ILPB3/423-1/12-2/MM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 marca 2012 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB3/423-1/12-2/MM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2011 r. (data wpływu 30 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 grudnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące stany faktyczne oraz opisy zdarzeń przyszłych.

Spółka prowadzi działalność w zakresie handlu detalicznego poprzez sieć marketów (obecnie ok. 150), usytuowanych m.in. w województwach: (...). W związku z potrzebą usprawnienia procesów biznesowych, Spółka jest w trakcie wdrażania lub planuje wdrożenie systemów komputerowych:

* O;

* A (moduły: G C i G S);

* współpracujące z A oprogramowanie E (moduły: X, Y, Z);

* oprogramowanie typu,"s1" i "s2";

* oraz oprogramowanie typu "w";

(dalej "Systemy").

Wdrożenie oprogramowania O ma na celu zastąpienie obecnie wykorzystywanego przez Spółkę programu księgowego O będzie wykorzystywany m.in. do prowadzenia księgowości oraz rozliczeń podatkowych Spółki. System ten cechuje się wysoką funkcjonalnością, wygodą i szybkością pracy. Umożliwia elastyczne zarządzanie planami kont oraz zaawansowane zarządzanie rozrachunkami Spółki. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań O charakteryzuje się także wysoką wydajnością i bezpieczeństwem pracy.

Oprogramowanie A jest kompleksowym systemem służącym do obsługi łańcucha dostaw Spółki. Program ten wspomaga zarządzanie wszystkimi aspektami przepływu towarów i informacji i może być integrowany z istniejącymi, jak również z nowymi systemami. Spółka wdraża lub planuje wdrożenie następujących modułów:

* G C - będący modułem ułatwiającym zarządzanie zakupami i sprzedażą;

* G S - będący modułem ułatwiającym zarządzanie poszczególnymi punktami sprzedaży.

Z systemem A współpracuje oprogramowanie E, które może składać się z następujących modułów:

* Modułu X, który umożliwia Spółce zarządzanie i administrowanie danym sklepem, kasami, personelem sklepu, pozwala na gromadzenie informacji o sprzedaży, przetwarzanie ich w czasie rzeczywistym oraz generowanie raportów z możliwością natychmiastowego przesyłania w postaci pliku do centrali Spółki;

* Modułu Y, służącego do zarządzania dokumentami sprzedaży w obiektach handlowych Spółki. Podstawowa funkcjonalność tej aplikacji to administrowanie danymi o klientach, kontrola numeracji dokumentów sprzedaży i ich archiwizacja;

* Modułu Z, który wspiera sprzedaż stanowiskową w placówkach handlowych, integruje wszystkie urządzenia znajdujące się na stanowisku kasowym, umożliwia szybką i bezproblemową sprzedaż oraz wymianę danych z innymi systemami wspierającymi sprzedaż. Oprogramowanie jest także bazą scalającą systemy pomocne w prowadzeniu sprzedaży, takie jak programy lojalnościowe, płatność za rachunki czy promocje.

Z kolei oprogramowanie E może współpracować z oprogramowaniem typu "s1", które będzie (w sensie informatycznym) miejscem do rozliczeń kasjerów i operacji kasa przyjmie / kasa wyda w poszczególnych sklepach Spółki. Oprogramowanie typu "s1" umożliwi kontrolę przepływów i rozliczeń stanu gotówki i innych środków płatności. W centrali Spółki zostanie natomiast wdrożone powiązane z nim oprogramowanie "s2", które będzie służyło do zbierania określonych danych (dostępnych za pośrednictwem oprogramowania "s1") na potrzeby rozliczeń sklepów w centrali oraz do faktycznego dokonywania tych rozliczeń.

Spółka zamierza również wdrożyć oprogramowanie typu "w", którego celem będzie automatyzacja procesów biznesowych w Spółce, m.in. poprzez ustanowienie odpowiednich procedur, dzięki którym dokumenty i informacje lub zadania będą przekazywane od jednego użytkownika do następnego, zgodnie z określonymi założeniami.

Prawo do korzystania z Systemów nabywane jest przez Spółkę w formie licencji od autoryzowanego dystrybutora systemów informatycznych. Po całkowitym wdrożeniu każdego z Systemów, Spółka przyjmie Systemy do używania i ujmie je jako odrębne wartości niematerialne prawne dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w rejestrze środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.

Do wartości początkowej Systemów ujętych w rejestrze wartości niematerialnych i prawnych zostaną zaliczone następujące koszty:

* koszty nabycia licencji na korzystanie z Systemów;

* koszty wdrożenia poniesione na rzecz dostawcy Systemów:

* koszty zewnętrznego doradcy do spraw zarządzania projektem, który współpracuje lub będzie współpracował ze Spółką w ramach wdrożenia Systemów;

* koszty wynagrodzeń pracowników uczestniczących we wdrożeniu;

* inne koszty bezpośrednio związane z wdrożeniem, które na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinny zwiększać wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej.

Dla każdego z powyższych Systemów, ujętych w rejestrze wartości niematerialnych i prawnych, Spółka uzyska od niezależnej od Spółki jednostki naukowej w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615) opinie potwierdzające, że nabyte Systemy pozwalają na wytwarzanie nowych lub udoskonalonych usług i nie są stosowane na świecie przez okres dłuższy niż ostatnie 5 lat.

Schemat dokonywania płatności na rzecz podmiotów wdrażających Systemy, może przedstawiać się następująco:

1.

w roku, w którym zawarto umowę na zakup licencji na wybrany System, Spółka poniesie koszty związane z zakupem licencji oraz koszty ukończonych etapów wdrożenia Systemu (udokumentowane fakturami), w kolejnym roku Spółka wprowadzi System do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych oraz dokona kolejnych płatności związanych z ukończonymi etapami wdrożenia, w roku następującym po roku, w którym wprowadzono System do rejestru wartości niematerialnych i prawnych, nastąpi ostatnia płatność na rzecz podmiotów dokonujących wdrożenia ("Harmonogram 1");

2.

w tym samym roku, w którym zostanie podpisania umowa na zakup licencji na wybrany System, System zostanie wdrożony w Spółce, ujęty w rejestrze wartości niematerialnych i prawnych, zostaną także dokonane wszystkie płatności za zakup i wdrożenie Systemu ("Harmonogram 2");

3.

w roku podpisania umowy na zakup licencji na wybrany System zostanie poniesiona część kosztów związanych z zakupem licencji i ukończonymi etapami prac wdrożeniowych (udokumentowane fakturami), w roku kolejnym oprogramowanie zostanie ujęte w rejestrze wartości niematerialnych i prawnych oraz zostaną dokonane pozostałe płatności ("Harmonogram 3");

4.

w roku podpisania umowy na zakup licencji na wybrany moduł oprogramowania, oprogramowanie zostanie ujęte w rejestrze wartości niematerialnych i prawnych, a płatności związane z zakupem i wdrożeniem oprogramowania zostaną poniesione w roku podpisania umowy i roku następnym ("Harmonogram 4").

Spółka nie prowadziła i nie prowadzi działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, nie otrzymała też zwrotu wydatków na nową technologię w jakiejkolwiek formie.

W związku z tym, że Spółka zawiera także umowy na prowadzenie marketów przez franczyzobiorców, Spółce zależy na tym, aby franczyzobiorcy korzystali z kompatybilnych programów do zarządzania i administrowania sklepami, które będą mogły zostać podłączone i będą współdziałały w niezbędnym zakresie z oprogramowaniem A i E wykorzystywanym przez Spółkę. W ramach współdziałania oprogramowania franczyzobiorców z Systemami Spółki miałoby dochodzić do wymiany danych i informacji pomiędzy Spółką, a franczyzobiorcami (np. w celu złożenia przez franczyzobiorcę zamówienia na towary oferowane przez Spółkę czy przetwarzania danych magazynowych).

W konsekwencji, Spółka rozważa zakup prawa do korzystania z wybranych modułów oprogramowania E i A (tekst jedn.: obecnie A S oraz X i ewentualnie w przyszłości Y oraz Z) dla franczyzobiorców Spółki w oparciu o oddzielne licencje, których kosztami zostaną w dalszej kolejności obciążeni franczyzobiorcy. Alternatywnie Spółka rozważa zawarcie w umowie z franczyzobiorcami postanowienia zobowiązującego ich do zakupu na własny koszt i we własnym zakresie licencji na wybrane moduły oprogramowania A i E, które będzie kompatybilne z Systemami Spółki. Po dostosowaniu do potrzeb franczyzobiorców, moduły te będą współdziałały z Systemami używanymi przez Spółkę.

W każdym przypadku wartość początkowa Systemów zostanie ustalona w oparciu o koszty nabycia licencji wynikające z faktur zakupu oraz kosztów wdrożenia Systemów w sklepach należących wyłącznie do Spółki oraz centrali Spółki (tekst jedn.: bez uwzględniania licencji oraz części wydatków, którymi zostaną obciążeni franczyzobiorcy).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w przedstawionym stanie faktycznym Spółka będzie uprawniona do skorzystania z ulgi podatkowej, o której mowa w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w stosunku do opisanych wydatków ujętych w wartości początkowej Systemów, przy przyjętych harmonogramach płatności.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka będzie uprawniona do skorzystania z ulgi podatkowej, o której mowa w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w stosunku do opisanych wydatków ujętych w wartości początkowej Systemów przy przyjętych harmonogramach płatności.

UZASADNIENIE

Mając na uwadze przepisy art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zdaniem Spółki, możliwość skorzystania przez Nią z ulgi podatkowej w postaci odliczenia od podstawy opodatkowania 50% wydatków poniesionych na nabycie wiedzy technologicznej, uzależniona jest od łącznego spełnienia następujących warunków:

i.

nabyta wiedza technologiczna musi stanowić wartość niematerialną i prawną w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,

ii. wiedza technologiczna musi spełniać warunki umożliwiające uznanie jej za nową technologię w rozumieniu art. 18b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj.:

* musi umożliwiać wytwarzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów lub usług,

* nie może być stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat,

przy czym okoliczności te muszą zostać potwierdzone opinią niezależnej od Spółki jednostki naukowej w rozumieniu ustawy o zasadach finansowania nauki,

iii. Spółka musi faktycznie ponieść wydatki na nabycie nowej technologii w określonym przedziale czasu. tj. na zasadach wskazanych w art. 18b ust. 4-5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,

iv. Spółka musi nabyć prawa do nowej technologii w drodze umowy o ich przeniesienie, oraz korzystanie z tych praw,

v.

Spółka nie może prowadzić działalności w specjalnej strefie ekonomicznej w roku podatkowym lub roku poprzedzającym nabycie nowej technologii,

vi. przed upływem 3 lat podatkowych od końca roku podatkowego, w którym wprowadzono nową technologię do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych:

* Spółka nie może udzielić innym podmiotom prawa do nowej technologii w jakiejkolwiek formie lub części,

* Spółka nie może być postawiona w stan likwidacji ani nie może być ogłoszona Jej upadłość obejmująca likwidację majątku,

* wydatki na nabycie nowej technologii nie mogą zostać zwrócone Spółce w jakiejkolwiek formie.

W związku z tym, aby ocenić, czy Spółka będzie miała prawo do skorzystania z ulgi technologicznej na podstawie art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z zakupem i wdrożeniem Systemów należy rozstrzygnąć, czy zostaną spełnione powyższe przesłanki.

Ad. (i)

Na podstawie art. 16b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, licencje stanowią wartości niematerialne i prawne podlegające amortyzacji podatkowej o ile: (1) zostały nabyte przez podatnika, (2) nadają się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania, (3) ich przewidywany okres używania jest dłuższy niż rok i (4) są wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą (lub oddane do używania na podstawie odpowiedniej umowy - ten przypadek nie znajdzie jednak zastosowania w sytuacji Spółki).

Spółka zaznacza, że nabyte przez Spółkę licencje na Systemy spełnią wszystkie warunki, o których mowa w powołanym wyżej przepisie. W związku z tym, zdaniem Spółki, nie ma wątpliwości, że licencje te będą stanowiły wartość niematerialną i prawną w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Co za tym idzie, warunek, zgodnie z którym zakupione licencje na Systemy muszą stanowić wartości niematerialne i prawne w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, będzie spełniony.

Ad. (ii)

Przed skorzystaniem z ulgi na nowe technologie, Spółka uzyska od niezależnej jednostki naukowej w rozumieniu ustawy o zasadach finansowania nauki opinie, potwierdzające, że nabyte Systemy:

* umożliwiają wytwarzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów lub usług,

* nie są stosowane na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat.

Odrębne opinie zostaną sporządzone dla każdego z Systemów ujętych jako odrębna wartość niematerialna i prawna w ewidencji Spółki. W związku z tym, spełniony będzie warunek uznania nabytej przez Spółkę wiedzy technologicznej za nowe technologie, o których mowa w art. 18b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Ad. (iii)

Spółka zamierza skorzystać z ulgi na nowe technologie w odniesieniu do wydatków uwzględnionych w wartości początkowej, które zostaną poniesione zgodnie z art. 18b ust. 4-5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zdaniem Spółki, zaprezentowane w stanie faktycznym harmonogramy płatności spełniają warunki określone w przytoczonych przepisach, w związku z czym całość wydatków poniesionych zgodnie z zaprezentowanymi harmonogramami na Systemy wykorzystywane przez Spółkę, będzie mogła zostać objęta ulgą.

W odniesieniu do Harmonogramu 1, zastosowanie znajdą przepisy art. 18b ust. 4 oraz 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W szczególności, w roku poprzedzającym rok wprowadzenia Systemów do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, Spółka dokona płatności za licencje oraz ukończone etapy wdrożenia, na podstawie wystawionych na Nią faktur. W ocenie Spółki, płatności te należy uznać za przedpłaty w rozumieniu art. 18b ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (takie stanowisko zostało potwierdzone m.in. w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 18 listopada 2008 r. sygn. ILPB3/423-513/08-3/HS). W związku z tym, zgodnie z uregulowaniem art. 18b ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przedpłaty te należy uznać za poniesione w roku, w którym wprowadzono nową technologię do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, tj. w przypadku Harmonogramu 1 w roku następującym po roku, w którym dokonano zakupu licencji. Harmonogram ten zakłada także poniesienie części wydatków, tj. ostatniej płatności, w roku następującym po roku wprowadzenia nowej technologii do ewidencji. Wydatki te będą uwzględnione w wartości początkowej Systemów. Zgodnie z art. 18b ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tego typu wydatki również wlicza się do kwoty wydatków poniesionych przez podatnika na nabycie nowej technologii podlegających odliczeniu od dochodu.

W przypadku wdrożenia któregokolwiek z Systemów w oparciu o Harmonogram 2, wszystkie koszty związane z zakupem licencji oraz wdrożeniem Systemu zostaną poniesione w tym samym roku, w którym System zostanie wprowadzony do ewidencji. Płatności te będą więc mieściły się w dyspozycji art. 18b ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Harmonogram 3 zakłada, że Spółka dokona płatności za licencje i ukończone etapy wdrożenia w roku poprzedzającym wprowadzenie Systemu do ewidencji. Wydatki te należy, zdaniem Spółki, potraktować jako przedpłaty i uznać je, zgodnie z art. 18b ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, za poniesione w roku wprowadzenia Systemu do ewidencji, tj. roku następnym. W roku wprowadzenia Systemu do ewidencji zostaną dokonane wszystkie pozostałe płatności. W tym harmonogramie wydatki, które będą stanowiły wartość początkową Systemu, będą ponoszone w dwóch kolejnych latach i będą to, w ocenie Spółki, wydatki określone w art. 18b ust. 4 i 18b ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. wydatki podlegające odliczeniu w ramach ulgi na nowe technologie.

Zgodnie z harmonogramem 4, wydatki składające się na wartość początkową Systemu zostaną poniesione w dwóch kolejnych latach. W tym przypadku, płatność za licencje oraz ukończone etapy wdrożenia zostanie poniesiona w tym samym roku, w którym System zostanie wprowadzony do ewidencji, natomiast pozostałe wydatki (w tym ostatnia płatność) zostaną poniesione w roku kolejnym. W konsekwencji, na podstawie art. 18b ust. 4 wydatki te, zarówno poniesione w roku wprowadzenia Systemu do ewidencji, jak również roku następnym, które zostaną uwzględnione w wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej będą, zdaniem Spółki, mogły stanowić podstawę ustalenia wielkości wydatków do odliczenia w związku z ulgą technologiczną.

Ad. (iv)

Spółka nabyła lub nabędzie prawo do nowej technologii - licencję na określony System - zgodnie z umową licencyjną, tj. umową o przeniesienie na Spółkę praw do korzystania z Systemu. Spółka dokona instalacji Systemów i będzie faktycznie wykorzystywać je w swojej bieżącej działalności. W konsekwencji, spełniony będzie warunek zakładający, że Spółka nabywa nową technologię (Systemy), w drodze umowy o ich przeniesienie oraz korzystanie z tych praw.

Ad. (v)

W związku z tym, że Spółka nie prowadziła ani nie zamierza prowadzić działalności na terenie specjalnej strefy ekonomiczniej, ograniczenie prawa do skorzystania z ulgi na nowe technologie wynikające z art. 18b ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie znajdzie zastosowania.

Ad. (vi)

Spółka nie udzieliła ani nie zamierza udzielić w jakiejkolwiek formie innym podmiotom licencji do Systemów.

Jak wskazano w stanie faktycznym, z oprogramowania analogicznego do Systemów Spółki mogą korzystać także franczyzobiorcy Spółki. Będzie się to jednak odbywało na podstawie odrębnych licencji. Licencje te mogą zostać nabyte przez Spółkę - w takim przypadku Spółka obciąży franczyzobiorców kosztami licencji oraz wyłączy tę część kosztów z wartości wydatków na nowe technologie ustalonej dla celów ulgi. Alternatywnie, w umowach z franczyzobiorcami Spółka wprowadzi odpowiednie postanowienia, na podstawie których nabędą oni samodzielnie, we własnym zakresie stosowne oprogramowanie kompatybilne do Systemów wykorzystywanych przez Spółkę.

W każdym przypadku wartość początkowa Systemów zostanie ustalona w oparciu o koszty nabycia licencji wynikające z faktur zakupu oraz kosztów wdrożenia Systemów w sklepach należących wyłącznie do Spółki oraz centrali Spółki (tekst jedn.: bez uwzględniania licencji oraz części wydatków, którymi zostaną obciążeni franczyzobiorcy).

Jednocześnie Spółka zaznacza, że wydatki na nabycie przez Spółkę Systemów, które Spółka zamierza wykorzystać w swojej działalności nie zostały i nie będą zwrócone Spółce w jakiejkolwiek formie. Spółka nie jest także postawiona w stan likwidacji.

W związku z tym, w ocenie Spółki, te warunki również należy uznać za spełnione.

Biorąc pod uwagę przytoczone wyżej argumenty, zdaniem Spółki, należy uznać, że Spółka spełni wszystkie niezbędne warunki umożliwiające Jej skorzystanie z ulgi podatkowej w postaci odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków poniesionych na nabycie nowych technologii (Systemów), na zasadach przewidzianych w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Spółka zwraca przy tym uwagę, że w zbliżonych do zaprezentowanego przez Spółkę stanach faktycznych, wydawane były liczne indywidualne interpretacje, w których organy potwierdzały możliwość odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków poniesionych przez podatników na nabycie nowych technologii (również Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu zajął w tym zakresie przychylne stanowisko np. w interpretacji z 22 marca 2010 r. sygn. ILPB3/423-1175/09-5/DS, interpretacja z 29 marca 2011 r. sygn. ILPB3/423-4/11-2/EK, czy interpretacja z 29 czerwca 2011 r. sygn. ILPB3/423-157/11-2/GC).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych stanów faktycznych uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Natomiast w odniesieniu do powołanych przez Spółkę interpretacji podatkowych, stwierdzić należy, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Interpretacja dotyczy zaistniałych stanów faktycznych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzeń w przedstawionym stanie faktycznym.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź w zakresie stanów faktycznych. Wniosek Spółki dotyczący zdarzeń przyszłych został rozpatrzony odrębną interpretacją w dniu 29 marca 2012 r. nr ILPB3/423-1/12-3/MM.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl