IBPP2/443-900/09/ICz

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 marca 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-900/09/ICz

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2009 r. (data wpływu 4 listopada 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 stycznia 2010 r. (data wpływu 8 stycznia 2010 r.) oraz pismem z dnia 27 stycznia 2010 r. (data wpływu 29 stycznia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy Wnioskodawca właściwie dokonał zgłoszenia rejestracyjnego VAT kierując się zasadami ustalonymi dla stołówek szkolnych i czy właściwie stosuje stawkę VAT 7% przy sprzedaży posiłków dla dzieci i personelu w przedszkolu oraz dla Ośrodka Pomocy Społecznej, który opłaca posiłki dla dzieci - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 listopada 2009 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 4 stycznia 2010 r. (data wpływu 8 stycznia 2010 r.) oraz pismem z dnia 27 stycznia 2010 r. (data wpływu 29 stycznia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy Wnioskodawca właściwie dokonał zgłoszenia rejestracyjnego VAT kierując się zasadami ustalonymi dla stołówek szkolnych i czy właściwie stosuje stawkę VAT 7% przy sprzedaży posiłków dla dzieci i personelu w przedszkolu oraz dla Ośrodka Pomocy Społecznej, który opłaca posiłki dla dzieci.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Przedszkole jest samorządową jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej. Do usług świadczonych przez przedszkole należą: usługi za pobyt godzinowy dzieci w przedszkolu, usługi żywienia, usługi najmu pomieszczeń przedszkolnych. Wysokość opłat za pobyt godzinowy ustala Rada Miasta. Wysokość opłat za żywienie ustala dyrektor przedszkola w porozumieniu z organem prowadzącym. Posiłki przygotowuje zatrudniony personel na miejscu w przedszkolu. Z żywienia w przedszkolu korzystają dzieci i personel przedszkola oraz dzieci dla których posiłki opłaca Ośrodek Pomocy Społecznej, dla którego Przedszkole wystawia fakturę VAT - PKWIU 55,51- stawka VAT 7%. Do tej pory przedszkole korzystało ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o podatku VAT, gdyż do wartości sprzedaży opodatkowanej wliczane były przychody z najmu. Wszystkie pozostałe usługi były klasyfikowane jako "usługi z zakresu edukacji" PKWiU 80 i korzystały z zwolnienia VAT.

Od miesiąca sierpnia 2009 r. Przedszkole złożyło zgłoszenie VAT-R gdyż usługi żywienia w przedszkolu zostały zaklasyfikowane do usług stołówkowych wg PKWiU 55,51 i została przekroczona kwota 50.000 zł wartości sprzedaży opodatkowanej.

Zmiany zaklasyfikowania usług żywienia dokonano w związku z otrzymanym wyjaśnieniem z Ministerstwa Finansów na pismo wystosowane przez organ prowadzący w sprawie stosowania przepisów prawa podatkowego w podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stołówek szkolnych. Ministerstwo Finansów wyjaśniło, że sprzedaż posiłków w stołówkach szklonych podlega opodatkowaniu według stawki VAT w wysokości 7%.

W sprawie właściwego zaklasyfikowania usług stołówek szkolnych Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych, który prowadzi obsługę finansowo-księgową przedszkola zwrócił się do Urzędu Statystycznego w Łodzi. Pismem z dnia 3 lipca 2009 r. Ośrodek Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi usługę stołówki szkolnej zakwalifikował do PKWiU 80 " Usługi w zakresie edukacji".

Przedszkole jest samorządowym zakładem budżetowym. Z posiłków w przedszkolu korzystają również wychowankowie którzy są objęci dofinansowaniem przez Ośrodek Pomocy Społecznej na podstawie zawartego porozumienia, które określa zasady przekazywania oraz rozliczania środków pieniężnych w zakresie zapewnienia żywienia wychowankom przedszkola. Dla posiłków wydawanych w przedszkolu stosowane jest PKWiU 55.51. Przedszkole nie prowadzi sprzedaży posiłków dla osób z zewnątrz.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca właściwie dokonał zgłoszenia rejestracyjnego VAT kierując się zasadami ustalonymi dla stołówek szkolnych i czy właściwie stosuje stawkę VAT 7% przy sprzedaży posiłków dla dzieci i personelu w przedszkolu oraz dla Ośrodka Pomocy Społecznej, który opłaca posiłki dla dzieci.

Zdaniem Wnioskodawcy, kierując się przyjętymi zasadami dla stołówek szkolnych na podstawie otrzymanego wyjaśnienia z Ministerstwa Finansów uwzględniono ustawę o systemie oświaty art. 3 ust. 1. Przy sprzedaży dla Ośrodka Pomocy Społecznej który opłaca posiłki dla dzieci stosujemy stawkę VAT 7% przy czym Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustaw o podatku od towarów i usług rozdział 7 § 13.1 pkt 12g wprowadza zwolnienie od podatku dla usług świadczonych pomiędzy gospodarstwami pomocniczymi jednostek budżetowych, jednostkami budżetowymi i zakładami budżetowym.

Zdaniem Wnioskodawcy Przedszkole prawidłowo zostało zarejestrowane jako podatnik VAT i prawidłowo zastosowało stawkę 7% przy sprzedaży posiłków dla dzieci i personelu w oparciu o stanowisko Ministerstwa Finansów na interpelację poselską (Nr 4913) oraz otrzymanym potwierdzeniem z Ministerstwa Finansów Departament Podatku od Towarów i Usług na pytanie kierowane przez Urząd Miasta

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) przedszkolem publicznym jest przedszkole, które:

1.

prowadzi bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie co najmniej podstawy programowej wychowania przedszkolnego;

2.

przeprowadza rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności;

3.

zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach.

W ust. 2 tego artykułu wskazano, iż publiczna forma wychowania przedszkolnego, o której mowa w art. 14a ust. 1a, zapewnia bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, prowadzone przez nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach. Publiczna forma wychowania przedszkolnego przeprowadza rekrutację dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.

W art. 14 ust. 1 ww. ustawy o systemie oświaty wskazano, iż wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci w wieku 3-6 lat. Wychowanie przedszkolne jest realizowane w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz w innych formach wychowania przedszkolnego, z zastrzeżeniem art. 14a ust. 5.

W myśl art. 3 pkt 1 ww. ustawy, ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o szkole - należy przez to rozumieć także przedszkole.

W art. 67a ust. 1 ww. ustawy o systemie oświaty wskazano, iż celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów, szkoła może zorganizować stołówkę.

Natomiast art. 67a ust. 2 ww. ustawy stanowi iż korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej jest odpłatne.

Mając na uwadze powyższe przepisy należy zauważyć, iż przedszkole ma obowiązek zapewnić bezpłatne nauczanie i wychowanie dzieci w wieku 3-6 lat w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Ponadto najczęściej w statutach przedszkoli przewidziana jest również działalność stołówek przedszkolnych i w tym sensie jest obowiązkowa (nie może nie być prowadzona). Celem organizacji stołówki przedszkolnej jest bowiem wspieranie prawidłowego rozwoju fizycznego dzieci.

Z założenia zatem prowadzenie stołówki przedszkolnej i wydawanie posiłków dzieciom stanowi element składowy świadczonej przez przedszkola usługi zasadniczej tj. usługi edukacyjnej. Zapewnienie wyżywienia w publicznym przedszkolu jest zadaniem towarzyszącym działalności edukacyjnej.

Przechodząc do kwestii opodatkowania świadczonej usługi polegającej na sprzedaży posiłków, przygotowywanych w stołówce przedszkolnej, dla dzieci i personelu przedszkola należy miec na uwadze niżej wskazane przepisy:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 - zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT - rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W myśl art. 8 ust. 3 ustawy o VAT, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

W związku powyższym, konstrukcja większości przepisów w zakresie podatku od towarów i usług wprowadzając preferencyjną stawkę podatku, albo zwolnienie od podatku, przesądza, że - co do zasady - zastosowanie ich uzależnione jest od zaklasyfikowania danego towaru, bądź usługi do określonego grupowania statystycznego, powołanego w ustawie albo akcie wykonawczym wydanym na podstawie jej upoważnienia.

Klasyfikacją do której odwołują się przepisy ustawy o podatku od towarów i usług, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU).

Na podstawie § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2009 r., zmieniającego rozporządzenie w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 222, poz. 1753), do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 cyt. ustawy o podatku od towarów i usług, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy o VAT. W załączniku tym, stanowiącym wykaz towarów i usług zwolnionych od podatku, w pozycji 7 wymieniono usługi z grupowania PKWiU ex 80 "Usługi w zakresie edukacji". Użycie przez ustawodawcę "ex" przy grupowaniu PKWiU korzystającym ze zwolnienia od podatku od towarów i usług oznacza, że dotyczy tylko danej usługi z danego grupowania.

W związku z powyższym, istotnym jest właściwe zaklasyfikowanie do odpowiedniego symbolu PKWiU wykonywanych usług przez podatnika.

Jednocześnie należy zauważyć, iż zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336) zwalnia się od podatku usługi świadczone pomiędzy gospodarstwami pomocniczymi jednostek budżetowych, jednostkami budżetowymi i zakładami budżetowymi, z wyjątkiem usług wymienionych w poz. 138 i 153 załącznika nr 3 do ustawy oraz usług komunikacji miejskiej.

W stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2010 r. zwolnienie powyższe zostało uregulowane w § 12 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799).

W przedstawionym stanie faktycznym wskazano, iż Przedszkole jest samorządową jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej. Jest samorządowym zakładem budżetowym. Do usług świadczonych przez Przedszkole należą: usługi za pobyt godzinowy dzieci w przedszkolu, usługi żywienia, usługi najmu pomieszczeń przedszkolnych. Wysokość opłat za pobyt godzinowy ustala Rada Miasta. Wysokość opłat za żywienie ustala dyrektor przedszkola w porozumieniu z organem prowadzącym. Posiłki przygotowuje zatrudniony personel na miejscu w przedszkolu. Z żywienia w przedszkolu korzystają dzieci i personel przedszkola oraz dzieci dla których posiłki opłaca Ośrodek Pomocy Społecznej, dla którego Przedszkole wystawia fakturę VAT - PKWIU 55.51- stawka VAT 7%. Do tej pory przedszkole korzystało ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o podatku VAT, gdyż do wartości sprzedaży opodatkowanej wliczane były przychody z najmu. Wszystkie pozostałe usługi były klasyfikowane jako "usługi z zakresu edukacji" PKWiU 80 i korzystały ze zwolnienia VAT.

Zmiany zaklasyfikowania usług żywienia dokonano w związku z otrzymanym wyjaśnieniem Ministerstwa Finansów na pismo wystosowane przez organ prowadzący w sprawie stosowania przepisów prawa podatkowego w podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stołówek szkolnych.

W sprawie właściwego zaklasyfikowania usług stołówek szkolnych Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych, który prowadzi obsługę finansowo-księgową przedszkola zwrócił się do Urzędu Statystycznego w Łodzi. Pismem z dnia 3 lipca 2009 r. Ośrodek Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi usługę stołówki szkolnej zakwalifikował do PKWiU 80 " Usługi w zakresie edukacji".

Odnosząc zatem powołany stan prawny do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego stwierdzić należy, iż usługi stołówki przedszkolnej z której korzystają dzieci i personel przedszkola, stanowiące z założenia element składowy świadczonej przez przedszkole usługi zasadniczej tj. usługi edukacyjnej, są zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT (poz. 7 zał. Nr 4 do ustawy).

Usługi stołówki przedszkolnej pozostające w bezpośrednim związku z działalnością przedszkola, nie stanowią odrębnego świadczenia.

Jednocześnie skoro pomiędzy Wnioskodawcą a Ośrodkiem Pomocy Społecznej jest zawarte porozumienie regulujące kwestie korzystania przez podopiecznych Ośrodka - dzieci przedszkola - z odpłatnych posiłków przygotowanych w stołówce przedszkola, to w przypadku finansowania posiłków przez Ośrodek Pomocy Społecznej zastosowanie znajdzie zwolnienie, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia (w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2009 r.) oraz § 12 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia (w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2010 r.)

Ponadto we wniosku wskazano, iż od miesiąca sierpnia 2009 r. Przedszkole złożyło zgłoszenie VAT-R gdyż usługi żywienia w przedszkolu zostały zaklasyfikowane do usług stołówkowych wg PKWiU 55.51 i została przekroczona kwota 50.000 zł wartości sprzedaży opodatkowanej.

W związku z powyższym należy wskazać, iż zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT (według stanu prawnego obowiązującego do 31 grudnia 2009 r.) zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 50.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Natomiast zgodnie z art. 113 ust. 2 ww. ustawy o VAT do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

W myśl art. 113 ust. 5 ww. ustawy o VAT jeżeli wartość sprzedaży u podatników zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc w momencie przekroczenia tej kwoty. Obowiązek podatkowy powstaje z momentem przekroczenia tej kwoty, a opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad tę kwotę. (...).

W myśl ust. 11 ww. artykułu, podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Z powyższych przepisów wynika, iż dopóki wartość sprzedaży opodatkowanej u Podatnika nie przekroczy kwoty 50.000 zł do tego momentu korzysta on ze zwolnienia podmiotowego. W momencie przekroczenia tej kwoty zwolnienie traci moc a obowiązek podatkowy powstaje z momentem przekroczenia tej kwoty, a opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad tę kwotę.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny stwierdzić należy, iż skoro Wnioskodawca w przeważającej części wykonuje czynności zwolnione z opodatkowania natomiast obrót opodatkowany uzyskiwany z tytułu wykonywania usług najmu pomieszczeń nie przekracza progu uprawniającego do zwolnienia, to może korzystać ze zwolnienia podmiotowego określonego w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT przy uwzględnieniu art. 113 ust. 11 tej ustawy.

Zauważa się także, że ustawą z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 215, poz. 1666) podwyższone zostały limity obrotu uprawniającego do korzystania ze zwolnienia podmiotowego.

Mając na uwadze powyższe przepisy oraz przedstawiony stan faktyczny stanowisko Wnioskodawcy, iż przedszkole zostało prawidłowo zarejestrowane jako podatnik VAT i stosuje stawkę 7% przy sprzedaży posiłków dla dzieci i personelu, należało uznać za nieprawidłowe.

W ocenie tut. organu stanowisko przedstawione w niniejszej interpretacji indywidualnej nie jest sprzeczne ze stanowiskiem wyrażonym przez Ministerstwo Finansów.

Należy również zauważyć, iż tutejszy organ nie jest organem uprawnionym do dokonywania klasyfikacji statystycznych wyrobów i usług. Zgodnie bowiem z komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. U. GUS z 2005 r., Nr 1, poz. 11) - zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl