IBPP4/443-512/10/AZ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 maja 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-512/10/AZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2010 r. (data wpływu 2 kwietnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą "XXX" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 kwietnia 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą "XXX".

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT i składa miesięczne deklaracje VAT-7. W dniu 12 grudnia 2008 r. Fundacja Informatyki i Zarządzania jako Lider projektu "XXX" zawarła umowę z Województwem, reprezentowanym przez Zarząd Województwa o dofinansowanie ww. projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 Priorytet II "...".

Gmina jest Partnerem projektu, Partner reprezentowany jest na podstawie pisemnego porozumienia (umowy konsorcjum). Projekt został zrealizowany. Okres realizacji projektu objął okres między 25 lutego 2008 r., a 30 czerwca 2009 r. Celem inwestycji realizowanej w ramach ww. projektu było przede wszystkim stworzenie profesjonalnych warunków i dostarczenie narzędzi pracy (zestawów komputerowych, oprogramowania, szkoleń) pracownikom zatrudnionym w Urzędzie Gminy, którzy w ramach swoich obowiązków realizują zadania własne gminy. Przedmiotem projektu były zaplanowane na lata 2008 i 2009 dostawy, instalacje i konfiguracje oprogramowania oraz sprzętu komputerowego składającego się na system zarządzania i obsługi usług publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego. Dla kadr jednostek przeprowadzono pakiet szkoleń w formie spotkań seminaryjnych, warsztatów praktycznych przy klawiaturze oraz specjalistycznych urządzeniach biurowych, kompleksowo wspomaganych kursami przez Internet. Zrealizowane działania o charakterze informacyjno - promocyjnym będą systematycznie upowszechniać nową formułę pracy e-urzędów. Całkowita wartość projektu określona została na kwotę 1 465 523,63 zł (łącznie z podatkiem VAT), z czego wartość części projektu realizowanego przez Gminę określona została na kwotę 271 860,01 zł (łącznie z podatkiem VAT), dofinansowanie przez Instytucję zarządzająca RPO wynosi 85% wartości projektu, a wkład własny gminy wynosi 40 779,00 zł.

Wysokość przyznanej pomocy uzależniona jest od kwalifikowalności podatku od towarów i usług kosztów objętych dofinansowaniem. W ramach projektu zrealizowane zostały następujące zakupy:

* prace przygotowawcze - studium wykonalności

* zarządzanie projektem

* dostawa oprogramowania (SOD)

* dostawa platformy cyfrowej

* adaptacja i wyposażenie lokali

* szkolenia użytkowników i administratorów (w zakresie SOD)

* promocja projektu (plakaty, ulotki konferencje informacyjne)

Gmina uczestniczy w projekcie finansowo. W tym celu Gmina zabezpieczyła w budżecie środki finansowe dla wykonawców, którzy zostali zakontraktowani zgodnie z Prawem zamówień publicznych. Gmina zapłaciła za prace przygotowawcze - studium wykonalności, zarządzanie projektem, dostawę oprogramowania (SOD), dostawę platformy sprzętowej, adaptację i wyposażenie lokali, szkolenia, a następnie uzyska 85% refundacji. Ww. usługi i dostawy opodatkowane są 22% stawką VAT.

Wydatki poniesione na realizację projektu zostały udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Urząd Gminy. Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie nabyte w wyniku realizacji projektu po zakończeniu realizacji projektu wykorzystywane są do wykonywania czynności związanych z działalnością Gminy oraz przeznaczone do pracy we wszystkich referatach urzędu, do wykonywania bieżących czynności urzędniczych przez pracowników urzędu (do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania decyzji administracyjnych, opracowania projektów uchwał jak również do wystawiania faktur VAT). Nie jest możliwe ustalenie stopnia wykorzystania tych zakupów do działań związanych z czynnościami opodatkowanymi. Zakupy te nie mają bezpośredniego związku ze sprzedażą opodatkowaną podatkiem VAT (np. w formie udostępnienia możliwości korzystania z komputerów osobom trzecim za odpłatnością).

Wnioskodawca oświadcza, że proporcja o której mowa w art. 90 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, i nie przekracza 2%.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa Urząd Gminy ma możliwość obniżenia podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego, zawartego w cenach towarów i usług jakie Urząd Gminy nabył w związku z realizacją projektu pn. "XXX".

Zdaniem Wnioskodawcy, nie przysługuje mu prawo obniżenia podatku należnego o podatek naliczony lub uzyskania zwrotu w drodze rozliczenia z Urzędem Skarbowym.

Zadania zrealizowane w ramach ww. projektu nie mają żadnego związku ze sprzedażą opodatkowaną, gdyż ani Gmina ani Urząd Gminy nie wykonują czynności (sprzedaży) opodatkowanych związanych ze świadczeniem usług elektronicznych.

W związku z tym nie istnieje przesłanka do korzystania z prawa określonego w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Zakupiony w ramach projektu sprzęt nie jest wykorzystywany do czynności opodatkowanych.

Efekty powstałe w wyniku inwestycji wykorzystywane są do realizacji wszystkich zadań własnych gminy, gdyż zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Wójt wykonuje zadania własne przy pomocy Urzędu Gminy. W myśl art. 2 ust. 1 ww. ustawy gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Do zadań własnych Gminy - na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy należy m.in. zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty.

Zgodnie z przepisem § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Realizacja projektu pozwoliła wprowadzić technologie informacyjne i komunikacyjne, które przyspieszyły przebieg informacji pomiędzy urzędem, a jego klientami (społeczeństwem). Efekty projektu wykorzystywane są wyłącznie do wykonywania zadań publicznych nałożonych na gminę i obsługujący ją urząd gminy, w ramach przypisanych im specyficznych zadań i funkcji samorządowych (publicznych).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

W celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi (art. 9 ust. 1 cyt. ustawy).

Zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy o samorządzie gminnym, organami gminy są rada gminy (rada miasta) i wójt (burmistrz, prezydent miasta).

W myśl art. 33 ust. 1 cytowanej powyżej ustawy o samorządzie gminnym, Wójt (burmistrz, prezydent miasta) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy (miasta).

Jak wynika z powyższego, urząd gminy (miasta) nie jest jednostką organizacyjną w rozumieniu ww. art. 9 ustawy o samorządzie gminnym. Jest wyłącznie zorganizowanym zespołem osób i środków służących do pomocy organowi administracyjnemu. Urząd gminy jest jednostką pomocniczą służącą do wykonywania zadań gminy oraz obsługi techniczno organizacyjnej gminy. Biorąc pod uwagę nierozerwalne i niepodzielne powiązania podmiotowe gminy i urzędu gminy, również ma gruncie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu gminy. Zatem Urząd Gminy działając w imieniu Gminy realizuje zadania własne Gminy. Jednakże zdolność prawną i zdolność do wykonywania czynności prawnych ma wyłącznie Gmina, a zatem podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności może być wyłącznie Gmina, a nie Urząd Gminy.

Należy również zaznaczyć, iż dla celów rozliczeń podatku od towarów i usług, Gmina i Urząd Gminy powinny stosować jednakowe oznaczenie NIP nadane Gminie, a w związku z wykonywanymi przez nie czynnościami powinno być wystawiane jedno rozliczenie deklaracyjne VAT - 7 niezależnie czy daną czynność należy przypisać gminie, czy też obsługującemu ją od strony techniczno-organizacyjnej urzędowi gminy.

W konsekwencji w fakturach VAT dokumentujących nabycie towarów i usług jako nabywca powinna zostać wskazana Gmina, a nie obsługujący ją Urząd.

Zgodnie z przepisem w § 13 ust. 1 pkt 11 obowiązującego do dnia 31 grudnia 2009 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zwolnienie od podatku VAT jednostek samorządu terytorialnego jest zatem możliwe tylko wtedy gdy wykonują one czynności w ramach przypisanych im specyficznych zadań i funkcji samorządowych (publicznych) i tylko w odniesieniu do tych czynności, które nie są wykonywane na podstawie zawartych przez gminę umów cywilnoprawnych.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

W przypadkach gdy podatnik wykonuje czynności uprawniające do odliczenia VAT i nieuprawniające do tego odliczenia, zastosowanie znajduje przepis art. 90 ustawy o VAT, który ma na celu określenie wartości podatku naliczonego, służącego wyłącznie czynnościom opodatkowanym, z pominięciem tej części podatku naliczonego, w jakiej nabyte towary i usługi będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności zwolnionych od podatku.

Przepis art. 90 ust. 1 i 2 ustawy o VAT stanowi, że w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku, z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku, z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami w stosunku, do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1. podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

Zgodnie z art. 90 ust. 3 i 4 ustawy o VAT proporcję tę ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

Proporcję określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej. W art. 90 ust. 5-8 wskazano szczegółowe zasady ustalania ww. proporcji.

Stosownie natomiast do zapisu art. 90 ust. 10 ustawy o VAT w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

1.

przekroczyła 98% - podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2;

2.

nie przekroczyła 2% - podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2.

Powyższe oznacza, iż w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8, nie przekroczyła 2% - podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Gmina jako partner zrealizowała między 25 lutego 2008 r., a 30 czerwca 2009 r. projekt pod nazwą "XXX". Celem inwestycji realizowanej w ramach ww. projektu było przede wszystkim stworzenie profesjonalnych warunków i dostarczenie narzędzi pracy (zestawów komputerowych, oprogramowania, szkoleń) pracownikom zatrudnionym w Urzędzie Gminy, którzy w ramach swoich obowiązków realizują zadania własne gminy. Przedmiotem projektu były zaplanowane na lata 2008 i 2009 dostawy, instalacje i konfiguracje oprogramowania oraz sprzętu komputerowego składającego się na system zarządzania i obsługi usług publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego. Dla kadr jednostek przeprowadzono pakiet szkoleń w formie spotkań seminaryjnych, warsztatów praktycznych przy klawiaturze oraz specjalistycznych urządzeniach biurowych, kompleksowo wspomaganych kursami przez Internet. Zrealizowane działania o charakterze informacyjno - promocyjnym będą systematycznie upowszechniać nową formułę pracy e-urzędów.

W ramach projektu zrealizowane zostały następujące zakupy:

* prace przygotowawcze - studium wykonalności

* zarządzanie projektem

* dostawa oprogramowania (SOD)

* dostawa platformy cyfrowej

* adaptacja i wyposażenie lokali

* szkolenia użytkowników i administratorów (w zakresie SOD)

* promocja projektu (plakaty, ulotki konferencje informacyjne)

Gmina uczestniczy w projekcie finansowo. W tym celu Gmina zabezpieczyła w budżecie środki finansowe dla wykonawców, którzy zostali zakontraktowani zgodnie z Prawem zamówień publicznych. Gmina zapłaciła za prace przygotowawcze - studium wykonalności, zarządzanie projektem, dostawę oprogramowania (SOD), dostawę platformy sprzętowej, adaptację i wyposażenie lokali, szkolenia, a następnie uzyska 85% refundacji. Ww. usługi i dostawy opodatkowane są 22% stawką VAT.

Wydatki poniesione na realizację projektu zostały udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Urząd Gminy. Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie nabyte w wyniku realizacji projektu po zakończeniu realizacji projektu wykorzystywane są do wykonywania czynności związanych z działalnością Gminy oraz przeznaczone do pracy we wszystkich referatach urzędu, do wykonywania bieżących czynności urzędniczych przez pracowników urzędu (do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania decyzji administracyjnych, opracowania projektów uchwał jak również do wystawiania faktur VAT). Nie jest możliwe ustalenie stopnia wykorzystania tych zakupów do działań związanych z czynnościami opodatkowanymi. Zakupy te nie mają bezpośredniego związku ze sprzedażą opodatkowaną podatkiem VAT (np. w formie udostępnienia możliwości korzystania z komputerów osobom trzecim za odpłatnością).

Ponadto Wnioskodawca oświadczył, że proporcja o której mowa w art. 90 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, i nie przekracza 2%.

Jak wskazano powyżej, w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8, nie przekroczyła 2% - podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Należy jednak podkreślić, iż zastosowanie proporcji, o której mowa w art. 90 ustawy o VAT dla określenia kwoty podatku naliczonego do odliczenia możliwe jest tylko w przypadku, gdy Wnioskodawca nie ma możliwości wyodrębnienia całości lub części kwot w związku, z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i kwot, w związku, z którymi takie prawo nie przysługuje.

Wnioskodawca w celu prawidłowej realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego zobowiązany jest więc przede wszystkim do przyporządkowania w odpowiednich częściach podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu poszczególnym kategoriom działalności (zwolnionej, opodatkowanej oraz działalności mieszanej). Obliczanie kwoty podatku naliczonego do odliczenia za pomocą wskaźnika proporcji możliwe jest wyłącznie do w odniesieniu do zakupów związanych z działalnością mieszaną.

W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca wykonuje zarówno czynności opodatkowane podatkiem VAT jak i czynności zwolnione z podatku VAT. Jednocześnie wskazał, iż nie jest możliwe ustalenie stopnia wykorzystania dokonanych zakupów do działań związanych z czynnościami opodatkowanymi. Tym samym w odniesieniu do tych zakupów Wnioskodawca obowiązany jest zastosować wskaźnik proporcji. Ponieważ jednak proporcja ustalona zgodnie z art. 90 ust. 2-8 ustawy o podatku od towarów i usług nie przekroczyła 2%, należy stwierdzić, iż Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją projektu pod nazwą "XXX".

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Należy jednak zaznaczyć, iż Wnioskodawca wywodzi prawidłowy skutek, jednak z innej podstawy prawnej, bowiem brak prawa do odliczenia nie jest spowodowany tym, że zakupy towarów i usług dokonane w ramach realizacji projektu nie mają żadnego związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych, lecz wynika z faktu, że ze względu na brak możliwości wyodrębnienia zakupów związanych wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną Wnioskodawca obowiązany jest do zastosowania proporcji określonej zgodnie z art. 90 ustawy o VAT, a proporcja ta nie przekracza 2%, co oznacza, iż nie ma on prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl