IBPP3/443-128/11/DG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 kwietnia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-128/11/DG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 stycznia 2011 r. (data wpływu 26 stycznia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy dla importowanego wyrobu o kodzie CN 2710 19 83 przemieszczanego z miejsca importu do składu podatkowego odbiorcy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 stycznia 2011 r. został złożony ww. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy dla importowanego wyrobu o kodzie CN 2710 19 83 przemieszczanego z miejsca importu do składu podatkowego odbiorcy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (importer) zamierza importować towar z Rosji (w cysternach kolejowych szerokotorowych) w postaci oleju I-20, klasyfikującego się do kodu CN 2710 19 83 jako oleje smarowe, objęty akcyza w wysokości 1180 zł/1000 l. Importer zamierza ten towar dopuścić do obrotu w procedurze zawieszonej akcyzy. Importer nie posiada swojego składu podatkowego, ale ma podpisaną umowę na dostawę towaru na skład podatkowy innego podmiotu. Towar po odprawie celnej, w związku z różnicą szerokości torów, będzie przeładowany na samochody. Przeładunek odbędzie się na terenie terminalu przeładunkowego (nie będącego składem podatkowym), pod nadzorem szczególnego nadzoru podatkowego i przemieszczany w procedurze zawieszenia akcyzy z miejsca importu, na terenie kraju, do składu podatkowego usytuowanego także na terenie kraju.

Importer nie posiada jeszcze statusu zarejestrowanego wysyłającego, dlatego do odprawy celnej dokument ADT dostarczy skład podatkowy odbiorcy (posiadający status zarejestrowanego wysyłającego). Towar będzie się przemieszczał bezpośrednio (wystąpi tylko przeładunek na samochody) do składu podatkowego zadeklarowanego w dokumencie SAD. Towar nie występuje w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, ale obłożony jest stawka akcyzy większą niż zero. Skład podatkowy posiada możliwość przyjęcia towaru, gdyż jest on wymieniony w pozwoleniu. Skład podatkowy odbiorcy wystawi i dostarczy dokument e-AD, a w przypadku niemożności wystawienia go dokument ADT (lub inny dokument zastępujący e-AD) do zgłoszenia celnego importowanego towaru. Dostarczy także zabezpieczenie akcyzowe, oraz wniosek z prośbą o zawieszenie poboru akcyzy na dopuszczany do obrotu towar.

Importer przy zgłoszeniu dopuszczenia towaru do obrotu będzie posiadał dokumenty niezbędne do zgłoszenia celnego, a także dokument ADT (wystawiony przez skład podatkowy odbiorcy), zabezpieczenie akcyzowe (składu podatkowego odbiorcy), pozwolenie na prowadzenie składu podatkowego (składu podatkowego odbiorcy) i wniosek z prośba o zawieszenie towaru, które są niezbędne do zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy.

Importer przed przeładunkiem powiadomi nadzór podatkowy o chęci dokonania takiego przeładunku poza składem podatkowym. Przeładunek odbywać się będzie za zgodą i wiedzą nadzoru podatkowego, a towar będzie się przemieszczał do składu podatkowego odbiorcy zabezpieczony zabezpieczeniem akcyzowym z miejsca importu na terenie kraju (Małaszewicze) do składu podatkowego usytuowanego także na terenie kraju bez udziału kraju trzeciego lub innego kraju Wspólnoty.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami można zastosować procedurę zawieszenia poboru akcyzy przy dopuszczeniu do obrotu importowanego towaru - wymienionego produktu, produktu innego niż w załączniku 2 do ustawy o podatku akcyzowym, w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

2.

Czy w przedstawionej sytuacji możliwe jest zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy dla wskazanego towaru.

3.

Czy w tej procedurze konieczny jest udział zarejestrowanego wysyłającego.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Ad. 1

Zdaniem Wnioskodawcy dla wskazanego towaru istnieje możliwość zastosowania tejże procedury. Świadczy o tym art. 40 ust. 6 ustawy, Procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się na terytorium kraju również do wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inna niż stawka zerowa, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1 pkt 1 i 5, oraz brak jest zapisu który stwierdza, że niedotyczy to importowanych wyrobów dopuszczonych do obrotu z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy. Dodatkowym wymaganym warunkiem jest art. 41 ust. 4, który mówi, że przemieszczanie tego towaru może się odbywać tylko na terenie kraju.

Ad. 2

Zdaniem Wnioskodawcy dla wskazanego towaru i w przedstawionej sytuacji istnieje możliwość zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy, gdyż:

* zgodnie z w art. 40 ust. 1 pkt 2 lit. a) ustawy wyroby akcyzowe importowane i dopuszczone do obrotu są przemieszczane przez zarejestrowanego wysyłającego z miejsca importu na terytorium kraju do składu podatkowego na terytorium kraju. Art. 12 ust. 2 (nowelizacji) pozwala na przemieszczanie wyrobów do 31 grudnia 2011 w oparciu o stare zasady.

* zgodnie z art. 40 ust. 6 ustawy procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje sie na terytorium kraju również do wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1 pkt 1 i 5.,

* zgodnie z wymogami art. 41 ust. 1 ustawy jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy jest związana z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych, warunkiem jej zastosowania jest:

a.

zastosowanie e-AD albo dokumentu zastępującego e-AD;

b.

złożenie we właściwym urzędzie celnym zabezpieczenia akcyzowego.

Ust. 4 art. 41 ustawy stanowi zaś, iż jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy dotyczy wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 40 ust. 6, warunki, o których mowa w ust. 1, maja zastosowanie tytko przy przemieszczaniu tych wyrobów na terytorium kraju.

* Art. 10. (nowelizacji) ust. 2. daje możliwość do dnia 31 grudnia 2011 r. przemieszczania wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy na zasadach obowiązujących przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy.

Ad. 3

Zdaniem Wnioskodawcy konieczny jest udział takiego podmiotu, jednak niektóre zapisy mogą świadczyć że do końca 2011 r. można pominąć taki podmiot.

* Potwierdzenie konieczności wystąpienia tego podmiotu jest art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy, oraz art. 12 (nowelizacji), który stanowi że podmioty niebędące zarejestrowanymi wysyłającymi mogą to robić do końca 2010 r.

* Zaprzeczeniem takiego wymogu może być art. 10 (nowelizacji), który daje możliwość korzystania ze starych zasad przemieszczania takich wyrobów do końca 2011 r. Natomiast brak sprecyzowania jakiego przemieszczania wyrobów ten przepis dotyczy, czy przemieszczania miedzy składami, czy towarów wspólnotowych, czy importowanych towarów, może dawać możliwość korzystania ze starych przepisów w których nie ma mowy o zarejestrowanym wysyłającym. Dodatkowo brak jest zapisu który nakazuje podmiotom konieczności uzyskania takiego pozwolenia do końca 2010 r., pod rygorem niemożności korzystania z procedury zawieszenia poboru akcyzy, a to daje możliwość dwojakiego interpretowania przepisów.

* "ustawa" - Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.

* "nowelizacja" Dz. U. z 2010 r. Nr 151 poz. 1013.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.) za wyroby akcyzowe uważa się wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustaw.

W przedmiotowym załączniku nr 1 (stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych) w poz. 27 zostały wymienione wyroby objęte kodem CN 2710 - Oleje ropy naftowej i oleje otrzymane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze; oleje odpadowe - zaliczone zostały do wyrobów akcyzowych. Tym samym wyrób będący przedmiotem wniosku o kodzie CN 2710 19 83 stanowi wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy i zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 11 cyt. ustawy podlega opodatkowaniu akcyzą w wysokości 1180 zł/1000 l.

Jednocześnie przedmiotowy wyrób o kodzie CN 2710 19 83 nie został wymieniony w załączniku nr 2 do ustawy stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o którym mowa w Dyrektywie Rady 92/12/EWG.

W tym miejscu należy jednakże zwrócić uwagę na przepis art. 40 ust. 6 ww. ustawy zgodnie z którym procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się na terytorium kraju również do wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż zerowa, z zastrzeżenie art. 47 ust. 1 pkt 1 i 5.

Stosownie zatem do powyższego wyroby objęte kodem CN 2710 19 83 mimo, iż nie zostały wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, to z uwagi, iż są one objęte stawką akcyzy inną niż zerowa, mogą zostać na terytorium kraju objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Zgodnie z art. 40 ust. 1 pkt 2 lit. a) ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym procedura zwieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie jeżeli wyroby akcyzowe importowane i dopuszczone do obrotu są przemieszczane przez zarejestrowanego wysyłającego z miejsca importu na terytorium kraju do składu podatkowego na terytorium kraju.

Zarejestrowanym wysyłającym, o którym mowa wyżej jest, w myśl art. 2 ust. 1 pkt 14a ww. ustawy, podmiot któremu wydano zezwolenie (o którym mowa w art. 62a ust. 1 ustawy) na wysyłanie importowanych wyrobów z miejsca importu z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w ramach prowadzonej działalności.

W myśl zaś art. 41 ust. 1 ww. ustawy w przypadku procedury zawieszenia poboru akcyzy związanej z przemieszczeniem wyrobów akcyzowych, warunkiem jej zastosowania jest:

1.

zastosowanie e-AD albo dokumentu zastępującego e-AD,

2.

złożenie we właściwym urzędzie celnym zabezpieczenia akcyzowego.

Natomiast zgodnie z ust. 4 art. 41 ww. ustawy jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy dotyczy wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 40 ust. 6 warunki, o których mowa w ust. 1, mają zastosowanie tylko przy przemieszczaniu tych wyrobów na terytorium kraju (...).

W tym miejscu należy jednak zwrócić uwagę na art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 22 lipca 2010 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 151, poz. 1013), zgodnie z którym w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2011 r. zarejestrowany wysyłający dokonujący na terytorium kraju przemieszczenia wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy może do tego przemieszczenia stosować przepisy ustawy, o której mowa w art. 1 (czyli ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 r.), w brzmieniu dotychczasowym (czyli w brzmieniu obowiązującym do 31 sierpnia 2011 r.), odnoszące się do podmiotu prowadzącego skład podatkowy.

Z powyższego wynika, że jeżeli, zarejestrowany wysyłający w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r. do przemieszczenia importowanych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy będzie stosował przepisy w brzmieniu obowiązującym do 31 sierpnia 2010 r. wymogi zawarte w tych przepisach odnoszące się do tego przemieszczenia dotyczące podmiotu prowadzącego skład podatkowy będą odnosiły się do zarejestrowanego wysyłającego.

W takim zatem przypadku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy w brzmieniu obowiązującym do 31 sierpnia 2010 r., warunkiem zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy przez zarejestrowanego wysyłającego będzie dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych administracyjnego dokumentu towarzyszącego (ADT) oraz złożenie we właściwym urzędzie celnym zabezpieczenia akcyzowego. Jednocześnie w takim przypadku znajdzie również zastosowanie przepis art. 53 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, w brzmieniu obowiązującym przed 1 września 2010 r., odpowiednio zastosowany do zarejestrowanego wysyłającego, w myśl którego w przypadku importu wyrobów akcyzowych, które bezpośrednio po dopuszczeniu ich do obrotu są przemieszczane do składu podatkowego z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, podmiot prowadzący ten skład podatkowy jest obowiązany wystawić administracyjny dokument towarzyszący i przedstawić ten dokument oraz właściwy dokument potwierdzający złożenie zabezpieczenia akcyzowego właściwemu naczelnikowi urzędu celnego wraz ze zgłoszeniem do procedury dopuszczenia do obrotu tych wyrobów akcyzowych. Tym samym w przypadku importu wyrobów akcyzowych, które po dopuszczeniu do obrotu są bezpośrednio przemieszczane do składu podatkowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy zarejestrowany wysyłający jest obowiązany wystawić administracyjny dokument towarzyszący i przedstawić go właściwemu naczelnikowi urzędu celnego wraz ze zgłoszeniem do procedury dopuszczenia do obrotu tych wyrobów akcyzowych.

W tym miejscu zaznaczyć należy także, iż zgodnie z § 17 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczeniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 158, poz. 1065), jeżeli w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2011 r. przemieszczenie wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy odbywa się zgodnie z przepisami ustawy w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejściem w życie ustawy z dnia 22 lipca 2010 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 151, poz. 1013), to do przemieszczenia tego stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczeniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 32, poz. 229 z późn. zm.).

W powyższym przypadku zatem do przemieszczenia wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy przez zarejestrowanego wysyłającego stosuje się przepisy ww. rozporządzenia z dnia 24 lutego 2009 r. dotyczące przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy przez podmiot prowadzący skład podatkowy.

Tym samym w powyższym przypadku dla przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy będą miały odpowiednio zastosowanie przepisy zawarte m.in. w § 16, i § 17 dotyczące objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy importowanego wyrobu akcyzowego i dokumentowania tego przemieszczenia oraz przepisy zawarte w § 35 i 36 Rozdziału 3 tego rozporządzenia dotyczące warunków dokonywania przeładunku wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy poza składem podatkowym.

Podkreślić jednocześnie należy, iż art. 12 ust. 2 ustawy z 22 lipca 2010 r. wyraźnie wskazuje, że przepisy dotychczasowe stosuje się jedynie do przemieszczenia wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Przepis ten w żaden sposób nie wprowadza przepisu przejściowego odnoszącego się do możliwości (po dniu 1 stycznia 2011 r.) objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów przez inny podmiot niż posiadający status zarejestrowanego wysyłającego.

Takich możliwości, od dnia 1 stycznia 2011 r., nie dają także przepisy art. 12 ust. 1 i 3 ww. ustawy zgodnie z którymi:

* do dnia 31 grudnia 2010 r. przemieszczenie wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy dokonywane przez zarejestrowanego wysyłającego odbywa się na zasadach obowiązujących przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, określonych dla podmiotu prowadzącego skład podatkowy,

* podmiot dokonujący przemieszczenia importowanych wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy może do dnia uzyskania zezwolenia na wysyłanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany wysyłający, nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2010 r. stosować do tego przemieszczenia przepisy w brzmieniu dotychczasowym.

Zaznaczyć także należy, iż powołany przez Wnioskodawcę przepis art. 10 ust. 2 ww. ustawy nie ma w przedmiotowej sprawie zastosowania, gdyż nie odnosi się on do zarejestrowanego wysyłającego, czyli podmiotu posiadające zezwolenie na wysyłanie importowanych wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy. W stosunku do takiego podmiotu szczegółowe przepisy zawarto właśnie w wyżej cyt. art. 12 ustawy z dnia 22 lipca 2010 r.

Jak wynika z przedstawionego zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca nie posiada własnego składu podatkowego, zmierza jednak dokonać odprawy celnej i dopuścić towar o kodzie CN 2710 19 83 do obrotu z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, a następnie (na podstawie podpisanej umowy) przemieścić wyrób do składu podatkowego (posiadającego status zarejestrowane wysyłającego) innego podmiotu znajdującego się na terytorium kraju. Po dokonaniu odprawy celnej w miejscu dokonania importu (terminal przeładunkowy nie będący składem podatkowym) wyrób zostanie przeładowany za wiedzą, zgodą i pod nadzorem podatkowym nadzoru podatkowego z szerokotorowych cystern na samochody, a następnie przemieszczony z miejsca importu do odbiorcy posiadającego skład podatkowy. Odbiorca (skład podatkowy) będący równocześnie zarejestrowanym wysyłającym do wyrobu objętego zgłoszeniem celnym wystawi dokument e-AD, a przypadku niemożności jego wystawienia dokument ADT (lub inny dokument zastępujący e-AD) oraz dostarczy zabezpieczenie akcyzowe. Wnioskodawca (importer) przy zgłoszeniu dopuszczenia towaru do obrotu będzie posiadał dokumenty niezbędne do objęcia towaru procedurą celną dopuszczenia do obrotu, a także dokument ADT (wystawiony przez skład podatkowy odbiorcy), zabezpieczenie akcyzowe (składu podatkowego odbiorcy), pozwolenie na prowadzenie składu podatkowego odbiorcy oraz wniosek o zawieszenie poboru akcyzy.

Mając na uwadze powyższe przepisy oraz przedstawione zdarzenie przyszłe, odpowiadając na pytania Wnioskodawcy i ustosunkowując się do jego stanowiska stwierdzić należy, iż w opisanym zdarzeniu przyszłym, importowane przez Wnioskodawcę wyroby akcyzowe o kodzie CN 2710 19 83, przemieszczane z miejsca importu na terytorium kraju do składu podatkowego odbiorcy na terytorium kraju mogą zostać, na podstawie art. 40 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym, objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Do zastosowania tej procedury, po 1 stycznia 2011 r. uprawniony jest jednak wyłącznie podmiot posiadający status zarejestrowanego wysyłającego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 14a ustawy akcyzowej z dnia 6 grudnia 2008 r. w brzmieniu obowiązującym od 1 września 2010 r.

Natomiast w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r. zarejestrowany wysyłający do importowanych i przemieszczanych przedmiotowych wyrobów akcyzowych na terytorium kraju z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy może stosować przepisy dotyczące tego przemieszczenia (w brzmieniu obowiązującym do 31 sierpnia 2010 r.) odnoszące się odpowiednio do podmiotu prowadzącego skład podatkowy tzn. przemieszczenie przedmiotowych wyrobów z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy przez zarejestrowanego wysyłającego może zostać dokonane pod warunkiem dołączenia do przemieszczanych wyrobów administracyjnego dokumentu towarzyszącego (ADT) i złożenia zabezpieczenia akcyzowego (art. 41 ust. 1 i ust. 4 ustawy). Jednocześnie w takim przypadku należy pamiętać, iż przy przemieszczeniu przedmiotowych wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy przez zarejestrowanego wysyłającego z miejsca ich importu do składu podatkowego na terytorium kraju należy uwzględnić odpowiednio przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2004 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych dotyczące przemieszczenia wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku dotyczące:

* możliwości objęcia wyrobu o kodzie CN 2710 19 83 procedurą zawieszenia poboru akcyzy,

* możliwości przemieszczenia od dnia 1 stycznia do 31 grudnia 2011 r. importowanego wyrobu o kodzie CN 2710 19 83 do składu podatkowego na terytorium kraju w procedurze zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu ADT i po złożeniu zabezpieczenia akcyzowego (na podstawie odpowiednio zastosowanych przepisów zawartych w ustawie o podatku akcyzowym w brzmieniu obowiązującym do 31 sierpnia 2010 r. odnoszących się do przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy),

* konieczności dokonania takiego przemieszczenia od 1 stycznia 2011 r. przez podmiot posiadający status zarejestrowanego wysyłającego w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym w brzmieniu obowiązującym od 1 września 2010 r.

należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl