IBPP3/443-150/14/MN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 maja 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-150/14/MN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 11 lutego 2014 r. (data wpływu 12 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismem z 13 maja 2014 r. (data wpływu 20 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego, wynikającego z zakupu materiałów i usług udokumentowanych fakturą VAT w ramach realizowanego projektu pod nazwą "XXX" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego, wynikającego z zakupu materiałów i usług udokumentowanych fakturą VAT w ramach realizowanego projektu pod nazwą "XXX". Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 13 maja 2014 r. (data wpływu 20 maja 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 2 maja 2014 r. znak: IBPP3/443-150/14/MN.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (doprecyzowany w piśmie z 13 maja 2014 r.):

Wnioskodawca) od 18 czerwca 1993 r. jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W ramach swojej działalności świadczy różnego typu usługi podlegające opodatkowaniem podatkiem VAT i rozlicza ten podatek składając miesięczne deklaracje VAT-7.

W ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy między innymi usługi:

* wynajem powierzchni produkcyjnej i biurowej,

* leasing nieruchomości,

* udzielanie pożyczek dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców z terenu województwa,

* usługi doradcze dla przedsiębiorców,

* opracowywanie wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców oraz

* realizuje szereg projektów w ramach Funduszy Strukturalnych na podstawie zawartych umów z WUP, z PARP lub w partnerstwie z uczelniami wyższymi.

W ramach umowy o dofinansowanie nr (...) z dnia 2 sierpnia 2013 r., realizuje projekt systemowy z PARP "XXX" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Rozwoju Regionalnego działanie 5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Okres realizacji projektu: 2 sierpnia 2013 do 30 czerwca 2015 r.

W projekcie założono świadczenie usług doradczych KSI KSU dla przedsiębiorców, zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 2 kwietnia 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 438). Zgodnie z § 2 punkt 7 podpunkt 1) wyżej wymienionej umowy "Podmiot wsparcia (Wnioskodawca) zobowiązuje się do świadczenia usług proinnowacyjnych na rzecz przedsiębiorców za częściową odpłatnością ponoszoną przez przedsiębiorców (...)".

Świadczone usługi proinnowacyjne zostały w umowie podzielone na dwie usługi: audyt innowacyjności oraz doradztwo we wdrożeniu innowacji.

Wysokość dofinansowania oraz odpłatność za usługi została określona w § 4 punkt 1 umowy o dofinansowanie i przedstawia się następująco:

1.

audyt innowacyjności, do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych na ten cel, jeżeli na rzecz tego przedsiębiorcy został wyświadczony audyt innowacyjności oraz doradztwo we wdrożeniu innowacji,

2.

audyt innowacyjności, do 90% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych na ten cel, jeżeli na rzecz tego przedsiębiorcy został wyświadczony wyłącznie audyt innowacyjności,

3.

doradztwo we wdrożeniu innowacji mającej postać rozwiązania technologicznego opracowanego wyłącznie na potrzeby tego przedsiębiorcy przez inny podmiot, w szczególności jednostkę naukową do 85% dofinansowania,

4.

doradztwo we wdrożeniu innowacji mające postać gotowego rozwiązania technologicznego - do 50% wydatków poniesionych na ten cel.

Budżet projektu został podzielony na okresy półroczne i w każdym okresie są świadczone usługi audytu innowacyjności oraz doradztwo we wdrożeniu innowacji, gdzie w umowie została określona liczba świadczonych usług, ich cena oraz kwota dofinansowania. Składając wniosek o dofinansowanie projektu spółka przyjęła stanowisko, że VAT od realizowanych zakupów na cele projektu nie podlega odliczeniu. Po przeanalizowaniu podpisanej umowy jw. i odniesienie jej do realizowanego projektu "XXX" wynikają pewne prawidłowości i podobieństwa, między innymi częściowa odpłatność przez przedsiębiorcę za wykonywane usługi, spółka stwierdziła, że VAT od realizowanych zakupów na cele projektu powinien podlegać odliczeniu.

Opierając się na wydanej przez Izbę Skarbową w Bydgoszczy interpretacji indywidualnej ITPP2/443-250/12/EK z dnia 13 marca 2012 r. oraz wydanej przez Izbę Skarbową w Katowicach interpretacji indywidualnej IBPP3/443-1109/13/AŚ spółka uważa j.n.

Realizując projekt Wnioskodawca przyjął stanowisko, że:

1. Usługi w zakresie doradztwa KSU/KSI (audyt innowacyjności oraz doradztwo we wdrożenie innowacji), za które pobierana jest od klienta odpłatność (wkład własny klienta w finansowaniu usługi) podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a wkład własny klienta stanowi obrót w rozumieniu art. 29a ustawy o VAT, który należy opodatkować podatkiem VAT. Projekt nie jest projektem dochodowym. Zgodnie z art. 86 ustawy VAT spółka uważa, że przysługuje jej prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, pomimo, że czynność opodatkowana wynosi od 15% do 50% dla usługi doradztwo we wdrożeniu innowacji a w przypadku usługi audyt innowacyjności odpłatności wynosi max. 10% wartości usługi.

2. Otrzymane przez Wnioskodawcę dofinansowanie z PARP stanowi zwrot kosztów poniesionych w związku ze świadczeniem usług audytów i doradztwa we wdrożenie innowacji i w związku z tym stanowi dotację o charakterze zakupowym, a nie dotację mającą na celu sfinansowanie ceny sprzedaży. Taka dotacja nie spełnia zatem przesłanki dotacji wynikającej z art. 29a ust. 1 ustawy, nie stanowi obrotu, a tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Stanowisko jest zgodne z Interpretacją Indywidualnej Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 10 marca 2010 r. znak: IPPP3/443-1138/09-4/M/Pe. W konsekwencji, ta część wartości usługi, która zostanie sfinansowana z dotacji, nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.

3. Wnioskodawca ma wątpliwości czy faktycznie może odliczyć VAT od zakupów ponieważ w przypadku gdy przedsiębiorca będzie korzystał z usługi doradztwa we wdrożeniu innowacji, usługa audytu jest w 100% sfinansowana z dotacji.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, że Wnioskodawca w ramach ww. projektu od momentu podpisania umowy dokonuje zakupu towaru i usług udokumentowanych fakturami VAT, na których widnieje, jako nabywca. Nabywane towary i usługi w celu świadczenia usług w zakresie doradztwa dla innowacyjnych mają związek z wykonywaniem przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT, co jest udokumentowane fakturą VAT, na której Wnioskodawca widnieje, jako Sprzedawca. Obrót z tytułu pobierania wkładu własnego podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, co jest udokumentowane wystawieniem faktury VAT.

Usługi doradcze, w tym w zakresie doradztwo dla innowacyjnych są przedmiotem prowadzonej działalności Wnioskodawcy. Świadczenie tych usług związane jest z realizacją umowy o udzielenie wsparcia pomiędzy Wnioskodawcą a Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Wnioskodawca nie jest w stanie wyodrębnić zakupów związanych wyłącznie ze świadczeniem usług finansowanych częściowo z wkładu własnego odbiorców, a częściowo z udzielonej Wnioskodawcy dotacji, od zakupów związanych wyłącznie ze świadczeniem usług finansowanych w całości z udzielonej Wnioskodawcy dotacji. Wnioskodawca ponosi koszty związane z zarządzaniem projektem takie jak: media, usługi telekomunikacyjne, usługi związane z eksploatacją budynku jak również z promocją projektu, zakup materiałów biurowych, wynagrodzeniami. Większość wydatków w projekcie stanowią wydatki na usługi związane z przeprowadzeniem doradztwa oraz audytu i w zależności od statusu będą to rachunki za usługi osób fizycznych, lub faktury. Wnioskodawca nie ma możliwości rozliczenia faktur dokumentujących zakupy związane z zarządzaniem projektu na poszczególne usługi, oraz określenia sposobu wyodrębniania, które z wydatków powinny być sfinansowane przez nabywcę usługi, a które sfinansowane z dotacji, ponieważ nie zostało to określone w projekcie.

Dotacja nie ma wpływu na cenę usługi, ma natomiast wpływ na wysokość odpłatności za usługę. Na cenę usługi składa się wkład własny przedsiębiorcy plus dotacja. Gdyby nie otrzymana dotacja klient zapłaciłby więcej. Różnica pomiędzy ceną usługi a wkładem własnym stanowi pomoc de minimis dla korzystających. Gdyby nie otrzymana dotacja na realizację projektu, usługi z zakresu doradztwa we wdrożenie innowacji mogłyby być świadczone pod warunkiem, że odbiorcy tych usług byliby zainteresowani usługami w pełnej odpłatności. Cena usługi jest skalkulowana na bazie kosztów i odpowiadałaby cenie usługi, jaka jest określona w projekcie.

Dodatkowo Wnioskodawca wyjaśnił, że złożony wniosek ORD-IN z dnia 11 lutego 2014 r. dotyczy jednego zapytania wymienionego w punkcie 69 wniosku. Wnioskodawca zwrócił się z wnioskiem o wydanie indywidualnej interpretacji tylko w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją projektu. Opisane w punkcie 70 wniosku ORD-IN oznaczone punktem 2 stanowisko wnioskodawcy opisane jest w formie informacyjnej tak aby przedstawić realizowany projekt i nie jest przedmiotem zapytania do wniosku ORD-IN.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją projektu pod nazwą "XXX" w ramach działania 5.2 POIG.

Stanowisko Wnioskodawcy (oznaczone we wniosku numerem 1), zgodnie z art. 86 ustawy o VAT spółce przysługuje prawo do obniżenia VAT należnego o kwotę 100% podatku naliczonego. Świadczone usługi mają związek z czynnościami opodatkowanymi ponieważ spółka będzie wystawiała faktury VAT za usługi w ramach realizacji projektu dotyczące wkładu własnego obejmującego do 50% wydatków danej usługi. Odliczenia w 100% podatku naliczonego uzasadnione jest tym, iż wszystkie poniesione koszty w ramach projektu są bezpośrednio związane ze świadczeniem usług proinnowacyjnych, a więc co do zasady i zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy stanowi obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT. Dodatkowo spółka skonstruowała budżet wyżej opisanego projektu w następujący sposób: 85% wydatków odnosi się do I pozycji budżetu tj. do wydatków stanowiących wynagrodzenia dla osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu, w tym osób zarządzających projektem. Na zrealizowane usługi spółka będzie wystawiała fakturę VAT do wysokości wkładu własnego przedsiębiorcy doliczając stawkę 23% VAT i ujmowała je jako VAT należny w deklaracji za dany okres. Spółka nie ma również możliwości określenia, które z poniesionych wydatków będą sfinansowane przez przedsiębiorcę, a które z dotacji. Stanowisko Spółki zgodne jest z interpretacją indywidualną Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 13 marca 2012 r. znak: IPPP2/443-250/12/EK oraz interpretacją indywidualną Izby Skarbowej w Katowicach znak: IBPP3/443-1109/13/AŚ.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy - w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2013 r. - kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Przepis art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy - od dnia 1 stycznia 2014 r. - otrzymał następujące brzmienie: "Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi".

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu VAT. Jednocześnie z zasady tej wynika, że odliczenie podatku naliczonego, może być częściowe, tzn. w tej części, w jakiej dane towary lub usługi, z którymi związany jest podatek naliczony są wykorzystywane do realizacji czynności opodatkowanych, z pominięciem tej części podatku od tych towarów i usług, w jakiej towary te (usługi) nie są wykorzystywane do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu VAT.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca zarejestrowany czynny podatnik VAT, realizuje projekt systemowy z PARP "XXX" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Rozwoju Regionalnego działanie 5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Okres realizacji projektu: 2 sierpnia 2013 do 30 czerwca 2015 r.

Świadczone usługi proinnowacyjne zostały w umowie podzielone na dwie usługi: audyt innowacyjności oraz doradztwo we wdrożeniu innowacji.

Wysokość dofinansowania oraz odpłatność za usługi (wkład własny przedsiębiorcy) została określona w umowie o dofinansowanie i przedstawia się następująco:

1.

audyt innowacyjności, do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych na ten cel, jeżeli na rzecz tego przedsiębiorcy został wyświadczony audyt innowacyjności oraz doradztwo we wdrożeniu innowacji,

2.

audyt innowacyjności, do 90% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych na ten cel, jeżeli na rzecz tego przedsiębiorcy został wyświadczony wyłącznie audyt innowacyjności,

3.

doradztwo we wdrożeniu innowacji mającej postać rozwiązania technologicznego opracowanego wyłącznie na potrzeby tego przedsiębiorcy przez inny podmiot, w szczególności jednostkę naukową do 85% dofinansowania,

4.

doradztwo we wdrożeniu innowacji mające postać gotowego rozwiązania technologicznego - do 50% wydatków poniesionych na ten cel.

Wnioskodawca w ramach ww. projektu od momentu podpisania umowy dokonuje zakupu towaru i usług udokumentowanych fakturami VAT, na których widnieje, jako nabywca. Nabywane towary i usługi w celu świadczenia usług w zakresie doradztwa dla innowacyjnych mają związek z wykonywaniem przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Obrót z tytułu pobierania wkładu własnego podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, co jest udokumentowane wystawieniem faktury VAT. Usługi doradcze, w tym w zakresie doradztwo dla innowacyjnych są przedmiotem prowadzonej działalności Wnioskodawcy. Świadczenie tych usług związane jest z realizacją umowy o udzielenie wsparcia pomiędzy Wnioskodawcą a Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości.

W tym miejscu należy zauważyć, że w treści opisu stanu faktycznego Wnioskodawca co prawda wskazał, że jeden z rodzajów świadczonych przez niego usług tj. audyt innowacyjności w niektórych przypadkach świadczony jest na rzecz jego odbiorców nieodpłatnie, ponieważ korzysta w 100% z dofinansowania. Jednak w ocenie Organu ww. usługę również należy uznać za odpłatną, ponieważ możliwość skorzystania z tej usługi na takich warunkach wiąże się z koniecznością uprzedniego skorzystania z innych świadczonych przez Wnioskodawcę usług tj. audytu innowacyjności albo doradztwa we wdrożeniu innowacji, które z kolei wymagają wniesienia przez ich odbiorcę wkładu własnego. Zatem opisane przez Wnioskodawcę usługi de facto nigdy nie są całkowicie bezpłatne, ponieważ każdorazowo wiążą się z wniesieniem przez zainteresowanych wkładu własnego.

Czynność może być albo odpłatna albo nieodpłatna. Na gruncie podatku od towarów i usług nie występują czynności częściowo odpłatne. Jeśli tylko czynność została wykonana za wynagrodzeniem (wkład własny odbiorcy usługi), to jest ona odpłatna. Nie ma żadnego znaczenia wielkość wkładu własnego (wynagrodzenia) oraz nie ma znaczenia czy wkład ten pokrywa koszty świadczenia tej czynności poniesione przez podatnika, ewentualnie kreuje dla podatnika zysk. Także czynności wykonane "po kosztach" ich świadczenia, bądź poniżej tych koszów, są czynnościami odpłatnymi, o ile tylko pobrano za nie wynagrodzenie.

Świadczenie usług doradczych jest dokonywane odpłatnie. Z treści wniosku wynika bowiem, że kwota należna od klientów z tytułu tych usług obejmuje wkład własny oraz należny podatek od towarów i usług (Wnioskodawca wystawia z tego tytułu faktury VAT). Zatem pobierany przez Wnioskodawcę wkład własny stanowi obrót, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy, z tytułu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu. Świadczenie usług doradczych nie jest objęte zwolnieniem, ani obniżonymi stawkami podatku od towarów i usług na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług, ani rozporządzeń wykonawczych, wydanych na jej podstawie, zatem podlega opodatkowaniu 23% stawką podatku.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii ustalenia prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją projektu.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT w świetle art. 86 ustawy o VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia czyli sprzedażą generującą podatek należny.

Analiza rozpatrywanej sprawy wskazuje, że w przypadku towarów i usług nabywanych przez Wnioskodawcę w celu realizacji ww. projektu związek taki występuje, gdyż (jak wskazał Wnioskodawca) nabywane towary i usługi w celu świadczenia usług w zakresie doradztwa dla innowacyjnych mają związek z wykonywaniem przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Tym samym, Wnioskodawcy przysługuje pełne prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, wynikający z faktur dokumentujących zakupy dokonane w związku z realizacją projektu pn. "XXX", ponieważ zostanie w omawianym przypadku spełniona podstawowa przesłanka pozytywna jaką jest związek dokonanych zakupów ze sprzedażą opodatkowaną.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl