IBPP4/443-634/11/MN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 kwietnia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-634/11/MN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 stycznia 2011 r. (data wpływu 14 stycznia 2011 r.), uzupełnionym pismami z dnia 21 lutego 2011 r., 7 kwietnia 2011 r. oraz 13 kwietnia 2011 r. (data wpływu 21 lutego 2011 r., 7 kwietnia 2011 r., 14 kwietnia 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości skorzystania z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8% w przypadku świadczenia usług polegających na wystawianiu i organizowaniu spektakli i imprez artystycznych o charakterze profilaktyczno-wychowawczym dla dzieci i młodzieży - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 stycznia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.

Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 21 lutego 2011 r., 7 kwietnia 2011 r. oraz 13 kwietnia 2011 r. (data wpływu 21 lutego 2011 r., 7 kwietnia 2011 r., 14 kwietnia 2011 r.).

W uzupełnieniu wniosku (pismo z dnia 7 kwietnia 2011 r.), Wnioskodawca wnosi o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości skorzystania z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8% w przypadku świadczenia usług polegających na wystawianiu i organizowaniu spektakli i imprez artystycznych o charakterze profilaktyczno-wychowawczym dla dzieci i młodzieży.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 13 kwietnia 2011 r.):

Wnioskodawca wpisany do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez jako Teatr zamierza prowadzić działalność polegająca m.in. na wystawianiu i organizowaniu spektakli artystycznych i imprez artystycznych o charakterze profilaktyczno-wychowawczym dla dzieci i młodzieży dotyczących uzależnień związanych z profilaktyką alkoholowa, nikotynową, narkotykową, przeciwdziałaniem przemocy, uzależnieniem od Internetu i innych niekorzystnych zjawisk społecznych związanych z wszelkiego rodzaju patologami.

Przedstawienia adresowane będą do dzieci i młodzieży szkolnej. Stronami umów będą szkoły, jednostki samorządu terytorialnego, głównie gminy itp. Na podstawie zawartej umowy zamawiający wykupuje wstęp na przedstawienie dla dzieci i młodzieży. Przedstawienia będą wykonywane przez osoby zatrudnione w Teatrze, które są twórcami lub artystami w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i będą otrzymywać wynagrodzenie w formie honorariów (sam natomiast prowadząc działalność jako Teatr nie jest twórcą i artystą w rozumieniu wspomnianych przepisów). Przedstawiona powyżej działalność ma być działalnością dochodową i przynosić zyski, które nie będą przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie usług. Wnioskodawca nie jest instytucją kultury ani instytucją o charakterze kulturalnym. Przedstawioną powyżej działalność Wnioskodawca zamierza opodatkować stawką 8% podatku VAT.

Ponadto, w uzupełnieniu wniosku (pismo z dnia 13 kwietnia 2011 r.) Wnioskodawca doprecyzował, iż rozważa różne warianty dystrybucji wstępu na spektakle. Mogą bowiem wystąpić takie sytuacje, gdy cały wstęp zostanie wykupiony np. przez szkołę dla jej uczniów, lub też tylko jego część. Wstęp może być dystrybuowany zarówno przez sam Teatr jak i przy udziale szkoły, czy też gminy. Ostatecznie w kolejnym uzupełnieniu wniosku (pismo z dnia 13 kwietnia 2011 r.) Wnioskodawca doprecyzował, że Teatr będzie sprzedawał bilety na spektakle do szkół czy też gmin. Placówka będzie wykupywała określoną część biletów lub całość na spektakl i sama rozprowadzała wśród młodzieży lub Teatr sam będzie rozprowadzał bilety wśród młodzieży. Teatr nie jest placówką w rozumieniu ustawy o oświacie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 7 kwietnia 2011 r.):

Czy usługi wskazane w stanie przyszłym mogą korzystać z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8% z załącznika nr 3 do ustawy o VAT poz. 182.

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 7 kwietnia 2011 r.), usługi świadczone jako Teatr opisane w stanie przyszłym będą usługami kulturalnymi w zakresie wstępu na widowiska artystyczne, a tym samym będą mogły korzystać z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8%. Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w zw. z załącznikiem nr 3 do tej ustawy poz. 182 usługi kulturalne i rozrywkowe (bez względu na symbol PKWiU) - wyłącznie w zakresie wstępu na widowiska artystyczne, włączając przedstawienia cyrkowe podlegają opodatkowaniu stawką 8% podatku VAT. Aby zatem móc skorzystać z tej stawki świadczone usługi muszą mieć charakter usług kulturalnych i dotyczyć wstępu na widowiska artystyczne. Z uwagi na brak definicji "kultury" i "widowiska artystycznego" w prawie podatkowym odnieść się trzeba do znaczenia słownikowego tego pojęcia (na podstawie wcześniej obowiązującej regulacji, o tym czy zakres wykonywanych czynności był usługą kulturalną/rozrywkową czy nie, decydowała przede wszystkim klasyfikacja statystyczna). Zgodnie ze słownikowym pojęciem kultura to "całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości, utrwalany i wzbogacany w ciągu jej dziejów, przekazywany z pokolenia na pokolenie; w skład tak pojętej kultury wchodzą nie tylko wytwory materialne i instytucje społeczne, ale także zasady współżycia społecznego, sposoby postępowania, wzory, kryteria ocen estetycznych i moralnych, przyjęte w danej zbiorowości i wyznaczające jej zachowania" ("Encyklopedia popularna PWN", s. 388, wydanie 10, Warszawa 1982). Właściwym więc wydaje się przyjęcie, że kultura to ogół wytworów i osiągnięć z dziedziny sztuki, funkcjonujących w postaci np. dzieł artystycznych, związanymi z twórczością artystyczną (np. o charakterze literackim, naukowym, plastycznym, muzycznym). Ponieważ charakter świadczonych przez Wnioskodawcę jako Teatr usług mieści się w zakresie przedstawionego słownikowego rozumienia pojęcia kultury, nie ulega wątpliwości, że świadczyć on będzie usługi kulturalne. Nie ulega również wątpliwości, iż przedmiotowe usługi będą usługami wstępu na widowisko artystyczne w rozumieniu poz. 182 załącznika nr 3 do ustawy VAT. Spektakle i imprezy artystyczne są bowiem widowiskami artystycznymi, przez które zgodnie ze słownikową definicją należy rozumieć "oglądane zdarzenie, scena odbywająca się w obecności patrzących widzów, przedstawienie, spektakl". Przedmiotowe usługi mogą zatem zostać opodatkowane stawką 8% jako wymienione w poz. 182 załącznika nr 3 do ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwana dalej "ustawą o VAT", opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej "podatkiem", podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Z treści art. 41 ust. 1 cyt. ustawy wynika, że stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Zgodnie z art. 146a pkt 1, wprowadzonym do ustawy na podstawie art. 19 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578), zmienionym na mocy art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 257, poz. 1726), w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.

Stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. Zgodnie z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT, wprowadzonym jak wyżej i obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. - w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy pod poz. 182, bez względu na symbol PKWiU, wymieniono usługi kulturalne i rozrywkowe - wyłącznie w zakresie wstępu:

1.

na widowiska artystyczne, włączając przedstawienia cyrkowe,

2.

do obiektów kulturalnych.

Należy ponadto zauważyć, że zgodnie z objaśnieniami do załącznika nr 3 ustawy o VAT wykaz towarów i usług objętych tym załącznikiem nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka 8%.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., w myśl art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, zwolnione od podatku były usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy, jednakże przepis ten został uchylony. W stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2011 r., zwolnienia od podatku dotyczące dostaw i świadczonych usług zawarte są bezpośrednio w art. 43 ustawy o VAT.

Zatem w tym artykule należy poszukiwać ewentualnej podstawy do zwolnienia z opodatkowania czynności świadczonych przez Wnioskodawcę.

Należy zauważyć, że w przeciwieństwie do stanu prawnego obowiązującego do dnia 31 grudnia 2010 r., zgodnie z którym wyznaczenie zakresu zwolnienia usługi z opodatkowania podatkiem od towarów i usług następowało poprzez zidentyfikowanie usług (czynności) w klasyfikacji statystycznej (PKWiU), w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. przy określaniu zakresu zwolnień, które dotychczas były ujęte w załączniku nr 4, odstąpiono od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych, określając ich zakres z wykorzystaniem treści przepisów prawa unijnego i krajowego oraz orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE.

W przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym, Wnioskodawca zamierza prowadzić działalność polegająca m.in. na wystawianiu i organizowaniu spektakli artystycznych i imprez artystycznych o charakterze profilaktyczno-wychowawczym dla dzieci i młodzieży dotyczących uzależnień związanych z profilaktyką alkoholowa, nikotynową, narkotykową, przeciwdziałaniem przemocy, uzależnieniem od Internetu i innych niekorzystnych zjawisk społecznych związanych z wszelkiego rodzaju patologami. Przedstawienia adresowane będą do dzieci i młodzieży szkolnej. Stronami umów będą szkoły, jednostki samorządu terytorialnego, głównie gminy itp. Wnioskodawca rozważa różne warianty dystrybucji wstępu na spektakle. Mogą bowiem wystąpić takie sytuacje, gdy cały wstęp zostanie wykupiony np. przez szkołę dla jej uczniów, lub też tylko jego część. Wstęp może być dystrybuowany zarówno przez sam Teatr jak i przy udziale szkoły czy też gminy, tzn. Teatr będzie sprzedawał bilety na spektakle do szkół czy też gmin. Placówka będzie wykupywała określoną część biletów lub całość na spektakl i sama rozprowadzała wśród młodzieży lub Teatr sam będzie rozprowadzał bilety wstępu.

Wnioskodawca uważa, iż usługi świadczone jako Teatr opisane w stanie przyszłym będą usługami kulturalnymi w zakresie wstępu na widowiska artystyczne a tym samym będą mogły korzystać z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8%.

Analizując stanowisko Wnioskodawcy należy na wstępie przywołać treść art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT, zgodnie z którym zwalnia się od podatku usługi kulturalne świadczone przez:

a.

podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną,

b.

indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Jednocześnie zgodnie z art. 43 ust. 17 cyt. ustawy w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia do 31 marca 2011 r., zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a), nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1.

nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a) lub

2.

ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Wskazany przepis art. 43 ust. 17 od dnia 1 kwietnia 2011 r. na mocy art. 1 pkt 13 lit. d) ustawy z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy - Prawo o miarach (Dz. U. Nr 64, poz. 332) otrzymał brzmienie: "zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a), nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1.

nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a) lub

2.

ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia".

Z kolei art. 43 ust. 17a ustawy obowiązujący od dnia 1 kwietnia 2011 r. stanowi, że zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18a, 23, 26, 28, 29 i 33 lit. a), mają zastosowanie do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, dokonywanych przez podmioty świadczące usługi podstawowe.

W świetle ust. 18 wskazanego wyżej artykułu, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a), stosuje się, pod warunkiem że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Stosownie do art. 43 ust. 19 ustawy o VAT, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, nie ma zastosowania do:

1.

usług związanych z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach;

2.

wstępu:

a.

na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego,

b.

do wesołych miasteczek, parków rozrywki, cyrków, dyskotek, sal balowych,

c.

do parków rekreacyjnych, na plaże i do innych miejsc o charakterze kulturalnym;

3.

wstępu oraz wypożyczania wydawnictw w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą;

4.

usług związanych z produkcją filmów i nagrań na wszelkich nośnikach;

5.

działalności agencji informacyjnych;

6.

usług wydawniczych;

7.

usług radia i telewizji, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 34;

8.

usług ochrony praw.

Dyrektywa 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. UE L 347, str. 1), z brzmieniem której zgodne muszą być przepisy polskiej ustawy o VAT, przewiduje zwolnienia dla usług kulturalnych, stwierdzając w art. 132 ust. 1 lit. n), że zwolnieniu z podatku podlega świadczenie niektórych usług kulturalnych, a także dostawa towarów ściśle z nimi związanych, przez podmioty prawa publicznego lub inne instytucje kulturalne uznane przez dane państwo członkowskie.

Zatem, z tego wynika, że ustawodawca europejski dał państwom członkowskim możliwość określenia, które podmioty niebędące podmiotami prawa publicznego, świadczące usługi kulturalne, będą mogły korzystać ze zwolnienia z VAT.

Polski ustawodawca zwalnia od podatku usługi kulturalne świadczone przez dwie grupy podmiotów, określone w art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT.

Warunkiem zastosowania tego zwolnienia jest spełnienie przesłanki o charakterze przedmiotowym dotyczącej rodzaju świadczonych usług (kulturalnych), ale także przesłanki podmiotowej odnoszącej się do usługodawcy. Do pierwszej grupy można zaliczyć podmiot który jest:

* podmiotem prawa publicznego, który na podstawie definicji zawartej w artykule 1 Dyrektywy 2004/18/WE, oznacza każdy podmiot:

* ustanowiony w szczególnym celu zaspokajania potrzeb w interesie ogólnym, które nie mają charakteru przemysłowego ani handlowego;

* posiadający osobowość prawną; oraz

* finansowany w przeważającej części przez państwo, jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty prawa publicznego; albo taki, którego zarząd podlega nadzorowi ze strony tych podmiotów; albo taki, w którym ponad połowa członków organu administrującego, zarządzającego lub nadzorczego została wyznaczona przez państwo, jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty prawa publicznego, lub

* innym podmiotem uznanym na podstawie odrębnych przepisów za instytucję o charakterze kulturalnym, lub

* podmiotem wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

W skład drugiej grupy podmiotów uprawnionych do zwolnienia weszli natomiast indywidualni twórcy i artyści wykonawcy, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzani w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Wykonywanie przez te podmioty usług kulturalnych daje zatem możliwość zastosowania zwolnienia z podatku od towarów i usług.

Mając powyższe na uwadze, jak również opis zdarzenia przyszłego, wskazać należy, że świadczone przez Wnioskodawcę usługi wymienione we wniosku nie mogą korzystać od dnia 1 stycznia 2011 r. ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, na mocy art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT. Wnioskodawca nie jest bowiem podmiotem zidentyfikowanym w ww. przepisie.

Jednocześnie w art. 43 ust. 19 ustawy o VAT, określone zostały usługi wyłączone z ww. zwolnienia m.in. w pkt 2 lit. a) wskazano usługi wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego.

Należy zaznaczyć, że pojęcie "wstępu" rozumiane jako prawo do wejścia na dane widowisko artystyczne (spektakl teatralny) wiąże się ze sprzedażą biletów, karnetów itp.

W związku z tym, że świadczenie usług kulturalnych i rozrywkowych, wyłącznie w zakresie wstępu (sprzedaży biletów), od dnia 1 stycznia 2011 r. podlega opodatkowaniu według stawki 8% - zgodnie z art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT, jako czynność wymieniona w poz. 182 załącznika nr 3 do ustawy, ustalić należy czy Wnioskodawca w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym świadczy usługę, o której mowa jest w poz. 182 ww. załącznika.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca rozważa różne warianty dystrybucji wstępu na spektakle. Teatr będzie sprzedawał bilety na spektakle szkołom lub gminom. Będą one wykupywały określoną część biletów lub całość na spektakl i same je rozprowadzały wśród młodzieży. W innym przypadku Teatr będzie sam rozprowadzał bilety wstępu.

Zatem, o ile Wnioskodawca świadczy usługi, o których mowa w załączniku nr 3 w poz. 182, tj. świadczy usługi kulturalne w ten sposób, że sprzedaje bilety wstępu, to zastosowanie znajdzie obniżona stawka w wysokości 8%.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl