ILPB2/436-268/12-2/MK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 9 stycznia 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB2/436-268/12-2/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 5 października 2012 r. (data wpływu 9 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie opodatkowania przekształcenia spółki kapitałowej w spółkę osobową - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 października 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie opodatkowania przekształcenia spółki kapitałowej w spółkę osobową.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka rozpoczęła właśnie proces przekształcenia ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (Spółka) w spółkę komandytową (Sp.k.). Sp.k. będzie kontynuować działalność Spółki w oparciu o jej dotychczasowy majątek. Należy przy tym podkreślić, że przekształcenie Spółki w Sp.k. nie będzie się wiązało z wniesieniem dodatkowych wkładów przez wspólników, tj. majątek Sp.k. powstałej na skutek przekształcenia będzie odpowiadać majątkowi Spółki. Na dzień przekształcenia Spółka będzie posiadać kapitał zapasowy oraz zysk roku bieżącego. Wkłady wspólników Sp.k. zostaną określone na poziomie identycznym dotychczasowej wartości kapitału zakładowego Spółki. Kwota kapitału zapasowego oraz kwota zysku roku bieżącego Spółki przelane zostaną na kapitał zapasowy Sp.k.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy jeżeli przekształcenie Spółki w Sp.k. nie będzie się wiązało z wniesieniem dodatkowych wkładów przez wspólników zaś wartość wkładów Sp.k. powstałej na skutek przekształcenia będzie identyczna z kapitałem zakładowym Spółki, to czy na Spółce będzie ciążył obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z przekształceniem.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. k ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 68, poz. 450; dalej: jako "ustawa o p.c.c."), opodatkowaniu p.c.c. podlegają umowy spółki. Zgodnie natomiast z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o p.c.c., opodatkowaniu podlegają również zmiany umów objętych katalogiem czynności podlegających opodatkowaniu p.c.c., jeżeli w wyniku tych zmian dochodzi do podwyższenia podstawy opodatkowania.

Za zmianę umowy spółki w świetle art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o p.c.c., przy spółce osobowej uważa się m.in. wniesienie lub podwyższenie wkładu, którego wartość powoduje zwiększenie majątku spółki albo podwyższenie kapitału zakładowego.

Zgodnie natomiast z art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o p.c.c. za zmianę umowy spółki uważa się również przekształcenie lub łączenie spółek, jeżeli ich wynikiem jest zwiększenie majątku spółki osobowej lub podwyższenie kapitału zakładowego. Ustawodawca w przytoczonym powyżej art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o p.c.c. literalnie wskazał, jako jeden z przypadków podlegającej opodatkowaniu zmiany umowy spółki osobowej, wniesienie lub podwyższenie wkładu powodujące zwiększenie majątku spółki lub podwyższenie kapitału zakładowego.

Za celowy zabieg ustawodawcy należy również uznać brzmienie art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o p.c.c., w którym ustawodawca odnosząc się do przekształcenia, jako zmiany umowy spółki, wskazał, że jego wynikiem musi być zwiększenie majątku spółki osobowej lub podwyższenie kapitału zakładowego, podczas gdy w przypadku zwiększenia majątku ustawodawca wyraźnie wskazał, że chodzi o spółki osobowe.

W konsekwencji przyjąć należy, że w odniesieniu do zmiany umowy spółki wynikającej z przekształcenia spółki kapitałowej w Sp.k. opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych podlega jedynie to przekształcenie, które prowadzi do zwiększenia majątku spółki osobowej w stosunku do kapitału zakładowego spółki przekształcanej.

W przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym, przekształcenie Spółki w Sp.k. nie będzie się wiązać ze zwiększeniem majątku Sp.k. w stosunku do kapitału zakładowego spółki przekształcanej (Spółki). Wkłady wspólników Sp.k. powstałej na skutek przekształcenia Spółki będą równe kapitałowi zakładowemu Spółki. Należy zatem uznać, iż przekształcenie to nie będzie podlegać opodatkowaniu p.c.c.

Planowane przekształcenie Spółki w Sp.k. dokonane zostanie w trybie art. 575 i 576 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 dalej "k.s.h."). Sp.k. będzie kontynuować, bez żadnych zmian, działalność Spółki w oparciu o majątek Spółki. Stosując zasadę sukcesji generalnej, wynikającą z art. 553 k.s.h. oraz zgodnie z art. 94 Ordynacji podatkowej Sp.k. wstąpi we wszystkie prawa i obowiązki Spółki. W momencie przekształcenia nie dojdzie do zmian po stronie wspólników, tj. obecni udziałowcy Spółki staną się wspólnikami Sp.k. (jako komplementariusze bądź komandytariusze). Przekształcenie nie będzie się również wiązało z wniesieniem przez wspólników Spółki jakichkolwiek dodatkowych wkładów. W konsekwencji, majątek Sp.k. powstałej na skutek przekształcenia Spółki odpowiadać będzie majątkowi Spółki przed przekształceniem.

Zgodnie z art. 28 k.s.h. majątek spółki stanowi wszelkie mienie wniesione jako wkład lub nabyte przez spółkę w czasie jej istnienia. W doktrynie podkreśla się, że na majątek spółki składają się wszelkie aktywa wnoszone do spółki jako wkład, a także te nabyte w toku działalności. Jeżeli zatem przekształcenie spółki nie jest połączone z wniesieniem przez wspólników dodatkowych wkładów, suma aktywów spółki przekształcanej odpowiada sumie aktywów spółki przekształconej - w takim przypadku majątek spółki przekształconej jest tożsamy z majątkiem spółki przekształcanej.

Teza Wnioskodawcy, iż nie podlega opodatkowaniu p.c.c. przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę osobową, jeżeli nie pociąga za sobą zwiększenia majątku spółki osobowej, znajduje potwierdzenie w licznych interpretacjach prawa podatkowego, np.

* interpretacja Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Opolu z dnia 31 sierpnia 2006 r. (PM-436/6/06): "W świetle powyższego stanowisko Spółki w tej sprawie, to znaczy, że przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę jawną, w wyniku którego nie nastąpi zwiększenie majątku spółki lub podwyższenie kapitału zakładowego, nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, jest prawidłowe."

* interpretacja Naczelnika Urzędu Skarbowego w Bielsku Podlaskim z dnia 16 marca 2007 r. (US.V/436/1/07): "Spółka jawna stoi na stanowisku, że ww. sytuacja nie powoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku od czynności cywilnoprawnych z uwagi na to, że spółka jawna przejęła majątek w takiej wysokości, jaki był w spółce cywilnej. Wkłady dodatkowe nie były wnoszone, a umowa spółki jawnej nie spowodowała podwyższenia kapitału lub majątku spółki. Naczelnik Urzędu Skarbowego w Bielsku Podlaskim podziela stanowisko Spółki jawnej w wyżej przedstawionej sprawie. (...) Mając na uwadze stan faktyczny i prawny, należy stwierdzić, że w wyniku przekształcenia spółki cywilnej w spółkę jawną nie doszło do zwiększenia majątku spółki lub podwyższenia kapitału zakładowego, a zatem wg obowiązujących przepisów dokonanie tej czynności nie powoduje powstania obowiązku podatkowego w zakresie podatku od czynności i cywilnoprawnych."

* interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 kwietnia 2008 r. (IPPB2/436-17/08-2/MZ): "W praktyce nie wszystkie formy transformacji będą prowadzić do zwiększenia majątku spółki lub podwyższenia kapitału zakładowego. Nie dochodzi do zwiększenia majątku lub podwyższenia kapitału w rezultacie przekształcenia, jeżeli nie jest ono połączone z wniesieniem dodatkowych (lub podwyższeniem istniejących) wkładów, jak ma to miejsce w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym. Reasumując, stwierdza się, iż przekształcenie Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę osobową stanowi zmianę umowy spółki podlegającą opodatkowaniu podatkiem od czynność cywilnoprawnych. Jednak w sytuacji, gdy w wyniku powyższego przekształcenia majątek Spółki przekształconej nie zwiększy się lub kapitał zakładowy nie ulegnie podwyższeniu, obowiązek podatkowy w tym podatku nie powstanie".

Ponadto podstawą opodatkowania w przypadku przekształcenia spółki jest, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 8 lit. f ustawy o p.c.c., wartość wkładów do spółki osobowej lub wartość kapitału zakładowego spółki kapitałowej.

Natomiast na podstawie art. 9 pkt 11 lit. a ustawy o p.c.c., zwolnieniu z opodatkowania podlegają umowy spółki i ich zmiany związane z przekształceniem lub łączeniem spółek w części wkładów do spółki albo kapitału zakładowego, których wartość była uprzednio opodatkowana p.c.c.

Z powyższych przepisów wynika, że jeżeli mamy do czynienia z przekształceniem spółki kapitałowej w Sp.k., opodatkowaniu p.c.c. nie będzie podlegała ta część wkładów wspólników, która została uprzednio opodatkowana w momencie zawierania (zmiany) umowy spółki kapitałowej.

Reasumując, należy zatem stwierdzić, że skoro od kapitału zakładowego przekształcanej spółki kapitałowej (Spółki) p.c.c. został pobrany podatek w kwocie obliczonej od podstawy opodatkowania przewyższającej lub równej wartości wkładów wspólników powstałej, w wyniku przekształcenia w Sp.k., obowiązek podatkowy nie powstanie.

Stanowisko powyższe znajduje również potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych wydanych w analogicznych stanach faktycznych, np. w interpretacji z dnia 6 października 2009 r. (ILPB2/436-121/09-2/AJ). Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu stwierdził:

"Mając na uwadze opisane we wniosku zdarzenie przyszłe i przytoczone przepisy prawne stwierdzić należy, iż przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytowo-akcyjną stanowi zmianę umowy spółki podlegającą opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Jednak z uwagi na fakt, iż w wyniku powyższego przekształcenia kapitał zakładowy spółki komandytowo-akcyjnej powstanie z części kapitału zakładowego spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, który był uprzednio opodatkowany podatkiem od czynności cywilnoprawnych w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdzie art. 9 pkt 11 lit. a ustawy. W konsekwencji, Spółka jako płatnik podatku od czynności cywilnoprawnych nie będzie zobowiązany do pobrania podatku."

Reasumując, zdaniem Spółki, opisane w zdarzeniu przyszłym przekształcenie nie będzie powodowało powstania obowiązku podatkowego w p.c.c.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

W myśl art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. k ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 101, poz. 649 z późn. zm.) podatkowi podlegają umowy spółki. Na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, zakresem przedmiotowym ustawy objęte są również zmiany ww. umów, jeżeli powodują one podwyższenie podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 4.

Stosownie do art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy, w przypadku umowy spółki, za zmianę umowy spółki uważa się przekształcenie lub łączenie spółek, jeżeli ich wynikiem jest zwiększenie majątku spółki osobowej lub podwyższenie kapitału zakładowego.

Z kolei według art. 1a pkt 1 ww. ustawy, użyte w ustawie określenie spółka osobowa oznacza spółkę: cywilną, jawną, partnerską, komandytową lub komandytowo-akcyjną.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 4 pkt 9 ww. ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej i ciąży na spółce.

Stosownie do art. 6 ust. 1 pkt 8 lit. f ww. ustawy, podstawę opodatkowania przy przekształceniu lub łączeniu spółek stanowi wartość wkładów do spółki osobowej powstałej w wyniku przekształcenia albo wartość kapitału zakładowego spółki kapitałowej powstałej w wyniku przekształcenia lub połączenia. Stawka pobieranego w takim przypadku podatku od czynności cywilnoprawnych wynosi 0,5% podstawy opodatkowania (art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy).

Jednakże w myśl art. 9 pkt 11 lit. a ww. ustawy zwalnia się od podatku umowy spółki i ich zmiany związane z przekształceniem lub łączeniem spółek w części wkładów do spółki albo kapitału zakładowego, których wartość była uprzednio opodatkowana podatkiem od czynności cywilnoprawnych lub podatkiem od wkładów kapitałowych do spółek kapitałowych na terytorium państwa członkowskiego innego niż Rzeczpospolita Polska albo od których zgodnie z prawem państwa członkowskiego podatek nie był naliczany.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca będący spółką z ograniczoną odpowiedzialnością zostanie przekształcony w spółkę komandytową. Przekształcenie Spółki w Sp.k. nie będzie się wiązało z wniesieniem dodatkowych wkładów przez wspólników, tj. majątek Sp.k. powstałej na skutek przekształcenia będzie odpowiadać majątkowi Spółki. Na dzień przekształcenie Spółka będzie posiadać kapitał zapasowy oraz zysk roku bieżącego. Wkłady wspólników Sp.k. zostaną określone na poziomie identycznym dotychczasowej wartości kapitału zakładowego Spółki.

Na tle powyższego wyjaśnić należy co następuje.

Zgodnie z art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych, za zmianę umowy spółki mogącą podlegać opodatkowaniu uważa się przekształcenie lub łączenie spółek, jeżeli ich wynikiem jest zwiększenie majątku spółki osobowej lub podwyższenie kapitału zakładowego. Z kolei, w myśl art. 1 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, zakresem przedmiotowym ustawy objęte są również zmiany ww. umów, jeżeli powodują one podwyższenie podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Tym samym dokonując oceny podlegania opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych zmian umowy spółki, związanych z przekształceniami spółek nie można ograniczać się jedynie do treści przepisu art. 1 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych i jego wykładni literalnej, lecz należy uwzględnić wszystkie przepisy, które mogą mieć zastosowanie w odniesieniu do takich zmian umowy, a zwłaszcza ww. art. 6 ust. 1 pkt 8 lit. f ww. ustawy, określający podstawę opodatkowania.

Należy też mieć na uwadze, że dla ustalenia, czy zmiana umowy spółki, polegająca na przekształceniu spółki kapitałowej w spółkę osobową (Spółkę Komandytową), podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych niezbędna jest ocena, czy w wyniku tej zmiany doszło do zwiększenia majątku spółki osobowej, pochodzącego z wkładów wszystkich wspólników. Majątek spółki komandytowej stanowią wszystkie wkłady wnoszone przez komplementariuszy, jak i wkłady wnoszone przez komandytariuszy. Podstawą opodatkowania będzie zatem suma wszystkich wkładów do spółki osobowej.

Powyższe tym samym nie daje podstawy do wniosku, że o podleganiu podatkowi, w przypadku przekształcenia spółki kapitałowej w spółkę osobową (spółkę komandytową) decydować będzie wyłącznie podwyższenie lub nie podwyższenie kapitału zakładowego. Wyjaśnić należy, że wśród spółek osobowych tylko w przypadku spółki komandytowo-akcyjnej występuje pojęcie - kapitał zakładowy, w pozostałych typach spółek osobowych w tym komandytowej ustawodawca posługuje się pojęciem wkładu (np. art. 105 pkt 4 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych, Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm. zgodnie z którym umowa spółki komandytowej powinna zawierać oznaczenie wkładów wnoszonych przez każdego wspólnika i ich wartość).

Zatem, porównując majątki spółek przekształcanej i przekształconej należy brać pod uwagę w przypadku spółki osobowej - jej majątek, natomiast w przypadku spółki kapitałowej - jedynie wysokość jej kapitału zakładowego.

Stanowisko takie zostało potwierdzone przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim, który w wyroku z dnia 10 stycznia 2011 r., sygn. akt. I SA/Go 984/10, stwierdził: "jeżeli w wyniku porównania wielkości kapitału zakładowego w spółce kapitałowej przekształcanej z wielkością wkładów rozumianych szeroko - zarówno jako kapitał zakładowy jak i wkłady w powstałej w wyniku przekształcenia spółce komandytowo-akcyjnej - przewyższają wartość kapitału zakładowego w przekształcanej spółce, powstaje obowiązek podatkowy w p.c.c.".

Powyższe znajduje potwierdzenie również w wyroku z dnia 14 marca 2008 r., sygn. akt I SA/Wr 1744/07, dotyczącym opodatkowania p.c.c. przekształcenia spółki akcyjnej w spółkę jawną, w którym Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu orzekł, iż obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych rodzi każde powiększenie ogólnie pojmowanego majątku spółki, jeśli jest związane z częścią majątku stanowiącą podstawę opodatkowania tym podatkiem. Zdaniem Sądu "warunek opodatkowania, jakim jest zwiększenie majątku spółki - w przypadku przekształcenia spółek, należy rozpatrywać w kontekście ogólnego warunku opodatkowania umów spółki, którym jest zwiększenie podstawy opodatkowania. To z kolei, przy badaniu, czy doszło do koniecznego zwiększenia majątku spółki, każe uwzględnić takie elementy, które mają wpływ na wysokość podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Nie można bowiem przyjąć, że w razie przekształcenia spółki o opodatkowaniu mógłby decydować taki przyrost szeroko rozumianego majątku spółki, który w świetle przepisów upcc nie powodowałby zwiększenia podstawy opodatkowania. Ratio legis art. 1 upcc każe również przyjąć, że każde powiększenie ogólnie pojmowanego majątku spółki, związane z tą częścią majątku, która stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych, rodzi obowiązek podatkowy.".

W przypadku analogicznym, jak w przedmiotowej sprawie (tzn. dotyczącym przekształcenia spółki kapitałowej w osobową), Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z dnia 19 lipca 2010 r., sygn. akt I SA/Gl 326/10, wyjaśnił, że "przede wszystkim należy wskazać, że art. 1 ust. 3 pkt 3 uPCC (definiującego pojęcie zmiany umowy) nie można interpretować w oderwaniu od pozostałych punktów tego ustępu, z których jednoznacznie wynika odrębność traktowania przez ustawodawcę spółek osobowych i spółek kapitałowych. Art. 1 ust. 3 pkt 1 uPCC dotyczy wyłącznie zmian umowy spółki osobowej, a pkt 2 i 4 - spółki kapitałowej. Podział ten ma charakter dychotomiczny. Brak jest zatem logicznych powodów, dla których w punkcie 3 ustawodawca miałby od tego podziału odstąpić. W odniesieniu do spółek osobowych (do których niewątpliwie zalicza się spółki komandytowo-akcyjne) wyraźnie wskazano w tym przepisie, że za zmianę umowy spółki uważa się przekształcenie lub łącznie spółek, jeżeli ich wynikiem jest zwiększenie majątku spółki osobowej. Jest to uregulowanie jasne, jednoznaczne i całościowe dla spółek osobowych. Ustawodawca nie wprowadził przecież żadnego wyjątku, ani odstępstwa dla jakiegokolwiek typu spółki osobowej. Nie miał zatem zamiaru różnicować tych spółek mimo ich daleko idącej specyfiki. Tak więc końcowa część przepisu, mówiąca o podwyższeniu kapitału zakładowego musi być rozumiana jako odnosząca się wyłącznie do spółek kapitałowych.".

W konsekwencji, wbrew twierdzeniom Wnioskodawcy, to, iż w powstałej w wyniku przekształcenia spółce osobowej (spółce komandytowej) nie dojdzie do wniesienia nowych wkładów, a wkłady wspólników Sp.k. zostaną określone na poziomie identycznym dotychczasowej wartości kapitału zakładowego Spółki nie będzie miało znaczenia dla powstania obowiązku podatkowego w analizowanym podatku. Podobnie wskazana przez Wnioskodawcę relacja między majątkami spółki przekształcanej i przekształconej, które mają mieć identyczną wartość, bowiem z dniem przekształcenia cały majątek spółki kapitałowej stanie się majątkiem spółki osobowej.

Jeżeli więc w przedstawionym przez Wnioskodawcę zdarzeniu przyszłym dojdzie do przekształcenia spółki i zwiększenia majątku spółki przekształconej, w konsekwencji uwzględnienia w jakimkolwiek jej kapitale środków zgromadzonych na kapitale zapasowym spółki przekształcanej, a także jej zysku z 2012 r., w podatku od czynności cywilnoprawnych powstanie obowiązek podatkowy. Podstawę opodatkowania, co jasno wynika z art. 6 ust. 1 pkt 8 lit. f analizowanej ustawy, będzie stanowiła wartość wszystkich wkładów do spółki osobowej powstałej w wyniku przekształcenia, przy czym zwolnieniu będzie podlegała część wkładu odpowiadająca opodatkowanemu wcześniej kapitałowi zakładowemu w spółce przekształcanej.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnośnie powołanych we wniosku rozstrzygnięć organów podatkowych wyjaśnić należy, iż zapadły one w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania w przedmiotowej sprawie. Wyjaśnić również należy, iż przytoczona we wniosku interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 6 października 2009 r. nr ILPB2/436-121/09-2/AJ została zmieniona przez Ministra Finansów pismem z dnia 20 października 2010 r. nr PL/LM/830/70/EOB/2010/236 skutkiem czego stanowisko wnioskodawcy oceniono jako nieprawidłowe.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl