz ustalenie kosztów kwalifikowanych poniesionych w związku z realizacją projektów dla celów kalkulacji przysługującego Spółce limitu pomocy publicznej.

Przy wyliczaniu limitu pomocy publicznej dostępnej w ramach każdego Zezwolenia, Spółka uwzględnia wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej mający zastosowanie do danego Zezwolenia.

Mając na uwadze przepis art. 7 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz fakt, że jak wskazano powyżej, zakresy wydanych Spółce Zezwoleń II i III obejmują zakres Zezwolenia I (stanowiącego jednocześnie główny przedmiot działalności Wnioskodawcy), Spółka traktuje jako zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych wszystkie dochody uzyskiwane przez Nią z tytułu działalności gospodarczej w zakresie opisanym w Zezwoleniach. Spółka nie dokonuje wyodrębnienia kwot dochodów zwolnionych z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, które przypadałyby na Zezwolenie I, Zezwolenie II i Zezwolenie III.

Spółka prowadzi ewidencję rachunkową umożliwiającą ustalenie dochodu podlegającego opodatkowaniu z tytułu prowadzenia działalności nieobjętej zakresem Zezwoleń oraz dochodu zwolnionego z opodatkowania z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE na podstawie trzech Zezwoleń łącznie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1. Czy prowadzenie działalności na terenie SSE na podstawie trzech Zezwoleń rodzi po stronie Spółki obowiązek odrębnego ustalania wyniku podatkowego dla każdego z Zezwoleń, czy też wystarczającym jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE w ramach trzech Zezwoleń... (pytanie dotyczy zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego).

2. Czy Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie ważnych Zezwoleń, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie, tj. kolejno w ramach Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub po jego wygaśnięciu - limit wynikający z Zezwolenia II, następnie Zezwolenia III oraz ewentualnych dalszych, później uzyskanych Zezwoleń Spółki... (pytanie dotyczy zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego).

Zdaniem Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1, prowadzenie działalności na terenie SSE na podstawie trzech Zezwoleń nie rodzi po stronie Spółki obowiązku odrębnego ustalania wyniku podatkowego dla każdego z Zezwoleń. Za wystarczające należy uznać łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE w ramach trzech Zezwoleń.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 12 ustawy o SSE, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przez osoby prawne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego na zasadach określonych w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Stosownie do regulacji art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwolenia (o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Artykuł 17 ust. 4 ww. ustawy stanowi, iż przedmiotowe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE.

Zarówno w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jak i w przepisach ustawy o SSE, brak jest regulacji nakazujących odrębne ustalanie wyniku podatkowego dla każdego z Zezwoleń oddzielnie. Aktualnie obowiązujące akty prawne nie nakazują ustalania odrębnego wyniku podatkowego z działalności strefowej, uzyskiwanego w ramach poszczególnych Zezwoleń.

Jak wynika z § 5 ust. 5 rozporządzenia z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, zwolnienie podatkowe przysługuje tylko w zakresie działalności prowadzonej na terenie strefy. Analogiczny przepis znajduje się w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie wałbrzyskiej specjalnej strefy ekonomicznej w brzmieniu obowiązującym w dniu 24 stycznia 2005 r., tj. w dniu uzyskania Zezwolenia I. Konieczne jest, zatem odpowiednie wydzielenie wyniku podatkowego na działalności strefowej od wyniku podatkowego na działalności opodatkowanej.

Zgodnie z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy ustalaniu dochodu nie uwzględnia się przychodów i kosztów, jeżeli dochody z tych źródeł są wolne od podatku. Zatem, przedsiębiorca zobowiązany jest jedynie wyłączyć odpowiednio całkowite przychody i koszty działalności strefowej bez konieczności ustalania tych wartości odrębnie dla każdego zezwolenia.

W ocenie Wnioskodawcy, w celu ustalenia wyniku podatkowego na działalności zwolnionej Spółka jest zobowiązana do prowadzenia jednej wspólnej ewidencji spełniającej wymogi art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dla wszystkich Zezwoleń łącznie.

Łączna wykładnia powołanych powyżej przepisów prowadzi do wniosku, że ustawodawca nie nakłada na podatników obowiązku wyodrębniania wyniku podatkowego osiągniętego w ramach poszczególnych projektów inwestycyjnych objętych różnymi zezwoleniami strefowymi. Za wystarczające, i w pełni prawidłowe z punktu widzenia przytoczonych regulacji, należy zatem uznać prowadzenie przez Spółkę ewidencji księgowej w sposób pozwalający na ustalenie wyniku podatkowego na działalności opodatkowanej oraz łącznego wyniku podatkowego na działalności zwolnionej z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: objętej wszystkimi posiadanymi Zezwoleniami strefowymi). Taki stopień szczegółowości prowadzonej ewidencji wypełnia wymogi art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, gdyż pozwala na ustalenie podstawy opodatkowania (tekst jedn.: dochodu nieobjętego żadnym z Zezwoleń strefowych) oraz wysokości należnego podatku.

Należy również zauważyć, że w przypadku, gdy zakres przedmiotowy poszczególnych Zezwoleń jest w znaczącej mierze zbieżny a inwestycje, w związku, z którymi zostały wydane Zezwolenia, dotyczą w części tego samego zakładu produkcyjnego, wyodrębnienie wyniku podatkowego przypadającego na każde z Zezwoleń jest w praktyce utrudnione lub wręcz niemożliwe pod względem księgowym i technicznym. Wobec faktu, że całość dochodów osiąganych przez Spółkę na terenie SSE na podstawie Zezwolenia I, II i Zezwolenia III podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych (w granicach dostępnego limitu pomocy publicznej), nakładanie na Spółkę obowiązku ustalania odrębnego wyniku podatkowego dla każdego z zezwoleń byłoby nieuzasadnione i bezcelowe.

Podsumowując, Spółka stoi na stanowisku, że w związku z faktem posiadania trzech Zezwoleń jest Ona zobowiązana do prowadzenia ewidencji rachunkowej pozwalającej na wyodrębnienie wyniku podatkowego podlegającego opodatkowaniu oraz łącznego wyniku podatkowego podlegającego zwolnieniu (na podstawie Zezwolenia I, II i III oraz ewentualnych przyszłych Zezwoleń).

Przedstawione stanowisko potwierdzają liczne interpretacje indywidualne prawa podatkowego, m.in. interpretacja z dnia 8 marca 2010 r. wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach (sygn. IBPBI/2/423-1520/09/MO), gdzie wprost stwierdzono: "(...) Spółka zobowiązana będzie do odrębnego ewidencjonowania dochodu opodatkowanego (osiąganego poza Zezwoleniami) oraz dochodu zwolnionego (osiąganego w ramach posiadanych przez Spółkę Zezwoleń). Ani wykładnia literalna, ani celowościowa powołanych na wstępie przepisów nie wymaga od Spółki wyodrębniania dochodu osiąganego w ramach poszczególnych Zezwoleń (jako że dochód ten korzysta w całości ze zwolnienia)".

Ponadto Wnioskodawca wskazuje, że podejście Spółki znajduje potwierdzenie w dotychczasowej linii interpretacyjnej organów podatkowych, przykładowo w:

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 19 września 2012 r. (sygn. ILPB3/423-664/10/12-S/GC),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 25 lipca 2012 r. (sygn. IPTPB3/423-176/12-2/KJ),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 29 czerwca 2012 r. (sygn. IPTPB3/423-127/12-2/KJ),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 7 kwietnia 2010 r. (sygn. IBPBI/2/423-92/10/JD),

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 12 listopada 2009 r. (sygn. IPPB3/423-496/09-2/MS).

Zdaniem Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2, Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie ważnych Zezwoleń, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie, tj. kolejno w ramach Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub po jego wygaśnięciu - limit wynikający z Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz ewentualnych dalszych, później uzyskanych Zezwoleń Spółki.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy.

Zdaniem Spółki, prawidłowym jest objęcie zwolnieniem dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie ważnych Zezwoleń, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie, tj. kolejno w ramach Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub po jego wygaśnięciu - limit wynikający z Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz ewentualnych dalszych, później uzyskanych Zezwoleń Spółki.

Niezapłacony podatek od łącznego dochodu podlegającego zwolnieniu, uzyskiwanego na podstawie wszystkich trzech Zezwoleń stanowić będzie pomoc publiczną, która będzie przysługiwać Spółce w ramach dostępnego limitu pomocy regionalnej. Jak wskazano w opisie zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, Spółka prowadzi i będzie prowadzić odpowiednią ewidencję pozwalającą na przypisanie do poszczególnych Zezwoleń dotyczących ich wydatków inwestycyjnych oraz nowoutworzonych miejsc pracy. Dzięki tak prowadzonej ewidencji Spółka jest w stanie precyzyjnie wyliczyć limit pomocy publicznej dostępny dla poszczególnych Zezwoleń oraz monitorować wypełnianie warunków prowadzenia działalności na terenie SSE.

Przy wyliczaniu limitu pomocy publicznej dostępnej w ramach każdego Zezwolenia uwzględniany jest też wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy mający zastosowanie do danego Zezwolenia. W ten sposób Spółka określa wartość pomocy publicznej dostępnej w ramach każdego Zezwolenia.

Jednocześnie, w związku z brakiem obowiązku odrębnego ewidencjonowania przychodów i kosztów związanych z poszczególnymi Zezwoleniami strefowymi, Spółka wykazuje łączną wartość dochodów podlegających zwolnieniu na podstawie wszystkich Zezwoleń. W tym wypadku nie będzie miał znaczenia fakt, że Zezwolenie I ma węższy zakres niż Zezwolenia II i III, gdyż z punktu widzenia ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Spółka powinna wykazać łączną wartość przychodów korzystających ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Kwotę niezapłaconego przez Spółkę podatku od całości dochodów strefowych Spółka uzna za pomoc publiczną, która pomniejszać będzie limit pomocy publicznej dostępnej kolejno w ramach poszczególnych Zezwoleń.

Z uwagi na to, że uprawnienia wynikające z Zezwolenia I są wcześniejsze w stosunku do pozostałych Zezwoleń, należy przyjąć, że do momentu wyczerpania puli pomocy publicznej dostępnej na podstawie tego Zezwolenia, jednak nie dłużej niż do dnia 29 maja 2017 r., tj. do momentu jego wygaśnięcia, Spółka będzie korzystała ze zwolnienia w oparciu o koszty kwalifikowane inwestycji, w związku z którą udzielone zostało Zezwolenie I.

Wraz z wygaśnięciem Zezwolenia I lub po wykorzystaniu puli pomocy publicznej wynikającej z tego Zezwolenia, Spółka będzie mogła w ramach prowadzonej działalności nadal korzystać z puli zwolnienia podatkowego dostępnej na podstawie Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz ewentualnych przyszłych Zezwoleń (jednak nie dłużej niż do momentu ich wygaśnięcia). W konsekwencji, dopóki Spółka będzie miała prawo do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w ramach któregokolwiek z Zezwoleń, będzie również uprawniona do zwolnienia z opodatkowania dochodów pochodzących z działalności prowadzonej na terenie SSE w ramach posiadanych Zezwoleń.

Podsumowując powyższe rozważania, zdaniem Spółki, może Ona objąć zwolnieniem dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie ważnych Zezwoleń, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie, tj. kolejno w ramach Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub po jego wygaśnięciu - limit wynikający z Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz ewentualnych dalszych, później uzyskanych Zezwoleń Spółki.

Podkreślenia wymaga fakt, że stanowisko Spółki znajduje potwierdzenie w dotychczasowych interpretacjach indywidualnych prawa podatkowego, m.in. interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 2 sierpnia 2011 r. (sygn. IBPBI/2/423-505/11/AP), gdzie stwierdzono: "Z uwagi na to, że uprawnienie wynikające z Pierwszego Zezwolenia jest wcześniejsze, pierwotne w stosunku do Drugiego Zezwolenia, należy przyjąć, że do momentu wyczerpania puli pomocy publicznej dostępnej na podstawie Pierwszego Zezwolenia, jednak nie dłużej niż do momentu wygaśnięcia Pierwszego Zezwolenia, Spółka będzie korzystała ze zwolnienia wynikającego z inwestycji, w związku z którą udzielone było Pierwsze Zezwolenie. Jednocześnie, po wygaśnięciu Pierwszego Zezwolenia lub po wykorzystaniu puli pomocy publicznej dla Pierwszego Zezwolenia, Spółka będzie mogła nadal korzystać z puli zwolnienia podatkowego dostępnego na podstawie Drugiego Zezwolenia (jednak nie dłużej niż do momentu wygaśnięcia Drugiego Zezwolenia)".

Ponadto Wnioskodawca wskazuje, że podejście Spółki znajduje potwierdzenie w dotychczasowej linii interpretacyjnej organów podatkowych, przykładowo w interpretacji:

* Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 19 września 2012 r. (sygn. ILPB3/423- 664/10/12-S/GC),

* Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 25 lipca 2012 r. (sygn. IPTPB3/423-176/12- 2/KJ),

* Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 29 czerwca 2012 r. (sygn. IPTPB3/423-127/12- 2/KJ).

Z powyższych względów, Spółka wnosi jak na wstępie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych, tut. Organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy:

* zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym,

* zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl