IBPP4/4512-102/16/BP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 maja 2016 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/4512-102/16/BP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z 23 marca 2016 r. (data wpływu 5 kwietnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie braku obowiązku uiszczenia opłaty paliwowej od olejów smarowych opodatkowanych akcyzą zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie w zakresie braku obowiązku uiszczenia opłaty paliwowej od olejów smarowych opodatkowanych akcyzą zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

"X" Sp. z o.o. (dalej: "X" lub Spółka) produkuje, magazynuje oraz sprzedaje środki smarne, takie jak oleje samochodowe, przemysłowe i smary, oleje bazowe oraz preparaty smarowe, w tym wyroby klasyfikowane do następujących kodów CN 2710 19 81, 2710 19 83, 2710 19 87, 2710 19 91, 2710 19 93 oraz 2710 19 99 (dalej łącznie: oleje smarowe).

Wyroby będące przedmiotem działalności Spółki są przeznaczone do smarowania silników oraz do innych celów przemysłowych, w tym na przykład jako oleje hydrauliczne czy przekładniowe. Jednocześnie "X" nie produkuje ani nie sprzedaje paliw silnikowych czy opałowych. Natomiast, wytwarzane i sprzedawane przez Spółkę środki smarne nie są i nigdy nie były przeznaczone do celów napędowych, opałowych, ani też jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych lub opałowych.

W ramach prowadzonej działalności, Spółka dokonuje przemieszczeń olejów smarowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu e-AD, w zwolnieniu od akcyzy na podstawie dokumentu dostawy do podmiotów zużywających oraz podmiotów pośredniczących, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy z zastosowaniem stawki 1.180 zł na 1 000 litrów określonej w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku akcyzowym.

Obowiązek zapłaty akcyzy występuje w "X" w sytuacji sprzedaży olejów smarowych do smarowania silników. Wtedy niemożliwe jest zastosowanie zwolnienia od akcyzy na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. Dodatkowo Spółka może być zobowiązana do zapłaty akcyzy w przypadku przekroczenia maksymalnych norm ubytków olejów smarowych przemieszczanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy lub w zwolnieniu od akcyzy ze względu na przeznaczenie na podstawie dokumentu dostawy.

Biorąc pod uwagę powyższe, "X" pragnie potwierdzić, czy w związku z faktem uiszczania od wskazanych powyżej olejów smarowych podatku akcyzowego z zastosowaniem stawki podatku właściwej jak dla olejów smarowych, jest zobowiązany również do uiszczania od tych wyrobów opłaty paliwowej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy opłacie paliwowej podlega wprowadzanie na rynek krajowy olejów smarowych z przeznaczeniem do wykorzystania do innych celów niż do napędu silników spalinowych, w sytuacji gdy Spółka uiszcza od nich podatek akcyzowy z zastosowaniem stawki podatku akcyzowego wskazanej w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy akcyzowej?

Zdaniem Wnioskodawcy, opłacie paliwowej nie podlega wprowadzanie na rynek krajowy olejów smarowych z przeznaczeniem do wykorzystania do smarowania silników tj. do innych celów niż do napędu silników spalinowych, w sytuacji gdy Spółka uiszcza od nich podatek akcyzowy z zastosowaniem stawki podatku akcyzowego wskazanej w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy akcyzowej.

UZASADNIENIE stanowiska Spółki:

Zakres poboru opłaty paliwowej ustawodawca określił w ustawie o autostradach płatnych. Jak wynika z art. 37h ust. 1 tej ustawy, opłacie paliwowej podlega: "wprowadzanie na rynek krajowy paliw silnikowych oraz gazu, wykorzystywanych do napędu silników spalinowych". Przy czym, zgodnie z art. 37h ust. 2 ustawy o autostradach płatnych, przez wprowadzenie na rynek krajowy paliw silnikowych oraz gazu, rozumie się czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, których przedmiotem są te paliwa silnikowe oraz gaz.

Ponadto, ustawa o autostradach w art. 37h ust. 4 określa zakres wyrobów, którą są uznawane na jej gruncie za "paliwa silnikowe" lub "gaz". Zgodnie z tym katalogiem, za paliwa silnikowe lub gaz w rozumieniu ustawy o autostradach uznawane są:

1.

benzyny silnikowe o kodach: CN 2710 11 45 lub CN 2710 11 49 oraz wyroby powstałe ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach;

2.

oleje napędowe o kodzie CN 2710 19 41 oraz wyroby powstałe ze zmieszania tych olejów z biokomponentami, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach;

3.

biokomponenty stanowiące samoistne paliwa, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, przeznaczone do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN;

4.

gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe oraz gazowe węglowodory alifatyczne skroplone i w stanie gazowym, przeznaczone do napędu silników spalinowych, o kodach: CN 2711 i CN 2901;

5.

wyroby inne niż określone w pkt 1-4, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN.

Analizując treść art. 37h ust. 4 pkt 5 ustawy o autostradach należy zauważyć, że w sytuacji wprowadzania na rynek krajowy olejów smarowych z przeznaczeniem do wykorzystania ich do smarowania silników, wprowadzenie ich do obrotu nie podlega opłacie paliwowej. Wyroby te nie są bowiem przeznaczone do wykorzystania do napędu silników spalinowych.

Opodatkowanie stawką podatku akcyzowego wskazaną w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy akcyzowej, tj. stawką 1180 zł/1000 litrów, a tym samym zaklasyfikowanie wyrobów do "olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 determinuje uznanie ich za wyroby nieprzeznaczone do używania do napędu silników spalinowych.

Co więcej już z samej nazwy wyrobu wynika, że nie jest on przeznaczony do napędu silników. Zgodnie z internetową Encyklopedią PWN oleje smarne/oleje smarowe to "ciekłe, wysoko wrzące produkty otrzymywane gł. w procesie przeróbki ropy naftowej (zw. mineralnymi o.s.) lub syntetycznie (o.s. syntetyczne), stosowane, jako środki smarowe" a więc nie do napędu silników spalinowych.

Ponadto, za uznaniem olejów smarowych za nieprzeznaczone do napędu silników spalinowych przemawia również fakt, iż w przypadku olejów smarowych, ich wykorzystanie jako samoistne paliwo silnikowe nie jest rekomendowane ze względu na brak potwierdzenia zgodności ich właściwości fizykochemicznych z wymogami - jakościowymi dla paliw. W związku z tym, w praktyce stosowanie takich wyrobów jako paliwo silnikowe mogłoby zaburzyć proces pracy silnika, a w najgorszym przypadku doprowadziłoby do jego uszkodzenia ze względu na niedostosowanie tych wyrobów do celów napędowych.

Dodatkowo, Spółka pragnie zauważyć, że wykorzystanie tych wyrobów jako paliwa silnikowego byłoby nieopłacalne ze względu na cenę wyższą niż zwykłe paliwo silnikowe z wliczoną już w cenę akcyzą oraz opłatą paliwową.

Stanowisko Spółki znajduje ponadto potwierdzenie w interpretacji indywidualnej wydanej przez Ministra Finansów w dniu 21 października 2015 r. IBPP4/4513-74/15/BP, gdzie organ stwierdził, że "Odnośnie natomiast opodatkowanych przez Wnioskodawcę podatkiem akcyzowym olejów bazowych o kodzie CN 2710 19 99 stawką podatku akcyzowego, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy tj. odpowiednią dla olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach 2710 19 71 do 2710 19 99, to wskazać należy, że stawka ta nie odnosi się do paliw silnikowych. Tym samym wprowadzenie na rynek krajowy takich wyrobów nie podlega opłacie paliwowej".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 752 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

1.

produkcja wyrobów akcyzowych;

2.

wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;

3.

import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;

4.

nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;

5.

wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;

6.

wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

Na mocy art. 8 ust. 2 ustawy - przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:

1.

użycie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:

a.

było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub

b.

nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;

2.

dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;

3.

sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;

4.

nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.

Podatnikami akcyzy, co do zasady - w świetle art. 13 ust. 1. ustawy - są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec których zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, (...).

W myśl art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715.

W myśl art. 86 ust. 2 ustawy - paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych.

Stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 11 stawki akcyzy na wyroby energetyczne wynoszą dla olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 - 1 180,00 zł/1 000 litrów.

W art. 89 ust. 1 ustawy zostały określone stawki akcyzy na wyroby energetyczne, które odnoszą się bezpośrednio do ich kodów klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) lub oparte są na definicji paliw silnikowych lub paliw opałowych, o których mowa w art. 86 ust. 2-3 ustawy.

Zgodnie zaś z art. 37h ust. 1 ustawy o autostradach płatnych oraz Krajowym Funduszu Drogowym z dnia 27 października 1994 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 931, z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą o autostradach płatnych - wprowadzanie na rynek krajowy paliw silnikowych oraz gazu, wykorzystywanych do napędu silników spalinowych, podlega opłacie, zwanej dalej "opłatą paliwową".

Natomiast stosownie do ust. 2 powołanego artykułu przez wprowadzenie na rynek krajowy paliw silnikowych oraz gazu, o których mowa w ust. 1, rozumie się czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, których przedmiotem są te paliwa silnikowe oraz gaz.

Stosownie do art. 37h ust. 4 ustawy o autostradach płatnych - paliwami silnikowymi lub gazem, o których mowa w ust. 1, są następujące produkty:

1.

benzyny silnikowe o kodach: CN 2710 11 45 lub CN 2710 11 49 oraz wyroby powstałe ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach;

2.

oleje napędowe o kodzie CN 2710 19 41 oraz wyroby powstałe ze zmieszania tych olejów z biokomponentami, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach;

3.

biokomponenty stanowiące samoistne paliwa, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, przeznaczone do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN;

4.

gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe oraz gazowe węglowodory alifatyczne skroplone i w stanie gazowym, przeznaczone do napędu silników spalinowych, o kodach: CN 2711 i CN 2901;

5.

wyroby inne niż określone w pkt 1-4, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN.

Na mocy art. 37j ust. 1 ustawy o autostradach płatnych - obowiązek zapłaty opłaty paliwowej od paliw silnikowych oraz gazu, o których mowa w art. 37h, ciąży na:

1.

producencie paliw silnikowych lub gazu, albo

2.

importerze paliw silnikowych lub gazu, albo

3.

podmiocie dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym paliw silnikowych lub gazu, albo

4.

innym podmiocie podlegającym na podstawie przepisów o podatku akcyzowym obowiązkowi podatkowemu w zakresie podatku akcyzowego od paliw silnikowych lub gazu.

W myśl art. 37k ust. 1 ustawy o autostradach płatnych - obowiązek zapłaty opłaty paliwowej powstaje z dniem powstania zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym od paliw silnikowych oraz gazu, o których mowa w art. 37h.

Zgodnie z art. 37I ust. 1 ustawy o autostradach płatnych - podstawą obliczenia wysokości opłaty paliwowej jest ilość paliw silnikowych lub gazu, o których mowa w art. 37h, od jakich podmioty, o których mowa w art. 37j ust. 1, są obowiązane zapłacić podatek akcyzowy.

Wątpliwości Spółki dotyczą kwestii obowiązku zapłaty opłaty paliwowej w sytuacji gdy od opisanych olejów smarowych o kodach CN 2710 19 81, 2710 19 83, 2710 19 87, 2710 19 91, 2710 19 93 oraz 2710 19 99 zapłaci akcyzę, z zastosowaniem stawki, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy.

Przede wszystkim zauważyć należy, że przepis art. 37h ust. 2 ustawy o autostradach wyraźnie definiuje, co ustawodawca rozumie przez wprowadzenie na rynek krajowy paliw silnikowych oraz gazu: "czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, których przedmiotem są te paliwa silnikowe oraz gaz". Obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej towarzyszy zatem wszystkim czynnościom podlegającym opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, których przedmiotem są paliwa silnikowe. Innymi słowy podatnik jest zobowiązany do zapłaty opłaty paliwowej, jeżeli tylko wprowadza na rynek krajowy paliwa silnikowe oraz gaz wymienione w art. 37h ust. 4 ustawy.

W tym miejscu wskazać należy, że pojęcie "paliw silnikowych oraz gazu, wykorzystywanych do napędu silników spalinowych" (ust. 1 art. 37h ustawy o autostradach) zostało zdefiniowane w ust. 4 art. 37h ww. ustawy, poprzez wskazanie paliw silnikowych, jakie zawsze są uznawane za podlegające opłacie paliwowej.

Opłacie paliwowej podlega wprowadzenie na rynek krajowy określonych paliw silnikowych i gazu, przez co rozumie się czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, których przedmiotem są paliwa silnikowe oraz gaz. W związku z tym obowiązek opłaty paliwowej ciąży na podmiotach, o których mowa w art. 37j ust. 1 ustawy o autostradach, u których powstało zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym od paliw silnikowych. Zgodnie z cytowaną już definicją paliw silnikowych, określoną w art. 86 ust. 2 ustawy, paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych. W myśl zaś definicji zawartej w art. 37h ust. 4 pkt 5 ustawy o autostradach paliwami silnikowy są wyroby inne niż określone w pkt 1-4, przeznaczone do użycia oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN

Stosownie do powyższego zauważyć należy, że definicje paliw silnikowych zawarte w ustawie o podatku akcyzowym i ustawie o autostradach pokrywają się, zatem jeśli określone wyroby zostały przez Wnioskodawcę opodatkowane podatkiem akcyzowym jako paliwa silnikowe to stanowią one również paliwa silnikowe w rozumieniu ustawy o autostradach, co oznacza że powstanie zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym od paliw silnikowych rodzi również obowiązek zapłaty opłaty paliwowej od tych wyrobów. Ponadto zgodnie z powyższymi przepisami obowiązek uiszczenia opłaty paliwowej powstaje w stosunku do benzyny silnikowej o kodach: CN 2710 11 45 lub CN 2710 11 49 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, olejów napędowych o kodzie CN 2710 19 41 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, biokomponentów stanowiących samoistne paliwa, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, przeznaczone do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN, gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowe oraz gazowych węglowodorów alifatycznych skroplonych i w stanie gazowym, przeznaczone do napędu silników spalinowych, o kodach: CN 2711 i CN 2901, innych wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN, które były przedmiotem czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

W tym miejscu należy zauważyć, że stawka podatku akcyzowego, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 11 tj. odpowiednia dla olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach 2710 19 71 do 2710 19 99 nie odnosi się do paliw silnikowych. W analizowanym przypadku Wnioskodawca będzie wprowadzał na rynek krajowy oleje smarowe o kodach CN 2710 19 81, 2710 19 83, 2710 19 87, 2710 19 91, 2710 19 93 oraz 2710 19 99 z przeznaczeniem do wykorzystania do smarowania silników tj. do innych celów niż do napędu silników spalinowych. Z uwagi zatem na to, że wśród produktów, których wprowadzenie na rynek krajowy podlega obowiązkowi uiszczenia opłaty paliwowej nie znajdują się oleje smarowe, wprowadzenie ich na rynek krajowy nie będzie podlegać opłacie paliwowej, pod warunkiem, że nie zostanie on wykorzystany do użycia jako paliwo do napędu silników spalinowych.

Reasumując wprowadzenie przez Wnioskodawcę na rynek krajowy olejów smarowych oznaczonych kodem CN 2710 19 81, 2710 19 83, 2710 19 87, 2710 19 91, 2710 19 93 oraz 2710 19 99 i opodatkowanych z zastosowaniem stawki akcyzy o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy nie podlega opłacie paliwowej.

Stosownie do powyższego stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym. Nadmienia się, że niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Aleja Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl