IBPP3/443-1157/12/AŚ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 listopada 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-1157/12/AŚ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2012 r. (data wpływu do tut. organu 23 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 listopada 2012 r. (data wpływu 7 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zmiany statusu podatnika VAT czynnego na podatnika VAT zwolnionego oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych od dnia zmiany statusu na podatnika zwolnionego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 sierpnia 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie między innymi możliwości zmiany statusu podatnika VAT czynnego na podatnika VAT zwolnionego oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych od dnia zmiany statusu na podatnika zwolnionego.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 listopada 2012 r. (data wpływu do tyt. organu 7 listopada 2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 25 października 2012 r. znak: IBPP3/443-1157/12/AŚ.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca istnieje od 1 września 2009 r., powołane Uchwałą Rady Powiatu w z dnia 2 lipca 2009 r. Wnioskodawca realizuje zadania zarówno zwolnione z podatku VAT jak też opodatkowane podatkiem VAT.

W ramach działalności zwolnionej wykonuje zadania; z zakresu praktycznej nauki zawodu dla młodzieży, zgodnie z programem nauczania oraz kształcenia zawodowego (kursów dla dorosłych) zleconych przez różne instytucje i podmioty gospodarcze.

Do czynności opodatkowanych podatkiem VAT zaliczyć należy najem pomieszczeń, sprzętu i placu manewrowego.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT od dnia 1 lutego 2011 r. na podstawie zgłoszenia rejestracyjnego, posługuje się NIP, składa deklarację VAT-7.

Wobec powyższego, iż Wnioskodawca świadczy usługi zarówno zwolnione od podatku VAT jak i opodatkowane podatkiem VAT, zgodnie z art. 90 ust. 8 ustawy od towarów i usług, korzysta z proporcji w wysokości 30% (na podstawie rzeczywistego wykonania roku ubiegłego).

Wnioskodawca w planie finansowym jednostki na 2012 rok ma zawarty do zrealizowania projekt pt. "...", w ramach programu RPO W na lata 2007 - 2013, Oś. I. Konkurencyjna i Innowacyjna Gospodarka. Działanie 1.3. Regionalny System Innowacyjny.

Projekt ma charakter inwestycyjny. W zakresie projektu zaplanowano następujące działania inwestycyjne:

* adaptacja pomieszczeń w celu utworzenia laboratorium technicznego,

* dostawa i instalacja wyposażenia laboratorium (wycinarka plazmowa, tokarka wraz z wyposażeniem, pionowe centrum obróbcze, zaginarka sterowana numerycznie, robot spawalniczy).

Inwestycja realizowana będzie w budynku stanowiącym własność Powiatu (w trwałym zarządzie Wnioskodawcy) przy ulicy... Łączna powierzchnia budynku wynosi 1987 m2, z czego pracami adaptacyjnymi w ramach projektu zostanie objętych 350 m2.

Celem głównym projektu jest stworzenie warunków do trwałego zwiększenia konkurencyjności oraz wzrostu potencjału innowacyjnego w regionie. Całkowity budżet projektu wynosi 2.494.000 zł, z czego 2.483.138,50 zł (w tym VAT) stanowią wstępnie wydatki kwalifikowane.

Wszystkie środki na pokrycie zobowiązań wynikających z zawartych umów przez Powiat na realizację Projektu, przekazywane będą za pośrednictwem Powiatu o na wydzielony rachunek bankowy Wnioskodawcy. Zgodnie z zasadami kwalifikowalności kosztów (Podręcznik kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 -2013, styczeń 2011)"podatek od towarów i usług (VAT) może być uznany za wydatek kwalifikowany tylko wtedy, gdy został on faktycznie poniesiony przez beneficjenta. Możliwość odzyskania podatku VAT rozpatruje się w świetle ustawy o podatku od towarów i usług."

Analizując powyższe na gruncie Projektu, przedmiotowy jego charakter skupiał się będzie w poniższych ramach:

* w ramach kształcenia praktycznego (działalność zwolniona) - Wnioskodawca będzie wykorzystywał innowacyjne laboratorium do realizacji obowiązku nauki w ramach programu nauczania (jest to praktyczna nauka zawodu obejmująca uczniów szkół ponadgimnazjalnych powiatu). Kształcenie to ma charakter publiczny, ogólnodostępny i nieodpłatny. W związku z tym Wnioskodawca nie może pobierać z tego tytułu żadnych opłat i nie będzie osiągał korzyści ekonomicznych z tej działalności.

* w ramach działalności opodatkowanej podatkiem VAT, w drodze postępowania konkurencyjnego, przy zachowaniu zasad określonych w XXIII Raporcie Komisji Europejskiej na temat polityki konkurencyjności tj. zasady otwartości, zasady bezwarunkowości, zasady niedyskryminacji - zostanie wybrany operator zewnętrzny, który w ramach działalności gospodarczej będzie prowadził szkolenia praktyczne dla podmiotów zewnętrznych. Zakłada się, że Wnioskodawca będzie uzyskiwać od operatora przychód w postaci czynszu dzierżawnego.

Reasumując, Wnioskodawca w planowanym projekcie będzie wykorzystywać nowo-powstałe laboratorium (pracownię) do prowadzenia działalności zwolnionej z podatku VAT oraz dzierżawić laboratorium podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą.

Wnioskodawca, w ramach nowopowstałego laboratorium, dokonał wstępnej prognozy wymiaru czasowego realizacji zajęć i wyliczył współczynnik proporcji działalności opodatkowanej do ogółem w skali roku:

* czynności zwolnione - zajęcia dla uczniów w ramach systemu oświaty, które odbywać się będą przez 5 dni w tygodniu po 5 godzin na dwie zmiany (5x5x2x38 tygodni w roku) co daje 1900 godzin.

* założono wynajem pracowni operatorowi zewnętrznemu (wszystkich nowo-zakupionych maszyn) w celu przeprowadzenia kursów dla 5 grup (po 16 osób w grupie) w ilości 40 godzin/grupę, co daje 200 godzin zajęć w skali roku.

Łącznie w pracowni będą odbywać się zajęcia w wymiarze 2.100 godzin (1.900 + 200).

Współczynnik proporcji wyniesie: 200:2.100x100 = 9,5%

Mimo wyliczonego szacunkowo współczynnika proporcji dotyczącego wyłącznie projektu (9,5%), Wnioskodawca będzie posługiwać się proporcją 30% opartą na rzeczywistym wykonaniu roku 2011. Wskaźnik ten może ulec zmianie w zależności od rzeczywistej proporcji roku 2012 i wówczas deklaracją za m-c styczeń 2013 zostanie skorygowana wartość podatku VAT za 2012 rok (art. 91 ust. 1) i ustalony nowy współczynnik proporcji na 2013 rok.

W związku z tym na ten moment (rok 2012) w ramach projektu, możliwym będzie do odzyskania 30% podatku VAT należnego i stanowić to będzie wydatek niekwalifikowany a 70% podatku należnego będzie wydatkiem kwalifikowanym.

W myśl art. 10 (wyłączenia) ust. 7 ustawy o VAT - podatnicy mogą ponownie skorzystać z wyłączenia czynnego podatnika VAT (stać się biernym podatnikiem VAT), jeżeli przez kolejne dwa lata nie osiągną wymaganego limitu - 150.000 zł W przypadku Wnioskodawcy może to nastąpić z dniem 1 stycznia 2013 r.

W piśmie z dnia 5 listopada 2012 r. uzupełniono zdarzenie przyszłe o następujące informacje:

Okres realizacji projektu: 7 marzec 2011 r. - 31 październik 2013 r.

Pierwsze nabycie towarów i usług: 7 marzec 2011 r.

Zakończenie inwestycji i oddanie do użytkowania: 31 październik 2013 r.

Zakupy towarów i usług dotyczące projektu będą udokumentowane fakturami VAT -nabywca Wnioskodawca.

Kształcenie praktyczne nie generuje obrotu, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT,

Wnioskodawca świadczy usługi zwolnione z VAT (kursy), czynności związane bezpośrednio z prowadzeniem kursów, to zakup materiałów i usług oraz wynagrodzenia, Wnioskodawca świadczy odpłatne usługi kształcenia (kursy), które korzystają ze zwolnienia od podatku VAT,

Laboratorium będzie wykorzystywane do czynności: opodatkowanych - dzierżawa laboratorium, nieopodatkowanych - nieodpłatne kształcenie (zajęcia praktyczne).

Wnioskodawca będzie w stanie wyodrębnić kwoty podatku należnego związanego z poszczególnymi kategoriami czynności - po podpisaniu umowy dzierżawy. Przetarg na wyłonienie dzierżawcy zostanie ogłoszony w dniu 16 września 2013 r.

Według prognozy Wnioskodawcy z tytułu działalności gospodarczej obroty (za rok 2012 r.) nie przekroczą kwoty 150 000,00 zł. Wnioskodawca nie wykonuje czynności wskazanych w art. 113 ust. 13 ustawy o VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (pytanie ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 5 listopada 2012 r.):

Czy Wnioskodawca będzie miał możliwość od 1 stycznia 2013 r. zmiany statusu podatnika VAT czynnego na podatnika VAT zwolnionego, jeżeli wartość sprzedaży netto w roku 2012 nie przekroczy progu 150 000,00 zł. Czy w związku z powyższym Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych od dnia zmiany statusu na podatnika zwolnionego.

Stanowisko Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 5 listopada 2012 r.):

W związku z niespełnieniem wymogów do czynnego podatnika VAT, Wnioskodawca od 1 stycznia 2013 r. otrzyma status podatnika zwolnionego, wobec powyższego niemożliwym będzie odliczenie podatku naliczonego od poniesionych od tego dnia wydatków.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r., zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Z kolei, w myśl art. 113 ust. 2 ustawy, do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Jak wynika z ust. 11 ww. artykułu, podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Natomiast w myśl art. 113 ust. 13 pkt 2 ustawy, zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, świadczenia usług, dla których zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 8 podatnikiem jest ich usługobiorca oraz podatników świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także usługi jubilerskie.

W świetle powołanych wyżej przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, podatnik może skorzystać z ponownego zwolnienia od podatku w sytuacji, gdy spełnione zostaną następujące warunki:

* od chwili utraty prawa do zwolnienia lub rezygnacji z niego, musi upłynąć okres jednego roku, licząc od końca roku, w którym podatnik utracił prawo do zwolnienia lub z niego zrezygnował,

* podatnik w poprzednim roku podatkowym nie przekroczył określonej wartości sprzedaży, definiowanej zapisem art. 113 ust. 1 ustawy;

* podatnik nie wykonuje czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy.

Artykuł 96 ustawy o podatku od towarów i usług reguluje kwestie związane z rejestracją podatników.

Stosownie do treści art. 96 ust. 1, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Zgodnie z treścią art. 96 ust. 10 ustawy, podatnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, którzy następnie zostali zwolnieni od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 lub zgłosili, że będą wykonywać wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43, pozostają w rejestrze jak podatnicy VAT zwolnieni.

Zgodnie z brzmieniem art. 96 ust. 12 ustawy, jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu rejestracyjnym ulegną zmianie, podatnik jest obowiązany zgłosić zmianę do naczelnika urzędu skarbowego w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana (...).

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT od dnia 1 lutego 2011 r. na podstawie zgłoszenia rejestracyjnego, składa deklarację VAT-7.

Według prognozy Wnioskodawcy z tytułu działalności gospodarczej obroty za rok 2012 nie przekroczą kwoty 150 000,00 zł. Wnioskodawca nie wykonuje czynności wskazanych w art. 113 ust. 13 ustawy o VAT.

Odnosząc przedstawione okoliczności sprawy do obowiązujących, w tym zakresie przepisów prawa podatkowego należy stwierdzić, iż jeżeli faktycznie obroty Wnioskodawcy z tytułu działalności gospodarczej za rok 2012 r. nie przekroczą kwoty 150 000,00 zł tj. kwoty określonej w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług to Wnioskodawca będzie mógł w styczniu 2013 r. skorzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług. Spełnione bowiem zostaną w tym wypadku warunki określone w cyt. wyżej art. 113 ust. 11 ustawy o VAT.

O rezygnacji ze statusu podatnika VAT czynnego, a tym samym wyborze zwolnienia od podatku należy powiadomić naczelnika urzędu skarbowego, składając druk VAT-R, jako aktualizację w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zmiany, w tym przypadku w ciągu 7 dni od zakończenia roku 2012 r.

Przechodząc do kolejnej kwestii podniesionej we wniosku tj. prawa Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych od dnia zmiany statusu na podatnika zwolnionego, należy wskazać, iż zgodnie z art. 86 ust. 1 cyt. ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Natomiast, zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 tej ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu,

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Zgodnie z art. 88 ust. 4 ustawy o VAT obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (przypadek ten nie ma zastosowania w przedmiotowej sprawie).

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Rozpatrując możliwość odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu, należy zauważyć, że Wnioskodawca, niebędący zarejestrowany jako podatnik VAT czynny, korzystający ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, zakupione towary i usługi wykorzystuje wyłącznie do działalności zwolnionej od podatku VAT.

Tym samym, jeżeli Wnioskodawca od 1 stycznia 2013 r. zmieni status z podatnika VAT czynnego na podatnika VAT zwolnionego, nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, bowiem nie zostaną spełnione podstawowe warunki uprawniające do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi. Wnioskodawca nie będzie zarejestrowany jako podatnik VAT czynny, a zatem dokonane zakupy nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności generujących podatek należny.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Końcowo zaznacza się, że w zakresie uznania podatku VAT za wydatek kwalifikowany projektu pt. "..." wydane zostało odrębne rozstrzygnięcie.

Dodatkowo podkreślenia wymaga, iż w niniejszej interpretacji indywidualnej dokonano oceny prawnej tylko w kwestii wyczerpująco przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego w oparciu o obowiązujący w tym zakresie stan prawny w dniu dokonywania oceny. Organ podatkowy nie może przewidzieć jakie nastąpią zmiany w prawie podatkowym oraz czy nie nastąpią zmiany w przedstawionym zdarzeniu przyszłym. Wobec tego niniejsza interpretacja zachowa swą aktualność w przypadku gdy nie ulegnie zmianie stan prawny oraz przedstawione przez Wnioskodawcę zdarzenie przyszłe.

Ponadto, tut. organ zauważa, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga w zakresie prawidłowości zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług edukacyjnych (kursów), bowiem nie było to przedmiotem wniosku. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zdarzenia przyszłego i nie było przedmiotem oceny.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 4A, 35-016 Rzeszów po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl