IBPP4/443-1006/10/AŚ - Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w 2010 i 2011 r. w całości lub w części w odniesieniu do projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 4 października 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP4/443-1006/10/AŚ Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w 2010 i 2011 r. w całości lub w części w odniesieniu do projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 lipca 2010 r. (data wpływu 13 lipca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 sierpnia 2010 r. (data wpływu 17 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w 2010 i 2011 r. w całości lub w części w odniesieniu do projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lipca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w 2010 i 2011 r. w całości lub w części w odniesieniu do projektu pn. "...".

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 sierpnia 2010 r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak: IBPP4/443-1006/10/AŚ z dnia 2 sierpnia 2010 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Gmina od 1 kwietnia 2010 r. do 31 stycznia 2011 r. realizuje inwestycję pod nazwą "..." w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013 w ramach priorytetu 3 Podniesienie jakości systemu komunikacyjnego regionu. W ramach tej inwestycji budowana jest droga powiatowa.

Konstrukcja jezdni: warstwa ścieralna z bet. asfaltowego gr. 5 cm, wiążąca z bet. asfaltowego gr. 7 cm, podbudowa w tech. "głębokiego recyklingu MC", tj. wykorzystanie 100% mat. z konstrukcji jezdni-gr. podbudowy po zagęszczeniu min. 20 cm. Nawierzchnia ograniczona jednostronnie krawężnikiem betonowym, na podsypce cementowo-piaskowej i ławie bet. z oporem wylewanej na mokro z betonu B-10-krawężnik jest elementem odwodnienia liniowego. Za krawężnikiem chodnik dług. 1680 m i szer. 1.5 m z kostki bet. gr. 8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej 3 cm i podbudowie z kruszywa łamanego 10 cm. Jednostronne utwardzone pobocze o szer. 1 m - dług. 1680 m. Wjazdy na posesje o szer. 4.0 m z kostki bet. gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej i podbudowie z kruszywa łamanego. Przebudowa oświetlenia na 758 m przy wykorzystaniu istniejącej linii energ. i rozbudowa gdzie słupów brak. Przebudowa mostu: poszerzenie, zmiana konstrukcji, przebudowa przyczółków. Zostanie wykonane oznakowanie pionowe i poziome.

Z wyremontowanego odcinka drogi korzystać będą mieszkańcy Gminy i Powiatu. Towary i usługi nabyte w celu realizacji niniejszego projektu nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną Gminy.

Gmina realizuje projekt pn. "...", który obejmuje realizację tylko drogi powiatowej, droga gminna była realizowana w I etapie ww. projektu i Gmina posiada już Interpretację Indywidualną znak: IBPP4/443-812/09/EJ z dnia 17 sierpnia 2009 r.

Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i składa deklarację VAT-7.

Gmina będzie figurować jako nabywca towarów i usług w fakturach.

Wszystkie umowy z wykonawcami robót budowlanych w zakresie przebudowy drogi zawiera Gmina, Powiat jest partnerem w projekcie.

Gmina jest beneficjentem projektu i to Gmina zawarła umowę w celu otrzymania dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Numer umowy. Dotacja zostanie przekazana w całości Gminie.

Gmina realizuje zadania polegające na budowie drogi powiatowej na podstawie Porozumienia z dnia 15 lutego 2007 r. oraz Aneksu do tego porozumienia, a także na podstawie szczegółowego Porozumienia z Zarządem Powiatu z dnia 2 marca 2010 r.

Gmina nie posiada tytułu prawnego do nieruchomości. Realizuje zadanie na podstawie Uchwały Rady Gminy z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie przejęcia przez Gminę zadania Powiatu w zakresie przebudowy drogi powiatowej na terytorium Gminy oraz na podstawie zawartego z Zarządem Powiatu Porozumienia w sprawie przejęcia przez Wójta Gminy zarządu drogą powiatową i wykonania w ramach przejętego zarządu przebudowy drogi powiatowej tj. od skrzyżowania drogi z ul. K do skrzyżowania przy Szkole Podstawowej w miejscowości P ze skrzyżowaniem włącznie z dnia 2 marca 2010 r.

W Uchwale Rady Gminy z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie przejęcia przez Gminę zadania Powiatu w zakresie przebudowy drogi powiatowej na terytorium Gminy w § 1. zapisano jedynie, iż przejmuje się zadanie Powiatu w zakresie przebudowy drogi powiatowej znajdujących się w obrębie granic administracyjnych Gminy - jest to odcinek 1700 m, na którym realizowane są roboty drogowe.

W dniu 2 marca 2010 r. zawarto Porozumienie w sprawie przejęcia przez Wójta Gminy zarządu drogą powiatową i wykonania w ramach przejętego zarządu przebudowy drogi powiatowej od skrzyżowania drogi z ul. K do skrzyżowania przy Szkole Podstawowej w miejscowości P ze skrzyżowaniem włącznie.

Bezpośrednio za zarządzanie i finansowanie projektu w czasie realizacji odpowiedzialny będzie Wójt Gminy upoważniony przez właściciela drogi - Zarząd Powiatu do realizacji inwestycji.

Środki niezbędne na wydatki związane z zarządzaniem projektem po zakończeniu realizacji zostaną zapisane w budżecie Powiatu dla Powiatowego Zarządu Dróg na kolejne lata (remont, konserwacja, zimowe utrzymanie), natomiast w budżecie Gminy na finansowanie oświetlenia ulicznego w tym remonty i konserwacja.

Podstawą do podpisania porozumienia jest Uchwała Rady Gminy w sprawie przejęcia przez Gminą zadania Powiatu w zakresie przebudowy drogi powiatowej na terytorium Gminy na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 11 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. Gmina przejmuje zadanie Powiatu w zakresie przebudowy drogi powiatowej na odcinku znajdujących się w obrębie granic administracyjnych Gminy. Wójt Gminy został upoważniony również do podpisania porozumienia dotyczącego przejęcia przez Gminę zadania Powiatu.

Porozumienie w sprawie przejęcia przez Wójta Gminy zarządu drogą powiatową i wykonania w ramach przejętego zarządu przebudowy drogi powiatowej tj. od skrzyżowania drogi z ul. K do skrzyżowania przy Szkole Podstawowej w miejscowości P ze skrzyżowaniem włącznie z dnia 2 marca 2010 r. Na podstawie - art. 8 ust. 2a, ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, art. 19 ust. 1, ust. 2 pkt 3, pkt 4, ust. 4, art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych oraz porozumienia i aneksu do porozumienia w sprawie finansowania zadania pn. "...".

Przedmiotem niniejszego porozumienia jest:

* przejęcie zarządu na przebudowywanym odcinku drogi powiatowej

* określenie zasad wykonania zarządu

* określenie zasad i terminów przekazania Gminie środków finansowych na wykonanie zarządu przy uwzględnieniu środków finansowych pozyskanych przez Gminę w ramach dofinansowania z RPO.

W ramach realizacji zadania Gmina:

* ogłosi i przeprowadzi przetarg na przebudowę drogi powiatowej tj. od skrzyżowania drogi drogi z ul. K. do skrzyżowania przy Szkole Podstawowej w miejscowości P ze skrzyżowaniem włącznie

* zawrze umowę z wyłonionym w drodze przetargu wykonawcą

* zapewni nadzór inwestorski na wykonywanym zadaniu

* zapewni prawidłową organizację ruchu na przebudowywanym odcinku drogi w czasie realizacji zadania

* zapewni nadzór autorski, promocje, prawidłową koordynację realizowanego zadania i jego rozliczenie.

W ramach realizacji zadania Powiat:

Przekaże na rachunek bankowy Gminy środki finansowe w wysokości 20% kosztów.

Środki te będą przekazywane gminie w sposób następujący:

* Gmina będzie przekazywać Powiatowi kopie faktur VAT i rachunków dotyczących ww. zadania z wyliczoną kwotą do przekazania,

* po otrzymaniu kopii faktur i rachunków Powiat będzie każdorazowo przekazywał na rachunek bankowy Gminy kwotę wskazaną w terminie umożliwiającym Gminie terminową zapłatę zobowiązań,

* kopie faktur i rachunków dotyczących wydatków poniesionych przez Gminę przed podpisaniem niniejszego porozumienia zostaną przekazane Powiatowi do podpisania umowy o dofinansowanie projektu z Zarządem Województwa. Powiat w terminie 30 dni od daty otrzymania ww. kopii przekaże na rachunek bankowy Gminy wskazaną kwotę.

Powiat jest partnerem w realizacji projektu.

Wnioskodawca - Gmina przekaże efekty projektu protokołem przekazania. Powiat przekazuje Wnioskodawcy środki finansowe.

Droga powiatowa nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych.

Przebudowana droga powiatowa, oświetleniem, odwodnieniem, mostem i innymi składnikami infrastruktury drogowej będą ogólnodostępne, nieodpłatnie wykorzystywane przez użytkowników.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca w odniesieniu do realizowanego projektu pn. "..." ma możliwość odliczenia podatku VAT w 2010 i 2011 r. w całości lub w części.

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma możliwości odliczenia podatku VAT w 2010 i 2011 r. w całości lub w części w związku z realizowanym projektem pn. "...".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika.

Jak wynika z powyższego przepisu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwyi i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z obowiązującym do dnia 30 listopada 2008 r. przepisem § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Ww. przepis został powtórzony w niezmienionym brzmieniu w obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008 r. do końca 2009 r. § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336) a następnie w obowiązującym od dnia 1 stycznia 2010 r. § 12 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799).

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego (art. 7 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy o samorządzie gminnym).

Zgodnie z art. 8 ust. 2a cyt. ustawy o samorządzie gminnym gmina może wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu oraz zadania z zakresu właściwości województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego.

W myśl art. 18 ust. 2 pkt 11 ww. ustawy do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a.

Zatem przejęcie na podstawie art. 8 ust. 2a ww. ustawy zadania z zakresu właściwości powiatu do realizacji przez gminę skutkuje tym, iż gmina realizuje przejęte zadanie w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Z kolei w myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Do zadań publicznych o charakterze ponadgminnym, wykonywanych przez powiat należą m.in. zadania w zakresie transportu zbiorowego i dróg publicznych (art. 4 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy).

Stosownie do art. 4 ust. 5 cyt. ustawy, powiat na uzasadniony wniosek zainteresowanej gminy przekazuje jej zadania z zakresu swojej właściwości na warunkach ustalonych w porozumieniu.

Z treści wniosku wynika, że Gmina od 1 kwietnia 2010 r. do 31 stycznia 2011 r. realizuje projekt pn. "..." w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013 w ramach priorytetu 3 Podniesienie jakości systemu komunikacyjnego regionu, który obejmuje realizację tylko drogi powiatowej, droga gminna była realizowana w I etapie ww. projektu i Gmina posiada już Interpretację Indywidualną. W ramach ww. inwestycji budowana jest droga powiatowa z ujednoliceniem jezdni do szer. 5,5 m.

Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i składa deklarację VAT-7.

Gmina będzie figurować jako nabywca towarów i usług w fakturach.

Wszystkie umowy z wykonawcami robót budowlanych w zakresie przebudowy drogi zawiera Gmina, Powiat jest partnerem w Projekcie.

Gmina jest beneficjentem projektu i to Gmina zawarła umowę w celu otrzymania dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dotacja zostanie przekazana w całości Gminie. realizuje zadania polegające na budowie drogi powiatowej na podstawie Porozumienia z dnia 15 lutego 2007 r. oraz Aneksu do tego porozumienia, a także na podstawie szczegółowego Porozumienia z Zarządem Powiatu z dnia 2 marca 2010 r.

Gmina nie posiada tytułu prawnego do nieruchomości. Realizuje zadanie na podstawie Uchwały Rady Gminy z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie przejęcia przez Gminę zadania Powiatu w zakresie przebudowy drogi powiatowej na terytorium Gminy oraz na podstawie zawartego z Zarządem Powiatu Porozumienia w sprawie przejęcia przez Wójta Gminy zarządu drogą powiatową i wykonania w ramach przejętego zarządu przebudowy drogi powiatowej tj. od skrzyżowania drogi z ul. K do skrzyżowania przy Szkole Podstawowej w miejscowości P ze skrzyżowaniem włącznie.

Podstawą do podpisania porozumienia jest Uchwała Rady Gminy w sprawie przejęcia przez Gminą zadania Powiatu w zakresie przebudowy drogi powiatowej na terytorium Gminy na podstawie art. 18. ust. 2 pkt 11 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.

Przebudowana droga powiatowa, wraz z oświetleniem, odwodnieniem, mostem i innymi składnikami infrastruktury drogowej będą ogólnodostępne, nieodpłatnie wykorzystywane przez użytkowników. Droga powiatowa nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych.

Z wyremontowanego odcinka drogi korzystać będą mieszkańcy Gminy i Powiatu. Towary i usługi nabyte w celu realizacji niniejszego projektu nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną Gminy.

Wnioskodawca - Gmina przekaże efekty projektu protokołem przekazania.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy o VAT uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W przedmiotowej sprawie warunek ten nie zostanie spełniony, gdyż Wnioskodawca jako jednostka samorządu terytorialnego realizując inwestycję wykonywać będzie zadania własne oraz zadania przejęte na podstawie porozumień pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego. Jak sam wskazał Wnioskodawca, towary i usługi nabyte w celu realizacji niniejszego projektu nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną Gminy. Zatem, Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych z tytułu realizacji ww. projektu.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Końcowo należy podkreślić, iż zgodnie z art. 14b § 3 cyt. w sentencji ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem wskazać, że odpowiedzi na pytanie zawarte we wniosku udzielono przy założeniu, iż faktycznie porozumienie zawarte między gminą a powiatem jest porozumieniem o którym mowa w art. 8 ust. 2a i art. 18 ust. 2 pkt 11 cyt. ustawy o samorządzie gminnym, a tym samym przekazanie przez Powiat środków na realizację ww. projektu nie będzie związane z wykonywaniem przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT (tekst jedn.: działania w przedmiotowej sprawie w imieniu własnym lecz na rachunek innego podmiotu stanowiącego odpłatne świadczenie usług generujące podatek należny dla Wnioskodawcy).

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślić wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego a w szczególności niezgodności z prawem zawartego pomiędzy Wnioskodawcą a Powiatem porozumienia udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Tut. organ pragnie również zauważyć, iż granice tego szczególnego postępowania podatkowego, którego celem jest uzyskanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, określa Wnioskodawca występując z konkretnym pytaniem prawnym, wyłącznie w odniesieniu do stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę, co wynika wprost z przepisu art. 14b § 1, 2 i 3 ustawy - Ordynacja podatkowa. Natomiast na podstawie art. 14c § 1 i § 2 tut. organ dokonuje oceny stanowiska Wnioskodawcy.

W związku z powyższym tut. organ w niniejszej interpretacji odniósł się wyłącznie do możliwości odliczenia podatku VAT związanego z realizacją projektu. W niniejszej interpretacji tutejszy organ nie analizuje porozumienia zawartego pomiędzy Wnioskodawcą, a Powiatem gdyż nie było to przedmiotem wniosku.

Dodatkowo podkreślenia wymaga, iż w niniejszej interpretacji indywidualnej dokonano oceny prawnej tylko w kwestii wyczerpująco przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego w oparciu o obowiązujący w tym zakresie stan prawny w dniu dokonywania oceny. Organ podatkowy nie może przewidzieć jakie nastąpią zmiany w prawie podatkowym oraz czy nie nastąpią zmiany w przedstawionym zdarzeniu przyszłym. Wobec tego niniejsza interpretacja zachowa swą aktualność w przypadku gdy nie ulegnie zmianie stan prawny oraz przedstawione przez Wnioskodawcę zdarzenie przyszłe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl