ILPB2/415-926/11-4/TR

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 grudnia 2011 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB2/415-926/11-4/TR

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani, przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2011 r. (data wpływu: 13 września 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 listopada 2011 r. (data wpływu: 5 grudnia 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu ze sprzedaży udziału w nieruchomości - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu ze sprzedaży udziału w nieruchomości.

Z uwagi na fakt, że przedmiotowy wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, pismem z dnia 24 listopada 2011 r., nr ILPB2/415-926/11-2/TR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów wezwał Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

Jednocześnie poinformowano Zainteresowaną, że stosownie do postanowień art. 139 § 4 w zw. z art. 14d Ordynacji podatkowej, okresu oczekiwania między wezwaniem przez organ a uzupełnieniem wniosku przez Wnioskodawczynię nie wlicza się do trzymiesięcznego terminu przewidzianego na wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Wezwanie wysłano w dniu 24 listopada 2011 r. (skuteczne doręczenie nastąpiło w dniu 29 listopada 2011 r.), zaś w dniu 5 grudnia 2011 r. (data nadania: 1 grudnia 2011 r.) do tut. Organu wpłynęła odpowiedź na ww. wezwanie, w której Wnioskodawczyni uzupełniła ww. wniosek.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Postanowieniem sądowym z dnia 28 czerwca 2007 r. matka Zainteresowanej nabyła wynoszący 3/12 udziału w spadku po zmarłej w dniu 4 grudnia 1994 r. siostrze swojej matki, tj. ciotce. Oprócz niej udział, w spadku nabyło pięciu członków pozostałej rodziny w różnych częściach. Przedmiotem spadku było gospodarstwo rolne o powierzchni 2,98 ha.

Postanowieniem sądowym z dnia 6 maja 2008 r. Wnioskodawczyni nabyła udział w spadku wynoszący 1/3 po zmarłej w dniu 11 maja 1998 r. matce. Oprócz Zainteresowanej, udział w spadku w wysokości po 1/3 nabył Jej ojciec i brat. Przedmiotem spadku było gospodarstwo rolne o powierzchni 2,98 ha.

Postanowieniem sądowym z dnia 18 września 2008 r. Zainteresowana nabyła udział wynoszący 5/32 w spadku po zmarłym w dniu 20 maja 2004 r. bracie. Oprócz Wnioskodawczyni, udział w spadku w wysokości 3/8 nabył Jej ojciec oraz po 5/32 dwie siostry oraz brat. Przedmiotem spadku było gospodarstwo rolne o powierzchni 2,98 ha.

Postanowieniem sądowym z dnia 3 września 2009 r. Wnioskodawczyni nabyła udział wynoszący 1/4 spadku po zmarłym w dniu 6 czerwca 2009 r. ojcu. Oprócz Zainteresowanej, udział w spadku w wysokości po 1/4 nabył Jej brat, siostra oraz po 1/8 udziału siostrzenica i siostrzeniec. Przedmiotem spadku jest to samo gospodarstwo rolne o powierzchni 2,98 ha.

W dniu 29 sierpnia 2011 r. Wnioskodawczyni dokonała sprzedaży swojego udziału w tym gospodarstwie rolnym na rzecz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

W skład tego gospodarstwa rolnego wchodzą trzy działki:

* pierwsza działka o powierzchni 2,17 ha, oznaczona w rejestrze gruntów R II i R IIIa - grunty orne,

* druga działka o powierzchni 0,26 ha, oznaczona w rejestrze gruntów Ł III - łąki trwałe,

* trzecia działka o powierzchni 0,55 ha oznaczona w rejestrze gruntów B - budynek mieszkalny i R III a - grunty orne.

Uzupełniając niniejszy wniosek, Zainteresowana wskazała, co następuje.

Według wyliczenia Wnioskodawczyni, sprzedaż udziału w spadku po Jej ojcu, zmarłym w dniu 6 czerwca 2009 r., dała kwotę wynoszącą 57.291,55 zł, którą w ciągu dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, zamierza Ona wydatkować na remont lokalu mieszkalnego, którego jest właścicielką.

Po wydatkowaniu tej kwoty na remont mieszkania, Wnioskodawczyni nie zamierza w przyszłości korzystać z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej, przy opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Wydatki te nie będą dotyczyły wydatków poniesionych na:

* nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub

* budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, adaptację lub remont budynku albo jego części

#8722; przeznaczonych na cele rekreacyjne.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawczyni ma obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych od sprzedaży Jej udziału w spadku wynoszącego 1/8, którego przedmiotem było gospodarstwo rolne o powierzchni 2,98 ha.

Zdaniem Wnioskodawczyni, nie powinna Ona płacić podatku dochodowego od osób fizycznych, ponieważ sprzedany został Jej udział wynoszący 1/8 gospodarstwa rolnego o łącznej powierzchni 2,98 ha, od którego zawsze odprowadzany był podatek rolny.

W dniu sprzedaży udziału Zainteresowanej gospodarstwo rolne nie utraciło charakteru rolnego, nie uległo zmniejszeniu i w rozmowie z pracownikiem urzędu gminy, na terenie której znajduje się to gospodarstwo, nadal do gminy odprowadzany jest podatek rolny.

W dniu sprzedaży udziału Wnioskodawczyni w rękach pozostałych członków rodziny pozostaje 1/2 udziałów całego gospodarstwa.

Stanowisko swoje Zainteresowana oparła na brzmieniu art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z treścią art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy, jednym ze źródeł przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

a.

nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

b.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

c.

prawa wieczystego użytkowania gruntów,

d.

innych rzeczy,

#8722; jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Podkreślić należy, iż przepis art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy formułuje generalną zasadę, że sprzedaż nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie rodzi obowiązek podatkowy w postaci zapłaty podatku dochodowego. Tym samym, jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości jej części lub udziału w nieruchomości nastąpi po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie - nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości w ogóle nie podlega opodatkowaniu.

Wobec powyższego, w przypadku sprzedaży nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości decydujące znaczenie w kwestii opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych uzyskanego z tego tytułu dochodu ma moment i sposób ich nabycia.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, iż sprzedany w dniu 29 sierpnia 2011 r. udział w przedmiotowej nieruchomości, Zainteresowana nabyła w spadku w czterech datach, tj.:

* w dniu 4 grudnia 1994 r. (po zmarłej ciotce),

* w dniu 11 maja 1998 r. (po zmarłej matce),

* w dniu 20 maja 2004 r. (po zmarłym bracie),

* w dniu 6 czerwca 2009 r. (po zmarłym ojcu).

Zgodnie bowiem z art. 922 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) spadek to prawa i obowiązki majątkowe zmarłego, które z chwilą jego śmierci przechodzą na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów Kodeksu cywilnego. W myśl art. 924 Kodeksu cywilnego spadek otwiera się z chwilą śmierci spadkodawcy, natomiast spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku (art. 925 Kodeksu cywilnego). Oznacza to, iż dniem nabycia przez Wnioskodawczynię spadków są daty śmierci spadkodawców. Postanowienia sądów o nabyciu spadków potwierdzają natomiast jedynie prawo spadkobiercy do tychże spadków od momentów ich otwarcia.

W przypadku nabycia nieruchomości, ich części lub udziałów w nieruchomościach i praw wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w drodze spadku, pięcioletni termin, o którym mowa powyżej winien być liczony od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło otwarcie spadku, czyli śmierć spadkodawcy.

W związku z powyższym, sprzedaż w dniu 29 sierpnia 2011 r. udziału w nieruchomości nabytego w spadku w części odpowiadającej udziałom nabytym w latach: 1994, 1998 oraz 2004, nie stanowi dla Wnioskodawczyni źródła przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem upłynął wskazany w tym przepisie pięcioletni termin. Tym samym, w tejże części sprzedaż ta nie spowodowała powstania u Zainteresowanej obowiązku uiszczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.

Odnosząc się natomiast do skutków podatkowych sprzedaży rzeczonego udziału w nieruchomości w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w roku 2009, wskazać należy, co następuje. W tejże części zastosowanie znajdą przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2009 r.

Wskazać bowiem należy, iż ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316 z późn. zm.) zmieniono m.in. zasady opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości, ich części, udziałów w nieruchomościach i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nowe zasady opodatkowania, zgodnie z art. 14 ustawy zmieniającej, mają zastosowanie do uzyskanych dochodów (poniesionej straty) od dnia 1 stycznia 2009 r.

Zgodnie z art. 30e ust. 1 i 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku. Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 3, wykazać:

* dochody uzyskane w roku podatkowym z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) i obliczyć należny podatek dochodowy od dochodu, do którego nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 131, lub

* dochody, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 131.

Stosownie do ust. 2 artykułu 30e ww. ustawy, podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Zgodnie zaś z przepisem z art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy przychodu uzyskanego ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny.

Wykładnia językowa cytowanego przepisu wskazuje, że ustawodawca uzależnia zastosowanie zwolnienia w stosunku do danego podmiotu od wystąpienia łącznie dwóch przesłanek:

1.

przychód musi być uzyskany z tytuły sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego,

2.

przychód nie może być uzyskany ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny.

W pierwszej z przywołanych przesłanek ustawodawca posługuje się pojęciem "gospodarstwa rolnego", który to termin zgodnie z art. 2 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oznacza gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.), za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Analiza drugiej z wymienionych przesłanek wskazuje na konieczność wyjaśnienia zwrotu, iż "grunty utraciły charakter rolny w związku z tą sprzedażą". Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie podaje, co należy rozumieć pod tym pojęciem.

Oceniając spełnienie tej przesłanki, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na faktyczny zamiar nabywcy co do dalszego przeznaczenia nieruchomości. W momencie ich sprzedaży strony umowy winny być świadome celu zakupu i przeznaczenia gruntów.

Przy czym okoliczność, czy dana nieruchomość w wyniku sprzedaży nie utraciła charakteru rolnego podlega weryfikacji przez organ podatkowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego. Zatem obowiązek udowodnienia zaistnienia tej okoliczności ciąży na podatniku.

Istotny dla przedmiotowego rozstrzygnięcia pozostaje jednak fakt, iż ww. zwolnieniu, uregulowanemu w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegają jedynie przychody uzyskane wyłącznie ze sprzedaży całości lub części gospodarstwa rolnego. Oznacza to, iż rzeczonemu zwolnieniu nie podlegają przychody uzyskane ze sprzedaży udziału w gospodarstwie rolnym, jak ma to miejsce na gruncie rozpatrywanej sprawy.

Stwierdzić zatem należy, iż uzyskany przez Zainteresowaną przychód ze sprzedaży przedmiotowego udziału w nieruchomości - nawet jeśli stanowi ona całość lub część gospodarstwa rolnego - w części odpowiadającej nabyciu w roku 2009, nie korzysta ze zwolnienia uregulowanego w art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem udział w gospodarstwie rolnym nie spełnia przesłanki pozytywnej analizowanego zwolnienia.

Powyższe nie skutkuje jednak automatycznie koniecznością zapłacenia podatku w niniejszej sprawie, gdyż ww. zwolnienie nie jest jedynym, mogącym mieć zastosowanie w analizowanej sytuacji.

Stosownie bowiem do treści art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy, wolne od podatku dochodowego są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe; udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.

Tak więc, aby skorzystać z powyższego zwolnienia, wydatkowanie uzyskanego przychodu na własne cele mieszkaniowe powinno nastąpić nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie.

Z postanowień art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że za wydatki poniesione na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 131, uważa się m.in. remont własnego budynku mieszkalnego, jego części lub własnego lokalu mieszkalnego - położonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo w Konfederacji Szwajcarskiej.

Dodatkowo ustawodawca w art. 21 ust. 28 cyt. ustawy wskazuje, że za wydatki, o których mowa w ust. 25, nie uważa się wydatków poniesionych na:

1.

nabycie gruntu lub udziału w gruncie, prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie, budynku, jego części lub udziału w budynku, lub

2.

budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, adaptację lub remont budynku albo jego części

#8722; przeznaczonych na cele rekreacyjne.

Z przedstawionego we wniosku i jego uzupełnienia opisu stany faktycznego wynika, iż kwotę uzyskaną z przedmiotowej sprzedaży udziału w nieruchomości w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w roku 2009, w ciągu dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, Wnioskodawczyni zamierza wydatkować na remont lokalu mieszkalnego, którego jest właścicielką.

Odnosząc przedstawione powyżej uregulowania prawne na grunt rozpatrywanej sprawy stwierdzić należy, iż powołany powyżej przepis art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym, wiąże skutki prawne w postaci zwolnienia od opodatkowania z faktem przeznaczenia - w warunkach określonych w ustawie - uzyskanego z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych dochodu, wyłącznie na cele wymienione w przepisie art. 21 ust. 25 ww. ustawy.

Należy również stwierdzić, iż w przypadku korzystania z ulg i zwolnień podatkowych wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, obowiązek udowodnienia, że określony wydatek został poniesiony przy spełnieniu wszystkich warunków wynikających z przepisów podatkowych spoczywa na podatniku, który wywodzi z tego określone skutki prawne.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie przewiduje ściśle określonego sposobu dokumentowania poniesionego wydatku. Kwestia wydatkowania środków pieniężnych uzyskanych ze sprzedaży m.in. udziału w nieruchomości, powinna być dla celów podatkowych udokumentowana rzetelnymi i wiarygodnymi dowodami, potwierdzającymi faktyczne wydatkowanie tych środków.

Tak więc, w sytuacji, gdy Wnioskodawczyni ww. dochód uzyskany ze zbycia udziału w nieruchomości, w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w 2009 r., przeznaczy w całości na remont własnego lokalu mieszkalnego, dochód ten, na warunkach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 131 i ust. 25 pkt 1 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, będzie zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym.

Reasumując, stwierdzić należy, iż w niniejszej sprawie - przy spełnieniu wszystkich wskazanych wyżej warunków - jeżeli dochód z odpłatnego zbycia udziału w nieruchomości, w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w 2009 r., zostanie w całości wydatkowany na remont własnego lokalu mieszkalnego Zainteresowanej, to tenże dochód korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych, uregulowanego w art. 21 ust. 1 pkt 131 w zw. z art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji, jeżeli cały osiągnięty przez Wnioskodawczynię z przedmiotowej sprzedaży, w części odpowiadającej udziałowi nabytemu w 2009 r., dochód korzysta z ww. zwolnienia, wówczas na Zainteresowanej nie ciąży obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu rzeczonej transakcji.

Tym samym, stanowisko Zainteresowanej, zgodne z którym w przedmiotowej sprawie nie ciąży na Niej obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych należało uznać za prawidłowe, jednakże z przyczyn innych niż podane przez Nią we wniosku.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Jednocześnie, informuje się, że wydając interpretację w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, działając w imieniu Ministra Finansów, nie przeprowadza postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony, do oceny dokumentów załączonych do wniosku; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego, czy też zdarzenia przyszłego, przedstawionym przez Zainteresowaną i Jej stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl