IBPP3/443-971/12/AŚ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 grudnia 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-971/12/AŚ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2012 r. (data wpływu 12 września 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 listopada 2012 r. (data wpływu do tut. organu 7 listopada 2012 r.) oraz z pismem z dnia 27 listopada 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

* prawidłowe w zakresie uwzględnienia przychodów z działalności gospodarczej i gospodarstwa rolnego przy ustalaniu limitu zobowiązującego do rozpoczęcia ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej kasy fiskalnej,

* nieprawidłowe w zakresie obowiązku rozpoczęcia ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej z chwilą przekroczenia kwoty 40 000.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2012 r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 5 listopada 2012 r. oraz pismem z dnia 27 listopada 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia limitu zobowiązującego do rozpoczęcia ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej kasy fiskalnej oraz obowiązku rozpoczęcia ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej z chwilą przekroczenia kwoty 40 000.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowany pismem z dnia 5 listopada 2012 r. oraz pismem z dnia 27 listopada 2012 r.):

Wnioskodawca prowadzi własne gospodarstwo rolne w zakresie uprawy zbóż i chowu trzody chlewnej. Dodatkowo od lutego 2011 r. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług wspierających produkcję roślinną (kombajnowanie, prace uprawowe) - PKD 01.61.Z.

Od początku działalności gospodarczej Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT zarówno z tej działalności jak również z gospodarstwa rolnego.

Za rok 2011 Wnioskodawca uzyskał przychód ze sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych w poniższych kwotach:

1.

z działalności gospodarczej - PKD 01.6 - usługi wspomagające produkcję roślinną - 17 935,18 zł (netto)

2.

z gospodarstwa rolnego (sprzedaż zbóż) - 876,18 zł (netto)

Ogółem - 18 811,36 zł (netto)

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2010 r. Nr 138, poz. 930) ponieważ obrót nie przekroczył kwoty 20 tys. zł. Wnioskodawca uważa, że był zwolniony przez cały okres działalności w roku 2011 z obowiązku jego ewidencjonowania z zastosowaniem kasy fiskalnej - korzystając ze zwolnienia przysługującego podatnikom rozpoczynającym działalność gospodarczą.

Rok 2012

Struktura obrotów Wnioskodawcy netto na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych od 1 stycznia 2012 r. do 31 sierpnia 2012 r. była następująca:

1.

z działalności gospodarczej - PKD 01.6 - usługi wspomagające produkcję roślinną - 25 234,81 zł (netto)

2.

z gospodarstwa rolnego (sprzedaż zbóż) - 6 431,43 zł (netto)

Ogółem - 31 666,24 zł (netto)

Zgodnie z § 3.1.2 ww. rozporządzenia zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do 31 grudnia 2012 r. roku "podatników u których kwota obrotu z działalności o której mowa w art. 111 ustawy nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40 tys. i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania z zast. ust. 6"

W roku 2011 Wnioskodawca był rozpoczynającym działalność i jak powyżej Wnioskodawca opisał nie powstał u Wnioskodawcy obowiązek ewidencjonowania obrotu z zastosowaniem kas.

Symbol PKWiU dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług wspomagających produkcję rolną (określony zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) obowiązujący dla celów VAT od dnia 1 stycznia 2011 r. - 01.61.10.0.

Symbolu PKWiU dla sprzedawanych przez Wnioskodawcę towarów (zbóż) (określony zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) obowiązujący dla celów VAT od dnia 1 stycznia 2011 r. - zboża: pszenica 01.11.12.0, jęczmień 01.11.31.0, owies 01.11.33.0, żyto 01.11.32.0, rzepak 01.11.93.0, trzoda chlewna 01.46.10.0

W poprzednim roku podatkowym udział obrotów ze sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930) w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) był wyższy niż 80%.

W okresie od 1 stycznia 2012 r. do czerwca 2012 r. udział obrotów ze sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930) w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) nie był wyższy niż 80%. Sprzedaż na rzecz osób fizycznych i nieprowadzących działalności gospodarczej kształtowała się w następujący sposób: z działalności gospodarczej 740,74, z gospodarstwa rolnego (sprzedaż zbóż) 5.895, 98.

Na dzień 31 sierpień 2012: z działalności gospodarczej 25.234,81, z gospodarstwa rolnego 6. 431,43.

W związku z powyższym zadano następujące pytania (pytania ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 5 listopada 2012.):

1.

Czy w celu ustalenia limitu obrotu powodującego powstanie obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych za pomocą kasy fiskalnej Wnioskodawca powinien ująć całość obrotów tj. obroty z działalności gospodarczej i obroty ze sprzedaży z gospodarstwa rolnego.

2.

Czy w roku 2012 po przekroczeniu kwoty 40 tyś. zł wystąpi u Wnioskodawcy obowiązek ewidencjonowania obrotów z całej sprzedaży.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Odpowiedź Wnioskodawcy w przypadku zadanych powyżej pytań jest twierdząca.

Wnioskodawca uważa, że prawidłowo ustala podstawę do ustalenia obowiązku ewidencyjnego z zastosowaniem kasy fiskalnej uwzględniając zarówno przychody z działalności gospodarczej jak również z gospodarstwa rolnego.

W roku 2012 z chwilą przekroczenia kwoty 40 tys. zł. Wnioskodawca powinien wprowadzić ewidencję z wykorzystaniem kasy fiskalnej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

* prawidłowe w zakresie uwzględnienia przychodów z działalności gospodarczej i gospodarstwa rolnego przy ustalaniu limitu zobowiązującego do rozpoczęcia ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej kasy fiskalnej,

* nieprawidłowe w zakresie obowiązku rozpoczęcia ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej z chwilą przekroczenia kwoty 40 000.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu tym podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...) - art. 7 ust. 1 ustawy.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W myśl art. 111 ust. 1 ustawy, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, iż obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

W art. 111 ust. 8 ustawy ustawodawca wskazał, iż Minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (...).

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kas rejestrujących niektórych czynności i niektórych grup podatników oraz terminów rozpoczęcia prowadzenia tej ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących w obecnym stanie prawnym, tj. od dnia 1 stycznia 2011 r. reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930), zwane dalej rozporządzeniem.

Regulacje zawarte w powołanym rozporządzeniu przewidują zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących ze względu na rodzaj prowadzonej działalności - zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia (zwolnienie przedmiotowe) oraz wysokość obrotu - do określonej tym przepisem wysokości obrotów (zwolnienie podmiotowe).

W myśl § 3 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 6.

Zgodnie z § 3 ust. 6 rozporządzenia, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w ciągu roku podatkowego przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Wskazać należy w tym miejscu, iż każda sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych ma wpływ na wielkość obrotu wyznaczającego obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Kwotę obrotu uprawniającą do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących określa się sumując całą sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Obliczając powyższą kwotę obrotu nie wyłącza się zatem sprzedaży towarów i usług, które na mocy rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących jako wymienione w załączniku do rozporządzenia zostały przedmiotowo zwolnione z obowiązku ewidencjonowania. Do obrotu wlicza się zatem sprzedaż ze wszystkich czynności wykonywanych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych (wszystkie rodzaje działalności).

Z przedstawionego w treści wniosku opisu zdarzenia przyszłego, wynika, że Wnioskodawca prowadzi własne gospodarstwo rolne w zakresie uprawy zbóż i chowu trzody chlewnej. Wnioskodawca świadczy usługi wspomagające produkcję roślinną oraz dokonuje dostawy zbóż z gospodarstwa rolnego na rzecz osób fizycznych i nieprowadzących działalności gospodarczej oraz na rzecz rolników ryczałtowych.

Tym samym, biorąc pod uwagę opis zdarzenia przyszłego oraz powyższe przepisy stwierdzić należy, że Wnioskodawca w celu ustalenia limitu obrotu powodującego powstanie obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych za pomocą kasy rejestrującej powinien ująć całość obrotów tj. zarówno obroty ze sprzedaży z gospodarstwa rolnego jak i obroty działalności gospodarczej o symbolu PKWiU 01.61.10.0, gdyż jak wskazano wyżej przy ustalaniu limitu obrotów zobowiązującego do ewidencji za pomocą kasy rejestrującej istotny jest status nabywcy wykonywanych przez Wnioskodawcę świadczeń, a nie rodzaj wykonywanych świadczeń.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w niniejszym zakresie, w myśl którego przy ustalaniu podstawy zobowiązującej do ewidencji obrotów z zastosowaniem kasy fiskalnej uwzględnia się zarówno przychody z działalności gospodarczej jak również z gospodarstwa rolnego, należało uznać za prawidłowe.

Przechodząc do kolejnej kwestii podniesionej we wniosku, należy zwrócić uwagę na przepis § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, zgodnie z którym zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. również podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia, jeżeli w poprzednim roku podatkowym udział obrotów z tytułu tej sprzedaży w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy, był wyższy niż 80%.

Ust. 2 ww. paragrafu stanowi, iż zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od końca pierwszego półrocza danego roku, w którym podatnik korzysta z tego zwolnienia, jeżeli w okresie tego półrocza udział obrotów ze sprzedaży zwolnionej z obowiązku ewidencjonowania, wymienionej w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia, w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy był równy albo niższy niż 80%, z zastrzeżeniem ust. 3.

Z powyższych regulacji wynika, że jeśli udział usług zwolnionych z obowiązku ewidencji na kasie rejestrującej w ogólnej sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych za rok 2011 jest wyższy niż 80%, to wówczas podatnik może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia w zakresie całej działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT. Należy jednak podkreślić, że jeżeli w okresie pierwszego półrocza udział usług zwolnionych z obowiązku ewidencji na kasie rejestrującej w ogólnej sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych będzie równy lub niższy niż 80%, to podatnik po upływie dwóch miesięcy licząc od końca pierwszego półrocza danego roku nie będzie mógł dalej korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia.

Wnioskodawca przedstawiając w treści wniosku opis zdarzenia przyszłego wskazał, że w poprzednim roku podatkowym udział obrotów ze sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ustawy o VAT był wyższy niż 80%. W okresie od 1 stycznia 2012 r. do czerwca 2012 r.udział obrotów ze sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-32 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930) w obrotach ogółem podatnika z działalności określonej w art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) nie był wyższy niż 80%.

Biorąc pod uwagę powyższe stwierdzić należy, iż Wnioskodawca od 1 września 2012 r. nie może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na rzecz na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, ze względu na to, że w okresie pierwszego półrocza udział usług zwolnionych z obowiązku ewidencji na kasie rejestrującej w ogólnej sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie był wyższy niż 80%. Tym samym Wnioskodawca stosownie do § 3 ust. 2 ww. rozporządzenia utracił prawo do zwolnienia z ewidencjonowania na podstawie § 3 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia z dniem 31 sierpnia 2012 r.

Jednakże należy w tym miejscu podkreślić, że z analizy przytoczonych wyżej regulacji prawnych na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika wynika, że Wnioskodawca będzie mógł korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencji obrotów ze sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych za pomoca kasy rejestrującej na podstawie § 3 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia, bowiem na dzień 31 sierpnia 2011 r. obrót z tytułu sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie przekroczył 40 000 zł.

Zatem jeżeli w trakcie roku podatkowego 2012 - osiągnięty obrót z tytułu świadczenia usług i sprzedaży towarów na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych, przekroczy kwotę 40.000 zł wówczas, stosownie do zapisu § 3 ust. 6 powołanego rozporządzenia zwolnienie straci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w ciągu roku podatkowego przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł Wówczas Wnioskodawca będzie miał obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej obrotów ze sprzedaży towarów (zbóż), nie będzie miał natomiast obowiązku ewidencji za pomocą kasy rejestrującej obrotów z tytułu świadczonych przez Wnioskodawcę usług wspomagających produkcję rolną (o symbolu PKWiU 01.61.10.0). Świadczone przez Wnioskodawcę usługi wspomagające produkcję rolną (o symbolu PKWiU 01.61.10.0) będą bowiem korzystały ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 cyt. rozporządzenia w związku z poz. nr 1 załącznika do rozporządzenia.

Należy jednak zauważyć, iż stosownie do powołanego § 3 ust. 6 rozporządzenia Wnioskodawca będzie miał obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w ciągu roku 2012 przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł.

Tym samym nie można zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, zgodnie z którym powinien wprowadzić ewidencję z wykorzystaniem kasy fiskalnej z chwilą przekroczenia w 2012 r. kwoty 40 tys. zł

Podsumowując stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za:

* prawidłowe w zakresie uwzględnienia przychodów z działalności gospodarczej i gospodarstwa rolnego przy ustalaniu limitu zobowiązującego do rozpoczęcia ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej kasy fiskalnej,

* nieprawidłowe w zakresie obowiązku rozpoczęcia ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej z chwilą przekroczenia kwoty 40 000.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 4A, 35-016 Rzeszów po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl