IBPP4/443-680/11/AZ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 lipca 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-680/11/AZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2011 r. (data wpływu 19 kwietnia 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 14 lipca 2011 r. (data wpływu 19 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania oraz obowiązku dokumentowania fakturą VAT otrzymanych środków finansowych na realizację zadań statutowych ośrodka medycyny pracy od organu założycielskiego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 kwietnia 2011 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów w zakresie opodatkowania oraz obowiązku dokumentowania fakturą VAT otrzymanych środków finansowych na realizację zadań statutowych ośrodka medycyny pracy od organu założycielskiego Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 lipca 2011 r. (data wpływu 19 lipca 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP4/443-680/11/AZ z dnia 4 lipca 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Ośrodek Medycyny Pracy - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej jest jednostką medyczną szczebla wojewódzkiego, utworzoną w celu realizacji wielokierunkowej działalności służącej ochronie zdrowia pracujących. Cel ten osiągany jest poprzez realizację zadań statutowych. Działalność statutowa jednostki określona jest w ustawie o służbie medycyny pracy z dnia 27 czerwca 1997 r. (tekst jedn. Dz. U. Nr 125 z 2004 r., poz. 1317 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o służbie medycyny pracy "Samorząd województwa tworzy i utrzymuje wojewódzki ośrodek medycyny pracy". Ze środków budżetu samorządu województwa finansowane są zadania statutowe Ośrodka Medycyny Pracy wynikające z art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d) z art. 17 pkt 1-8, 11,12.

Na swoją działalność Ośrodek Medycyny Pracy otrzymuje środki finansowe na podstawie zawartej umowy z Województwem - umowa "o przekazanie środków publicznych w celu realizacji zadań z zakresu służby medycyny pracy" z rozbiciem na grupy:

1.

Wizyt, badania i porady orzecznicze, w tym:

* diagnozowanie i orzekanie w zakresie chorób zawodowych,

* rozpatrywanie odwołań od orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy,

* okresowe badania lekarskie realizowane w trybie art. 229 § 5 Kodeksu pracy,

w przypadku, gdy podmiot, który zatrudniał pracownika uległ likwidacji.

2.

Prowadzenie rejestrów zgłoszeń lekarzy, pielęgniarek i psychologów oraz gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie informacji zawartych w tych rejestrach oraz dokumentacji z kontroli jednostek podstawowych służby medycyny pracy zarejestrowanych na terenie województwa;

3.

Wykonywanie kontroli podstawowych jednostek służby medycyny pracy, o których mowa w art. 2 ust. 2 ustawy o służbie medycyny pracy;

4.

Prowadzenie podyplomowego kształcenia z zakresu medycyny pracy, w tym: szkolenie specjalizacyjne, kontynuowane przez cały rok, dla lekarzy specjalizujących się w dziedzinie medycyny pracy, w ramach akredytacji Ministra Zdrowia, jako jednostki uprawnionej do prowadzenia specjalizacji z dziedziny medycyny pracy,

5.

Współdziałanie w programowaniu i realizacji zadań z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia,

6.

Przyjmowanie, gromadzenie, przechowywanie i udostępnianie dokumentacji służby medycyny pracy, archiwizowanej w związku z prowadzoną przez Ośrodek działalnością o zasięgu wojewódzkim oraz dotyczącą zlikwidowanych podstawowych jednostek służby medycyny pracy,

7.

Organizowanie, realizacja i finansowanie zadań wynikających z § 5 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych (Dz. U. Nr 105, poz. 869) od orzeczeń OMP dla całego województwa § 7 ust. 1 cyt. rozporządzenia oraz w oparciu o art. 20a pkt 1 lit. b) ustawy o służbie med. pracy:

8.

Organizowanie, realizacja i finansowanie innych zadań wynikających z ustawy o służbie medycyny pracy dla całego województwa (art. 6 ust. 3) oraz rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 sierpnia 2010 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych (Dz. U. Nr 155, poz. 1045).

Na koniec każdego miesiąca Ośrodek Medycyny Pracy wystawia faktury dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa w wysokości 1/12 kontraktu, w kolumnie nazwa towaru/usługi wpisywana jest treść "Realizacja zadań statutowych OMP zgodnie z zawartą umową".

Zwraca uwagę fakt, że działalność Ośrodka Medycyny Pracy nie jest sprzedażą, lecz realizacją zadań ustawowych finansowanych ze środków publicznych.

W piśmie z dnia 14 lipca 2011 r. Wnioskodawca wskazał, iż przedmiotem wniosku jest opodatkowanie środków finansowych otrzymywanych od Urzędu Marszałkowskiego na realizację zadań statutowych.

Ponadto wyjaśniono, że Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT składającym deklaracje VAT-7.

Środki finansowe otrzymywane na działalność statutową OMP nie są przyznawane jako dopłata do ceny świadczonych usług i nie mają wpływu na cenę usług. Środki te przeznaczane są na realizację zadań statutowych wynikających z ustawy o służbie medycyny pracy z dnia 27 czerwca 1997 r. (tekst jedn. Dz. U. Nr 125 z 2004 r., poz. 1317 z późn. zm.). Gdyby Wnioskodawca nie otrzymał powyższych środków nie mógłby realizować zadań określonych cyt. wyżej ustawą bezpłatnie. Otrzymywane środki finansowe przeznaczone są wyłącznie na cele określone w statucie, a więc na pokrycie poniesionych kosztów zadań statutowych OMP. Środki finansowe otrzymywane od Urzędu Marszałkowskiego przeznaczone są na finansowanie działalności statutowej OMP. Jest to dofinansowanie ogólne przeznaczone w całości na funkcjonowanie OMP.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie przedstawione w piśmie z dnia 14 lipca 2011 r.):

Czy środki finansowe jakie otrzymuje Ośrodek Medycyny Pracy na realizację zadań statutowych wojewódzkich ośrodków medycyny pracy od organu założycielskiego, jakim jest Województwo, podlegają opodatkowaniu i czy wymagane jest dokumentowanie realizacji zadań statutowych fakturą VAT.

Stanowisko Wnioskodawcy, (ostatecznie przedstawione w piśmie z dnia 14 lipca 2011 r.):

Zdaniem Ośrodka Medycyny Pracy środki finansowe otrzymywane od organu założycielskiego Województwa na realizację zadań statutowych nie powinny podlegać opodatkowaniu i nie wymagają fakturowania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast przez świadczenie usług w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy o VAT podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Pojęcie sprzedaży zostało zdefiniowane w art. 2 pkt 22 ustawy o VAT i należy przez nie rozumieć odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Dla określenia, czy dane dotacje są, czy też nie są opodatkowane istotne są szczegółowe warunki ich przyznawania, określające cele realizowanego w określonej formie dofinansowania.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, iż w sytuacji gdy podatnik, w związku z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem usług, otrzymuje dofinansowanie (dotację, subwencję), stanowiące dopłatę do ceny towaru lub usługi, tego rodzaju dofinansowanie stanowi obok ceny, uzupełniający element podstawy opodatkowania z tytułu danej dostawy lub świadczenia.

Elementem zasadniczym wpływającym na objęcie uzyskanej przez podatnika dotacji definicją podstawy opodatkowania (obrotu) jest stwierdzenie, czy dotacja udzielana jest w celu sfinansowania czy też dofinansowania dostawy konkretnych towarów lub świadczenia konkretnych usług.

Jeżeli dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze przekazywana jest przez inny podmiot (np. organ administracji rządowej, samorządowej, organizacji społecznej itp.) w celu sfinansowania lub dofinansowania dostawy konkretnych towarów lub świadczenia konkretnych usług (istnieje bezpośredni związek między otrzymaną dopłatą a ceną dostarczanych towarów lub świadczonych usług), to stanowi ona obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy.

Natomiast otrzymana dotacja niemająca bezpośredniego wpływu na cenę usługi, mająca na celu ogólne dofinansowanie działalności, nieuzależniona od ilości i wartości świadczonych usług, nie zwiększa podstawy opodatkowania z tytułu podatku od towarów i usług.

Kryterium uznania dotacji za zwiększającą obrót stanowi zatem stwierdzenie, iż dotacja dokonywana jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast dotacje niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie stanowią obrotu w rozumieniu przepisu art. 29 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, czyli nie zwiększają podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Z treści wniosku wynika, iż Ośrodek Medycyny Pracy - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej jest jednostką medyczną szczebla wojewódzkiego, utworzoną w celu realizacji wielokierunkowej działalności służącej ochronie zdrowia pracujących. Cel ten osiągany jest poprzez realizację zadań statutowych. Działalność statutowa jednostki określona jest w ustawie o służbie medycyny pracy z dnia 27 czerwca 1997 r. (tekst jedn. Dz. U. Nr 125 z 2004 r., poz. 1317 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o służbie medycyny pracy "Samorząd województwa tworzy i utrzymuje wojewódzki ośrodek medycyny pracy". Ze środków budżetu samorządu województwa finansowane są zadania statutowe Ośrodka Medycyny Pracy wynikające z art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d) z art. 17 pkt 1-8, 11,12.

Na swoją działalność Ośrodek Medycyny Pracy otrzymuje środki finansowe na podstawie zawartej umowy z Województwem - umowa "o przekazanie środków publicznych w celu realizacji zadań z zakresu służby medycyny pracy".

Na koniec każdego miesiąca Ośrodek Medycyny Pracy wystawia faktury dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa w wysokości 1/12 kontraktu, w kolumnie nazwa towaru/usługi wpisywana jest treść "Realizacja zadań statutowych OMP zgodnie z zawartą umową".

Działalność Ośrodka Medycyny Pracy nie jest sprzedażą, lecz realizacją zadań ustawowych finansowanych ze środków publicznych.

Środki finansowe otrzymywane na działalność statutową OMP nie są przyznawane jako dopłata do ceny świadczonych usług i nie mają wpływu na cenę usług. Środki te przeznaczane są na realizację zadań statutowych wynikających z ustawy o służbie medycyny pracy z dnia 27 czerwca 1997 r. Gdyby Wnioskodawca nie otrzymał powyższych środków nie mógłby realizować zadań określonych cyt. wyżej ustawą bezpłatnie. Otrzymywane środki finansowe przeznaczone są wyłącznie na cele określone w statucie, a więc na pokrycie poniesionych kosztów zadań statutowych OMP. Środki finansowe otrzymywane od Urzędu Marszałkowskiego przeznaczone są na finansowanie działalności statutowej OMP. Jest to dofinansowanie ogólne przeznaczone w całości na funkcjonowanie OMP.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 125, poz. 1317 z późn. zm.) samorząd województwa tworzy i utrzymuje wojewódzki ośrodek medycyny pracy.

Wnioskodawca wskazał, iż ze środków budżetu samorządu województwa finansowane są zadania statutowe Ośrodka Medycyny Pracy wynikające z art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d), z art. 17 pkt 1-8, 11 i 12 ww. ustawy o służbie medycyny pracy.

W myśl art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d) służba medycyny pracy jest właściwa do realizowania zadań z zakresu sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi, w szczególności przez prowadzenie działalności konsultacyjnej, diagnostycznej i orzeczniczej w zakresie patologii zawodowej.

Zgodnie zaś z art. 17 ust. 1 - 8 oraz 11 i 12, do zadań wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy należy w szczególności:

* udzielanie konsultacji podstawowym jednostkom służby medycyny pracy (pkt 1);

* wykonywanie kontroli podstawowych jednostek służby medycyny pracy i osób realizujących zadania tej służby poza zakładami opieki zdrowotnej, w zakresie i w sposób określony w ustawie (pkt 2);

* prowadzenie podyplomowego kształcenia z zakresu medycyny pracy, z wyjątkiem tych form, które z mocy odrębnych przepisów są zastrzeżone do kompetencji innych jednostek (pkt 3);

* prowadzenie działalności diagnostycznej i orzeczniczej w zakresie chorób zawodowych (pkt 4);

* rozpatrywanie odwołań od orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (pkt 5);

* współdziałanie w programowaniu i realizacji zadań z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia (pkt 6);

* udzielanie konsultacji i opiniowanie spraw dotyczących organizacji i funkcjonowania opieki zdrowotnej nad pracującymi oraz innych spraw związanych z ochroną zdrowia pracujących (pkt 7);

* prowadzenie rejestrów zgłoszeń, o których mowa w art. 10 (pkt 8);

* przyjmowanie, gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie dokumentacji służby medycyny pracy, przekazanej w związku z likwidacją jednostek organizacyjnych tej służby (pkt 11);

* gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie informacji zawartych w rejestrach, o których mowa w art. 10, oraz dokumentacji z kontroli jednostek podstawowych służby medycyny pracy zarejestrowanych na terenie województwa (pkt 12).

Zaznaczenia wymaga, iż w związku z wejściem w życie w dniu 1 lipca 2011 r. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654), zmianie uległa treść art. 17 ust. 1 pkt 2. I tak, w myśl art. 155 pkt 5 ww. ustawy o działalności leczniczej, art. 17 ust. 1 pkt 2 ustawy o służbie medycyny pracy otrzymuje brzmienie: wykonywanie kontroli podstawowych jednostek służby medycyny pracy w zakresie i w sposób określony w ustawie.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 1, 4, 6 ustawy o służbie medycyny pracy, ze środków budżetu samorządu województwa finansuje się:

* zadania służby medycyny pracy, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d) i e oraz pkt 3 i 4, a także w art. 20a pkt 1 lit. b);

* działalność wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy obejmującą realizację zadań, o których mowa w art. 17 pkt 1-8, 11 i 12;

* okresowe badania lekarskie realizowane w trybie art. 229 § 5 Kodeksu pracy, w przypadku gdy podmiot, który zatrudniał pracownika, uległ likwidacji, z wyłączeniem badań wykonywanych w trybie art. 7a ustawy z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20, Nr 96, poz. 959 i Nr 120, poz. 1252).

W oparciu o przedstawiony opis stanu faktycznego oraz powołane przepisy w zakresie finansowania zadań służby medycyny pracy realizowanych przez Wnioskodawcę należy stwierdzić, iż otrzymywane przez Wnioskodawcę środki finansowe są przeznaczana na pokrycie wydatków związanych z realizacją ściśle określonych ustawą zadań i nie stanowią dopłaty do ceny świadczonych usług. Pozyskane środki nie mają bezpośredniego związku ze sprzedażą, nie są przyznawane jako dopłata do ceny usługi, lecz przeznaczone są na pokrycie kosztów działalności w zakresie służby medycyny pracy. Finansowanie zadań wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy, prowadzonego w formie organizacyjno-prawnej jako samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, należy do organu założycielskiego, którym jest samorząd województwa, zaś formą finansowania zadań bieżących i inwestycyjnych mogą być dotacje celowe, o czym świadczy art. 21 ust. 2 pkt 1 ustawy o służbie medycyny pracy.

Oznacza to, że w związku z realizacją zadań statutowych Wnioskodawca nie otrzymuje sfinansowanego otrzymaną dotacją wynagrodzenia za świadczone usługi w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, a jedynie zwrot poniesionych przez Wnioskodawcę kosztów. Z analizy stanu faktycznego sprawy wynika, że środki finansowe otrzymywane od Urzędu Marszałkowskiego przeznaczone są na finansowanie działalności statutowej OMP. Jest to dofinansowanie ogólne przeznaczone w całości na funkcjonowanie OMP.

Oznacza to, iż dofinansowanie ma ona charakter ogólny, a jego celem jest dotowanie działalności Wnioskodawcy w zakresie realizacji zadań określonych ustawą o służbie medycyny pracy. Tym samym otrzymane dofinansowanie, czyli otrzymany zwrot kosztów wykonywania zadań, które ośrodki mają obowiązek realizować (art. 17 ust. 1 ustawy o służbie medycyny pracy) nie stanowi czynności opodatkowanej VAT, ponieważ czynność ta nie została wymieniona w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu, zawartych w art. 5 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy są zobowiązani do wystawiania faktur stwierdzających w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W rozpatrywanej sytuacji nie dochodzi do dostawy towarów lub usług, które podlegają podatkowi od towarów i usług, i które jako czynności opodatkowane podatkiem VAT muszą zostać udokumentowane fakturami VAT. W związku z tym, że otrzymane dofinansowanie nie stanowi czynności opodatkowanej podatkiem VAT, brak jest w tym przypadku obowiązku wystawienia faktury VAT.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl