ILPB1/415-670/10-4/AMN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 września 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPB1/415-670/10-4/AMN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2010 r. (data wpływu 9 czerwca 2010 r.), uzupełnionym w dniu 23 sierpnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych z najmu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów uzyskiwanych z najmu.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14f § 1 i § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 10 sierpnia 2010 r. znak ILPB1/415-670/10-2/AMN, ILPP1/443-638/10-2/NS na podstawie art. 169 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawczynię do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie prawidłowo doręczono w dniu 21 sierpnia 2010 r., wniosek uzupełniono w dniu 23 sierpnia 2010 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni jako osoba fizyczna prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w oparciu o zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Przedmiotem prowadzonej przez Zainteresowaną działalności gospodarczej na podstawie wspomnianego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności jest zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD):

a.

55.23.Z - Miejsca krótkotrwałego zakwaterowania pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane,

b.

70.20 Z - Wynajem nieruchomości na własny rachunek.

Prowadzona przez Wnioskodawczynię działalność gospodarcza podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych (podatek liniowy). Działalność ta jest prowadzona na składnikach majątkowych wchodzących do wspólności majątkowej małżeńskiej oraz składnikach wchodzących do majątku osobistego Wnioskodawczyni. W trakcie prowadzenia działalności gospodarczej Zainteresowana nabyła nieruchomość w postaci pensjonatu wypoczynkowego, który wszedł do wspólności majątkowej małżeńskiej. Zakupiony pensjonat Wnioskodawczyni wciągnęła na stan ewidencji środków trwałych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i rozpoczęła jego amortyzację. Wspomniany pensjonat w ramach prowadzonej działalności gospodarczej stał się przedmiotem wynajmu pokoi gościnnych.

Następnie poza prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawczyni nabyła w formie darowizny nieruchomość o charakterze użytkowym która weszła do majątku osobistego zainteresowanej. W skład zakupionej nieruchomości wchodziły między innymi hale produkcyjne, magazyny, sieci i instalacje wodno-kanalizacyjne, elektryczne, drogi, place, ogrodzenia itp.

W związku z powstałą możliwością wynajmu wyżej wymienionych składników majątkowych, Zainteresowana podjęła decyzję o rozszerzeniu zakresu prowadzonej działalności gospodarczej o wynajem nieruchomości na własny rachunek zgodnie z PKD 70.20.Z.

W wyniku powyższego wynajem stał się źródłem przychodu jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Następnie Wnioskodawczyni, zakupione nieruchomości wprowadziła na stan ewidencji środków trwałych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i rozpoczęła ich amortyzację.

Uzyskiwane przychody z wynajmu wyżej wymienionych składników majątkowych Zainteresowana zaliczała do przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej, natomiast odpisy amortyzacyjne do kosztów uzyskania przychodów. Z upływem czasu również poza prowadzoną działalnością gospodarczą Wnioskodawczyni zakupiła kolejną nieruchomość, tym razem o charakterze mieszkalno-użytkowym, która weszła do wspólności majątkowej małżeńskiej. Analogicznie jak z poprzednimi nieruchomościami, Wnioskodawczyni wciągnęła ją na stan ewidencji środków trwałych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i odpisy amortyzacyjne zaliczała do kosztów uzyskania przychodów, natomiast przychody z wynajmu do przychodów z działalności gospodarczej.

Wnioskodawczyni wskazała, że istotnym pozostaje fakt, ze Jej małżonek również prowadzi działalność gospodarczą na własne imię i nazwisko. Jednakże jak wspomniano powyżej składniki majątkowe objęte wspólnością majątkową małżeńską zostały wprowadzone na stan ewidencji środków trwałych Zainteresowanej. W związku z powyższym, to w ramach prowadzonej przez Wnioskodawczynię działalności gospodarczej dochodzi do opodatkowania uzyskanych przychodów z tytułu wynajmu wspomnianych nieruchomości objętych wspólnością majątkową małżeńską.

W związku z powyższym zadano następujące pytania w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

1.

Czy w wyniku rezygnacji przez Wnioskodawczynię z najmu nieruchomości w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i wykreślenia z zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jako przedmiotu działalności gospodarczej wynajmu nieruchomości na własny rachunek (PKD 70.20.Z) przysługuje Jej prawo do kwalifikowania najmu do odrębnego źródła przychodów jakim jest najem i dzierżawa zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2.

Czy w konsekwencji dokonanej zmiany we wspomnianym wpisie do ewidencji działalności gospodarczej kontynuowanie najmu stanowić będzie dla Wnioskodawczyni odrębne źródło przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Czy najem ten będzie mógł korzystać z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zdaniem Wnioskodawczyni, zgodnie z art. 31 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy, z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy ustawy wspólność majątkowa (wspólność ustawowa) obejmująca przedmioty majątkowe nabyte w czasie jej trwania przez oboje małżonków lub przez jednego z nich (majątek wspólny). Przedmioty majątkowe nieobjęte wspólnością majątkową ustawową należą do majątku osobistego każdego z małżonków.

Do majątku osobistego każdego z małżonków zgodnie z art. 33 należą między innymi przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę, chyba że spadkodawca lub darczyńca postanowił inaczej.

Na podstawie art. 43 § 1 oboje małżonkowie mają równe udziały w majątku wspólnym.

Zdaniem Zainteresowanej, wychodząc z wyżej wymienionych przepisów Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego regulującego stosunki majątkowe panujące pomiędzy małżonkami w przedstawionej przez Nią sytuacji mamy do czynienia zarówno ze składnikami majątku wchodzącymi do majątku objętego wspólnością majątkową małżeńską oraz składnikami majątkowymi wchodzącymi do majątku osobistego jednego z małżonków.

Wnioskodawczyni uważa, że przysługuje Jej prawo do poszukiwania takich rozwiązań na gruncie przepisów prawa podatkowego, które są zgodne z tymi przepisami i umożliwiają Jej optymalizowanie obciążeń podatkowych.

W wyniku powyższego Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że przysługuje Jej prawo do rezygnacji z najmu jako źródła jakim jest działalność gospodarcza na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, na rzecz najmu jako odrębnego źródła przychodów wymienionego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Oczywiście musi być to poprzedzone skutecznym wypowiedzeniem dotychczasowych umów najmu zawartych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, ponownego zawarcia umów najmu poza działalnością gospodarczą, a następnie wyborem ryczałtu jako formy właściwej do opodatkowania najmu.

Konsekwencją takiego kroku byłoby zaprzestanie naliczania odpisów amortyzacyjnych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, a następnie wycofanie nieruchomości objętych zawartymi umowami najmu z ewidencji środków trwałych.

Reasumując, Wnioskodawczyni stoi na stanowisku, że przysługuje Jej prawo do opodatkowania wyżej wymienionego najmu nieruchomości podatkiem zryczałtowanym zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Ryczałt od przychodów o których mowa w art. 6 ust. 1a ustawy zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a wyżej wymienionej ustawy wynosi 8.5%. W przedstawionej sprawie istotne znaczenie posiada art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e ustawy, zgodnie z którym opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie stosuje się do podatników osiągających przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy. W poz. 10 tego załącznika, jako usługi wyłączające podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych ustawodawca wymienia usługi grupy 70.20, tj. usługi w zakresie wynajmowania nieruchomości na własny rachunek ustawodawca zastrzegł jednak w uwagach do wspomnianego załącznika, że wyłączenie nie dotyczy przychodów osiąganych z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, o których mowa w art. 6 ust. 1a. Opodatkowanie ryczałtem przychodów z najmu, o których mowa w art. 6 ust. 1a nie jest również limitowane wysokością przychodów 150000.00 EUR uzyskanych przez podatnika w roku poprzedzającym rok podatkowy na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy, gdyż wspomniane ograniczenie dotyczy podatników osiągających przychody z działalności wymienionej w ust. 1 czyli z pozarolniczej działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Opodatkowanie przychodów z najmu majątku wchodzącego do wspólności majątkowej małżeńskiej powinno odbywać się odrębnie przez każdego z małżonków, bądź też przez jednego z nich w wyniku złożenia stosownego oświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 8 ustawy o ryczałcie. Natomiast w przypadku najmu majątku stanowiącego majątek osobisty Wnioskodawczyni, opodatkowaniu ryczałtem podlegać będzie całość przychodów. Przedmiotem tymczasem prowadzonej działalności gospodarczej pozostałoby nadal prowadzenie pensjonatu i związane z nim usługi wynajmu miejsc krótkotrwałego zakwaterowania pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD 55.23.Z). Funkcjonowanie wspomnianego pensjonatu wypełnia definicję działalności gospodarczej z art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którą działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność oznacza - działalność:

a. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł. Stosownie do przepisów tej ustawy, odrębnymi źródłami przychodów są określone w art. 10 ust. 1 pkt 3 i 6:

* pozarolnicza działalność gospodarcza,

* najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Pojęcie działalności gospodarczej zostało zdefiniowane w art. 5a pkt 6 ww. ustawy. Zgodnie z tym przepisem za pozarolniczą działalność gospodarczą uważa się działalność zarobkową wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową, polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż, polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych - prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Pojęcie pozarolniczej działalności gospodarczej użyte w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych opiera się na trzech przesłankach:

1.

zarobkowym celu działalności,

2.

wykonywaniu działalności w sposób zorganizowany i ciągły,

3.

prowadzeniu działalności we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 11 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej są również przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z innych umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Wyżej wymieniony przepis koreluje z brzmieniem art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczącym źródła przychodu jakim jest najem, wykluczając z tego katalogu składniki majątku związane z działalnością gospodarczą.

Na tle przedstawionych regulacji prawnych stwierdzić należy, że najem stanowi odrębne od działalności gospodarczej źródło przychodu (art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), choć może także istnieć najem, który prowadzony jest w ramach działalności gospodarczej (art. 10 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy).

Co do zasady wybór kwalifikacji i sposób rozliczenia przychodów z najmu ustawodawca pozostawił osobie oddającej rzecz w najem. Jedynie w przypadku, gdy przedmiotem najmu są składniki majątku związane z działalnością gospodarczą, albo najem jest przedmiotem tej działalności, zgodnie z treścią cytowanego wcześniej art. 14 ust. 2 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wynajmowanie nieruchomości traktowane jest jako pozarolnicza działalność gospodarcza.

Stosownie do treści art. 9a ust. 6 tejże ustawy dochody osiągane przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6, są opodatkowane na zasadach określonych w ustawie, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemne oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 z późn. zm.), ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.

Osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, mogą opłacać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - o czym stanowi art. 2 ust. 1a tej ustawy.

Zgodnie z art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają również otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu tych umów, stosuje się art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a ww. ustawy, do przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5%.

Jednakże warunkiem skorzystania z tej formy opodatkowania jest, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, złożenie pisemnego oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za dany rok podatkowy naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika nie później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego, natomiast podatnik rozpoczynający działalność gospodarczą w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie dokonał wyboru innej formy opodatkowania, uważa się, że nadal prowadzi działalność opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, iż Wnioskodawczyni jako osoba fizyczna prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w oparciu o zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Przedmiotem prowadzonej przez Zainteresowaną działalności gospodarczej jest zgodnie z Polska Klasyfikacją Działalności (PKD):

a.

55.23.Z - Miejsca krótkotrwałego zakwaterowania pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane,

b.

70.20 Z - Wynajem nieruchomości na własny rachunek.

Prowadzona przez Wnioskodawczynię działalność gospodarcza podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych (podatek liniowy). Działalność ta jest prowadzona na składnikach majątkowych wchodzących do wspólności majątkowej małżeńskiej oraz składnikach wchodzących do majątku osobistego Wnioskodawczyni.

Biorąc pod uwagę zaprezentowany we wniosku opis stanu faktycznego oraz przepisy prawne w tym zakresie należy stwierdzić, że w przypadku wykreślenia najmu z ewidencji działalności gospodarczej a tym samym przedmiotem najmu nie będą składniki majątku związane z działalnością gospodarczą - najem nieruchomości stanowi źródło przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychody uzyskiwane z najmu mogą być opodatkowane - zgodnie z wolą podatnika - na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Przychody z najmu uzyskiwane przez małżonków, między którymi istnieje wspólność majątkowa, co do zasady, podlegają odrębnemu opodatkowaniu. Wskazuje na to treść art. 12 ust. 5 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zgodnie z którym przychody z udziału w spółce w odniesieniu do każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku. Przy czym w myśl art. 12 ust. 6 ww. ustawy zasada, o której mowa w ust. 5, ma również zastosowanie do małżonków, między którymi istnieje wspólność majątkowa, osiągających przychody, o których mowa w art. 6 ust. 1a, chyba że złożą pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości przychodu przez jednego z małżonków.

W tym celu małżonkowie - zgodnie z dyspozycją art. 12 ust. 7 ww. ustawy - najpóźniej do dnia 20 stycznia roku podatkowego, a w przypadku rozpoczęcia osiągania przychodów w trakcie roku podatkowego w terminie pierwszej wpłaty na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, winni złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości przychodów przez jednego z nich.

Wybór zasady opodatkowania całości przychodu przez jednego z małżonków wyrażony w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 6 obowiązuje przy dokonywaniu wpłat na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych za cały dany rok podatkowy, chyba że w wyniku rozwodu albo orzeczenia przez sąd separacji nastąpił podział majątku wspólnego małżonków i przedmiot umowy przypadł temu z małżonków, na którym nie ciążył obowiązek dokonywania wpłat na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych (art. 12 ust. 8 ww. ustawy).

Reasumując, w wyniku rezygnacji przez Wnioskodawczynię z najmu nieruchomości w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i wykreślenia z zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jako przedmiotu działalności gospodarczej wynajmu nieruchomości na własny rachunek (PKD 70.20.Z), Wnioskodawczyni przysługuje prawo do kwalifikowania najmu do odrębnego źródła przychodów jakim jest najem i dzierżawa zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W konsekwencji dokonanej zmiany we wspomnianym wpisie do ewidencji działalności gospodarczej kontynuowanie najmu stanowić będzie dla Wnioskodawczyni odrębne źródło przychodów, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Uzyskane przychody z ww. źródła będą mogły korzystać z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jeżeli Wnioskodawczyni złoży w terminie określonym w art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Rozstrzygnięcie przedstawionego we wniosku pytania dotyczącego podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania najmu majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową, zawarto w interpretacji indywidualnej z dnia 1 września 2010 r. nr ILPP1/443-638/10-3/NS.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl