IBPP4/443-1310/11/MN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 9 grudnia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-1310/11/MN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2011 r. (data wpływu 26 sierpnia 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 17 listopada 2011 r. (data wpływu 21 listopada 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT w przypadku importu usług kulturalnych (tj. nabycia spektaklu) od kontrahenta zagranicznego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 sierpnia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT w przypadku importu usług kulturalnych (tj. nabycia spektaklu) od kontrahenta zagranicznego. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 listopada 2011 r. (data wpływu 21 listopada 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie nr IBPP4/443-1310/11/MN z dnia 4 listopada 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (ostatecznie doprecyzowany w piśmie z dnia 17 listopada 2011 r.):

Wnioskodawca jest samorządową jednostką kultury wpisaną do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Gminę K.

W ramach zadań statutowych realizowanych przez jednostkę organizowany jest coroczny Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych, w którym udział biorą zaproszone zespoły teatralne i artyści z całego świata. Widowiska i spektakle są prezentowane na placach i ulicach miasta, obejrzeć je może każdy przechodzień i nie są sprzedawane bilety wstępu na te imprezy. Za realizację tych widowisk wykonawcy zagraniczni wystawiają na rzecz Wnioskodawcy dokumenty sprzedaży (faktury, rachunki).

Ponieważ zgodnie z art. 28g ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług "miejscem świadczenia usług w dziedzinie kultury, sztuki. (...), oraz usług pomocniczych do tych usług,

(...), jest miejsce, w którym ta działalność faktycznie jest wykonywana", podatnikiem podatku od towarów i usług w tym przypadku jest Wnioskodawca, który jest zobowiązany do wystawienia faktur wewnętrznych z tytułu importu usług.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o podatku od towarów i usług zwalnia się od podatku m.in. usługi kulturalne świadczone przez:

a.

podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną,

b.

indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów;

Ponieważ zwolnienie to ma charakter podmiotowo-przedmiotowy, to na tle tego przepisu Wnioskodawca ma wątpliwości, czy dana usługa realizacji spektaklu teatralnego, wykonana przez zagranicznego wykonawcę ma podlegać opodatkowaniu wg stawki podstawowej czy też ma podlegać zwolnieniu.

O ile oczywistym wydaje się zwolnienie z podatku od towarów i usług przedstawień wykonywanych przez indywidualnych artystów, to duży problem stanowi opodatkowanie realizacji spektaklu przedstawianego przez Teatr ze L., który to teatr jest teatrem miejskim (wg dokumentu rejestracyjnego - "Organizacyjno-prawowa forma, 430, komunalna organizacija), czyli stanowi ukraiński odpowiednik polskiej samorządowej instytucji kultury, wpisanej do rejestru instytucji kultury. Teatr został powołany przez Komitet wykonawczy Rady Miejskiej L. (Wykonawczy) Komitet L. Miskoj Rady).

Kolejnym uczestnikiem festiwalu było stowarzyszenie z X. we Francji. Próba określenia go w polskim prawodawstwie skłaniałaby do potraktowania go jako "podmiot prawa publicznego uznany na podstawie odrębnych przepisów za instytucję o charakterze kulturalnym", w związku z czym import usługi polegającej na realizacji spektaklu przez ten podmiot na terenie Polski powinien podlegać zwolnieniu z podatku od towarów i usług.

Przygotowując, w porozumieniu z Operą w O., wspólne przedsięwzięcie teatralne. Wnioskodawca korzysta z usług zagranicznych twórców, którzy pobierają np. za napisanie scenariusza lub koordynację i artystyczny nadzór nad realizacją projektu spektaklu, honorarium i dokumentują te transakcje wystawiając odpowiedni dokument (faktura, rachunek). Osoby te są norweskimi rezydentami podatkowymi, w związku z tym występuje tutaj import usług kulturalnych, który Wnioskodawca powinien udokumentować fakturą wewnętrzną. Zdaniem Wnioskodawcy usługi te podlegają zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b) ustawy o podatku od towarów i usług, jako świadczone przez Indywidualnych twórców.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, iż Wnioskodawca jest podatnikiem w rozumieniu przepisu art. 28a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Działalność podmiotów z Ukrainy i z Francji była faktycznie wykonana na terenie miasta K., a więc na terenie kraju. Jeśli chodzi o usługi świadczone przez norweskiego rezydenta podatkowego, to usługa świadczona była faktycznie na terenie dwóch państw, Polski i Norwegii, a w umowie nie wyszczególniono odrębnych kwot wynagrodzenia za pracę w Polsce i w Norwegii. Dlatego też, ponieważ nabywca usługi ma siedzibę w Polsce, przyjęto, że cała kwota wynikająca z umowy podlegać będzie opodatkowaniu w kraju, gdzie siedzibę ma odbiorca usługi.

Wnioskodawca posiada siedzibę w kraju.

Umowa o świadczenie usług została zawarta bezpośrednio z podmiotami świadczącymi te usługi.

Usługi nabywane przez Wnioskodawcę są świadczone przez podatników nieposiadających siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski.

Norweski rezydent podatkowy jest twórcą w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Usługi świadczone przez Wnioskodawcę w większości zaliczane są do usług kulturalnych. Oprócz tego Wnioskodawca świadczy sporadycznie usługi wynajmu strojów, części dekoracji lub urządzeń elektrotechnicznych oraz usługi promocyjne.

Należność za świadczone usługi wypłacona na rzecz rezydenta norweskiego nastąpiła w formie honorarium.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku na pytanie: "Czy podmioty od których Wnioskodawca nabywa usługi wskazane we wniosku (tj. Teatr ze Lwowa, Stowarzyszenie z Lille) są podmiotami prawa publicznego lub innymi podmiotami uznanymi za instytucje o charakterze kulturalnym lub są wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, obowiązujących na terytorium siedziby usługodawcy (podmiotu świadczącego)..." Wnioskodawca wskazał, iż Teatr ze L. jest teatrem miejskim, powołanym przez Radę Miejską L., więc jest podmiotem prawa publicznego i jednocześnie instytucją o charakterze kulturalnym. Stowarzyszenie z X. jest stowarzyszeniem, którego celem jest działalność kulturalna, więc również jest podmiotem uznanym za instytucję o charakterze kulturalnym.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

1.

Czy import usług kulturalnych, polegających na realizacji na terenie kraju spektaklu przez teatr miejski ze L., podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a) ustawy, jako usługi świadczone przez podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury.

2.

Czy import usług kulturalnych, polegających na realizacji na terenie kraju spektaklu przez stowarzyszenie kulturalne z X. we Francji podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a) ustawy, jako usługi świadczone przez podmioty prawa publicznego uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Na wstępie tut. organ wyjaśnia, iż wniosek dotyczy 3 odrębnych kwestii tj. importu usług kulturalnych, polegających na realizacji spektaklu na terenie kraju przez teatr miejski ze L., importu usług kulturalnych, polegających na realizacji na terenie kraju spektaklu przez stowarzyszenie kulturalne z X. we Francji oraz importu usług kulturalnych, polegających na napisaniu scenariusza spektaklu oraz koordynacji i artystycznym nadzorze nad realizacją tegoż scenariusza na terenie kraju, świadczonych przez indywidualnych twórców, prowadzących działalność w Norwegii. Niniejszą interpretację wydano w odniesieniu zwolnienia z podatku VAT w przypadku importu usług kulturalnych (tj. nabycia spektaklu) od kontrahenta zagranicznego na podstawie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a);

Zatem konsekwentnie poniżej przytoczono stanowisko również w odniesieniu do ww. kwestii.

Ad. 1 Import usług kulturalnych, polegających na realizacji spektaklu na terenie kraju przez teatr miejski ze L., podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a) ustawy, jako usługi kulturalne świadczone przez podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury. Ponieważ ustawa nigdzie nie wspomina, że zwolnienie przysługuje tylko i wyłącznie instytucjom kultury będącym podmiotami krajowymi, w związku z tym, zdaniem wnioskodawcy, przysługuje ono również zagranicznym instytucjom kultury, takim, jak teatry miejskie.

Ad. 2 Import usług kulturalnych, polegających na realizacji na terenie kraju spektaklu przez stowarzyszenie kulturalne z Lille we Francji, podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a) ustawy, jako usługi kulturalne świadczone przez podmioty prawa publicznego uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej "ustawą o VAT", opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca samorządowa jednostka kultury wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Gminę Miasta K., w ramach prowadzonej działalności statutowej organizuje coroczny Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych, w którym udział biorą zaproszone zespoły teatralne i artyści z całego świata. Widowiska i spektakle są prezentowane na placach i ulicach miasta, obejrzeć je może każdy przechodzień i nie są sprzedawane bilety wstępu na te imprezy. Za realizację tych widowisk wykonawcy zagraniczni wystawiają na rzecz Wnioskodawcy dokumenty sprzedaży (faktury, rachunki).

Usługi nabywane przez Wnioskodawcę (usługa spektaklu) są świadczone przez podatników nieposiadających siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski.

W przypadku świadczenia usług istotnym dla prawidłowego rozliczenia podatku od towarów i usług, jest określenie miejsca świadczenia danej usługi. Od poprawności określenia miejsca świadczenia zależeć będzie, czy dane świadczenie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce, czy też nie.

Stosownie do art. 28a ustawy, na potrzeby stosowania Rozdziału 3 "Miejsce świadczenia przy świadczeniu usług":

ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:

a.

podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,

b.

osobę prawną nie będącą podatnikiem na podstawie lit. a), która jest zidentyfikowana do celów podatku lub podatku od wartości dodanej;

c.

podatnika, który prowadzi również działalność lub dokonuje transakcji nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu dostawy towarów lub świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1, uznaje się za podatnika w odniesieniu do wszystkich świadczonych na jego rzecz usług.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - na mocy ust. 2 powołanego artykułu - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca spełnia definicję podatnika, zgodnie z art. 28a ustawy.

W oparciu o zasadę ogólną zawartą w art. 28b ust. 1 ustawy, miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28e, art. 28f ust. 1, art. 28g ust. 1, art. 28i, 28j i 28n.

Zgodnie z art. 28g ust. 1 ustawy, miejscem świadczenia usług wstępu na imprezy kulturalne, artystyczne, sportowe, naukowe, edukacyjne, rozrywkowe lub podobne, takie jak targi i wystawy, oraz usług pomocniczych związanych z usługami wstępu na te imprezy, świadczonych na rzecz podatnika, jest miejsce, w którym te imprezy faktycznie się odbywają.

Natomiast zgodnie z art. 28g ust. 2, miejscem świadczenia usług w dziedzinie kultury, sztuki, sportu, nauki, edukacji, rozrywki oraz podobnych usług, takich jak targi i wystawy, oraz usług pomocniczych do tych usług, w tym świadczenia usług przez organizatorów usług w tych dziedzinach, świadczonych na rzecz podmiotów nie będących podatnikami, jest miejsce, w którym ta działalność faktycznie jest wykonywana.

Zatem zgodnie z ww. przepisami, usługi kulturalne świadczone na terytorium Polski przez podmioty mające siedzibę poza terytorium Polski, podlegają opodatkowaniu:

* w miejscu, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania - w przypadku gdy świadczone są na rzecz podatnika,

* w miejscu, w którym usługa jest świadczona - w przypadku gdy świadczone są na rzecz podmiotów nie będących podatnikami.

Z opisu stanu faktycznego wynika, ze faktycznym miejscem wykonania usług jest Polska, a usługobiorcą jest podmiot będący podatnikiem w rozumieniu art. 28a ustawy o VAT. Wnioskodawca posiada siedzibę w kraju. W związku z tym, po dokonaniu analizy informacji zawartych we wniosku stwierdzić należy, iż w przedmiotowej sprawie wskazane w art. 28b ust. 1 ustawy zastrzeżenia nie będą miały zastosowania. Zatem miejsce świadczenia usług będących przedmiotem pytania, ustalane będzie na podstawie zasady ogólnej wyrażonej w tym przepisie.

Reasumując, miejscem świadczenia, a tym samym miejscem opodatkowania usług świadczonych przez kontrahenta zagranicznego na rzecz Wnioskodawcy, będzie terytorium kraju.

Stosownie do art. 2 pkt 9 ustawy, przez import usług rozumie się świadczenie usług, z tytułu wykonania których podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4.

Podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, będące usługobiorcami usług świadczonych przez podatników nieposiadających siedziby, stałego miejsca zamieszkania lub stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium kraju (art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy).

Artykuł 17 ust. 2 ustawy stanowi, iż w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

Natomiast zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy, przepis ust. 1 pkt 4 stosuje się, jeżeli usługobiorcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15, a w przypadku usług, do których stosuje się art. 28b, również osoba prawna nie będąca takim podatnikiem, zarejestrowana jako podatnik VAT UE, zgodnie z art. 97.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż Wnioskodawca zobowiązany jest do opodatkowania importu usług kulturalnych polegających na realizacji spektakli teatralnych przez miejski ze L. i Stowarzyszenie z X, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego na terytorium Polski.

Import usług, jako czynność podlegająca opodatkowaniu na terytorium kraju, winien być udokumentowany przez Wnioskodawcę fakturą wewnętrzną stanowiącą podstawę do wykazania podatku należnego wg właściwej stawki.

W dalszej kolejności należy rozstrzygnąć według jakiej stawki jest opodatkowana przedmiotowa usługa.

Z treści wniosku wynika, iż Wnioskodawca nabywa usługę spektaklu od teatru miejskiego we L., który to teatr jest podmiotem prawa publicznego i jednocześnie instytucją o charakterze kulturalnym w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, obowiązujących na terytorium siedziby usługodawcy oraz od Stowarzyszenia z X którego celem jest działalność kulturalna, więc również jest podmiotem uznanym za instytucję o charakterze kulturalnym w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, obowiązujących na terytorium siedziby usługodawcy.

Na mocy obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT, ustawodawca zwolnił od podatku usługi kulturalne świadczone przez:

a.

podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną,

b.

indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Warunkiem zastosowania tego zwolnienia jest spełnienie przesłanki o charakterze przedmiotowym dotyczącej rodzaju świadczonych usług (kulturalnych), ale także przesłanki podmiotowej odnoszącej się do usługodawcy. Do pierwszej grupy można zaliczyć podmiot który jest:

* podmiotem prawa publicznego, który na podstawie definicji zawartej w artykule 1 Dyrektywy 2004/18/WE, oznacza każdy podmiot:

* ustanowiony w szczególnym celu zaspokajania potrzeb w interesie ogólnym, które nie mają charakteru przemysłowego ani handlowego;

* posiadający osobowość prawną; oraz

* finansowany w przeważającej części przez państwo, jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty prawa publicznego; albo taki, którego zarząd podlega nadzorowi ze strony tych podmiotów; albo taki, w którym ponad połowa członków organu administrującego, zarządzającego lub nadzorczego została wyznaczona przez państwo, jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty prawa publicznego, lub

* innym podmiotem uznanym na podstawie odrębnych przepisów za instytucję o charakterze kulturalnym, lub

* podmiotem wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

W skład drugiej grupy podmiotów uprawnionych do zwolnienia weszli natomiast indywidualni twórcy i artyści wykonawcy, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzani w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Wykonywanie przez te podmioty usług kulturalnych daje zatem możliwość zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Należy zauważyć, że nabywane przez Wnioskodawcę usługi polegające na realizowaniu spektakli teatralnych, mają niewątpliwie związek z kulturą rozumianą jako ogół wytworów i osiągnięć z dziedziny sztuki, funkcjonujących w tym przypadku w postaci widowisk artystycznych.

Ponadto jak wynika z opisu sprawy Wnioskodawca jest samorządową jednostką kultury wpisaną do rejestru instytucji prowadzonego przez Gminę, jest zatem zaliczany do kręgu podmiotów o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy. Zatem import usług polegających na realizacji spektakli teatralnych w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Ulicznych objęty będzie zwolnieniem z opodatkowania podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a) ustawy.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl