IBPP2/443-565/12/KO

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 9 sierpnia 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-565/12/KO

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2012 r. (data wpływu 11 czerwca 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 sierpnia 2012 r. (data wpływu 6 sierpnia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania przez Wnioskodawcę nieodpłatnego zwrotu działek nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 położonych w Y oraz działek nr 955/3 i 955/2 w związku z odwołaniem darowizny przez Zarząd Województwa X - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 2 sierpnia 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przez Wnioskodawcę nieodpłatnego zwrotu działek nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 położonych w Y oraz działek nr 955/3 i 955/2 w związku z odwołaniem darowizny przez Zarząd Województwa X.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Województwo X aktem notarialnym z dnia 27 kwietnia 2006 r. rep. A Nr.. darowało Gminie C nieruchomości zabudowane oczyszczalniami ścieków położone w miejscowościach: YY o pow. 0,7343 ha, oraz Y 3,9155 ha, w celu realizacji zadań własnych Gminy C usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych.

W listopadzie 2006 r. aktem notarialnym Rep. A. Nr.. Gmina C w celu realizacji zadania określonego w umowie darowizny wniosła aportem do Spółki P część wyżej opisanych nieruchomości zabudowanych oczyszczalniami ścieków tj. w miejscowości Y nieruchomość o powierzchni 1,5422 ha, w miejscowości YY nieruchomość o pow. 0,1960 ha.

Pozostałe nieruchomości wydzielone geodezyjnie i oznaczone numerami:

1.

Y - dz. ewid. nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442, obszaru 2,3733 ha,

2.

YY - dz. nr 953/3, 955/2, obszaru 0,5383 ha,

są w dyspozycji Gminy C.

Zarząd Województwa X w dniu 28 lutego 2012 r. podjął Uchwałą Nr..w sprawie odwołania darowizny nieruchomości dokonanej na rzecz Gminy C. Zdecydował o odwołaniu darowizny.

Wobec powyższego Wójt Gminy C jest zobowiązany do zwrotnego przeniesienia własności wyżej wymienionych nieruchomości zgodnie z art. 13 ust. 2 i 2a ustawy o gospodarce nieruchomościami w związku z art. 900 k.c.

Zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego Gminy C:

1.

Działki 2416/1, 2416/3, 2416/4 w Y położone są w terenach oznaczonych symbolem 7.4a K - tereny urządzeń do utylizacji ścieków sanitarnych. Istniejące oczyszczalnie ścieków do utrzymania, modernizacji i rozbudowy. Obowiązuje realizacja zieleni izolacyjnej z preferencją dla gatunków rodzimych. Na terenie oczyszczalni w Y dopuszcza się realizację funkcji magazynowo - składowej.

2.

Działki 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414 w Y, położone są w terenach oznaczonych symbolem 4.1 P - tereny obiektów produkcyjnych, obsługi technicznej i gospodarczej takich jak zakłady produkcyjne i rzemieślnicze, składy, magazyny, bazy samochodowe, tartaki i inne obiekty związane z techniczno-gospodarczą obsługą gminy. Adaptuje się istniejące obiekty z możliwością zmiany ich funkcji. Dopuszcza się realizację nowych zakładów produkcyjnych i rzemieślniczych (typu zakłady drzewne, kamieniarskie, obsługi motoryzacji, wyrobów regionalnych, piekarnie itp.) pod warunkiem zastosowania technologii bezpiecznych ekologicznie i pod warunkiem ograniczenia uciążliwości do granic terenu pozostającego w dyspozycji inwestora. Dopuszcza się jako uzupełniającą funkcję socjalno-biurową oraz mieszkalną dla właściciela na warunkach uzgodnionych ze służbami inspekcji sanitarnej. Dopuszcza się również lokalizację innych usług (z wyjątkiem zdrowia, oświaty i kultury) oraz drobnego przetwórstwa. Realizacja obiektów na warunkach określonych w § 6. Dopuszcza się realizację sieci i urządzeń infrastruktury technicznej. Obowiązuje wyposażenie w systemy utylizacji ścieków i usuwanie odpadów w sposób zorganizowany. W przypadku powstawania ścieków o parametrach przekraczających dopuszczalne wartości wskaźników zanieczyszczeń wymagana realizacja urządzeń podczyszczających. Obowiązuje realizacja zieleni izolacyjnej, drzewiasto - krzewiastej oraz zabezpieczenie niezbędnych powierzchni parkingowych. Dla utwardzonych powierzchni parkingowych i ciągów jezdnych na odpływach kanalizacji deszczowej obowiązuje zainstalowanie separatorów błota i substancji ropopochodnych.

3.

Działki 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 w Y położone są w terenach oznaczonych symbolem - 3.1. R - tereny rolne, obejmujące grunty rolne przeznaczone pod uprawy i użytki zielone oraz drogi dojazdowe do pól. Obowiązuje zakaz podziału gruntów na cele budowlane. Możliwa realizacja małych budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy, służących gospodarce pasterskiej, przechowywaniu sprzętu, pasiekom itp., bez części mieszkalnej oraz podstawowego uzbrojenia terenu i dróg dojazdowych, a także wyznaczenie ścieżek spacerowych, szlaków turystycznych, ścieżek rowerowych i konnych z wykorzystaniem istniejących dróg polnych. Utrzymuje się istniejącą zabudowę zagrodową i gospodarczą położoną poza wyznaczonymi planem terenami budowlanymi. Dopuszcza się remonty, przebudowę i rozbudowę oraz wymianę istniejącej substancji budowlanej.

4.

Działka nr 953/3 położona w YY przeznaczona jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele 7.4d.K - tereny urządzeń do utylizacji ścieków.

5.

Działka 955/2 położna w YY, stanowi w terenie drogę dojazdową.

Do chwili obecnej część nieruchomości będącej przedmiotem darowizny Gmina wydzierżawia na cele działalności gospodarczej takiej jak: obiekty magazynowo-składowe, plac postoju maszyn i urządzeń budowlanych oraz myjnię samochodową.

Rada Gminy C wyraziła zgodę na ustanowienie na działkach nr 2409, 2414, 2416/3, 2416/4 specjalnej strefy ekonomicznej, w ramach.

Gmina C jest w trakcie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, na najbliższej Sesji Rady Gminy C w czerwcu 2012 r. zostanie podjęta uchwała w sprawie zatwierdzenia nowego planu zagospodarowania przestrzennego, który po stosownych publikacjach w Dzienniku Urzędu Wojewódzkiego będzie obowiązywał prawdopodobnie od września bieżącego roku.

Zgodnie z projektem nowego planu działki:

1.

w Y nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 o łącznej powierzchni 2,3733 przeznaczone będą na cele oznaczone symbolem 4.1.PU:

1.

przeznaczenie podstawowe - tereny produkcji przemysłowej wytwórczości i usług,

2.

przeznaczenie dopuszczalne:

* usługi rzemiosła, handlu, administracji,

* produkcja ogrodnicza,

* zieleń urządzona,

* ulice wewnętrzne, ciągi piesze i rowerowe,

* parkingi,

* obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej,

* zieleń urządzona,

* infrastruktura techniczna,

* drogi wewnętrzne,

* ścieżki rowerowe.

2.

w YY:

- działka nr 953/3, położona jest w terenach 12.1 U:

1.

przeznaczenie podstawowe: tereny koncentracji usług różnych: handlu, gastronomii, administracji, rzemiosła, innych,

2.

przeznaczenie dopuszczalne: motele, hotele, pensjonaty, zieleń urządzona, infrastruktura techniczna, drogi wewnętrzne ścieżki rowerowe, place i ciągi piesze, urządzenia sportu i rekreacji, parkingi, obiekty i urządzenia obsługi komunikacji.

Pismem z dnia 2 sierpnia 2012 r. Wnioskodawca uzupełnił zdarzenie przyszłe następująco:

Gminie C przy nabyciu działek ewid. zmod. nr:

1.

nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 o łącznej powierzchni 2,3733 ha położonych w Y,

2.

nr 955/3, 955/2 o pow. 0,5383 ha, położonych w YY,

nie przysługiwało, w całości lub części prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Gmina C otrzymała ww. działki od Województwa X w celu realizacji zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

Gmina C zwróci nieodpłatnie działki ewid. zmod. nr:

1.

nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 o łącznej powierzchni 2,3733 ha położone w Y,

2.

nr 955/3, 955/2 o pow. 0,5383 ha, położone w YY,

w związku z odwołaniem darowizny przez Zarząd Województwa X.

Przedmiotem nieodpłatnego zwrotu ww. działek w związku z odwołaniem darowizny będą działki niezabudowane nr

1.

nr 2416/4, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442, położone w Y,

2.

nr 955/2, położona w YY,

oraz działki zabudowane nr 2416/3, 2416/1 położone w Y i działka nr 955/3 położona w YY.

Na działce zabudowanej nr 2416/3 jest posadowione ogrodzenie. Ponadto na działce nr 2416/1 i 2416/3 znajduje się droga utwardzona o nawierzchni betonowej. Ogrodzenie to oraz droga utwardzona jest budowlą w rozumieniu przepisów prawa budowlanego. Gmina C nie poniosła żadnych wydatków na ulepszenie (w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym) budowli - ogrodzenia, drogi utwardzonej posadowionych na działce nr 2416/1 i 2416/3.

Budowle w postaci ogrodzenia, drogi utwardzonej nie były przedmiotem najmu, dzierżawy i innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Na działce zabudowanej nr 955/3 jest posadowione ogrodzenie, poletka osadowe oraz staw osadowy. Obiekty te są budowlami w rozumieniu przepisów prawa budowlanego. Gmina C nie poniosła żadnych wydatków na ulepszenie (w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym) budowli - ogrodzenia, poletek osadowych oraz stawu osadowego, posadowionych na tej działce. Budowle w postaci ogrodzenia, poletek osadowych, staw osadowy nie były przedmiotem najmu, dzierżawy i innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 2 sierpnia 2012 r.):

Czy nieodpłatny zwrot działek zmod. nr:

1.

2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 o łącznej powierzchni 2,3733 ha, położonych w Y,

2.

955/3, 955/2 o pow. 0,5383 ha, położonej w YY,

związku z odwołaniem darowizny podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w piśmie z dnia 2 sierpnia 2012 r.):

nieodpłatny zwrot działek ewid. zmod. nr:

1.

nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 o łącznej powierzchni 2,3733 ha położonych w Y,

2.

nr 955/3, 955/2 o pow. 0,5383 ha, położonych w YY,

w związku z odwołaniem darowizny nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Powyższego przepisu nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek (art. 7 ust. 3 ustawy o VAT).

Z analizy cytowanych wyżej przepisów wynika, że opodatkowaniu podatkiem VAT podlega generalnie każda odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług a także nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa podatnika, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tego towaru, z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne, bądź spełniających warunki do uznania ich za prezenty o małej wartości lub próbki. Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania). Należy podkreślić, że w sytuacji, gdy podatnik odliczył podatek naliczony przy zakupie towarów, to ich nieodpłatne przekazanie, gdyby było nieopodatkowane, w rezultacie prowadziłoby do sytuacji, gdy żaden z uczestników obrotu gospodarczego nie poniósłby ekonomicznego ciężaru podatku VAT. Pozostawałoby to w sprzeczności z zasadą powszechności i neutralności opodatkowania.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. Zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.

Zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) nieruchomość może być, z zastrzeżeniem art. 59 ust. 1, przedmiotem darowizny na cele publiczne, a także przedmiotem darowizny dokonywanej między Skarbem Państwa a jednostką samorządu terytorialnego, a także między tymi jednostkami. W umowie darowizny określa się cel, na który nieruchomość jest darowana. W przypadku niewykorzystania nieruchomości na ten cel darowizna podlega odwołaniu, z zastrzeżeniem ust. 2a.

Darowizny nieruchomości stanowiącej przedmiot własności Skarbu Państwa dokonuje starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej - za zgodą wojewody, a nieruchomości stanowiącej przedmiot własności jednostki samorządu terytorialnego jej organ wykonawczy - za zgodą rady albo sejmiku. Odstąpienie od odwołania darowizny następuje za zgodą organu, który wyraził zgodę na jej dokonanie. Zgody nie wymaga dokonanie darowizny przez ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa, o której mowa w art. 59 ust. 1 (art. 13 ust. 2a ustawy o gospodarce nieruchomościami).

Z powyższego wynika, że niezrealizowanie określonego w umowie celu daje podstawę do odwołania darowizny. Wobec braku uregulowań szczególnych co do sposobu odwołania darowizny zastosowanie mają przepisy Kodeksy cywilnego. Zatem w myśl art. 900 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) odwołanie darowizny następuje przez oświadczenie złożone obdarowanemu na piśmie.

Przejście prawa własności nieruchomości z obdarowanego na darczyńcę, który odwołał darowiznę, wymaga złożenia oświadczenia o zwrocie przedmiotu darowizny (nieruchomości) w formie aktu notarialnego.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia wynika, że Wnioskodawcy przy nabyciu działek ewid. o wskazanych poniżej numerach, a które Wnioskodawca zamierza nieodpłatnie zwrócić, w związku z odwołaniem darowizny, tj. działki:

* nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 o łącznej powierzchni 2,3733 ha położone w Y,

* nr 955/3, 955/2 o pow. 0,5383 ha, położone w YY,

nie przysługiwało, w całości lub części prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Wnioskodawca otrzymał ww. działki od Województwa X w celu realizacji zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). Zwracane działki w większości będą niezabudowane, z wyjątkiem działek o nr 2416/3, 2416/1 położonych w Y oraz działki o nr 953/3 położonej w YY.

Odnosząc zatem przedstawione okoliczności sprawy na grunt przepisów ustawy o podatku od towarów i usług należy stwierdzić, że Wnioskodawca (Gmina) dokonuje nieodpłatnie zwrotu nieruchomości, którą wcześniej otrzymał w drodze darowizny z przeznaczeniem na cele związane z wykonywaniem przez niego zadań własnych. Zatem Wnioskodawca rozporządzał darowaną nieruchomością jak właściciel. W związku z niewykorzystywaniem wszystkich nieruchomości, darczyńca odwołał darowiznę i zażądał zwrotu niewykorzystywanych nieruchomości. Jak wyjaśnił Wnioskodawca przy nabyciu nieruchomości nie przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego. W konsekwencji należy stwierdzić, że Wnioskodawca dokonując zwrotu gruntu należącego do Gminy, przy nabyciu którego nie przysługiwało mu prawo do odliczenia nie wypełnia dyspozycji art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT, przez co czynności tej nie można będzie uznać za odpłatną, tym samym podlegającą opodatkowaniu.

Mając na uwadze przedstawiony stan prawny i opis zdarzenia należy stwierdzić, iż nieodpłatny zwrot działek ewidencyjnych:

* nr 2416/3, 2416/4, 2416/1, 2367/1, 2367/2, 2367/3, 2371, 2378, 2379, 2391, 2409, 2414, 2417, 2418, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2426, 2427, 2429, 2431, 2432, 2433, 2436, 2437, 2440, 2441, 2442 o łącznej powierzchni 2,3733 ha położonych w Y,

* nr 955/3, 955/2 o pow. 0,5383 ha, położonych w YY,

w związku z odwołaniem darowizny przez Zarząd Województwa X nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl