IBPP3/443-158/14/UH

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-158/14/UH

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 10 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.) uzupełnionym pismem z 15 kwietnia 2014 r. (data wpływu 22 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony pismem z 15 kwietnia 2014 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zaistniałego stanu faktycznego:

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT, którego celem statutowym jest działalność w zakresie ochrony zdrowia. Wnioskodawca w 2010 r. realizował projekt ze środków unijnych pod nazwą "...", który obejmował:

* przygotowanie studium wykonalności projektu oraz wniosku aplikacyjnego;

* zakup, dostawę i montaż sprzętu medycznego;

* zakup, dostawę i montaż dźwigów szpitalnych, promocję projektu.

Realizacja inwestycji, obejmująca zakup sprzętu medycznego służącego do diagnostyki i terapii pacjentów wraz z wymianą dźwigów szpitalnych miała na celu podniesienie jakości i dostępności usług medycznych świadczonych w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym oraz dostosowanie wyposażenia placówki do wymogów prawa (rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 15 marca 2007 r.). Bezpośrednim celem projektu było zmniejszenie liczby zgonów powstających w wyniku wypadków i innych stanów nagłego zagrożenia zdrowia lub życia. Pozyskanie sprzętu medycznego takiego jak: aparat rtg, aparat do znieczuleń, aparat usg, głowica endowaginalna USG, kardiomonitory, wózki przezierne dla pacjentów, wózek reanimacyjny z oprzyrządowaniem, wiertarka akumulatorowa, analizator parametrów krytycznych, łóżka chorych miało na celu poprawę bezpieczeństwa pacjentów wymagających natychmiastowego leczenia oraz intensywnego nadzoru i specjalistycznej opieki medycznej, przez szybką i precyzyjną diagnostykę.

Wymiana awaryjnych i przestarzałych dźwigów szpitalnych łączących Szpitalny Oddział Ratunkowy z blokiem operacyjnym, pracownią hemodynamiki (badania angiograficzne, zabiegi z zakresu hemodynamiki), oraz wysoko specjalistycznym zapleczem diagnostycznym - zakładem diagnostyki obrazowej (badania rezonansu magnetycznego, tomografii komputerowej, badania radiologiczne, ultrasonograficzne i inne) oraz centrum diagnostyki (badania endoskopowe, ultrasonograficzne, ekg, eeg. emg i inne) wynikała z konieczności szybkiego transportu pacjentów bezpośrednio ze Szpitalnego Oddziału Ratunkowego bezpośrednio do odpowiedniej komórki zabiegowej lub diagnostycznej. Wymiana dźwigów wynikała również z powołanego wyżej rozporządzenia Ministra Zdrowia w zakresie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, który powinien posiadać własne bezkolizyjne trakty komunikacyjne niezależne od ogólnodostępnych traktów szpitala.

W budynku, w którym zlokalizowane są windy oraz Szpitalny Oddział Ratunkowy, oprócz działalności zwolnionej z podatku VAT wykonywana jest działalność opodatkowana (wynajem pomieszczeń). Powierzchnia Pawilonu nr 3 Diagnostyczno-Zabiegowego wynosi ogółem 23 679,36 metrów2, z czego szpital wynajmuje 79,7 metrów2, co stanowi 0,3% w ogólnej powierzchni tego budynku. W pawilonie tym znajdują się inne pionowe ciągi komunikacyjne: główna klatka schodowa, 4 ciągi piesze ewakuacyjno-pomocnicze oraz 10 innych dźwigów.

W związku z realizacją projektu i montażem nowych wind dokonano dodatkowej zabudowy, w postaci ścianki działowej, której celem było oddzielenie tej części od ogólnodostępnych traktów szpitala na poziomie parteru. Dodatkowo w celu uniemożliwienia korzystania z wind w innych celach niż na potrzeby Szpitalnego Oddziału Ratunkowego uprawniono za pomocą kontroli dostępu (kart magnetycznych) tylko upoważniony personel.

Zakup sprzętu medycznego i wymiana dźwigów szpitalnych miał na celu poprawę jakości udzielanych usług zdrowotnych głównie pacjentom Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, które zgodnie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2010 r., podlegały zwolnieniu od podatku, z uwagi na wymienione w załączniku nr 4 do ustawy w pozycji 9 usługi w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej (PKWIU ex85). Również zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 i 19 ustawy o podatku od towarów i usług jako "usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze" są objęte zwolnieniem od podatku od towarów i usług. W związku z powyższym Szpitalowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT i tym samym beneficjent nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w ramach realizowanego projektu.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca poinformował, że zakupione towary i usługi w ramach projektu pod nazwą "...", nie są związane z wykonywaniem przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT i służą wyłącznie czynnościom zwolnionym VAT. Ponadto Wnioskodawca nadmienił, że okres rzeczowej realizacji projektu przypadał na 1 stycznia 2007 r. do 30 września 2011 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie przedstawione w piśmie z 15 kwietnia 2014 r.):

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrot podatku VAT w związku z realizacją ww. projektu z faktur VAT dokumentujących zakupy, dostawę i montaż sprzętu medycznego i dźwigów szpitalnych, a także bezpośrednio z projektem nabytych usług w zakresie przygotowania studium wykonalności projektu oraz wniosku aplikacyjnego czy promocji projektu.

Zakupione środki trwałe są wykorzystywane w działalności nieopodatkowanej i służą udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach usług w zakresie opieki medycznej, służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że nie miał i nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących zakupy, dostawę i montaż sprzętu medycznego i dźwigów szpitalnych, a także bezpośrednio z projektem nabytych usług w zakresie przygotowania studium wykonalności projektu oraz wniosku aplikacyjnego oraz promocji projektu sfinansowanego ze środków unijnych pod nazwą "...".

Prawo do obniżenia podatku VAT przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2010 r. zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy, który w pozycji 9 wymieniał usługi w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej (PKWIU ex 85). Również zgodnie art. 43 ust. 1 pkt 18 i 19 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2011 r. zwalnia się od podatku usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonywane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.

Realizacja projektu "..." miała na celu poprawę jakości świadczonych usług medycznych, które zarówno zgodnie z obowiązującą w 2010 r. ustawą o podatku od towarów i usług jak i obecnymi przepisami były i są nadal zwolnione z podatku VAT i jako, że związane są z czynnościami nieopodatkowanymi, szpitalowi nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT w związku z realizacją niniejszego projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2013 r., kwotę podatku naliczonego stanowi, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2014 r., nadanym art. 1 pkt 38 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r. poz. 35), kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Zgodnie z art. 88 ust. 4 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2013 r. obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

W myśl natomiast art. 88 ust. 4 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2014 r., nadanym art. 1 pkt 40 lit. d ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

W przypadkach gdy podatnik wykonuje czynności uprawniające do odliczenia podatku VAT i nieuprawniające do tego odliczenia i nie ma możliwości przyporządkowania ponoszonych wydatków do czynności opodatkowanych lub nieopodatkowanych, zastosowanie znajduje przepis art. 90 ustawy o VAT, który ma na celu określenie wartości podatku naliczonego, służącego wyłącznie czynnościom opodatkowanym, z pominięciem tej części podatku naliczonego, w jakiej nabyte towary i usługi będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności zwolnionych od podatku.

W myśl art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Zgodnie z art. 90 ust. 2 cyt. ustawy, jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w art. 90 ust. 1, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

W myśl art. 90 ust. 3 cyt. ustawy o VAT, proporcję, o której mowa w ust. 2 ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

Wyjaśnić tutaj należy, że przytoczone wyżej uregulowania art. 90 znajdują zastosowanie do odliczania podatku naliczonego zawartego w cenie towarów i usług wykorzystywanych równocześnie do wykonywania czynności opodatkowanych i zwolnionych z podatku wyłącznie w sytuacji, gdy nie jest możliwe wyodrębnienie podatku naliczonego tj. dokonanie jego bezpośredniej alokacji do czynności opodatkowanych i do czynności zwolnionych z VAT.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca w okresie od 1 stycznia 2007 r. do 30 września 2011 r. (okres rzeczowej realizacji) zrealizował projekt pn. "...". W ramach realizacji projektu przygotowano studium wykonalności projektu oraz wniosek aplikacyjny; zakup, dostawę i montaż sprzętu medycznego (aparat rtg, aparat do znieczuleń, aparat usg, głowica endowaginalna USG, kardiomonitory, wózki przezierne dla pacjentów, wózek reanimacyjny z oprzyrządowaniem, wiertarka akumulatorowa, analizator parametrów krytycznych, łóżka chorych), zakup, dostawę i montaż dźwigów szpitalnych oraz promocję projektu. W związku z realizacją projektu i montażem nowych wind dokonano dodatkowej zabudowy, w postaci ścianki działowej, której celem było oddzielenie tej części od ogólnodostępnych traktów szpitala na poziomie parteru. Dodatkowo w celu uniemożliwienia korzystania z wind w innych celach niż na potrzeby Szpitalnego Oddziału Ratunkowego uprawniono za pomocą kontroli dostępu (kart magnetycznych) tylko upoważniony personel. Zakupione towary i usługi w związku z realizacją ww. projektu, nie są związane z wykonywaniem przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT i służą wyłącznie czynnościom zwolnionym z podatku VAT.

Tak przedstawiony opis stanu faktycznego wskazuje, że towary i usługi, które Wnioskodawca nabył realizując przedmiotowy projekt zostały wykorzystane do jednej kategorii czynności tj. usług zwolnionych z podatku VAT.

Z treści przywołanej powyżej regulacji art. 86 ust. 1 jednoznacznie wynika, że prawodawca uzależnia prawo do odliczenia podatku naliczonego od wykorzystywania towarów lub usług do wykonywania czynności opodatkowanych. Nabyte towary i usługi muszą w sposób niewątpliwy służyć czynnościom opodatkowanym. Okoliczności towarzyszące konkretnej transakcji zakupu towaru lub usługi powinny wskazywać jednoznacznie, że zakup ten dokonany został w celu jego wykorzystania w ramach działalności opodatkowanej podatnika.

W rozpatrywanej sprawie (jak wynika z wniosku), podatek naliczony dotyczący zrealizowanego projektu nie ma w żadnym zakresie związku z czynnościami opodatkowanymi Wnioskodawcy.

W związku z zaprezentowanym we wniosku opisem sprawy, z którego jednoznacznie wynika, że nabyte towary i usługi na potrzeby realizacji projektu nie mają w żadnym zakresie związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT, stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie nie znajdzie zastosowania cytowany na wstępie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, bowiem jak już wskazano wyżej obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a jedną z podstawowych przesłanek pozytywnych jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

W konsekwencji z uwagi na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem towarów i usług w trakcie realizacji projektu pn. "...".

Tym samym Wnioskodawca nie ma prawa do otrzymania zwrotu różnicy podatku na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

Ponadto należy zaznaczyć, że w przedmiotowej sprawie nie znajdą również zastosowania, uregulowania § 23 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2007 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970). Bowiem przepisy tego rozporządzenia przewidują możliwość zwrotu kwoty podatku naliczonego zarejestrowanym podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów i usług (w całości lub w części) za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o której mowa w § 6 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w szczególności przedakcesyjnych środków Unii Europejskiej (PHARE). W przypadku finansowania programów, realizowanych w ramach Programów Ramowych Unii Europejskiej oraz innych programów wspólnotowych Unii Europejskiej, warunkiem uzyskania zwrotu jest zawarcie umowy na realizację projektu przed dniem 1 maja 2004 r.

Regulacja ta została powtórzona w nw. rozporządzeniach:

* z dnia 28 listopada 2008 r. (Dz. U. Nr 212, poz. 1336),

* z dnia 24 grudnia 2009 r. (Dz. U. Nr 224, poz. 1799),

* z dnia 22 grudnia 2010 r. (Dz. U. Nr 246, poz. 1649),

* z dnia 4 kwietnia 2011 r. (Dz. U. Nr 73, poz. 392).

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 14b § 3 cyt. w sentencji ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisanego stanu faktycznego, w szczególności w przypadku wykorzystania powstałego w wyniku projektu sprzętu medycznego oraz dźwigów szpitalnych do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Końcowo zauważa się, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga w zakresie zwolnienia z podatku VAT usług związanych z opieką medyczną, służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia świadczonych przez Wnioskodawcę, gdyż nie było to przedmiotem wniosku, nie zadano pytania w tym zakresie. Stwierdzenie to przyjęto jako element opisu stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w..., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl