IBPP3/443-114/13/AŚ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 kwietnia 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP3/443-114/13/AŚ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 stycznia 2013 r. (data wpływu do tut. organu 31 stycznia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 marca 2013 r. (data wpływu 21 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości refakturowania kosztów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup interfejsu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 stycznia 2013 r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 19 marca 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości refakturowania kosztów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup interfejsu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca wraz ze Stacją Pogotowia Ratunkowego otrzymało dofinansowanie do realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Realizowany projekt obejmuje:

tytuł projektu:

Utworzenie interfejsu wymiany danych pomiędzy Wnioskodawcą, Pogotowiem Ratunkowym, a WCPR w celu wdrożenia systemu alarmowego 112 w Województwie

wnioskodawca:

Wnioskodawca - lider

SPZOZ Stacja Pogotowia Ratunkowego-partner

nazwa programu:

Regionalny Program Operacyjny Województwa na lata 2007-2013 - Społeczeństwo informacyjne

nazwa i nr działania:

2.2 Rozwój elektronicznych usług publicznych

typ projektów:

Budowa zintegrowanego systemu wspomagania zarządzania w administracji publicznej na poziomie regionalnym, ponad lokalnym i lokalnym.

Projekt będzie realizowany przez dwóch beneficjentów tj. Wnioskodawcę - lidera projektu i SPZOZ Stację Pogotowia Ratunkowego - partnera projektu. Obydwoje beneficjenci to samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej.

W ramach realizacji projektu zakładane jest zintegrowanie systemów informatycznych Wnioskodawcy oraz SPR z Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Zintegrowanie systemów będzie miało wpływa na system ratownictwa medycznego poprzez usprawnienie w pierwszym rzędzie pracy dyspozytorów ale również pozostałych pracowników wszystkich jednostek organizacyjnych podmiotów biorących udział w projekcie. Wdrożenie przedmiotowego projektu jest niezbędne do poprawnego funkcjonowania oraz sprawnej obsługi przyjmowania zgłoszeń pod numer 112. Realizacja projektu usprawni proces powiadamiania odpowiednich zespołów ratownictwa medycznego, co przyspieszy ich czas dotarcia na miejsce zdarzenia, a tym samym udzielenia pomocy medycznej osobom znajdującym się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego tj. realizacji ustawowych zadań systemu ratownictwa medycznego.

Przedmiotem projektu jest stworzenie interfejsu wymiany danych pomiędzy Centralami Powiadamiania Ratunkowego beneficjentów, a Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

W ramach realizacji projektu została podpisana umowa pomiędzy Wnioskodawcą, a SPR według której strony ustaliły następujący podział kosztów realizacji: lider czyli Wnioskodawca ponosi koszty w wysokości 72/88 kosztów całkowitych, a partner 16/88 kosztów całkowitych. Ponadto strony ustaliły, że lider w imieniu i na rzecz partnera opracuje wniosek, przeprowadzi postępowanie przetargowe, dokona zakupu majątku do przedmiotowego wniosku. W ramach realizacji ww. umowy o współpracy Wnioskodawca zawarł ze zwycięzcą postępowania przetargowego.... S.A. umowę na "utworzenie interfejsu wymiany danych z Systemem Informatycznym Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego (SI WCPR)".

Po zrealizowaniu przedmiotu umowy z.... S.A. została wystawiona przez ten ostatni podmiot na rzecz Wnioskodawcy faktura na zakup interfejsu - wartości niematerialnej i prawnej. Następnie zgodnie z umową zawartą ze SPR lider projektu zamierza obciążyć partnera przypadającymi nań kosztami w odpowiedniej wysokości. Obciążenie SPR przypadającymi nań kosztami nastąpi na podstawie refaktury do wysokości kosztów zapisanych w umowie ze stawką podatku 23%.

Wnioskodawca jest czynnym płatnikiem podatku VAT o nr identyfikacyjnym nadanym przez II Urząd Skarbowy.

W piśmie z dnia 19 marca 2013 r. uzupełniono opis zdarzenia przyszłego o następującą informację:

Zakupiona przez Wnioskodawcę usługa interfejsu poza częścią związaną z odsprzedażą tej usługi na rzecz Partnera - w całości będzie związana ze świadczeniem przez Wnioskodawcę usług zwolnionych od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 punkt 18 ustawy o VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy istnieje możliwość refakturowania kosztów wspólnej inwestycji przez Wnioskodawcę na Stację Pogotowia Ratunkowego i czy liderowi projektu odprowadzającemu do budżetu Państwa podatek należny wynikający z faktury zakupu interfejsu przysługuje prawo do obniżenia kwoty tegoż podatku o wynikającą z refaktury kwotę podatku VAT naliczonego do wysokości kwoty obciążających SPR kosztów zakupu interfejsu.

2.

Czy do pozostałej części podatku VAT naliczonego wynikającego z faktury zakupu interfejsu, będzie przysługiwało Wnioskodawcy prawo do odliczenia.

Stanowisko Wnioskodawcy:

1.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011.177.1054) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wobec czego WPR stoi na stanowisku, iż mając możliwość refakturowania kosztów wspólnej inwestycji (sprzedaż pozorna na potrzeby projektu) na rzecz Partnera - Stacji Pogotowia Ratunkowego i odprowadzając do budżetu Państwa podatek należny przysługuje mu prawo do obniżenia kwoty tegoż podatku o kwotę podatku VAT naliczonego do wysokości refaktury.

2.

Do pozostałej części podatku VAT naliczonego nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia, ponieważ zakup dotyczy wyłącznie działalności zwolnionej z podatku zgodnie z art. 43 ust. 1 punkt 18 cyt. ustawy - usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu przywracaniu i poprawie zdrowia oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane, wykonane w ramach działalności leczniczej przez podmioty lecznicze.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl postanowień art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Natomiast, zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 tej ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu,

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi. Dokumentem uprawniającym do odliczenia jest faktura VAT, otrzymana przez podatnika z tytułu nabycia przez niego towarów i usług.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do postanowień art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z cytowanych wyżej przepisów ustawy wynika, że przez usługę należy rozumieć każde świadczenie na rzecz danego podmiotu, niebędące dostawą towarów.

Zauważyć jednak należy, iż usługą będzie tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia odnoszący korzyść o charakterze majątkowym. W związku z powyższym czynność podlega opodatkowaniu jedynie wówczas, gdy wykonywana jest w ramach umowy zobowiązaniowej, a jedna ze stron transakcji może zostać uznana za bezpośredniego beneficjenta tej czynności. Przy czym związek pomiędzy otrzymywaną płatnością a świadczeniem na rzecz dokonującego płatności musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje w zamian za to świadczenie.

Zatem aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Czynność może być albo odpłatna albo nieodpłatna. Na gruncie podatku od towarów i usług nie występują czynności częściowo odpłatne. Jeśli tylko czynność została wykonana za wynagrodzeniem, to jest ona odpłatna.

Przez refakturowanie usług - obok czynności odprzedaży usług - niekiedy rozumie się również poniesienie określonych kosztów na rzecz klienta, którymi jest on następnie obciążany. Nie następuje wówczas "kupno" i "odprzedaż" usługi przez pośrednika, lecz poniesienie (czy też nawet wyłożenie) przez pośrednika kosztów zakupu usługi świadczonej na rzecz odbiorcy.

Biorąc pod uwagę, że refakturowanie jest bądź to odprzedażą usług, bądź to przenoszeniem kosztów, przedmiotem refakturowania mogą być w zasadzie wszystkie usługi, nawet jeśli podmiot refakturujący nie ma wymaganych uprawnień do samodzielnego świadczenia danych czynności, czy też nie leży to w jego przedmiocie działalności (określonym dla celów ewidencyjnych).

Ustawodawca uściślił pojęcie "refakturowania" wprowadzając art. 8 ust. 2a ustawy o VAT, obowiązujący od dnia 1 kwietnia 2011 r., zgodnie z którym w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi. Przepis ten jest dosłownym odzwierciedleniem unijnej regulacji w tym zakresie. Normą prawną, na której się wzorowano dokonując implementacji był art. 28 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, str. 1 z późn. zm.).

Oznacza to, że podmiot "odsprzedający" daną usługę nabytą we własnym imieniu, lecz na rzecz osoby trzeciej traktowany jest najpierw jako usługobiorca, a następnie jako usługodawca tej samej usługi. Przerzucenie kosztów na inną firmę, nie może być zatem w żaden inny sposób potraktowane niż jako świadczenie usługi w tym samym zakresie. Zatem, konsekwencją uznania podatnika biorącego udział w odsprzedaży usługi za świadczącego, jest wystawienie przez niego faktury dokumentującej wyświadczenie tej usługi.

W myśl art. 30 ust. 3 ustawy o VAT w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, podstawą opodatkowania jest kwota należna z tytułu świadczenia usług, pomniejszona o kwotę podatku.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Generalnie zatem faktura jest dokumentem potwierdzającym zaistnienie określonej transakcji sprzedaży dokonanej przez podatnika podatku VAT.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca wraz ze Stacją Pogotowia Ratunkowego otrzymał dofinansowanie do realizacji projektu pn. "...." ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013. Projekt będzie realizowany przez dwóch beneficjentów tj. Wnioskodawcę - lidera projektu i SPZOZ Stację Pogotowia Ratunkowego - Partnera projektu.

Przedmiotem projektu jest stworzenie interfejsu wymiany danych pomiędzy Centralami Powiadamiania Ratunkowego beneficjentów, a Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

W ramach realizacji projektu została podpisana umowa pomiędzy Wnioskodawcą, a SPR według której strony ustaliły następujący podział kosztów realizacji: lider czyli Wnioskodawca ponosi koszty w wysokości 72/88 kasztów całkowitych, a Partner 16/88 kosztów całkowitych. Ponadto strony ustaliły, że Lider w imieniu i na rzecz Partnera opracuje wniosek, przeprowadzi postępowanie przetargowe, dokona zakupu majątku do przedmiotowego wniosku. W ramach realizacji ww. umowy o współpracy Wnioskodawca zawarł ze zwycięzcą postępowania przetargowego... S.A. umowę na "utworzenie interfejsu wymiany danych z Systemem Informatycznym Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego (SI WCPR)".

Po zrealizowaniu przedmiotu umowy z... została wystawiona przez ten ostatni podmiot na rzecz Wnioskodawcy faktura na zakup interfejsu - wartości niematerialnej i prawnej. Następnie zgodnie z umową zawartą ze SPR Lider projektu (Wnioskodawca) zamierza obciążyć Partnera przypadającymi nań kosztami w odpowiedniej wysokości. Obciążenie SPR przypadającymi nań kosztami nastąpi na podstawie refaktury do wysokości kosztów zapisanych w umowie ze stawką podatku 23%.

Zakupiona przez Wnioskodawcę usługa interfejsu poza częścią związaną z odsprzedażą tej usługi na rzecz Partnera - w całości będzie związana ze świadczeniem przez Wnioskodawcę usług zwolnionych od podatku VA na mocy art. 43 ust. 1 punkt 18 ustawy o VAT.

W związku z powyższym biorąc pod uwagę cytowane przepisy oraz opis zdarzenia przyszłego uznać należy, iż Wnioskodawca, w części dotyczącej inwestycji realizowanej na rzecz Partnera projektu (SPR) w oparciu o zawartą umowę, będzie działał w imieniu własnym, lecz na rzecz innego podmiotu.

W związku z faktem, iż Partner projektu na podstawie zawartej umowy partnerstwa określającej zakres współpracy będzie pokrywał 16/88 kosztów całkowitych inwestycji, tym samym mamy do czynienia z odpłatnym świadczeniem usług przez Wnioskodawcę na rzecz Partnera projektu na podstawie art. 8 ust. 2a ustawy o VAT.

Uwzględniając powyższe stwierdzić należy, że na tle przedstawionego opisu sprawy rozliczenia pomiędzy Wnioskodawcą, a Partnerem będą odbywały się na zasadach ogólnych wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych do niej, w tym także w zakresie wystawiania faktur VAT dokumentujących wykonywane przez nich czynności. Wnioskodawca wystąpi zarówno w charakterze nabywcy usługi, polegającej na utworzeniu interfejsu wymiany danych z Systemem, jak i dostawcy tej usługi (dla Partnera).

Konsekwencją uznania Wnioskodawcy biorącego udział w odsprzedaży usługi za świadczącego, jest obowiązek wystawienia przez Niego faktury dokumentującej wyświadczenie tej usługi zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT. Jednocześnie jest on zobowiązany - jako świadczący usługę - do odprowadzenia podatku należnego od tych transakcji.

Podsumowując, zakupione przez Wnioskodawcę usługi w części w jakiej zostaną przekazane partnerowi (SPR), zostaną wykorzystane do wykonywania czynności opodatkowanych, bowiem odsprzedaż usług jest czynnością opodatkowaną podatkiem VAT.

Zatem w tym przypadku znajdzie zastosowanie przepis art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, bowiem jak już wskazano wyżej obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a jedną z podstawowych przesłanek pozytywnych jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

W związku z powyższym na mocy art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług Wnioskodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktury związanej z realizacją ww. projektu w części w jakiej zakupiona usługa zostanie odsprzedana partnerowi.

Ustosunkowując się natomiast do stanowiska Wnioskodawcy przedstawionego odnośnie pytania drugiego dotyczącego możliwości odliczenia pozostałej części podatku naliczonego, przypomnieć należy wskazane wyżej w niniejszej interpretacji uregulowania prawne wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, który wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Skoro zatem, jak sam wskazał Wnioskodawca zakupiona przez Wnioskodawcę usługa interfejsu poza częścią związaną z odsprzedażą tej usługi na rzecz Partnera - w całości będzie związana ze świadczeniem przez Wnioskodawcę usług zwolnionych od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 punkt 18 ustawy o VAT, to Wnioskodawca w tej części nie będzie miał prawa do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w jej cenie.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Ponadto, tut. organ pragnie podkreślić, iż granice tego szczególnego postępowania podatkowego, którego celem jest uzyskanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, określa Wnioskodawca występując z konkretnym pytaniem prawnym, wyłącznie w odniesieniu do stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę, co wynika wprost z przepisu art. 14b § 1, 2 i 3 ustawy - Ordynacja podatkowa. Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Wnioskodawcy, tj możliwości refakturowania kosztów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup interfejsu.

Należy zauważyć, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii dotyczącej zwolnienia od podatku VAT świadczonych przez Wnioskodawcę usług, bowiem nie było to przedmiotem wniosku.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl