IBPP2/443-704/13/KO

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 31 października 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-704/13/KO

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2013 r. (data wpływu 2 sierpnia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 25 października 2013 r. (data wpływu 25 października 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy spółka z o.o. ma prawo do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej wniesienie przez spółkę komandytowo-akcyjną wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci znaku towarowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy spółka z o.o. ma prawo do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej wniesienie przez spółkę komandytowo-akcyjną wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci znaku towarowego.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 października 2013 r. (data wpływu 25 października 2013 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 22 października 2013 r. znak: IBPP2/443-704/13/KO.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania w Polsce oraz podlegającą w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i jest czynnym podatnikiem VAT. W ramach prowadzonej działalności, Wnioskodawca zajmuje się m.in. udostępnianiem za wynagrodzeniem domen internetowych.

Historycznie Wnioskodawca prowadził w formie jednoosobowej działalności gospodarczej również działalność w zakresie handlu sprzętem komputerowym. Na pewnym etapie działalność w zakresie handlu sprzętem komputerowym była prowadzona razem ze wspólnikiem w formie spółki jawnej, a obecnie jest prowadzona w formie sp. z o.o. (powstałej w wyniku przekształcenia przedmiotowej spółki jawnej).

Wnioskodawca w przyszłości zamierza utworzyć spółkę komandytowo-akcyjną (dalej jako: "SKA"). Wnioskodawca uzyska w SKA status akcjonariusza.

Poprzez dokonanie odpowiednich procedur rejestracyjnych Wnioskodawca uzyska prawa ochronne do wspólnotowego znaku towarowego (znak graficzny) (dalej "znak towarowy"). Rejestracja zostanie dokonana w Urzędzie... (O.) w A.

W celu uporządkowania sposobu zarządzania znakiem towarowym Wnioskodawca ma zamiar przekazać znak towarowy do powyższej SKA, w której będzie akcjonariuszem. Przekazanie nastąpi w formie darowizny dokonanej przez Wnioskodawcę na rzecz SKA. Przeniesienie znaku towarowego do SKA umożliwi Wnioskodawcy zwiększenie efektywności zarządzania znakiem towarowym, w tym ustrukturyzowania zarządzania znakiem wewnątrz grupy spółek.

Wnioskodawca pragnie wskazać, iż w przyszłości SKA może dokonać wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, którego przedmiotem będzie opisany znak towarowy. W takim przypadku, planowane jest, iż po otrzymaniu wkładu niepieniężnego opisana spółka z o.o. będzie pobierać opłaty z tytułu udostępniania tego znaku towarowego (na podstawie odrębnych umów).

Planowane jest, iż w zamian za wkład niepieniężny SKA otrzyma udziały w sp. z o.o. o wartości nominalnej równej wartości rynkowej brutto znaku towarowego (czyli określonej w wycenie wartości rynkowej znaku towarowego wraz z podatkiem VAT należnym w przypadku gdyby czynność obrotu nim podlegała opodatkowaniu VAT).

Przykładowo, jeżeli wartość rynkowa brutto znaku towarowego wyniesie 123 jednostki pieniężne, zgodnie z planowanym rozliczeniem spółka z o.o. wyda w zamian za wkład udziały o wartości nominalnej 123 jednostek pieniężnych.

W takim przypadku SKA wystawi fakturę VAT wskazując jako podstawę opodatkowania wartość rynkową "brutto" znaku towarowego pomniejszoną o kwotę należnego podatku. Przykładowo, w przypadku gdy wartość rynkowa brutto znaku towarowego wyniesie 123 jednostek pieniężnych, i w zamian za wniesienie go w formie wkładu niepieniężnego do sp. z o.o. wyda ona na rzecz SKA udziały o nominalnej wartości 123 jednostek pieniężnych, to podstawa opodatkowania podatkiem od towarów i usług wykazana na fakturze wyniesie 100 jednostek pieniężnych (wartość rynkowa <123> pomniejszona o kwotę podatku <23>) a podatek od towarów i usług 23 jednostki.

Wnioskodawca wskazuje, iż występuje z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej jako osoba planująca utworzenie wskazanej powyżej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (w której to Wnioskodawca będzie również udziałowcem) - zgodnie z art. 14n § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej, do której to spółki z o.o. będzie wnoszony wkład niepieniężny (aport) w postaci znaku towarowego.

Spółka z o.o. będzie zarejestrowana jako podatnik VAT czynny.

Pismem z dnia 25 października 2013 r. Wnioskodawca uzupełnił opis zdarzenia przyszłego następująco:

Spółka z o.o. będzie zarejestrowana jako czynny podatnik VAT oraz będzie wykorzystywała nabyte w ramach wkładu niepieniężnego (aportu) prawo ochronne na wspólnotowy znak towarowy (znak towarowy) w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, opodatkowanej VAT. Będzie ona bowiem udostępniała na rzecz innych podmiotów prawo do korzystania z przedmiotowego znaku towarowego w zamian za co będzie pobierała wynagrodzenie. Działalność ta będzie wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły. W związku z tym spółka z o.o. będzie miała status podatnika określonego w art. 15 ustawy o VAT, a otrzymywane przez nią wynagrodzenie z tytułu pobierania opłat od podmiotów zewnętrznych za prawo do używania znaku towarowego będzie wynagrodzeniem z tytułu odpłatnego świadczenia usług, podlegającego opodatkowaniu VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy spółka z o.o. będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej od SKA dokumentującej dokonanie przez SKA wkładu niepieniężnego (aportu) znaku towarowego w warunkach opisanych w powyższym zdarzeniu przyszłym.

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 25 października 2013 r.):

Organ podatkowy wezwał Wnioskodawcę do przeformułowania własnego stanowiska w związku z zamieszczeniem we wniosku o interpretację przykładu dotyczącego określenia podstawy opodatkowania aportu znaku towarowego oraz wartości należnego podatku VAT.

W pierwszej kolejności Wnioskodawca pragnie wskazać, iż nie oczekuje wydania interpretacji indywidualnej w zakresie potwierdzenia sposobu ustalenia podstawy opodatkowania VAT aportu znaku towarowego przez dostawcę (świadczącego usługę). Jest to materia, która należy do interesu prawnego wnoszącego aport. To on bowiem będzie zobowiązany do prawidłowego rozliczenia podatku należnego z tytułu dokonania aportu. Stąd, Wnioskodawca przedstawił w opisie zdarzenia przyszłego w jakich wartościach będzie wystawiona na rzecz sp. z o.o. faktura. Jest to element przedstawionego zdarzenia przyszłego, do którego prawidłowości przedstawienia zobowiązany jest Wnioskodawca. Stąd organ podatkowy powinien dokonać oceny przedstawionego zdarzenia przyszłego w oparciu o tak przedstawione zdarzenie przyszłe. Wnioskodawca nie oczekuje więc potwierdzenia prawidłowości ustalenia przez SKA podstawy opodatkowania.

Jednocześnie pytanie Wnioskodawcy brzmi "Czy spółka z o.o. będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej od SKA dokumentującej dokonanie przez SKA wkładu niepieniężnego (aportu) znaku towarowego w warunkach opisanych w powyższym zdarzeniu przyszłym..."

Przedmiotem wniosku objęte jest zatem określenie czy sp. z o.o. otrzymując fakturę opisaną w przedstawionym zdarzeniu przyszłym będzie uprawniona do odliczenia z niej podatku naliczonego.

W opinii Wnioskodawcy w tym celu należy w pierwszej kolejności zweryfikować czy nabyta usługa (otrzymany w drodze aportu znak towarowy) jest wykorzystywana do celów działalności opodatkowanej (art. 86 ust. 1 ustawy o VAT). W opinii Wnioskodawcy warunek ten jest spełniony, gdyż nabyte w ramach wkładu niepieniężnego (aportu) prawo ochronne na wspólnotowy znak towarowy (znak towarowy) sp. z o.o. będzie wykorzystywać w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, opodatkowanej VAT. Będzie ona bowiem udostępniała na rzecz innych podmiotów prawo do korzystania z przedmiotowego znaku towarowego w zamian za co będzie pobierała wynagrodzenie.

W drugiej kolejności należy wskazać, iż zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Stąd w opinii Wnioskodawcy zasadnym było zamieszczenie w opisie zdarzenia przyszłego oraz w stanowisku własnym Wnioskodawcy opisu, iż mający być przez sp. z o.o. odliczonym podatek, w wartości jaką zamierza ona odliczyć, będzie wykazany na otrzymanej fakturze oraz w całości będzie wynikał z nabycia usługi (aportu znaku towarowego). Stąd zamieszczony został przykład, o którym pisze organ podatkowy w wezwaniu, który to przykład wskazywał, iż cały ten podatek, określony przez SKA według zasad opisanych w zdarzeniu przyszłym, będzie wykazany na fakturze i w całości będzie wynikał z nabycia usługi.

Finalnie, należy mieć na względzie art. 88 ustawy o VAT, który wskazuje w jakich warunkach podatnik nie jest uprawiony do odliczenia podatku naliczonego.

W szczególności, zgodnie z art. 88 ust. 3a ustawy o VAT nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy:

Pkt 2) transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku;

Pkt 4) wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne:

a.

stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności,

b.

podają kwoty niezgodne z rzeczywistością - w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością.

Mimo, iż jak wskazał Wnioskodawca nie oczekuje on wydania interpretacji indywidualnej w zakresie określenia jak SKA powinna ustalić podstawę opodatkowania (należy to do interesu SKA), to sp. z o.o. aby skorzystać z prawa do odliczenia powinna otrzymać fakturę, która stwierdza czynności, które zostały dokonane (art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a)) oraz podaje kwoty zgodne z rzeczywistością (art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. b)).

Zdaniem Wnioskodawcy regulacje te należy interpretować w ten sposób, iż to sp. z o.o. powinna zweryfikować, czy wartość podatku naliczonego będzie wynikała w całości z czynności, które zostaną dokonane oraz czy będzie podawała kwoty zgodne z rzeczywistością. Gdyby tak bowiem nie było, to odpowiedź na przedstawione przez Wnioskodawcę pytanie będzie negatywna i sp. z o.o. nie będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanej od SKA faktury.

Stąd dla ustalenia prawa do odliczenia kluczowe jest określenie czy faktura przedstawiona w opisie zdarzenia przyszłego będzie dokumentowała usługę, która została dokonana oraz czy faktura będzie podawała kwoty zgodne z rzeczywistością.

Powyższe regulacje można rozumieć w ten sposób, iż otrzymana przez podatnika faktura nie daje prawa do prawa do odliczenia (w całości lub części), gdy w całości lub części nie dokumentuje prawidłowych (rzeczywistych) wartości. Oznaczałoby to, iż gdyby np. wnoszący aport nieprawidłowo ustalił podstawę opodatkowania (zawyżył ją) to podatek od zawyżonej wartości mógłby doznawać ograniczeń w prawie do odliczenia na mocy wyżej powołanych przepisów.

Jak bowiem wskazuje się w doktrynie (Adam Bartosiewicz VAT. Komentarz, wyd. VII, komentarz do art. 88 ustawy o VAT)

"Część ograniczeń wprowadzonych w art. 88 ust. 3a ustawy można wywieść z innych, bardziej ogólnych przepisów. Prawo do odliczenia może bowiem dotyczyć wyłącznie tych czynności, które faktycznie zostały dokonane. Sama faktura nie tworzy prawa do odliczenia VAT na niej wykazanego.

Zakazy odliczania w tym przypadku dotyczą faktur (faktur korygujących, duplikatów faktur), które: stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane, podają kwoty niezgodne z rzeczywistością albo potwierdzają czynności nieważne lub pozorne.

W tych przypadkach przepisy uzupełniono o klauzulę, zgodnie z którą zakaz odliczenia dotyczy tylko tej części podatku, którego dotyczy jedna z powyższych przyczyn, zdarza się bowiem, że jedna faktura dokumentuje więcej czynności. Jeśli jedna z powyższych przesłanek dotyczy podatku nie od wszystkich czynności dokumentowanych fakturą, lecz tylko od niektórych z nich, nie ma powodów, aby odmawiać fakturze w całości mocy dokumentu odliczeniowego".

Stąd Wnioskodawca w zamieszczonym przykładzie wskazywał, iż podatek VAT będzie określony w prawidłowej wartości (będzie wyliczony od prawidłowej podstawy opodatkowania) i sp. z o.o. będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego, gdyż cała wartość podatku wykazanego na fakturze będzie dokumentowała dokonaną czynność - aport znaku towarowego (żadna część podatku naliczonego nie będzie się odnosiła do czynności, która nie została dokonana) oraz będzie podawała kwoty zgodne z rzeczywistością (czyli rzeczywistą kwotę podstawy opodatkowania oraz podatku VAT w sposób opisany we Wniosku o interpretację).

Stąd przy dokonaniu powyższego uzupełnienia stanowisko Wnioskodawcy oraz podany przykład nie wykraczają poza sformułowane pytanie. Wnioskodawca oczekuje interpretacji jedynie w odniesieniu do przedstawionego zdarzenia przyszłego i zadanego pytania, które zmierzają do określenia czy w przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego okolicznościach, sp. z o.o. będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanej faktury, która została opisana w opisie zdarzenia przyszłego. Jeżeli natomiast w ocenie organu podatkowego bez znaczenia dla sformułowanego pytania pozostają kwoty podstawy opodatkowania i podatku VAT wykazane na fakturze i wynikające z określenia przez dostawcę podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku VAT dla transakcji aportowej, to nadal stanowisko wnioskodawcy będzie prawidłowe gdyż sp. z o.o. będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego (pod warunkiem używania nabytego aportem znaku towarowego do działalności opodatkowanej).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Z ww. przepisów wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Odliczyć zatem można podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego. Przedstawiona wyżej zasada, wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy zauważyć, że ustawodawca przewidział sytuacje, których wystąpienie wyłącza możliwość obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego albo zwrotu podatku naliczonego. Sytuacje takie zostały wskazane w art. 88 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 88 ust. 3a ustawy nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy:

1.

sprzedaż została udokumentowana fakturami lub fakturami korygującymi:

a.

wystawionymi przez podmiot nieistniejący,

b.

(uchylony)

2.

transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku;

3.

(uchylony)

4.

wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne:

a.

stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności,

b.

podają kwoty niezgodne z rzeczywistością - w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,

c.

potwierdzają czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i 83 Kodeksu cywilnego - w części dotyczącej tych czynności;

5.

faktury, faktury korygujące wystawione przez nabywcę zgodnie z odrębnymi przepisami nie zostały zaakceptowane przez sprzedającego;

6.

(uchylony)

7.

wystawiono faktury, w których została wykazana kwota podatku w stosunku do czynności opodatkowanych, dla których nie wykazuje się kwoty podatku na fakturze - w części dotyczącej tych czynności.

W myśl art. 88 ust. 3b ustawy o VAT przepis ust. 3a stosuje się odpowiednio do duplikatów faktur.

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (art. 88 ust. 4 ustawy).

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca w przyszłości zamierza utworzyć spółkę komandytowo-akcyjną. Wnioskodawca uzyska w SKA status akcjonariusza. Poprzez dokonanie odpowiednich procedur rejestracyjnych Wnioskodawca uzyska prawa ochronne do wspólnotowego znaku towarowego. W celu uporządkowania sposobu zarządzania znakiem towarowym. Wnioskodawca ma zamiar przekazać znak towarowy do SKA, w której będzie akcjonariuszem. Przekazanie nastąpi w formie darowizny dokonanej przez Wnioskodawcę na rzecz SKA. Przeniesienie znaku towarowego do SKA umożliwi Wnioskodawcy zwiększenie efektywności zarządzania znakiem towarowym, w tym ustrukturyzowania zarządzania znakiem wewnątrz grupy spółek. W przyszłości SKA może dokonać wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, którego przedmiotem będzie opisany znak towarowy.

Spółka z o.o. będzie zarejestrowana jako czynny podatnik VAT oraz będzie wykorzystywała nabyte w ramach wkładu niepieniężnego (aportu) prawo ochronne na wspólnotowy znak towarowy (znak towarowy) w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, opodatkowanej VAT. Będzie ona bowiem udostępniała na rzecz innych podmiotów prawo do korzystania z przedmiotowego znaku towarowego w zamian za co będzie pobierała wynagrodzenie. Działalność ta będzie wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły. W związku z tym spółka z o.o. będzie miała status podatnika określonego w art. 15 ustawy o VAT, a otrzymywane przez nią wynagrodzenie z tytułu pobierania opłat od podmiotów zewnętrznych za prawo do używania znaku towarowego będzie wynagrodzeniem z tytułu odpłatnego świadczenia usług, podlegającego opodatkowaniu VAT.

Planowane jest, iż w zamian za wkład niepieniężny SKA otrzyma udziały w sp. z o.o. o wartości nominalnej równej wartości rynkowej brutto znaku towarowego.

Wątpliwości Wnioskodawcy odnoszą się do kwestii czy spółka z o.o. będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej od spółki komandytowo-akcyjnej dokumentującej dokonanie przez spółkę komandytowo-akcyjna wkładu niepieniężnego znaku towarowego.

Mając na uwadze przedstawiony stan prawny i opis sprawy należy stwierdzić, iż spółce z o.o. będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury otrzymanej od spółki komandytowo-akcyjnej dokumentującej wniesienie przez spółkę komandytowo-akcyjną wkładu niepieniężnego (aportu) w postaci znaku towarowego, pod warunkiem, że spółka z o.o. będzie wykorzystywać znak towarowy do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług i nie wystąpią okoliczności wskazane w przepisie art. 88 ustawy o VAT.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Każda zmiana elementu zdarzenia przyszłego powoduje, że interpretacja traci swoją ważność.

Zaznaczyć należy, że organ podatkowy jest ściśle związany z przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl