IBPP4/4513-228/16-1/MK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 września 2016 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/4513-228/16-1/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z 20 czerwca 2016 r. (data wpływu 22 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie przemieszczania przez podmiot pośredniczący wyrobów akcyzowych zwolnionych ze względu na przeznaczenie do dowolnego miejsca w kraju - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie przemieszczania przez podmiot pośredniczący wyrobów akcyzowych zwolnionych ze względu na przeznaczenie do dowolnego miejsca w kraju.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą A. (zwany dalej Przedsiębiorcą) na podstawie:

1.

koncesji na obrót paliwami ciekłymi,

2.

decyzji w sprawie nadanie numeru akcyzowego,

3.

decyzji o przyjęciu zabezpieczenia ryczałtowego,

4.

zezwolenia na prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący (dostarczanie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, pochodzącym również z importu)

prowadzi sprzedaż benzyny lotniczej o kodzie CN 2710 12 31 w dwóch miejscach sprzedaży tj. w T. i W.

Jednocześnie Wnioskodawca, nie prowadzi składu podatkowego. Przedsiębiorca nabywa paliwa lotnicze z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy i sprzedaje paliwo lotnicze zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, jak również paliwo z akcyzą zapłaconą.

Obecnie sprzedaż odbywa się z dwóch autocystern samochodowych tj. mobilnych stacji paliw, które zostały postawione w określonych miejscach. Obie autocysterny wyposażone są w legalizowane układy wydawcze. W każdej stacji całością zarządza system komputerowy (tankomat) rejestrujący ilość wydawanego paliwa, identyfikujący odbiorców i monitorujący poziom paliwa w zbiorniku. Tankomaty posiadają drukarki fiskalne, terminale płatnicze oraz system obsługi kart flotowych. Nabywcy wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie są obowiązani do potwierdzania odbioru tych wyrobów na dokumentach dostawy. Na podstawie dokumentacji dotyczącej tej działalności oraz na podstawie protokołu z urzędowego sprawdzenia zostały sporządzone i zatwierdzone przez Naczelnika Urzędu Celnego akta weryfikacyjne.

Atrakcyjnością oferty jest możliwość tankowania niewielkich statków powietrznych bez konieczności tankowania na dużych lotniskach co skraca czas postoju.

W związku z dużym zainteresowaniem taką formą dostarczania paliwa lotniczego Wnioskodawca otrzymuje wiele zapytań od odbiorców benzyny lotniczej (podmiotów zużywających) w tym Aeroklubów oraz organizatorów imprez lotniczych z całego kraju (np. mistrzostwa świata w lotnictwie czy pikniki z pokazami lotniczymi) o możliwość dostarczenia paliwa lotniczego (wyrobu akcyzowego) na wskazane przez nich miejsce.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Przedsiębiorca jako podmiot pośredniczący w sprzedaży wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, pochodzącym również z importu, może dowolnie przemieszczać autocysternę (mobilną stację paliw) z wyrobami akcyzowymi z obecnego miejsca sprzedaży wyrobów akcyzowych do innego na terenie całego kraju? Czy o tym fakcie każdorazowo należy zawiadomić Naczelnika Urzędu Celnego i złożyć wniosek o zmianę w aktach weryfikacyjnych?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku akcyzowym działalność zarejestrowanego podmiotu pośredniczącego, któremu wydano pozwolenie na prowadzenie takiej działalności polega na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1, pochodzących również bezpośrednio z importu.

W ocenie Przedsiębiorcy dostarczanie (autocysterną) paliw lotniczych (wyrobów akcyzowych) może odbywać się do dowolnego miejsca w kraju a tym samym Przedsiębiorca może dowolnie przemieszczać autocysternę z wyrobami akcyzowymi (mobilną stację paliw, która obecnie postawiona jest w jednym z dwóch punktów sprzedaży) bez konieczności powiadomienia o tym fakcie Naczelnika Urzędu Celnego a tym samym bez konieczności składania wniosku o zmianę w aktach weryfikacyjnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 752 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W poz. 27 załącznika nr 1 do ustawy wymieniono pod kodem CN 2710 - oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe.

Z kolei w poz. 20 załącznika nr 2 do ustawy pod kodami od ex 2710 11 do ex 2710 19 69 wymieniono oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 18a, 22 i 23 ustawy:

* dokument dostawy to dokument, na podstawie którego przemieszcza się na terytorium kraju wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowane zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie;

* podmiot zużywający to podmiot:

a.

mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia;

b.

niemający miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który odbiera nabyte wyroby energetyczne zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, określone w art. 32 ust. 1 pkt 1 i 2, bezpośrednio do zbiornika na stałe zamontowanego na statku powietrznym lub jednostce pływającej, jeżeli w dokumencie dostawy jest zidentyfikowany statek powietrzny lub jednostka pływająca, na które są dostarczane nabyte wyroby;

* podmiot pośredniczący to podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1, pochodzących również bezpośrednio z importu.

Stosownie do art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie używane do statków powietrznych: benzyny lotnicze o kodzie CN 2710 11 31, paliwo typu benzyny do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 11 70 oraz paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 lub oleje smarowe do silników lotniczych - w przypadkach, o których mowa w ust. 3, jeżeli są spełnione warunki, o których mowa w ust. 5-13.

Zwolnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, nie stosuje się w przypadku prywatnych rejsów i prywatnych lotów o charakterze rekreacyjnym, za które uważa się użycie statku lub statku powietrznego przez jego właściciela lub inną osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, które korzystają z niego na podstawie umowy najmu lub umowy o podobnym charakterze, w celach innych niż gospodarcze, w szczególności innych niż przewóz pasażerów lub towarów albo świadczenie usług za wynagrodzeniem lub usług na rzecz organów publicznych - art. 32 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy zwolnienie od akcyzy wyrobów, o których mowa w ust. 1, stosuje się wyłącznie w przypadku ich:

1.

dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub

2.

dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego, lub

3.

dostarczenia od podmiotu pośredniczącego do podmiotu zużywającego, lub

4.

nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w celu zużycia przez niego jako podmiot zużywający, lub

5.

nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w celu dostarczenia do podmiotu zużywającego, lub

6.

importu przez podmiot pośredniczący, lub

7.

importu przez podmiot zużywający, lub

8.

zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający, lub

9.

zużycia przez podmiot pośredniczący występujący jako podmiot zużywający.

W myśl art. 32 ust. 5 ustawy warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również:

1.

objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem złożonym w trybie stosowanym przy zabezpieczeniu należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;

2.

dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy.

Warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 5, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3 - art. 32 ust. 6 ustawy.

Dokument dostawy, na podstawie którego przemieszczane są wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Unii Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy - art. 32 ust. 10 ustawy.

Odbierający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy - art. 32 ust. 11 ustawy.

Podmiot zużywający będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej nabywającą wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do okazania dostarczającemu dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość, w celu potwierdzenia jego tożsamości - art. 32 ust. 12 ustawy.

Podmiot, który dostarcza wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi zużywającemu, o którym mowa w ust. 12, jest obowiązany odmówić wydania tych wyrobów w przypadku, gdy podmiot zużywający odmawia okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość lub gdy dane podane przez podmiot zużywający do dokumentu dostawy nie zgadzają się z danymi wynikającymi z dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość - art. 32 ust. 13 ustawy.

Na podstawie delegacji wynikającej z art. 38 ust. 1 ustawy 22 grudnia 2015 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2015 r. poz. 2285) określające m.in. wzór i sposób stosowania dokumentu dostawy.

W myśl art. 138f ust. 1 pkt 2 ustawy ewidencję wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie prowadzi m.in. podmiot pośredniczący.

Ewidencja, o której mowa w ust. 1, powinna umożliwiać w szczególności ustalenie ilości i rodzaju wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, daty wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz uzyskanie informacji o dokumentach dostawy - art. 138f ust. 2 ustawy.

Na podstawie delegacji wynikającej z art. 138s ustawy 28 grudnia 2015 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy (Dz. U. z 2015 r. poz. 2361) określające m.in. szczegółowy zakres danych, które powinny znajdować się w ewidencjach, o których mowa w art. 138f.

Mając na uwadze powyższe przepisy zauważyć należy, że przemieszczenie wyrobów akcyzowych zwolnionych ze względu na przeznaczenie pomiędzy podmiotem pośredniczącym a podmiotem zużywającym odbywa się na podstawie dokumentu dostawy o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 18a ustawy. Dokument dostawy który stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy zawiera m.in. adres siedziby/miejsca zamieszkania podmiotu który wystawił dokument dostawy, adres miejsca wysyłki wyrobów akcyzowych, adres siedziby/miejsca zamieszkania podmiotu odbierającego/zwracającego, miejsce odbioru wyrobów akcyzowych. Z kolei ewidencja o której mowa w art. 138f ust. 1 pkt 2 ustawy powinna umożliwiać ustalenie m.in. miejsca odbioru wyrobów akcyzowych w przypadku ich przemieszczania oraz uzyskanie informacji o dokumentach dostawy.

Tym samym powyższe przepisy jak i sama definicja podmiotu pośredniczącego wskazują jednoznacznie na możliwość przemieszczania przez podmiot pośredniczący wyrobów akcyzowych zwolnionych ze względu na przeznaczenie do dowolnego miejsca w kraju przy zachowaniu warunków o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

Wobec powyższego zgodzić się należy z Wnioskodawcą, że w myśl obowiązujących przepisów dostarczanie (autocysterną) przez podmiot pośredniczący paliw lotniczych (wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 31) zwolnionych ze względu na przeznaczenie do podmiotów zużywających, może odbywać się do dowolnego miejsca w kraju.

Tym samym stanowisko wnioskodawcy w powyższym zakresie uznać należy za prawidłowe.

Zastrzec jednocześnie należy, że przedmiotowa interpretacja odnosi się wyłącznie do możliwości przemieszczenia wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 31 przez podmiot pośredniczący do dowolnego miejsca w kraju. Natomiast nie odnosi się do możliwości stosowania w opisanych sytuacjach zwolnienia z akcyzy o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy, które uzależnione jest od spełnienia określonych warunków m.in. zawartych w art. 32 ust. 2 ustawy. W tym zakresie Wnioskodawca nie zadał pytania ani nie przedstawił własnego stanowiska.

Natomiast w kwestii każdorazowego zawiadamiania naczelnika urzędu celnego i składania wniosku o zmianę akt weryfikacyjnych stwierdzić należy, że przedmiotem wykładni dokonywanej przez organ w trybie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej mogą być jedynie przepisy prawa podatkowego. Co należy rozumieć pod pojęciem przepisy prawa podatkowego wyjaśnia art. 3 pkt 2 Ordynacji stanowiąc, że zwrot ten obejmuje swym zakresem przepisy ustaw podatkowych, postanowienia ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską innych umów międzynarodowych dotyczących problematyki podatkowej, a także przepisy aktów wykonawczych wydanych na podstawie ustaw podatkowych. Art. 3 pkt 1 Ordynacji precyzuje z kolei termin "ustawy podatkowe", który odnosi się do ustaw dotyczących podatków, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych określających podmiot, przedmiot opodatkowania, powstanie obowiązku podatkowego, podstawę opodatkowania, stawki podatkowe oraz regulujących prawa i obowiązki organów podatkowych, podatników, płatników i inkasentów, a także ich następców prawnych oraz osób trzecich (por.m.in. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi w wyroku z dnia 23 listopada 2010 r. sygn. akt I SA/Łd 1067/10).

Wobec powyższego, tutejszy Organ nie jest właściwy do oceny skutków postępowania Wnioskodawcy na gruncie przepisów ustawy o Służbie Celnej z dnia 27 sierpnia 2009 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 990 z późn. zm.) i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.

W niniejszej sprawie, problem przedstawiony we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie każdorazowego zawiadamiania naczelnika urzędu celnego i składania wniosku o zmianę akt weryfikacyjnych dotyczy obowiązków Wnioskodawcy w zakresie objętym przepisami ustawy o Służbie Celnej i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych.

Tym samym pytanie Wnioskodawcy we wskazanym zakresie nie odnosi się do zastosowania w sprawie np. ustawy o podatku akcyzowym oraz wydanych na podstawie delegacji ustawowych zawarty w tej ustawie rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, tj. zastosowania odpowiednich przepisów prawa podatkowego, o których mowa w art. 3 pkt 2 Ordynacji podatkowej, zatem żądanie Strony we wskazanym wyżej zakresie nie może być rozstrzygnięte w ramach interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego wydawanej w trybie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl