IBPP4/4513-102/15/PK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 października 2015 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/4513-102/15/PK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 31 sierpnia 2015 r. (data wpływu 11 września 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w przedmiocie obniżenia kwoty akcyzy do zapłacenia wyniku uznanych reklamacji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 września 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego, w przedmiocie obniżenia kwoty akcyzy do zapłacenia wyniku uznanych reklamacji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca ("Grupa", "Spółka") prowadzi działalność w zakresie produkcji i dystrybucji akcyzowych wyrobów energetycznych, przede wszystkim paliw silnikowych i opałowych.

Produkcja wyrobów energetycznych odbywa się w składach podatkowych Spółki. Następnie wyroby energetyczne są wyprowadzane ze składów podatkowych Spółki poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub po uprzednim dostarczeniu w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do usługowych składów podatkowych są z nich wyprowadzane poza procedurę zawieszenia poboru akcyzy na podstawie zezwolenia wyprowadzenia.

Niekiedy występują sytuacje, w których kontrahenci, zgłaszają Spółce reklamacje dostarczonych przez Grupę wyrobów akcyzowych. Po wstępnej weryfikacji takiej reklamacji Grupa może zdecydować, że przyjmie do swojego składu podatkowego zareklamowane wyroby. Po dostarczeniu do składu podatkowego Grupy zareklamowanych wyrobów pobierane są ich próbki w celu zbadania parametrów jakościowych. Ze względu na specyfikę tych wyrobów i ich właściwości fizykochemiczne, jak również czas trwania badania próbek zareklamowanych wyrobów, dostarczone i zareklamowane wyroby są wykorzystywane do produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym Grupy. Zużycie w składzie podatkowym Grupy zareklamowanych wyrobów dokumentowane jest poprzez wpis do ewidencji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym potwierdzający zużycie wewnętrzne.

Powyższy sposób postępowania jest uzasadniony tym, że przechowywanie każdej oddzielnej partii wyrobów byłoby z jednej strony kosztowne, a z drugiej prowadziłoby do pogorszenia parametrów jakościowych zareklamowanych wyrobów akcyzowych.

Po uzyskaniu wyników badań, Spółka podejmuje decyzje w jaki sposób rozpatrzy reklamację kontrahenta. W tym zakresie możliwe jest, że Grupa m.in.:

* wyda nowy towar w miejsce wydanego uprzednio,

* wyda nowy towar i zwróci część należności kontrahentowi,

* wyda nowy towar i zaproponuje mu inne korzyści handlowe (np. rabat na kolejną dostawę),

* zwróci uiszczone przez nabywcę należności w całości lub w części,

* wyda nowy towar kontrahentowi i obciąży go dodatkowymi kosztami związanymi z wydaniem nowego towaru lub rozpatrzeniem reklamacji.

Spółka zamierza dokonywać obniżenia kwoty akcyzy do której zapłacenia jest zobowiązana o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów wykorzystanych przez Spółkę do produkcji wyrobów akcyzowych.

Spółka rozważa czy jest uprawniona do dokonania ww. obniżenia kwoty akcyzy w sytuacji, gdy na skutek dokonania reklamacji przez kontrahenta, Spółka w związku z uznaniem reklamacji kontrahenta udzieli mu preferencyjnych warunków handlowych (np. udzieli rabatu dla tej lub przyszłej transakcji, wyda nowy towar).

Natomiast, Grupa nie zamierza dokonywać obniżenia kwoty akcyzy do której zapłacenia jest zobowiązana o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów, w sytuacji w której w związku z dokonaniem reklamacji przez kontrahenta nie udzieli kontrahentowi preferencyjnych warunków handlowych i obciąży go kosztami np. wydania nowego towaru bądź rozpatrzenia reklamacji (w takim bowiem przypadku Spółka nie uznaje reklamacji).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Grupa jest uprawniona do dokonania obniżenia kwoty akcyzy do której zapłacenia jest zobowiązana w sytuacji, gdy na skutek dokonania reklamacji przez kontrahenta, Spółka uznając reklamację kontrahenta udzieli mu preferencyjnych warunków handlowych (np. udzieli rabatu dla tej lub przyszłej transakcji, wyda nowy towar), a zareklamowane wyroby akcyzowe Spółka wykorzysta do produkcji wyrobów akcyzowych.

Zdaniem Wnioskodawcy jest on uprawniona do dokonania obniżenia kwoty akcyzy do której zapłacenia jest zobowiązana w sytuacji, gdy na skutek dokonania reklamacji przez kontrahenta, Spółka uznając reklamację kontrahenta udzieli mu preferencyjnych warunków handlowych (np. udzieli rabatu dla tej lub przyszłej transakcji, wyda nowy towar), a zareklamowane wyroby akcyzowe Spółka wykorzysta do produkcji wyrobów akcyzowych.

UZASADNIENIE

(i)

Zgodnie z art. 83 ust. 1 ustawy akcyzowej: "W przypadku reklamacji wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą uznanej przez podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot ten może dokonać obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest zobowiązany, o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów". Jak wskazuje dalsza część art. 83 ust. 2 ustawy akcyzowej, uprawnienie do obniżenia kwoty akcyzy możliwe jest w sytuacji, gdy reklamowane wyroby są wykorzystywane do dalszej produkcji wyrobów akcyzowych.

Jak więc wynika z powyższego, niezbędną przesłanką obniżenia podatku akcyzowego, o kwotę podatku akcyzowego zapłaconą od reklamowanych wyrobów, jest zgłoszenie reklamacji wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą i uznanie reklamacji przez podmiot prowadzący skład podatkowy.

(ii)

Spółka pragnie podkreślić, że pojęcie reklamacji wskazane w art. 83 ust. 1 ustawy akcyzowej nie zostało zdefiniowane w ustawie akcyzowej, jak również w rozporządzeniach wykonawczych do ustawy akcyzowej. Regulacje akcyzowe nie określają również żadnych wymogów formalnych i materialnych, które określałyby, kiedy ma miejsce "uznana reklamacja". Pojęciem "reklamacji" nie posługuje się także Kodeks cywilny (Ustawa z dnia 23 sierpnia 1964 r. - Kodeks cywilny, tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 121, z późn. zm.), gdyż na gruncie Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne lub prawne sprzedanej rzeczy została określona jako rękojmia, której zasady zostały ściśle sprecyzowane w Kodeksie Cywilnym.

Fakt braku uregulowania normatywnego pojęć "reklamacji" oraz "uznanej reklamacji" na gruncie regulacji akcyzowych, wskazuje że należy im nadać takie znaczenie prawne jak to wynikające z języka powszechnego.

W internetowym wydaniu Słownika Języka Polskiego (http://sjp.pwn.pl) reklamacja została zdefiniowana jako "zwrócenie się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, rachunku, wykonaniu usługi itp.".

Z powyższego wynika więc, że czynnością reklamacji jest podjęcie określonego działania przez nabywcę towaru tj. "zwrócenie się do dostawcy" i zgłoszenie określonych wad towaru.

Natomiast, aby uzyskać uprawnienie do obniżenia należnej akcyzy o akcyzę zapłaconą od reklamowanych wyrobów, prowadzący skład podatkowy powinien tą reklamację "uznać". W ocenie Spółki, poprzez uznanie reklamacji należy rozumieć takie działanie podmiotu rozpatrującego reklamację, którego efektem jest chociażby częściowe uwzględnienie roszczeń kontrahenta i udzielenie mu preferencyjnych warunków handlowych takich jak np. wydanie nowego towaru, udzielenie rabatu dla tej lub przyszłej dostawy, zwrot części lub całości należności itp. Zdaniem Spółki, taka wykładnia pojęcia "uznania reklamacji" jest uzasadniona, gdyż udzielenie preferencyjnych warunków handlowych kontrahentowi wiąże się z przyznaniem mu określonych korzyści finansowych.

(iii)

Powyższa wykładnia art. 83 realizuje również zasadę konsumpcyjności, fundamentalną na gruncie podatku akcyzowego.

Na fundamentalny charakter tej zasady wskazuje treść Dyrektywy Horyzontalnej, która wielokrotnie odwołuje się do zasady konsumpcyjności w swojej treści.

Motyw 9 preambuły do Dyrektywy Horyzontalnej wskazuje: "Ponieważ akcyza jest podatkiem od konsumpcji pewnych wyrobów, nie powinna być pobierana w przypadku wyrobów akcyzowych, które w pewnych okolicznościach uległy zniszczeniu lub zostały nieodwracalnie utracone". Tym samym już w motywie 9 preambuły do Dyrektywy Horyzontalnej możemy odnaleźć cel podatku akcyzowego jakim jest opodatkowanie konsumpcji. Znajduje on również potwierdzenie w art. 1 ust. 1 Dyrektywy Horyzontalnej, który wskazuje: "Niniejsza dyrektywa ustanawia ogólne zasady dotyczące podatku akcyzowego nakładanego bezpośrednio lub pośrednio na konsumpcję poniższych wyrobów, zwanych dalej "wyrobami akcyzowymi":

a.

produkty energetyczne i energia elektryczna objęte dyrektywą 2003/96/WE;

b.

alkohol i napoje alkoholowe objęte dyrektywami 92/83/EWG i 92/84/EWG;

c.

wyroby tytoniowe objęte dyrektywami 95/59/WE, 92/79/EWG i 92/80/EWG."

Natomiast motyw 12 preambuły do Dyrektywy Horyzontalnej (Dyrektywa Rady 2008/118/WE z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie ogólnych zasad dotyczących podatku akcyzowego, uchylająca Dyrektywę 92/12/EWG z dnia 16 grudnia 2008 r. (Dz.Urz.UE.L 2009 Nr 9, str. 12)) wskazuje, że: "Oprócz zwrotu podatku w okolicznościach przewidzianych w niniejszej dyrektywie państwa członkowskie powinny mieć możliwość dokonywania zwrotu zapłaconego podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych dopuszczonych do konsumpcji, jeśli jest to dopuszczalne z punktu widzenia celu niniejszej dyrektywy".

Artykuł 83 ustawy akcyzowej, jest przepisem ustanowionym w celu realizacji ww. zasady konsumpcyjności podatku akcyzowego. Ma on na celu umożliwienie uniknięcia kosztów podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych, które ostatecznie nie zostaną skonsumowane przez odbiorców, ale zostaną przerobione na inne wyroby akcyzowe.

Wykładnia tego przepisu, przedstawiona przez Spółkę, realizuje w pełni zasadę konsumpcyjności, gdyż na skutek obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia byłaby Spółka zobowiązana, o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów w przypadku uznania przez Grupę LOTOS reklamacji dokonanej przez kontrahenta Spółki opodatkowana będzie wyłącznie jednokrotna konsumpcja wyrobów akcyzowych. Mianowicie, na skutek wykorzystania wyrobów akcyzowych na terenie składu podatkowego do produkcji innych wyrobów akcyzowych, opodatkowaniu akcyzą będą podlegały wyłącznie wyprodukowane ponownie wyroby akcyzowe.

(iv)

Końcowo Spółka pragnie wskazać, że nie zamierza dokonywać obniżenia kwoty akcyzy do której zapłacenia jest zobowiązana o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów, w sytuacji w której w związku z dokonaniem reklamacji przez kontrahenta nie udzieli kontrahentowi preferencyjnych warunków handlowych i obciąży go kosztami wydania nowego towaru bądź rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli bowiem na skutek rozpatrzenia reklamacji kontrahent nie uzyskuje dodatkowych korzyści finansowych i zostaje obciążony kosztami należy uznać, że reklamacja zostaje przez Spółkę uznana za niezasadną.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 83 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 752 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w przypadku reklamacji wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą uznanej przez podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot ten może dokonać obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest zobowiązany, o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów.

Podmiot prowadzący skład podatkowy może dokonać obniżenia, o którym mowa w ust. 1, w przypadku wykorzystania reklamowanych wyrobów akcyzowych do produkcji wyrobów akcyzowych.

Z analizy treści art. 83 ustawy o podatku akcyzowym wynika, że uprawnienie do obniżenia kwoty akcyzy, o którym mowa w tym przepisie uzależnione jest od spełnienia następujących warunków:

* uprawnienie do obniżenia kwoty akcyzy występuje w przypadku reklamacji wyrobów akcyzowych,

* od reklamowanych wyrobów akcyzowych podatnik zapłacił akcyzę,

* reklamacja wyrobów akcyzowych musi zostać uznana przez podmiot prowadzący skład podatkowy,

* reklamowane wyroby akcyzowe muszą zostać wykorzystane do produkcji wyrobów akcyzowych,

* musi istnieć kwota podatku akcyzowego, do zapłacenia której podmiot jest zobowiązany.

Jeżeli wszystkie powyżej wymienione warunki zostaną spełnione, podatnik uprawniony jest do obniżenia kwoty podatku akcyzowego, do zapłacenia której jest zobowiązany, o kwotę podatku akcyzowego zapłaconego od reklamowanych wyrobów.

W pierwszej kolejności należy zauważyć, że ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera definicji reklamacji zatem w przedmiotowej sytuacji należy odwołać do powszechnego (językowego) znaczenia reklamacji. Reklamacją jest bowiem zwrócenie się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, rachunku, wykonaniu usługi itp. z żądaniem naprawienia szkód. Zatem reklamacja ogranicza się do wad produktu lub usługi ujawnionej po sprzedaży produktu, bądź wykonaniu usługi. W przypadku wyrobów akcyzowych takimi wadami będą np. wady jakościowe sprzedanego towaru, czyli wady odnoszące się do wad jakościowych towaru istniejące już w momencie dopuszczenia go do konsumpcji (rozumianej jako wyprowadzenie towaru z procedury zawieszenia poboru akcyzy), a ujawnione po sprzedaży wyrobu. Za reklamację można uznać także sytuację zwrotu towarów o parametrach niezgodnych z zamówieniem złożonym przez nabywcę, ujawnione po sprzedaży wyrobu

Słusznie Spółka zauważa, że regulacje akcyzowe nie określają żadnych wymogów formalnych i materialnych, które określałyby, kiedy ma miejsce "uznana reklamacja". Zatem w tym przypadku również należy odwołać się do znaczenia potocznego pojęcia "uznać". Zgodnie z Wielkim Słownikiem Języka Polskiego słowo to oznacza dojście do wniosku, że coś jest słuszne, prawomocne lub prawdziwe, i zaakceptować to.

Dlatego też przez zwrot "uznana reklamacja" należy rozumieć dojście do wniosku, że roszczenie nabywcy względem dostawcy jest zasadne (np. dostarczony wyrób posiada wady ujawnione po sprzedaży) i równocześnie zobowiązanie się do naprawienia szkody.

W tym miejscu - odnosząc się do uwag Wnioskodawcy w zakresie konsumpcyjnego charakteru podatku akcyzowego - należy doprecyzować, że pojęcie konsumpcji na gruncie podatku akcyzowego nie jest tożsame z jego potocznym znaczeniem. Pojęcie konsumpcji, dla potrzeb podatku akcyzowego, zostało zdefiniowane w art. 7 Dyrektywy 2008/118/WE. Stosownie do ust. 1 i 2 lit. a tego art. podatek akcyzowy staje się wymagalny w momencie dopuszczenia do konsumpcji w państwie członkowskim dopuszczenia do konsumpcji. Przez "dopuszczenie do konsumpcji" rozumie się m.in. opuszczenie procedury zawieszenia poboru akcyzy w odniesieniu do wyrobów akcyzowych, w tym opuszczenie niezgodne z przepisami.

Dodatkowo trzeba zauważyć, że zgodnie z art. 7 ust. 4 zdanie pierwsze ww. dyrektywy za dopuszczenie do konsumpcji nie uważa się całkowitego zniszczenia ani nieodwracalnej utraty wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli zniszczenie lub utrata wynikają z właściwości tych wyrobów, nieprzewidzianych okoliczności lub działania siły wyższej lub wynikają z zezwolenia udzielonego przez właściwe organy państwa członkowskiego.

Przepis ten wyklucza opodatkowanie wyrobów akcyzowych, które ulegną zniszczeniu, przy czym zniszczenie to musi mieć miejsce przed opuszczeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy. Przepis ten potwierdza, że po wyprowadzeniu wyrobów poza procedurę zawieszenia poboru akcyzy, niezależnie od tego czy zostanie on skonsumowany, w potocznym znaczeniu tego słowa, czy też nie zostanie skonsumowany, jest bez znaczenia dla definicji konsumpcji określonej na potrzeby podatku akcyzowego.

Odnośnie zaś meritum sprawy, jak wynika z wniosku Spółka po przyjęciu reklamowanego wyrobu pobiera jego próbki i poddaje je badaniom w celu zbadania parametrów jakościowych. Po uzyskaniu wyników badań, Spółka podejmuje decyzje w jaki sposób rozpatrzy reklamację kontrahenta. W tym zakresie możliwe jest, że Spółka m.in.:

* wyda nowy towar w miejsce wydanego uprzednio,

* wyda nowy towar i zwróci część należności kontrahentowi,

* wyda nowy towar i zaproponuje mu inne korzyści handlowe (np. rabat na kolejną dostawę),

* zwróci uiszczone przez nabywcę należności w całości lub w części,

* wyda nowy towar kontrahentowi i obciąży go dodatkowymi kosztami związanymi z wydaniem nowego towaru lub rozpatrzeniem reklamacji.

Natomiast w sytuacji braku uznania reklamacji Spółka nie udzieli kontrahentowi preferencyjnych warunków handlowych i obciąży go kosztami np. wydania nowego towaru bądź rozpatrzenia reklamacji.

Spółka rozważa czy jest uprawniona do dokonania ww. obniżenia kwoty akcyzy w sytuacji, gdy na skutek dokonania reklamacji przez kontrahenta, Spółka w związku z uznaniem reklamacji udzieli mu preferencyjnych warunków handlowych (np. udzieli rabatu dla tej lub przyszłej transakcji, wyda nowy towar), a zareklamowane wyroby akcyzowe Spółka wykorzysta do produkcji wyrobów akcyzowych.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że fakt udzielenie przez Wnioskodawcę preferencyjnych warunków handlowych dla klientów bądź ich nie udzielenie, z tytułu złożonych reklamacji jako takie jest bez znaczenia na gruncie podatku akcyzowego. Forma w jakiej Wnioskodawca rekompensuje swym klientom sprzedaż towaru z wadami, które zostały ujawnione po jego wydaniu nie wpływa na interpretację art. 83 ustawy. Samo udzielenie preferencyjnych warunków handlowych dla klientów winno być skutkiem, a nie przyczyną uznania reklamacji. Wynika to także z samej definicji reklamacji, w myśl której nabywca zwraca wadliwe towary z żądaniem naprawienia szkody.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że uznanie przez Spółkę reklamacji zwróconych wadliwych wyrobów, które np. nie spełniają parametrów jakościowych stanowi okoliczność do której ma zastosowanie art. 83 ust. 1 ustawy. Natomiast udzielenie preferencji handlowych jest konsekwencją uznania reklamacji i jest to rozwiązanie sprawy na gruncie wzajemnych relacji biznesowych a nie na płaszczyźnie podatkowej.

Ponadto jak wynika z wniosku dostarczone i zareklamowane wyroby są wykorzystywane do produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym Wnioskodawcy. Zatem jest spełniony warunek przewidziany w art. 83 ust. 2 ustawy tj. wykorzystanie reklamowanych wyrobów akcyzowych do produkcji wyrobów akcyzowych.

Warunkiem obniżenia podatku akcyzowego jest także istnienie kwoty zobowiązania w podatku akcyzowym, do którego zapłaty jest zobowiązana Spółka. Zwrot kwoty podatku akcyzowego w przypadku uznanej reklamacji wyrobów akcyzowych jest w ustawie o podatku akcyzowym realizowany poprzez obniżenie kwoty podatku akcyzowego, do której zapłaty jest zobowiązany podmiot prowadzący skład podatkowy.

Jak wynika z wniosku Spółka zamierza dokonywać obniżenia kwoty akcyzy do której zapłacenia jest zobowiązana o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów wykorzystanych przez Spółkę do produkcji wyrobów akcyzowych.

Zatem Spółka będzie miała możliwość faktycznego skorzystania z regulacji art. 83 ustawy.

Podsumowując, uznanie przez Spółkę reklamacji zwróconych wadliwych wyrobów akcyzowych - od których została zapłacona akcyza - w sytuacji gdy wyroby te zostaną wykorzystane do produkcji innych wyrobów akcyzowych, uprawnia spółkę do obniżenia kwoty akcyzy do której zapłacenia jest zobowiązana o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, odpowiadające na zadane przez niego pytanie - pomimo uzasadnienia, które Organ nie podziela w pełni - należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego na podstawie którego została wydana.

Zaznacza się, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Informuje się, że w zakresie dokumentowania zużycia zareklamowanych wyrobów do produkcji wyrobów akcyzowych wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl