IBPP3/443-651/10/PH - Określenie stawki podatku VAT dla dostawy suplementu diety w formie saszetek z proszkiem.

Pisma urzędowe
Status:  Nieaktualne

Pismo z dnia 5 listopada 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-651/10/PH Określenie stawki podatku VAT dla dostawy suplementu diety w formie saszetek z proszkiem.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2010 r. (data wpływu 13 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku na dostawę suplementu diety w formie saszetek z proszkiem, sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 15.89.14-90.99 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 sierpnia 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku na dostawę suplementu diety w formie saszetek z proszkiem, sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 15.89.14-90.99.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza dystrybuować preparat w postaci suplementu diety w formie saszetek z proszkiem. Preparat ten stanowi suplement diety, którego spożycie, w uzupełnieniu do zwykłej diety, ma na celu przyniesienie dodatkowych korzyści zdrowotnych. Suplement dostarcza w skoncentrowanej formie składniki, odżywcze oraz inne substancje o działaniu żywieniowym i fizjologicznym.

Produkt jest bogaty w polisacharydy, proteoglikany np. arabinoksylan i inne hemicelulozy. Głównym składnikiem klasyfikowanego produktu jest wytwarzany z otrębów ryżowych związek arabinoksylanowy (arabinoksylan MGN-3), zbudowany z arabinozy i ksylozy. Ponadto preparat może zawierać białka w ilości od 8-15% masy, popiół - 5-10% masy, wodę - do 8% masy oraz arszenik i metale ciężkie w śladowych ilościach. Preparat zawiera wymienione substancje w formie saszetek z proszkiem.

Arabinoksylan MGN-3, stanowiący główny składnik produktów, wytwarzany jest w procesie enzymatycznego rozkładu błonnika (hemicelulozy B) z otrębów ryżowych do którego używany jest enzym z huby leczniczej Shitake (Lentinus edodes).

Preparat jest nietoksycznym suplementem żywieniowym (węglowodanową substancją odżywczą). Jest to produkt w 100% naturalny, nietoksyczny, wchłaniany bezpośrednio w jelicie cienkim (bez trawienia) oraz nie mający działań ubocznych. Produkt został dopuszczony do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i został zgłoszony jako suplement diety do rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Sanitarnego w Warszawie. Skład produktu sprawia, iż ma on działalnie wzmacniające system odpornościowy i poprawiający ogólny stan zdrowia. Posiada on ogólne działanie immunostymulacyjne (poprawa funkcji układu odpornościowego). W sposób szczególny wpływa na aktywność komórek NK ("Natural Killer"), których fizjologiczną czynnością jest rozpoznanie i zabicie pewnych komórek nowotworowych i komórek zakażonych wirusem. Ponadto ma wpływ zarówno na odpowiedź komórkową (NK, limfocyty T, makrofagi) jak również na humoralną odpowiedź immunologiczną (limfocyty B, immunoglobiny).

Porcjowanie produktu zależy od indywidualnej sytuacji pacjenta - określone przez producenta minimalne dzienne spożycie to 300 mg, natomiast zalecane spożycie dla utrzymania korzystnych efektów zdrowotnych to od 1-3 g/dziennie.

Zgodnie z pisemną odpowiedzią z dnia 2 lipca 2010 r. Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi odnośnie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) na podstawie § 3 rozporządzenia Rady ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.) wyrób - suplement diety w postaci saszetek z proszkiem, skład: MGM-3 związek arabinoksylanu, substancje pomocnicze: błonnik mikrokrystaliczny, dekstryna, skrobia kukurydziana, stabilizatory: fosforan trójwapniowy, mieści się w grupowaniu: PKWiU 15.89.14-90.99 "Przetwory spożywcze, pozostałe, gdzie indziej niewymienione".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w stosunku do opisanego powyżej towaru stawka podatku VAT w przypadku jego sprzedaży wynosi 7%.

Zdaniem Wnioskodawcy, na wstępie należy zauważyć, iż w myśl § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) do celów m.in. opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 1997 r. Nr 42. poz. 264, z późn. zm.).

Zgodnie z pisemną odpowiedzią z dnia 2 lipca 2010 r. Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi odnośnie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) na podstawie § 3 rozporządzenia Rady ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.) wyrób - suplement diety w postaci saszetek z proszkiem, skład: MGM-3 związek arabinoksylanu, substancje pomocnicze: błonnik mikrokrystaliczny, dekstryna, skrobia kukurydziana, stabilizatory: fosforan trójwapniowy, mieści się w grupowaniu: PKWiU 15.89.14-90.99 "Przetwory spożywcze, pozostałe, gdzie indzie) niewymienione".

Do produktów mieszczących się w grupowaniu PKWiU 15.89.14-90.99 "Przetwory spożywcze, pozostałe, gdzie indziej niewymienione" zgodnie z brzmieniem art. 41 ust. 2 ustawy o VAT w związku z pozycją 34 załącznika nr 3 niniejszej ustawy stosuje się preferencyjną stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 7%.

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż wyżej wymienionego towaru powinna być opodatkowana stawką VAT 7%. Wśród towarów wymienionych w załączniku nr 3 pozycja 34 do ustawy o VAT znalazły się m.in. produkty spożywcze sklasyfikowane pod pozycją 15.89.14 PKWiU. Poniżej Wnioskodawca przedstawia argumenty przemawiające za klasyfikacją wyżej wymienionych towarów do pozycji 15.89.14 PKWiU.

Zdaniem Wnioskodawcy, kluczowe dla określenia prawidłowego traktowania dla celów VAT towaru, który będą przedmiotem sprzedaży, jest właściwe ustalenie, do jakiego grupowania należy zaliczyć opisany powyżej towar, zgodnie z zasadami metodycznymi PKWiU. Zgodnie z zasadami metodycznymi PKWiU, klasyfikacja towarów na gruncie PKWiU powinna być dokonywana w ścisłym związku z klasyfikacją towarową, która to z kolei powinna opierać się na ogólnych regułach interpretacji obowiązujących w Nomenklaturze Scalonej (CN). Mając bowiem na względzie brzmienie pkt 5.2.1 Zasad Metodycznych Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, stanowiących załącznik do poprzednio obowiązującej PKWiU, bazą pojęciową i merytoryczną dla dokonywania klasyfikacji statystycznej towarów według PKWiU, dla celów podatkowych, jest właśnie CN.

W konsekwencji zakres przedmiotowy poszczególnych grupowań PKWiU obejmujących towary (wyroby) jest determinowany przez zakres rzeczowy odpowiednich kodów CN.

Punktem wyjścia procesu klasyfikacji statystycznej (wg PKWiU) towarów jest ustalenie prawidłowego kodu CN, do którego powinien być klasyfikowany dany towar. W tym celu należy skorzystać z ogólnych reguł klasyfikacyjnych obowiązujących przy klasyfikacji taryfowej towarów, posiłkując się jednocześnie tzw. notami wyjaśniającymi do HS oraz do CN. Kolejnym etapem procesu klasyfikacji towaru, po ustaleniu właściwego dlań kodu CN, jest przełożenie kodu CN na odpowiednie, korespondujące z nim, grupowanie PKWiU, mając na uwadze zasady metodyczne rządzące klasyfikacją towarów wg PKWiU. Zdaniem Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę skład surowcowy oraz przeznaczenie, zastosowanie i właściwości opisanego powyżej towaru, jako suplement diety, powinien być klasyfikowany do grupowania 15.89.14 - 90.99 "Przetwory spożywcze, pozostałe, gdzie indziej niewymienione" wg poprzednio obowiązującej PKWiU (grupowanie 10.89.19.0 Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej nie sklasyfikowane na podstawie obowiązującej PKWiU).

Przystępując do analizy sposobu zakwalifikowania towarów na gruncie CN należy zauważyć, iż zgodnie z Regułą 1 Ogólnych Reguł Interpretacji Nomenklatury Scalonej, dla celów prawnych klasyfikację towarów należy ustalać zgodnie z brzmieniem pozycji i uwag do sekcji lub działów oraz, o ile nie są sprzeczne z treścią powyższych pozycji i uwag, zgodnie z innymi Ogólnymi Regułami Interpretacji.

Oznacza to, iż decydujące znaczenie dla przyporządkowania danemu towarowi odpowiedniego kodu nomenklatury scalonej będą miały w pierwszym rzędzie wspomniane powyżej noty wyjaśniające. W związku z zaproponowaną przez Wnioskodawcę klasyfikacją należy poddać analizie pozycję 2106 Nomenklatury Scalonej, jako obejmującym swym zakresem towar mieszczący się w zaproponowanym przez Wnioskodawcę grupowaniu klasyfikacyjnym PKWiU. Zgodnie z Notami Wyjaśniającymi do Zharmonizowanego Systemu Oznaczania i Kodowania Towarów opublikowanymi jako załącznik do Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 1 czerwca 2006 r. w sprawie wyjaśnień do Taryfy celnej, a dokładniej - zgodnie z notą 16 do pozycji 2106 90 Przetwory spożywcze gdzie indziej niewymienione i niewłączone w pozycji tej należy ujmować "Preparaty często określane jako suplement diety (food supplements), na bazie ekstraktów roślinnych, koncentratów owocowych, miodu, fruktozy itd. z dodatkiem witamin oraz czasami niewielkich ilości związków żelaza. Opakowania tych preparatów często zawierają napisy informujące o ich działaniu utrzymującym dobry stan zdrowia lub dobre samopoczucie. Jednakże podobne preparaty przeznaczone do zapobiegania chorobom i dolegliwościom lub ich leczenia są wyłączone (pozycja 3003 lub 3004)".

Definicja zawarta w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 r. Nr 171, poz. 1225) wskazuje, iż przez "suplement diety" należy rozumieć "środek spożywczy, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety, będący skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny, pojedynczych lub złożonych, wprowadzany do obrotu w formie umożliwiającej dawkowanie w postaci: kapsułek, tabletek, drażetek i w innych podobnych postaciach, saszetek z proszkiem, ampułek z płynem, butelek z kroplomierzem i w innych podobnych postaciach płynów i proszków przeznaczonych do spożywania w małych, odmierzonych ilościach jednostkowych, z wyłączeniem produktów posiadających właściwości produktu leczniczego w rozumieniu przepisów prawa farmaceutycznego".

Wyrób jest środkiem spożywczym, mieszaniną substancji, którego głównym składnikiem jest związek arabinoksylanowy wytworzony w procesie enzymatycznej obróbki błonnika z otrębów ryżowych, a więc niewątpliwie jest on wytworzony na bazie składników roślinnych. Związki zawarte w przedmiotowym produkcie, przez posiadane właściwości, łatwo przenikają do organizmu w niezmienionej formie i poprawiają funkcjonowanie procesów fizjologicznych poprzez wzmocnienie układu odpornościowego, w związku z czym produkt ten spełnia funkcje właściwe dla suplementu diety w rozumieniu ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Natomiast wytworzenie z naturalnych składników roślinnych oraz działanie nakierowane na poprawę zdrowia i samopoczucia wiąże przedmiotowy preparat z pozycją 2106 90 Nomenklatury Scalonej. Charakter produktu jako suplementu diety potwierdzają również pisma (powiadomienia) skierowane do Głównego Inspektora Sanitarnego przez spółkę dystrybuującą te produkty na terytorium Polski, dotyczące wprowadzenia po raz pierwszy produktu do obrotu na terytorium Polski, których kserokopie załączone zostały do niniejszego wniosku, a także pismo Instytutu Żywności i Żywienia dot. niezgłoszenia zastrzeżeń do treści ulotki informacyjnej dołączonej do produktu. Jednocześnie klasyfikowany produkt nie stanowi leków lub produktów farmaceutycznych bowiem nie zapobiega chorobom lub dolegliwościom jako takim (wzmacnia on ogólnie układ odpornościowy organizmu) oraz nie służy do ich leczenia. Zadaniem tego preparatu jest jedynie uzupełnienie diety w składniki deficytowe, w szczególności korzystne dla zdrowia składniki zawarte w błonniku roślinnym. Opisany preparat nie stanowi również ekstraktu słodowego (nie powstaje on poprzez zagęszczenie roztworu w wyniku maceracji słodu w wodzie) ani przetworów z maki, kasz, mączki, skrobi (z samej swej istoty). Tym samym prawidłowe jest jego powiązanie z pozycją 2106 90 CN, a w konsekwencji jego kwalifikacja na gruncie PKWiU zaproponowana przez Wnioskodawcę.

Słuszność powyższej klasyfikacji potwierdzają również Wiążące Informacje Taryfowe (WIT) wydawane przez organy celne innych państw członkowskich w stosunku do podobnych produktów: WIT nr GB117768838 (dot. preparatów zawierających substancje wytworzone z drożdży piekarniczych, zawierające m.in., błonnik, zaliczone do suplementów diety i mające na celu wspomaganie układu odpornościowego) oraz WIT nr GB117773261 (dot. suplementów diety stanowiących mieszaninę witamin działających w celu zachowania zdrowego i normalnie funkcjonującego układu odpornościowego). W obu przypadkach produkty zostały zaliczone do pozycji 2106 90 Nomenklatury Scalonej.

Mając na uwadze powyższe zdaniem Wnioskodawcy dostawa produktu opisanego we wniosku podlegać będzie stawce 7%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Towarami, w świetle art. 2 pkt 6 ww. ustawy, są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Zatem dla prawidłowego określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług od czynności, których przedmiotem są poszczególne towary, ustawodawca odsyła do klasyfikacji statystycznych wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, powołując w przepisach dotyczących obniżonych stawek podatku oraz w załącznikach do ustawy symbole PKWiU.

W myśl przepisu § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.).

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl przepisu art. 41 ust. 2 ww. ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ww. ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Stosownie do pozycji Nr 34 załącznika Nr 3 do ustawy o podatku VAT stanowiącego wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%, obniżoną do wysokości 7% stawkę podatku stosuje się do dostawy produktów spożywczych pozostałych, gdzie indziej niesklasyfikowanych PKWiU 15.89.14 - z wyłączeniem ekstraktów słodowych (PKWiU 15.89.14-30.1).

Z opisu przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza dystrybuować preparat w postaci suplementu diety w formie saszetek z proszkiem. Preparat ten stanowi suplement diety, którego spożycie, w uzupełnieniu do zwykłej diety, ma na celu przyniesienie dodatkowych korzyści zdrowotnych. Suplement dostarcza w skoncentrowanej formie składniki, odżywcze oraz inne substancje o działaniu żywieniowym i fizjologicznym.

Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z pisemną odpowiedzią z dnia 2 lipca 2010 r. Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi odnośnie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) na podstawie § 3 rozporządzenia Rady ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.) wyrób - suplement diety w postaci saszetek z proszkiem, skład: MGM-3 związek arabinoksylanu, substancje pomocnicze: błonnik mikrokrystaliczny, dekstryna, skrobia kukurydziana, stabilizatory: fosforan trójwapniowy, mieści się w grupowaniu: PKWiU 15.89.14-90.99 "Przetwory spożywcze, pozostałe, gdzie indziej niewymienione".

Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, iż przedmiotowy wyrób jako mieszczący się w grupowaniu PKWiU 15.89.14 "produkty spożywcze pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane", został wymieniony w poz. 34 załącznika nr 3 do ustawy.

W związku z powyższym, jego dostawa będzie podlegała opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, zgodnie z poz. 34 załącznika nr 3 do ustawy o podatku VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Należy w tym miejscu wyjaśnić, że zgodnie z art. 14b § 3 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) obejmującego również wskazany przez Wnioskodawcę symbol PKWiU.

Ponadto tut. organ pragnie wyjaśnić, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania przedmiotowego towaru według PKWiU. Należy bowiem zauważyć, że tut. organ nie jest właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji przedmiotowego towaru według PKWiU, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Tak więc to Wnioskodawcę obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania przedmiotowego towaru. Wskazany we wniosku symbol PKWiU został przyjęty jako element przedstawionego stanu faktycznego

Niniejsza interpretacja stanowi ocenę przedstawionego we wniosku stanowiska prawnego Wnioskodawcy w zakresie określenia stawki podatku na dostawę suplementu diety w formie saszetek, sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 15.89.14-90.99. Ocena stanowiska Wnioskodawcy w zakresie określenia stawki podatku na dostawę suplementu diety w postaci tabletek sklasyfikowanego pod symbolem PKWiU 15.89.14-90.99 została zawarta w odrębnym rozstrzygnięciu.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Dodatkowo zauważa się iż w treści wniosku Wnioskodawca trzykrotnie wskazał, iż do wniosku załączono pismo Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi z dnia 2 lipca 2010 r., podczas gdy z akt sprawy wynika brak takiego załącznika. Powyższe jednak nie ma wpływu na rozstrzygnięcie niniejszej sprawy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl