ILPB2/415-1069/10-2/ES

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 20 grudnia 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB2/415-1069/10-2/ES

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2010 r. (data wpływu 20 września 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sprzedaży premiowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sprzedaży premiowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Firma X jest dystrybutorem narzędzi i materiałów stomatologicznych na polskim rynku. Firma ta chce wprowadzić Program Partnerski jako taktykę marketingową zmierzającą do pozyskania nowych lub utrzymaniu dotychczasowych klientów - sprzedaż premiowa. Uczestnictwo w programie polegać będzie na gromadzeniu punktów przez kontrahentów, których liczba uzależniona będzie od kwot dokonywanych zakupów. Punkty te będą ewidencjonowane w specjalnym systemie komputerowym połączonym z programem fakturującym.

Za zgromadzenie określonej ilości punktów kontrahent będzie mógł skorzystać z prawa do zakupu nagrody rzeczowej prezentowanej w Katalogu nagród po promocyjnej cenie 1 zł netto + VAT. Nagrody te nie będą przedmiotami, które stanowią towary handlowe firmy i wykorzystywane są w podstawowej działalności gospodarczej. Ponadto nagrody te nie będą przedmiotami uszkodzonymi, a nowymi oraz pełnowartościowymi. Wnioskodawca nadmienił, iż zasady prowadzenia sprzedaży premiowej firmy oraz otrzymywania nagród za określone zakupy towarów przez kontrahentów zostaną ściśle określone w regulaminie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy wydatki związane ze sprzedaż premiową (w tym druk katalogów) są kosztami uzyskania przychodów w świetle p.d.o.f.

2.

Czy wydatek poniesiony przez firmę na nabycie towarów, które następnie zostaną odsprzedane jako forma nagrody za 1 zł + VAT, firma zalicza do kosztów uzyskania przychodów.

3.

Co będzie podstawą opodatkowania p.d.o.f. w przypadku sprzedaży towarów za 1 zł + VAT jako forma nagrody.

Zdaniem Wnioskodawcy, w odniesieniu do odpowiedzi na pytanie nr:

1.

Katalog zostanie przekazany kontrahentom aby zachęcić klientów do zakupów. Wydatki związane z drukowaniem i dystrybucją katalogów oraz z samą sprzedażą premiową obciążają koszty podstawowej działalności operacyjnej i mają bezpośredni związek z uzyskiwanymi przychodami ze sprzedaży. Powodują bowiem uatrakcyjnienie sprzedaży, i tym samym mają wpływ na pozyskanie klientów i uzyskanie przychodu. w związku z tym mogą być traktowane jako koszty uzyskania przychodów według zasad ogólnych wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy o p.d.o.f.

2.

Wydatek poniesiony przez firmę na nabycie towarów, które następnie mają zostać odsprzedane za 1 zł + VAT jako forma nagrody, zaliczony będzie do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 p.d.o.f. w miesiącu zakupu.

3.

Podstawą opodatkowania dla firmy będzie wartość sprzedaży netto czyli 1 zł zrealizowanej w danym miesiącu zgodnie z art. 26 ust. 1 p.d.o.f.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl