IBPP4/443-901/09/AZ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 września 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-901/09/AZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2009 r. (data wpływu 31 lipca 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 sierpnia 2009 r. (data wpływu 21 sierpnia 2009 r.) oraz pismem z dnia 15 września (data złożenia 15 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pod nazwą "..."- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 lipca 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pod nazwą "...". Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 sierpnia 2009 r. (data wpływu 21 sierpnia 2009 r.) oraz pismem z dnia 15 września (data złożenia 15 września 2009 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP4/443-901/09/AZ z dnia 7 września 2009 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina J. realizuje projekt pn. "..." w ramach priorytetu IX "Zdrowie i rekreacja", działanie 9.3. "Lokalna infrastruktura sportowa" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa. na lata 2007 - 2013 (RPO).

Przedmiotem projektu jest... zlokalizowanego w rejonie ulicy K., o następujących elementach:

* boisko do piłki nożnej (murawa z trawy naturalnej) wraz z drenażem - powierzchnia 8820 m 2,

* kort tenisowy o nawierzchni sztucznej wraz z drenażem - pow. 607, 21 m 2,

* boisko do piłki siatkowej o nawierzchni sztucznej wraz z drenażem - pow. 420 m 2.

- oraz trybuny przy boisku do piłki nożnej, korcie tenisowym oraz boisku do siatkówki, piłkochwyty przy projektowanych boiskach, barierki ochronne przy trybunach i ogrodzenia terenów objętych projektem.

Kompleks sportowy zlokalizowany w Gminie J. na powierzchni 11 316 m 2 wykorzystywany będzie przez wszystkich mieszkańców Gminy J. na zasadach ogólnodostępności i nieodpłatnego korzystania.

Podmiotem zarządzającym produktem projektu - kompleksem sportowym - będzie Gmina J., reprezentowana przez Wójta Gminy J. W związku z tym, że Gmina J. powołała do życia Ośrodek Promocji Gminy J. jako swoja jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za życie kulturalne i sportowe w gminie, także i ten Ośrodek będzie uczestniczył w procesie zarządzania nowo wybudowaną infrastrukturą sportową. Produkty projektu wykorzystywane będą przez cały okres funkcjonowania projektu zgodnie z przeznaczeniem - kompleks będzie ogólnodostępny dla mieszkańców gminy i regionu oraz klubów sportowych działających na terenie J. lub na rzecz jego mieszkańców.

Projekt dotyczy kategorii projektów pn. Budowa (rozbudowa, przebudowa) i remont otwartych obiektów sportowych niepowiązanych z infrastrukturą szkolną (np. boiska, korty, ścieżki zdrowia oraz inne obiekty dla potrzeb aktywnego trybu życia) oraz zakup niezbędnego wyposażenia powiązanego z projektem.

Całkowity koszt inwestycji w latach 2009-2011 wyniesie 2 296 569,26 zł. Wszystkie poniesione koszty są wydatkami kwalifikowanymi do finansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Struktura finansowania inwestycji przedstawia się w następujący sposób:

* wkład własny (15%) - 344 485,39 zł.

* środki EFRR (85%) - 1 952 083,87 zł.

Środki niezbędne do utrzymania produktów, w tym związane z codzienną eksploatacją i konserwacją obiektu, zabezpieczone będą co roku w budżecie Gminy J. Beneficjentem, a jednocześnie organizacją wdrażającą i zarządzającą projektem jest Gmina J. Instytucją współzaangażowaną w realizację niniejszego projektu będzie obok Urzędu także Ośrodek Promocji Gminy J. - samorządowa instytucja kultury zaangażowana w działania na rzecz kultury, sportu i promocji w gminie.

Głównym zamawiającym będzie w przypadku działań podejmowanych w ramach niniejszego projektu Urząd Gminy J. jako przedstawiciel Beneficjenta, tj. Gminy J. Projekt będzie realizowany zgodnie z przedłożonym harmonogramem. Realizacja inwestycji zostanie zlecona wykonawcom, w ramach jednego kontraktu.

Właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji projektu - kompleksu sportowego w J. - będzie Gmina J.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 15 września 2009 r. dodatkowo poinformowano, iż Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.

Realizowany projekt, o którym mowa w niniejszym wniosku, mieści się w katalogu zadań własnych gminy, tj. art. 7 ust. 1 pkt 5 i 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) - sprawy dot. (10) kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych oraz (5) ochrony zdrowia.

Majątek powstały w wyniku realizacji projektu (kompleks sportowy) będzie udostępniany użytkownikom nieodpłatnie na zasadzie powszechnej ogólnodostępności obiektów - nie przewiduje się w żadnym razie odpłatności za ich udostępnianie w jakiejkolwiek formie czy postaci czy biletowania imprez.

Mienie powstałe w wyniku realizacji projektu nie będzie związane w jakikolwiek sposób z wykonywaniem przez Gminę czynności opodatkowanych podatkiem VAT, jako że gmina nie będzie świadczyć jakichkolwiek usług o charakterze cywilnoprawnym związanych z udostępnianiem obiektu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu z dnia 15 września 2009 r.):

Czy Beneficjent Projektu pn. "..." tj. Gmina J. - jednostka samorządu terytorialnego, osoba prawna - ma możliwość na podst. art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług odliczenia podatku naliczonego poprzez obniżenie kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług dokonane w ramach realizowanego projektu lub ubiegania się w oparciu o art. 87 ww. ustawy o zwrot tego podatku.

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina nie ma możliwości odliczenia podatku VAT od ww. inwestycji poprzez obniżenie kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących nabycie towarów i usług dokonane w ramach realizowanego projektu lub ubiegania się w oparciu o art. 87 ww. ustawy o zwrot tego podatku, gdyż nie świadczy usług, które są przedmiotem umowy o dofinansowanie ww., działań ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.

Artykuł 15 ust. 6 ustawy o VAT stanowi, że nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Z powołanego przepisu wynika, że wykonywanie przez organ władzy publicznej, jak też urzędy obsługujące ten organ ustawowych zadań w ramach zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty, wyłączone będzie spod działania ustawy o podatku od towarów i usług, z wyjątkiem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Mając powyższe na względzie Wójt Gminy J. wyraża stanowisko, że w przedmiotowej sprawie - na gruncie przepisów dot. podatku VAT - Gminie nie będzie przysługiwać możliwość odliczenia podatku naliczonego w jakiejkolwiek formie w zakresie wydatków poniesionych przy realizacji projektu, o którym mowa wyżej.

Z powołanego przepisu wynika, że wykonywanie przez organ władzy publicznej ustawowych zadań w ramach zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty, wyłączone będzie spod działania ustawy o podatku od towarów i usług - tak dzieje się również w odniesieniu do przedmiotowego projektu, który jak wskazuje na to przepis art. 7 ust. 1 pkt 5 i 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym jest zadaniem własnym, a zarazem obligatoryjnym, gminy (zadanie nałożone odrębnymi przepisami prawa).

Ze stanu faktycznego wynika, że realizowana przez Gminę inwestycja, współfinansowana ze środków EFRR, nie ma związku z czynnościami opodatkowanymi, gdyż Gmina nie świadczy usług, które są przedmiotem tej umowy.

Z uwagi na regulacje zawarte w art. 6 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) jednostki samorządu terytorialnego podmiotowo zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie dochodów określonych w przepisach ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego nie mają możliwości odzyskania (w całości bądź tylko w części) nierozliczonego podatku od towarów i usług poprzez zaliczenie go do kosztów uzyskania przychodów.

Interpretacja ma dotyczyć jedynie przedmiotu regulacji ustawy o podatku od towarów i usług, a akapit poprzedzający ma jedynie wartość informacyjną.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W myśl postanowień art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Stosownie do przepisu art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Należy zaznaczyć, że jednostki samorządu terytorialnego takie jak gminy, powiaty czy województwa, są innymi niż organy władzy publicznej, uczestnikami sektora finansów publicznych, zatem nie korzystają z wyłączenia z opodatkowania, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, lecz są objęte zwolnieniem o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336

Zgodnie z tym przepisem zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Gmina stosownie do art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność.

Zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy o samorządzie gminnym, organami gminy są rada gminy i wójt (burmistrz, prezydent miasta).

Stosownie do art. 33 ust. 1 cytowanej powyżej ustawy o samorządzie gminnym, Wójt (burmistrz, prezydent miasta) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy (miasta).

Jak wynika z powyższego, urząd gminy jest zorganizowanym zespołem osób i środków służących do pomocy organowi administracyjnemu. Urząd gminy jest jednostką pomocniczą służącą do wykonywania zadań gminy oraz obsługi techniczno organizacyjnej gminy. Biorąc pod uwagę nierozerwalne i nie podzielne powiązania podmiotowe gminy i urzędu gminy, również na gruncie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu gminy. Urząd Gminy działając w imieniu Gminy realizuje zadania własne Gminy. Jednakże zdolność prawną i zdolność do wykonywania czynności prawnych ma wyłącznie Gmina, a zatem podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności może być wyłącznie Gmina, a nie Urząd Gminy.

W konsekwencji w fakturach VAT dokumentujących nabycie towarów i usług jako nabywca powinna zostać wskazana Gmina, a nie obsługujący ją Urząd.

W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. W celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi (art. 9 ust. 1 cyt. ustawy).

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. w zakresie kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, promocji gminy (art. 7 ust. 1 pkt 10, 11 i 18 ustawy o samorządzie gminnym).

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Gmina w zakresie zadań własnych realizuje projekt pn. "..." w ramach priorytetu IX "Zdrowie i rekreacja", działanie 9.3. "Lokalna infrastruktura sportowa" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013 (RPO).

Przedmiotem projektu jest... zlokalizowanego w rejonie ulicy K., o następujących elementach:

* boisko do piłki nożnej (murawa z trawy naturalnej) wraz z drenażem - powierzchnia 8820 m 2,

* kort tenisowy o nawierzchni sztucznej wraz z drenażem - pow. 607, 21 m 2,

* boisko do piłki siatkowej o nawierzchni sztucznej wraz z drenażem - pow. 420 m 2,.

- oraz trybuny przy boisku do piłki nożnej, korcie tenisowym oraz boisku do siatkówki, piłkochwyty przy projektowanych boiskach, barierki ochronne przy trybunach i ogrodzenia terenów objętych projektem.

Kompleks sportowy zlokalizowany w Gminie J. na powierzchni 11 316 m 2, wykorzystywany będzie przez wszystkich mieszkańców Gminy J. na zasadach ogólnodostępności i nieodpłatnego korzystania.

Podmiotem zarządzającym produktem projektu - kompleksem sportowym - będzie Gmina J., reprezentowana przez Wójta Gminy J. W związku z tym, że Gmina J. powołała do życia Ośrodek Promocji Gminy J. jako swoja jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za życie kulturalne i sportowe w gminie, także i ten Ośrodek będzie uczestniczył w procesie zarządzania nowo wybudowaną infrastrukturą sportową. Produkty projektu wykorzystywane będą przez cały okres funkcjonowania projektu zgodnie z przeznaczeniem - kompleks będzie ogólnodostępny dla mieszkańców gminy i regionu oraz klubów sportowych działających na terenie J lub na rzecz jego mieszkańców.

Beneficjentem, a jednocześnie organizacją wdrażającą i zarządzającą projektem jest Gmina J. Instytucją współzaangażowaną w realizację niniejszego projektu będzie obok Urzędu także Ośrodek Promocji Gminy J. - samorządowa instytucja kultury zaangażowana w działania na rzecz kultury, sportu i promocji w gminie.

Właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji projektu - kompleksu sportowego w J. - będzie Gmina J.

Majątek powstały w wyniku realizacji projektu (kompleks sportowy) będzie udostępniany użytkownikom nieodpłatnie na zasadzie powszechnej ogólnodostępności obiektów - nie przewiduje się w żadnym razie odpłatności za ich udostępnianie w jakiejkolwiek formie czy postaci czy biletowania imprez.

Mienie powstałe w wyniku realizacji projektu nie będzie związane w jakikolwiek sposób z wykonywaniem przez Gminę czynności opodatkowanych podatkiem VAT, jako że gmina nie będzie świadczyć jakichkolwiek usług o charakterze cywilnoprawnym związanych z udostępnianiem obiektu.

Jak wskazano powyżej prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje wyłącznie, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W przedmiotowej sprawie, jak wskazuje Wnioskodawca, mienie powstałe w wyniku realizacji projektu nie będzie związane w jakikolwiek sposób z wykonywaniem przez Gminę czynności opodatkowanych podatkiem VAT, kompleks sportowy będzie udostępniany użytkownikom nieodpłatnie, nie przewiduje się w żadnym razie odpłatności za udostępnianie powstałych obiektów.

W konsekwencji w rozpatrywanej sytuacji nie znajdzie zastosowania cytowany na wstępie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, bowiem jak już wskazano wyżej, obniżenie podatku należnego o podatek naliczony możliwe jest tylko gdy występuje bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Z uwagi na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją zadania pod nazwą "...". Tym samym Wnioskodawca nie ma prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

Ponadto należy zaznaczyć, iż w przedmiotowej sprawie nie znajdą również zastosowania obowiązujące od dnia 1 grudnia 2008 r., uregulowania § 22 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336). Bowiem przepisy ww. rozporządzenia przewidują możliwość zwrotu kwoty podatku naliczonego zarejestrowanym podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów i usług (w całości lub w części) za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o której mowa w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w szczególności przedakcesyjnych środków Unii Europejskiej (PHARE). W przypadku finansowania programów, realizowanych w ramach Programów Ramowych Unii Europejskiej oraz innych programów wspólnotowych Unii Europejskiej, warunkiem uzyskania zwrotu jest zawarcie umowy na realizację projektu przed dniem 1 maja 2004 r.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Jednakże należy zauważyć, że Wnioskodawca wywodzi prawidłowy skutek prawny, jednak z innej podstawy prawnej. Jednostki samorządu terytorialnego takie jak gminy nie korzystają bowiem z wyłączenia z opodatkowania lecz są objęte zwolnieniem. Zatem brak możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie jest spowodowany tym, że gmina jako jednostka samorządu terytorialnego w zakresie realizacji zadań własnych nie jest uznawana za podatnika podatku VAT lecz tym, że zakupy towarów i usług w ramach realizacji projektu nie są związane z wykonywaniem przez Gminę czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Nadmienia się ponadto, że niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany jakiegokolwiek elementu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku (w szczególności wykorzystania przez Wnioskodawcę powstałego kompleksu sportowego do wykonywania czynności opodatkowanych) lub stanu prawnego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl