IBPP2/443-936/13/IK

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 14 stycznia 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-936/13/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 października 2013 r. (data wpływu 7 października 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 grudnia 2013 r. (data wpływu 31 grudnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości skorzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia podmiotowego oraz przedmiotowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 października 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości skorzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia podmiotowego oraz przedmiotowego.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 27 grudnia 2013 r. (data wpływu 31 grudnia 2013 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 19 grudnia 2013 r. znak: IBPP2/443-936/13/IK.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zamierza w ramach założonej w przyszłości działalności gospodarczej świadczyć jako podwykonawca usługi daytradingu czyli krótkoterminowego inwestowania w instrumenty finansowe, polegającego na otwieraniu i zamykaniu pozycji w tym samym dniu w celu osiągnięcia zysków, wynikających ze zmian kursów notowań tego instrumentu w ciągu dnia. Miejscem prowadzenia procesów inwestycyjnych będą amerykańskie giełdy N. N. i A. Usługi takie zostały sklasyfikowane w PKD pod symbolem 66.19.z (pozostała działalność wspomagająca usługi finansowe, z wyłączeniem ubezpieczeń i funduszów emerytalnych). Usługi świadczone będą w imieniu Wnioskodawcy i na ryzyko Wnioskodawcy dla polskiej firmy sprawującej nad działalnością Wnioskodawcy nadzór menadżerski. Podstawę współpracy stanowić będzie umowa o współpracy. Na jej podstawie Wnioskodawca uzyska dostęp do oprogramowania umożliwiającego inwestowanie na giełdach, oraz dającego dostęp do notowań na wskazanych giełdach i mającego ułatwić przetwarzanie danych dotyczących podaży i popytu, kolejkowania zleceń i innych danych liczbowych. Oprogramowanie da Wnioskodawcy również dostęp do ograniczonej puli środków finansowych (niebędących własnością Wnioskodawcy), niezbędnych podczas inwestowania na giełdach. Rozliczenie wyników działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy dokonywane będzie za miesięczne okresy rozliczeniowe. Zleceniodawca wypłacał będzie Wnioskodawcy, na podstawie wystawionego rachunku (faktury) wynagrodzenie prowizyjne w wysokości do 90% wypracowanego czystego zysku po potrąceniu określonej, stałej kwoty ryczałtowego miesięcznego kosztu nadzoru. W miesiącach, w których działania Wnioskodawcy wygenerują stratę, Wnioskodawca będzie zobligowany do jej bezzwłocznego pokrycia. O ile Wnioskodawca jest zorientowany, polska firma będąca zleceniodawcą Wnioskodawcy ma zawartą umowę o przetwarzanie danych liczbowych i podejmowanie decyzji inwestycyjnych w papiery wartościowe notowane na giełdach amerykańskich oraz pośrednictwo w udostępnianiu możliwości inwestycyjnych osobom trzecim ze spółką kapitałową zarejestrowaną poza Unią Europejską.

Wnioskodawca informuje również, że założoną przez siebie działalność gospodarczą chciałby opodatkować w podatku dochodowym tzw. podatkiem liniowym, oraz skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, że:

I. Świadczone usługi nie będą ani usługami prawniczymi, ani usługami w zakresie doradztwa. Polegać będą na zawieraniu w tym samym dniu transakcji zakupu i sprzedaży akcji w celu osiągnięcia zysku, wynikającego ze zmian kursów notowań danego instrumentu finansowego (w przypadku Wnioskodawcy praktycznie wyłącznie akcji) w trakcie dnia.

II. Wykonywane usługi realizowane mają być w oparciu o umowę o współpracy zawartą z polską firmą sprawującą w stosunku do Wnioskodawcy nadzór, oraz udostępniającej Wnioskodawcy specjalistyczne oprogramowanie niezbędne do inwestowania (dające dostęp do notowań na wskazanych wcześniej giełdach amerykańskich, oraz ograniczony kwotowo dostęp do środków pieniężnych niezbędnych do realizacji zleceń). Środki te stanowią własność zarejestrowanej poza Unią Europejską spółki kapitałowej, z którą stosowne umowy (o wykorzystywaniu środków i udostępnianiu ich takim jak Wnioskodawca podwykonawcom) zawarła nadzorująca Wnioskodawcę firma krajowa. Działania Wnioskodawcy będą miały niewątpliwie wpływ na sytuację finansową zarówno spółki będącej właścicielem inwestowanego kapitału, gdyż do niej trafi część wypracowanego przez Wnioskodawcę zysku (po potrąceniu przysługującej Wnioskodawcy prowizji), jak również na sytuację firmy krajowej (nadzorującej pracę Wnioskodawcy) bo na jej konto wpływać będą comiesięczne opłaty za nadzór.

III. Świadczone usługi stanowić będą odrębną całość spełniającą charakterystyczne cechy daytradingu. Ich przedmiotem będą instrumenty finansowe, głównie akcje. Realizowane będą w oparciu o strategię krótkoterminowego inwestowania w instrumenty finansowe polegającą na otwieraniu i zamykaniu pozycji w tym samym dniu. Celem takich działań jest osiągnięcie zysków wynikających ze zmian kursów notowań danego instrumentu w ciągu dnia.

IV. Świadczone usługi nie będą dotyczyły przechowywania instrumentów finansowych ani zarządzania nimi.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy opisana powyżej działalność może:

1. Korzystać do momentu przekroczenia progów ustawowych ze zwolnienia podmiotowego o którym mowa w art. 113 ust. 1 i ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług;

2. Korzystać, po przekroczeniu sprzedaży w wysokości uprawniającej do zwolnienia podmiotowego (wynikającego z art. 113 ustawy), ze zwolnienia przedmiotowego z art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o podatku od towarów i usług.

Stanowisko Wnioskodawcy.

Ad 1. Opisana powyżej działalność może skorzystać ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 lub art. 113 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż żadna z usług świadczonych przez Wnioskodawcę w ramach podpisanej umowy nie jest wymieniona w katalogu wyłączeń ze zwolnienia zawartym w art. 113 ust. 13 ustawy.

Ad 2. Po ewentualnym przekroczeniu progu sprzedaży, uprawniającego do zwolnienia z art. 113 ustawy, świadczone przez Wnioskodawcę usługi będą mogły skorzystać ze zwolnienia z art. 41 ust. 1 pkt 41, jako usługi których przedmiotem są instrumenty finansowe, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, z wyłączeniem przechowywania tych instrumentów i zarządzania nimi, oraz usługi pośrednictwa w tym zakresie, gdyż przepisy ww. ustawy obejmują również instrumenty finansowe wyemitowane na podstawie właściwych przepisów prawa obcego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 113 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

W myśl art. 113 ust. 2 ustawy o VAT do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1.

wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju;

2.

odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a.

transakcji związanych z nieruchomościami,

b.

usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,

c.

usług ubezpieczeniowych

- jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3.

odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Zgodnie art. 113 ust. 9 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Stosownie do art. 113 ust. 13 ustawy o VAT, zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

1.

dokonujących dostaw:

a.

towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,

b.

towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:

* energii elektrycznej (PKWiU 35.11.10.0),

* wyrobów tytoniowych,

* samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,

c.

budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,

d.

terenów budowlanych,

e.

nowych środków transportu;

2.

świadczących usługi:

a.

prawnicze,

b.

w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,

c.

jubilerskie;

3.

nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Zatem artykuł 113 wprowadza konstrukcję podatnika zwolnionego od podatku VAT podmiotowo. Należy zaznaczyć, iż osoba taka jest w dalszym ciągu podatnikiem w rozumieniu ustawy (w szczególności w rozumieniu art. 15 ustawy), jednak ze względu na niski poziom obrotów osiąganych z wykonywania czynności opodatkowanych, korzysta ona ze zwolnienia z podatku. Zwolnienie określone w art. 113 ma charakter zwolnienia podmiotowego, co oznacza, że wszystkie czynności, bez względu na ich status (jako czynności zwolnionych przedmiotowo lub opodatkowanych na zasadach ogólnych) wykonywane przez tych podatników nie podlegają opodatkowaniu (z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 13 tego artykułu). Natomiast konsekwencją objęcia podatnika zwolnieniem podmiotowym jest to, że wszystkie wykonywane przez niego czynności (poza czynnościami wyłączonymi ze zwolnienia) nie są opodatkowane. Podatnik taki jest ponadto zwolniony z obowiązków rejestracyjnych (może, lecz nie musi się zarejestrować; w przypadku złożenia zgłoszenia rejestracyjnego rejestrowany jest jako podatnik VAT zwolniony), a także nie składa comiesięcznych (cokwartalnych) deklaracji. Podatnik taki nie wystawia faktur, a jedynie rachunki.

W świetle powyższego Wnioskodawca rozpoczynając w ciągu roku podatkowego działalność gospodarczą będzie mógł korzystać ze zwolnienia podmiotowego określonego w art. 113 ust. 9 ustawy o VAT do momentu przekroczenia wartości sprzedaży w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w art. 113 ust. 1 tj. 150.000 zł.

Natomiast odpowiadając na pytanie oznaczone we wniosku nr 2 w pierwszej kolejności wskazać należy, że:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zakres tych czynności został zdefiniowany w art. 7 i art. 8 ustawy.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Natomiast stosownie do treści art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, przewidziano natomiast opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone między innymi w art. 43 ww. ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku usługi w zakresie depozytów środków pieniężnych, prowadzenia rachunków pieniężnych, wszelkiego rodzaju transakcji płatniczych, przekazów i transferów pieniężnych, długów, czeków i weksli oraz usługi pośrednictwa w świadczeniu tych usług.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku usługi, których przedmiotem są instrumenty finansowe, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2010 r. Nr 211, poz. 1384 oraz z 2011 r. Nr 106, poz. 622 i Nr 131, poz. 763), z wyłączeniem przechowywania tych instrumentów i zarządzania nimi, oraz usługi pośrednictwa w tym zakresie.

Stosownie do art. 43 ust. 13 ustawy o VAT, zwolnienie od podatku stosuje się również do świadczenia usługi stanowiącej element usługi wymienionej w ust. 1 pkt 7 i 37-41, który sam stanowi odrębną całość i jest właściwy oraz niezbędny do świadczenia usługi zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 7 i 37-41.

Przepisu ust. 13 nie stosuje się do świadczenia usług stanowiących element usług pośrednictwa, o których mowa w ust. 1 pkt 7 i 37-41 (art. 43 ust. 14 ustawy o VAT).

W świetle art. 43 ust. 15 ustawy o VAT, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, 12 i 37-41 oraz w ust. 13, nie mają zastosowania do:

1.

czynności ściągania długów, w tym factoringu,

2.

usług doradztwa,

3.

usług w zakresie leasingu.

Z kolei stosownie do zapisu art. 43 ust. 16 ustawy o VAT, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 41, nie ma zastosowania do usług dotyczących praw i udziałów odzwierciedlających:

1.

tytuł prawny do towarów,

2.

tytuł własności nieruchomości,

3.

prawa rzeczowe dające ich posiadaczowi prawo do korzystania z nieruchomości,

4.

udziały i inne tytuły prawne dające ich posiadaczowi prawne lub faktyczne prawo własności lub posiadania nieruchomości lub jej części,

5.

prawa majątkowe, których instrumentami bazowymi są towary, mierniki i limity wielkości produkcji oraz uprawnienia do emisji zanieczyszczeń, i które mogą być zrealizowane poprzez dostawę towarów lub świadczenie usług innych niż zwolnione z podatku.

Należy podkreślić, że pojęcia używane do oznaczenia zwolnień, o których mowa w art. 43 ustawy, należy interpretować ściśle, zważywszy, że zwolnienia te stanowią odstępstwa od ogólnej zasady, zgodnie z którą podatek VAT pobierany jest od każdej usługi świadczonej odpłatnie przez podatnika.

Powyższe zwolnienia uregulowane zostały w ustawie o podatku od towarów i usług wskutek implementacji odpowiednich przepisów Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347, poz. 1 z późn. zm.), zwanej dalej Dyrektywą 112.

Analiza powyższych przepisów wskazuje, że przewidziane w nich zwolnienie ma charakter przedmiotowy, i sprowadza się do objęcia zwolnieniem od podatku takich usług, które za przedmiot swojego świadczenia mają depozyty środków pieniężnych, prowadzenie rachunków pieniężnych, wszelkiego rodzaju transakcje płatnicze, przekazy i transfery pieniężne, długi, czeki i weksle oraz instrumenty finansowe, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2010 r. Nr 211, poz. 1384), z wyłączeniem przechowywania tych instrumentów i zarządzania nimi a także niniejsze zwolnienie zostało rozciągnięte na usługi pośrednictwa w tym zakresie. Jednocześnie należy pamiętać o szeregu wyłączeń z możliwości zastosowania zwolnienia od podatku, które zostały ujęte w art. 43 ust. 14-16 ustawy, a także bezpośrednio w omawianej regulacji gdzie ustawodawca wprost wyłączył czynności związane z przechowywaniem i zarządzaniem instrumentami finansowymi.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca zamierza świadczyć jako podwykonawca usługi daytradingu czyli krótkoterminowego inwestowania w instrumenty finansowe, polegającego na otwieraniu i zamykaniu pozycji w tym samym dniu w celu osiągnięcia zysków, wynikających ze zmian kursów notowań tego instrumentu w ciągu dnia. Miejscem prowadzenia procesów inwestycyjnych będą amerykańskie giełdy. Usługi świadczone będą w imieniu Wnioskodawcy i na ryzyko Wnioskodawcy dla polskiej firmy sprawującej nad działalnością Wnioskodawcy nadzór menadżerski. Podstawę współpracy stanowić będzie umowa o współpracy. Na jej podstawie Wnioskodawca uzyska dostęp do oprogramowania umożliwiającego inwestowanie na giełdach, oraz dającego dostęp do notowań na wskazanych giełdach i mającego ułatwić przetwarzanie danych dotyczących podaży i popytu, kolejkowania zleceń i innych danych liczbowych. Oprogramowanie da Wnioskodawcy również dostęp do ograniczonej puli środków finansowych (niebędących własnością Wnioskodawcy), niezbędnych podczas inwestowania na giełdach. Świadczone usługi nie będą ani usługami prawniczymi, ani usługami w zakresie doradztwa. Polegać będą na zawieraniu w tym samym dniu transakcji zakupu i sprzedaży akcji w celu osiągnięcia zysku, wynikającego ze zmian kursów notowań danego instrumentu finansowego (w przypadku Wnioskodawcy praktycznie wyłącznie akcji) w trakcie dnia. Wykonywane usługi realizowane mają być w oparciu o umowę o współpracy zawartą z polską firmą sprawującą w stosunku do Wnioskodawcy nadzór, oraz udostępniającej Wnioskodawcy specjalistyczne oprogramowanie niezbędne do inwestowania (dające dostęp do notowań na wskazanych wcześniej giełdach amerykańskich, oraz ograniczony kwotowo dostęp do środków pieniężnych niezbędnych do realizacji zleceń). Środki te stanowią własność zarejestrowanej poza Unią Europejską spółki kapitałowej, z którą stosowne umowy (o wykorzystywaniu środków i udostępnianiu ich takim jak Wnioskodawca podwykonawcom) zawarła nadzorująca Wnioskodawcę firma krajowa. Działania Wnioskodawcy będą miały niewątpliwie wpływ na sytuację finansową zarówno spółki będącej właścicielem inwestowanego kapitału, gdyż do niej trafi część wypracowanego przez Wnioskodawcę zysku (po potrąceniu przysługującej Wnioskodawcy prowizji), jak również na sytuację firmy krajowej (nadzorującej pracę Wnioskodawcy) bo na jej konto wpływać będą comiesięczne opłaty za nadzór. Świadczone usługi stanowić będą odrębną całość spełniającą charakterystyczne cechy daytradingu. Ich przedmiotem będą instrumenty finansowe, głównie akcje. Realizowane będą w oparciu o strategię krótkoterminowego inwestowania w instrumenty finansowe polegającą na otwieraniu i zamykaniu pozycji w tym samym dniu. Celem takich działań jest osiągnięcie zysków wynikających ze zmian kursów notowań danego instrumentu w ciągu dnia. Świadczone usługi nie będą dotyczyły przechowywania instrumentów finansowych ani zarządzania nimi.

Z opisu sprawy nie wynika, aby świadczone usługi dotyczyły praw i udziałów wymienionych w art. 43 ust. 16 ustawy o VAT, jak również wyłączeń ze zwolnienia, o których mowa w art. 43 ust. 15 ustawy.

Dokonując analizy zaprezentowanego we wniosku zdarzenia przyszłego w kontekście niniejszych przepisów stwierdzić należy, że przedmiotem świadczonych przez Wnioskodawcę, w ramach umowy o współpracę, usług krótkoterminowego inwestowania w instrumenty finansowe, polegającego na otwieraniu i zamykaniu pozycji w tym samym dniu w celu osiągnięcia zysków, wynikających ze zmian kursów notowań tego instrumentu w ciągu dnia (daytrading), są instrumenty finansowe. Zatem wykonanie usług opisanych we wniosku będzie korzystać ze zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 w zw. z art. 43 ust. 13 ustawy o VAT.

Uwzględniając brzmienie przywołanych przepisów w zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia podmiotowego od podatku od towarów i usług określonego w art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług, wskazać należy, że skoro jak wskazano powyżej usługi związane z instrumentami finansowymi świadczone przez Wnioskodawcę korzystają ze zwolnienia przedmiotowego, to w sytuacji przekroczenia wartości sprzedaży uprawniającej do zwolnienia podmiotowego wynikającego z art. 113 ustawy o VAT, usługi daytradingu świadczone przez Wnioskodawcę będą mogły korzystać ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 w zw. z art. 43 ust. 13 ustawy o VAT.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zmiana któregokolwiek z elementów opisu zdarzenia przyszłego lub zmiana stanu prawnego powoduje, że interpretacja traci swoją ważność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwice, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl