IBPP4/443-532/13/BP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 stycznia 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-532/13/BP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z 17 października 2013 r. (data wpływu 22 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego:

* w zakresie pytania nr 1 i 2 - jest nieprawidłowe;

* w zakresie pytania nr 3 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sposobu prowadzenia ewidencji sprzedaży wyrobów węglowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

"W" sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest Pośredniczącym Podmiotem Węglowym (PPW) i podatnikiem podatku akcyzowego zajmującym się m.in. sprzedażą na terytorium kraju wyrobów węglowych. Spółka kupuje wyroby węglowe jako PPW od innych PPW bez akcyzy, a następnie sprzedaje te wyroby do podmiotów zużywających wyroby węglowe w ramach zwolnień, o których mowa w art. 31a ust. 1 ustawy jak również do podmiotów zużywających wyroby węglowe do celów nieobjętych zwolnieniem od podatku akcyzowego, a także do innych PPW.

Spółka posiada pisemne potwierdzenie powiadomienia Naczelnika Urzędu Celnego o zamiarze rozpoczęcia działalności gospodarcza w zakresie: sprzedaży na terytorium kraju wyrobów węglowych, dostawy wewnątrzwspólnotowej, nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu i eksportu wyrobów węglowych, jako pośredniczący podmiot węglowy, o którym mowa w art. 16 ust. 3b ustawy, jak również posiada potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku akcyzowego, o którym mowa w art. 16 ust. 3 ustawy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

1.

Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w przypadku sprzedaży udokumentowanej wyłącznie paragonem fiskalnym (dalej: paragonem) wyrobów węglowych w ilości do 200 kg na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu bez wystawienia dokumentu dostawy wyrobów węglowych, ale z zastosowaniem zwolnienia z podatku akcyzowego, o którym mowa art. 31a ust. 1 ustawy, imię i nazwisko oraz adres zamieszkania finalnego nabywcy węglowego, a także data wystawienia i numer identyfikujący dokument dostawy mogą być pominięte w ewidencji wyrobów węglowych, o której mowa w art. 91a ust. 1 ustawy.

2.

Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że w przypadku sprzedaży wyrobów węglowych udokumentowanej wyłącznie paragonem na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu bez zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego i bez wystawienia dokumentu dostawy wyrobów węglowych, imię i nazwisko oraz adres zamieszkania finalnego nabywcy węglowego, a także data wystawienia i numer identyfikujący dokument dostawy mogą być pominięte w ewidencji wyrobów węglowych, o której mowa w art. 91a ust. 1 ustawy.

3.

Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że wystarczającymi danymi jakie powinny się znajdować w zestawienie dokumentów dostaw wyrobów węglowych, o którym mowa w § 3. ust. 1 rozporządzeniu MF z Dz. U. z 2013 r. poz. 1108 są: data sporządzenia zestawienia, nazwa i adres siedziby Spółki oraz wykaz numerów wystawionych dokumentów dostaw wraz z datą ich wystawienia, kolejne numery kart zestawienia, oraz stempel Spółki.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

W świetle przedstawionego stanu faktycznego Spółka stoi na stanowisku, że w przypadku sprzedaży wyrobów węglowych w ilości nieprzekraczającej 200 kg jednorazowo, na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu korzystającemu ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, dla zastosowanie zwolnienia z podatku akcyzowego, (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 16 września 2013 r. w sprawie warunków stosowania niektórych zwolnień od podatku akcyzowego) nie musi być wystawiony dokument dostawy wyrobów węglowych.

W związku z powyższym Spółka stoi na stanowisku, że skoro nie jest konieczne wystawienie dokumentu dostawy w celu zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego, nie ma również konieczności, aby dane finalnego nabywcy węglowego (tekst jedn.: nazwa albo imię i nazwisko oraz adres siedziby albo miejsca zamieszkania) umieszczać w ewidencji wyrobów węglowych, tym bardziej, że w przypadku sprzedaży udokumentowanej jedynie paragonem, spółka nie będzie posiadała żadnego dokumentu zawierającego dane finalnego nabywcy wyrobów węglowych. Spółka uważa także, że nie jest możliwe zawarcie w ewidencji wyrobów węglowych daty wystawienia i numeru identyfikującego dokument dostawy albo innego dokumentu zastępującego dokument dostawy przez który Spółka rozumie fakturę, jeżeli określa ona pozycję CN wyrobów węglowych, ich ilość w kilogramach i ich przeznaczenie uprawniające do zwolnienia od akcyzy, ponieważ powyższa sprzedaż dokumentowana jest jedynie paragonem.

Ad. 2

Również w przypadku sprzedaży wyrobów węglowych udokumentowanej jedynie paragonem na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu bez zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego i bez wystawienia dokumentu dostawy wyrobów węglowych, Spółka uważa, że nie ma konieczności, aby dane wymagane w art. 91a, ust. 1, pkt 3 ustawy, a także data wystawienia i numer identyfikujący dokument dostawy były zawarte w ewidencji wyrobów węglowych, ponieważ powyższa sprzedaż także dokumentowana jest jedynie paragonem.

Spółka stoi na stanowisku, że w przypadkach powyższych sprzedaży, zarówno z przypadku pytania 1 jak i pytania 2, wystarczające jest zawarcie w ewidencji wyrobów węglowych o której mowa w art. 91a ustawy ust. 1, następujących danych:

1.

ilość każdorazowo sprzedanych na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu wyrobów węglowych, w kilogramach, według nazwy oraz pozycji CN;

2.

data sprzedaży wyrobów węglowych i data ich wydania finalnemu nabywcy węglowemu;

3.

w pozycji określającej imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby finalnego nabywcy węglowego - słowa "Sprzedaż na paragon bez akcyzy", lub "Sprzedaż na paragon z akcyzą" (w zależności od tego czy dana sprzedaż uprawniona była do skorzystania ze zwolnienia z akcyzy czy nie);

4.

w pozycji określającej datę wystawienia i numer identyfikujący dokument dostawy albo inny dokument zastępujący dokument dostawy, na podstawie którego te wyroby zostały sprzedane na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu - datą wystawienia i numer kolejny wydruku paragonu fiskalnego.

Ad. 3

W ocenie Spółki kwartalne zestawienie wystawionych dokumentów dostaw powinno zawierać: datę sporządzenia zestawienia, nazwę i adres siedziby Spółki, oraz wykaz numerów wystawionych dokumentów dostaw wraz z datą ich wystawienia, kolejne numery kart zestawienia, oraz stempel Spółki na każdej stronie zestawienia.

Natomiast pozostałe dane wymienione w § 3 ust. 2 Rozporządzenia MF z Dz. U. z 2013 r. poz. 1108, takie jak nazwa albo imię i nazwisko oraz adres siedziby albo miejsca zamieszkania odbiorcy wyrobów zwolnionych, kod CN i ilość wyrobów zwolnionych wpisanych do dokumentu dostawy dotyczy wyłącznie wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ustawy,a wyroby węglowe nie są tam wymienione.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest:

* w zakresie pytania nr 1 i 2 - jest nieprawidłowe;

* w zakresie pytania nr 3 - jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.), dalej zwanej ustawą, wyroby węglowe, to wyroby energetyczne, określone w poz. 19-21 załącznika nr 1 do ustawy.

Zgodnie z treścią wskazanego załącznika do wyrobów akcyzowych zalicza się:

* węgiel; brykiety, brykietki i podobne paliwa stałe wytwarzane z węgla - jeżeli są przeznaczone do celów opałowych, klasyfikowane do kodu CN 2701,

* węgiel brunatny (lignit), nawet aglomerowany, z wyłączeniem gagatu - jeżeli jest przeznaczony do celów opałowych, klasyfikowany do kodu CN 2702,

* koks i półkoks, z węgla, węgla brunatnego (lignitu) lub torfu, nawet aglomerowany; węgiel retortowy - jeżeli są przeznaczone do celów opałowych, klasyfikowany do kodu CN 2704 00.

Zgodnie z art. 9a ust. 1 pkt 1 ustawy, w przypadku wyrobów węglowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest sprzedaż wyrobów węglowych na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu.

Finalny nabywca węglowy jest to podmiot, który:

a.

nabywa na terytorium kraju, importuje lub nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby węglowe, lub

b.

posiada uzyskane w sposób inny niż w drodze nabycia wyroby węglowe,

- niebędący pośredniczącym podmiotem węglowym (art. 2 ust. 1 pkt 23c ustawy).

Zasadą jest zatem, że obrót wyrobami węglowymi jest objęty systemem podatku akcyzowego, niemniej prawodawca przewidział liczne wyłączenia od tej zasady.

Zgodnie z art. 31a ust. 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby węglowe przeznaczone do celów opałowych:

1.

w procesie produkcji energii elektrycznej;

2.

w procesie produkcji wyrobów energetycznych;

3.

przez gospodarstwo domowe, organ administracji publicznej, jednostkę Sił Zbrojnych Rze

I.

przez podmiot gospodarczy, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.

Stosownie do art. 31a ust. 3 pkt 1 ustawy, warunkiem zwolnienia, o którym mowa w ust. 1, w przypadku sprzedaży wyrobów węglowych na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu, jest wystawienie przez podmiot sprzedający wyroby węglowe dokumentu dostawy lub faktury, jeżeli określa ona pozycję CN wyrobów węglowych, ich ilość w kilogramach i ich przeznaczenie uprawniające do zwolnienia od akcyzy, oraz potwierdzenie podpisem nabycia tych wyrobów przez finalnego nabywcę węglowego.

Zgodnie z art. 31a ust. 4 ustawy, podpis potwierdzający nabycie wyrobów węglowych przez finalnego nabywcę węglowego, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, może zostać złożony:

1.

na dokumencie dostawy lub fakturze, o których mowa w ust. 3 pkt 1, lub

2.

w umowie zawartej pomiędzy sprzedawcą wyrobów węglowych a finalnym nabywcą węglowym.

Natomiast w myśl § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 września 2013 r. w sprawie warunków stosowania niektórych zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1109) - zwanego dalej rozporządzeniem w sprawie niektórych zwolnień - w przypadku sprzedaży na terytorium kraju przez pośredniczący podmiot węglowy finalnemu nabywcy węglowemu korzystającemu ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 1 ustawy, wyrobów węglowych w ilości nieprzekraczającej 200 kg jednorazowo, dla zastosowania zwolnienia od akcyzy nie muszą być spełnione warunki, o których mowa w art. 31a ust. 3 ustawy.

Stosownie do powyższego, w sytuacji sprzedaży wyrobów węglowych dokonywanej przez Wnioskodawcę posiadającego status pośredniczącego podmiotu węglowego na rzecz podmiotu korzystającego ze zwolnienia wymienionego w art. 31a ust. 1 ustawy w ilości nieprzekraczającej 200 kg przy jednorazowej sprzedaży, Wnioskodawca nie ma obowiązku wystawienia dokumentu dostawy, który by towarzyszył wyrobowi węglowemu w przypadku jego przemieszczenia.

Zgodnie z art. 91a. ust. 1 ustawy, pośredniczący podmiot węglowy dokonujący sprzedaży wyrobów węglowych na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu jest obowiązany prowadzić ewidencję wyrobów węglowych zawierającą następujące dane:

1.

ilość każdorazowo sprzedanych na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu wyrobów węglowych, w kilogramach, według nazwy oraz pozycji CN;

2.

datę sprzedaży wyrobów węglowych i datę ich wydania finalnemu nabywcy węglowemu;

3.

imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby finalnego nabywcy węglowego;

4.

datę wystawienia i numer identyfikujący dokument dostawy albo inny dokument zastępujący dokument dostawy, na podstawie którego te wyroby zostały sprzedane na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu.

Tym samym zgodnie z art. 91a ust. 1 pkt 4 ustawy ewidencja wyrobów węglowych powinna zawierać m.in. datę wystawienia i numer identyfikujący dokument dostawy albo inny dokument zastępujący dokument dostawy, na podstawie którego te wyroby zostały sprzedane na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu. Przepis ten koresponduje z art. 31a ust. 3 ustawy, zgodnie z którym warunkiem zwolnienia wyrobów węglowych od akcyzy jest wystawienie dokumentu dostawy potwierdzającego sprzedaż finalnemu nabywcy węglowemu.

Zatem w ewidencji, o której mowa w art. 91a ust. 1 ustawy, odnotowuje się tylko sprzedaż na terenie kraju wyrobów węglowych podlegających zwolnieniu od akcyzy potwierdzoną dokumentem dostawy lub innym dokumentem zastępującym dokument dostawy, na podstawie którego te wyroby zostały sprzedane na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu.

Zatem w ewidencji, o której mowa w art. 91a ust. 1 ustawy, odnotowuje się tylko sprzedaż na terenie kraju wyrobów węglowych podlegających zwolnieniu od akcyzy potwierdzoną dokumentem dostawy lub innym dokumentem zastępującym dokument dostawy, na podstawie którego te wyroby zostały sprzedane na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu.

W związku z powyższym do ww. ewidencji nie wpisuje się wyrobów węglowych sprzedawanych na terenie kraju finalnemu nabywcy węglowemu z zapłaconą akcyzą oraz wyrobów węglowych podlegających zwolnieniu od akcyzy sprzedawanych w ilości nieprzekraczającej 200 kg jednorazowo (tzw. sprzedaży paragonowej), do której nie stosuje się warunku wystawienia dokumentu dostawy, zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 16 września 2013 r.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania 1 i 2 należało uznać za nieprawidłowe.

Odnośnie natomiast kwestii danych jakie powinny znajdować się w zestawieniu dokumentów dostaw wyrobów węglowych należy zauważyć, że w myśl § 3 ust. 1 Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy z dnia 16 września 2013 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 1108), podmiot, który wystawił dokument dostawy, sporządza kwartalne zestawienie wystawionych dokumentów dostawy. Jeden egzemplarz tego zestawienia przekazuje właściwemu naczelnikowi urzędu celnego w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy zestawienie.

Zgodnie zaś z § 3 ust. 2-6 ww. rozporządzenia zestawienie, o którym mowa w ust. 1, zawiera datę jego sporządzenia, nazwę albo imię i nazwisko oraz adres siedziby albo miejsca zamieszkania podmiotu sporządzającego zestawienie oraz wykaz wystawionych dokumentów dostawy określający datę wystawienia dokumentu dostawy, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ustawy, oraz w przypadkach określonych w rozporządzeniach wydanych na podstawie art. 38 ust. 2 pkt 1 lub art. 39 ust. 1 ustawy, również nazwę albo imię i nazwisko oraz adres siedziby albo miejsca zamieszkania odbiorcy wyrobów zwolnionych, kod CN i ilość wyrobów zwolnionych wpisanych do dokumentu dostawy. Wpisów do zestawienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje się chronologicznie. Wpisanie do zestawienia danych powinno nastąpić niezwłocznie po wystawieniu dokumentu dostawy. Karty zestawienia numeruje się kolejno od numeru jeden i opatruje stemplem podmiotu sporządzającego zestawienie. Przepis § 6 ust. 4 stosuje się odpowiednio. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, może być sporządzane oddzielnie dla każdego, określonego innym adresem, miejsca, w którym wyroby akcyzowe są wydawane do przemieszczenia, a w przypadku wyrobów węglowych - miejsca, w którym jest dokonywana ich sprzedaż, z podaniem w zestawieniu adresu tego miejsca. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, może być sporządzane oraz przekazywane naczelnikowi urzędu celnego, o którym mowa w ust. 1, w formie elektronicznej, w sposób uzgodniony z tym naczelnikiem. Przepisy § 7 stosuje się odpowiednio. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy dokumentem dostawy jest faktura.

Zauważyć należy, że stosownie do art. 32 ustawy o podatku akcyzowym zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie następujące wyroby akcyzowe:

1.

używane do statków powietrznych: benzyny lotnicze o kodzie CN 2710 11 31, paliwo typu benzyny do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 11 70 oraz paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 lub oleje smarowe do silników lotniczych - w przypadkach, o których mowa w ust. 3, jeżeli są spełnione warunki, o których mowa w ust. 5-13;

2.

używane do celów żeglugi, włączając rejsy rybackie, wyroby energetyczne - w przypadkach, o których mowa w ust. 3, jeżeli są spełnione warunki, o których mowa w ust. 5-13;

3.

używane do celów opałowych, pozostałe węglowodory gazowe o kodach CN od 2711 12 11 do 2711 19 00 - w przypadkach, o których mowa w ust. 3, jeżeli są spełnione warunki, o których mowa w ust. 5-13;

4.

używane do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1, wyroby energetyczne o kodzie CN 2901 10 00 w przypadkach, o których mowa w ust. 3, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13;

5.

używane do napędu stacjonarnych urządzeń w procesie łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej pozostałe węglowodory gazowe o kodach CN od 2711 12 11 do 2711 19 00, w przypadkach, o których mowa w ust. 3, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13.

Mając na uwadze powyższe kwartalne zestawienie wystawionych dokumentów dostawy wyrobów węglowych powinno zawierać datę jego sporządzenia, nazwę albo imię i nazwisko oraz adres siedziby albo miejsca zamieszkania podmiotu sporządzającego zestawienie oraz wykaz wystawionych dokumentów dostawy określający datę wystawienia dokumentu dostawy. Karty zestawienia numeruje się kolejno od numeru jeden i opatruje stemplem podmiotu sporządzającego zestawienie. Natomiast pozostałe dane wymienione w § 3 ust. 2 tj. nazwa albo imię i nazwisko oraz adres siedziby albo miejsca zamieszkania odbiorcy wyrobów zwolnionych, kod CN i ilość wyrobów zwolnionych wpisanych do dokumentu dostawy nie dotyczą wyrobów węglowych, gdyż odnoszą się do wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ustawy.

Również rozporządzenia wydane na podstawie art. 38 ust. 2 pkt 1 lub art. 39 ust. 1 ustawy nie określają przypadków sprzedaży wyrobów węglowych objętych zwolnieniem dla sprzedaży której wymagany jest dokument dostawy.

Tym samym kwartalne zestawienie wystawionych przez Wnioskodawcę dokumentów dostawy dokumentujących sprzedaż wyrobów węglowych objętych zwolnieniem powinno zawierać dane wskazane przez Wnioskodawcę tj. datę jego sporządzenia, nazwę oraz adres siedziby Spółki oraz wykaz numerów wystawionych dokumentów dostawy wraz z datą ich wystawienia, kolejne numery kart zestawienia, oraz stempel Spółki na każdej stronie zestawienia.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania numer 3 należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym. Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl