IBPP2/443-549/11/ABu

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 sierpnia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-549/11/ABu

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2011 r. (data wpływu 5 maja 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 sierpnia 2011 r. (data wpływu 4 sierpnia 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości stosowania 5% stawki podatku VAT przy sprzedaży soku wieloowocowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 maja 2011 r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 2 sierpnia 2011 r. (data wpływu 4 sierpnia 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 26 lipca 2011 r. znak: IBPP2/443-549/11/ABu, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości stosowania 5% stawki podatku VAT przy sprzedaży soku wieloowocowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, jednoosobową - osoba fizyczna.

W ramach działalności kupuje "sok wieloowocowy niepełnowartościowy" symbol PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0. Kupiony produkt odsprzedaje kolejnej firmie, która z kolei odsprzedaje go innej firmie, która przeznacza go do produkcji własnych wyrobów.

W obu sytuacjach, zarówno zakupu i sprzedaży, zastosowano stawkę podatku VAT 5%.

Wątpliwość wzbudza fakt czy jest to po prostu handel czy pośrednictwo w sprzedaży.

Wnioskodawca kupuje jako firma i dalej odsprzedaje ten sam towar. Wobec tego w jego rozumieniu nie jest to pośrednictwo, które byłoby opodatkowane stawką VAT 23%. Nie otrzymuje prowizji, a jedynie kupuje towar, który następnie odsprzedaje z zastosowaniem tej samej stawki VAT dla towaru, a zarobkiem jest uzyskana w ten sposób marża.

W piśmie uzupełniającym z dnia 2 sierpnia 2011 r., Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność jednoosobowo - osoba fizyczna.

W ramach działalności, w imieniu własnym i na własny rachunek kupuje "sok wieloowocowy niepełnowartościowy" symbol PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0. Na fakturach zakupu widnieje on ze stawką VAT 5%.

Zakupiony towar sprzedaje innej firmie. Sprzedając towar, podatnik wskazuje na fakturach sprzedaży również symbol PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0 dla "soku wieloowocowego niepełnowartościowego" i stosuje stawkę VAT dla tej sprzedaży 5%.

Wnioskodawca kupuje ww. towar w imieniu własnym i na własny rachunek i dalej go sprzedaje stosując stawkę VAT taką jak przy zakupie, tj. 5%. Zarobkiem jest uzyskana marża. Nie uzyskuje prowizji.

W związku z powyższym zadano następujące pytania (sformułowane w piśmie z dnia 2 sierpnia 2011 r.):

1.

Czy w przedstawionym stanie faktycznym, podatnik prawidłowo stosuje na fakturach sprzedaży stawkę VAT 5% dla towarów: "sok wieloowocowy niepełnowartościowy" symbol PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0.

2.

Czy prawidłowo przyjmuje, iż nie jest to pośrednictwo z uwagi na kupno i dalszą sprzedaż towaru w imieniu własnym i na własny rachunek.

Zdaniem Wnioskodawcy, zastosowanie stawki VAT 5% dla "sok wieloowocowy niepełnowartościowy" symbol PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0 jest właściwe. W związku z tym, iż kupuje i sprzedaje opisany towar w imieniu własnym i na własny rachunek, uważa, że nie jest to pośrednictwo, gdyż nie uzyskuje prowizji, a uzyskuje zarobek w postaci wypracowanej marży.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ww. ustawy).

Pojęcie to definiuje każdą czynność przeniesienia dobra materialnego przez stronę, która przyznaje drugiej stronie prawo do faktycznego dysponowania tym towarem.

W świetle powyższego, wskazać należy, iż na potrzeby podatku od towarów i usług dostawą towarów jest przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel. Istotnymi elementami konstrukcji tej definicji są:

1.

prawo do rozporządzania,

2.

przeniesienie tego prawa,

3.

możność rozporządzania towarem jak właściciel po stronie otrzymującego to prawo.

Z ekonomicznego aspektu transakcji ważne jest zatem, czy w wyniku danego zdarzenia gospodarczego (dostawy towarów) dochodzi do przeniesienia na rzecz kontrahenta możliwości (prawa) dysponowania rzeczą w zakresie, jaki charakterystyczny jest dla właściciela. Jeśli możliwość korzystania z przedmiotu transakcji ma charakter trwały w momencie jej zawarcia, to uznać należy, że nastąpiła dostawa towaru. Warunek ten ujęto w sformułowaniu "przeniesienie", które rozumieć należy jako przekazanie uprawnień właścicielskich między dotychczasowym posiadaczem towaru a jego kontrahentem. Pamiętać przy tym należy, że "rozporządzanie jak właściciel" należy rozumieć w sensie ekonomicznym, czyli faktycznym.

Stosownie do treści art. 2 pkt 6 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Ponadto, art. 8 ust. 1 ustawy o VAT określa, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 5a ustawy o VAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Podkreślić należy, iż prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług. Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy o podatku VAT jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU). Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Jednocześnie należy wskazać, iż to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem wykonywanych czynności.

Stosownie bowiem do pkt 1 Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania rodzaju prowadzonej działalności, wyrobu lub usługi, towaru, środka trwałego lub obiektu budowlanego zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź, który udziela informacji w zakresie stosowania wyżej powołanych standardów klasyfikacyjnych.

Podstawowa stawka podatku VAT w myśl art. 41 ust. 1 cyt. ustawy o VAT wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 oraz art. 129 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie natomiast z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

3.

stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4.

stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

Ponadto, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności stawki obniżone oraz zwolnienie od podatku.

Stosownie do art. 41 ust. 2a ustawy o VAT, dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

W poz. 19 załącznika nr 10 do ustawy o VAT, stanowiącego "Wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%", wymieniono towary z grupowania PKWiU ex 10.3 "Owoce i warzywa przetworzone i zakonserwowane - wyłącznie:

1.

ziemniaki zamrożone (PKWiU 10.31.11.0),

2.

soki z owoców i warzyw (PKWiU 10.32),

3.

warzywa zamrożone (PKWiU 10.39.11.0),

4.

owoce i orzechy zamrożone, gotowane lub nie, z wyłączeniem orzechów (ex 10.39.21.0)".

Stosownie do objaśnień zawartych w załącznikach do ustawy symbol ex oznacza, że stawka podatku, bądź zwolnienie od podatku odnosi się tylko do danego wyrobu z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia lub obniżonej stawki podatku VAT tylko do wyrobów należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa towaru lub usługi". Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT lub zwolnienie dotyczy wyłącznie danego towaru z danego grupowania.

W przedmiotowej sprawie podkreślenia wymaga fakt, że najistotniejszym elementem pozwalającym stwierdzić jaką należy zastosować stawkę podatku VAT, jest dokonanie prawidłowej klasyfikacji ww. "soku wieloowocowego niepełnowartościowego" według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Zauważyć w tym miejscu należy, że część towarów zawartych w załączniku nr 10 wymieniono również w załączniku nr 3 do ustawy o VAT, który stanowi katalog towarów opodatkowanych od dnia 1 stycznia 2011 r. stawką VAT w wysokości 8%. Jednak z objaśnienia do załącznika nr 3 wynika, że jeżeli te same produkty są zwolnione od VAT lub opodatkowane stawką niższą (np. 5%) to dany towar jest ostatecznie opodatkowany w korzystniejszy sposób - czyli stawką niższą.

Stosownie do art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex - rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Z powyższego wynika, że stosowanie stawki podatku VAT w wysokości 5% dla produktu oznaczonego symbolem PKWiU ex 10.30 zostało przez ustawodawcę zawężone tylko do pewnej grupy towarów z tego grupowania. Brzmienie pozycji nr 19 załącznika nr 10 wskazuje, że stawką VAT w wysokości 5% opodatkowane są wyłącznie ziemniaki zamrożone (PKWiU 10.31.11.0), soki z owoców i warzyw (PKWiU 10.32), warzywa zamrożone (PKWiU 10.39.11.0), owoce i orzechy zamrożone, gotowane lub nie, z wyłączeniem orzechów (ex 10.39.21.0).

Natomiast na podstawie poz. 26 załącznika nr 3, stosowanie stawki podatku VAT w wysokości 8% ma zastosowanie dla produktów oznaczonych symbolem PKWiU ex 10.3, jednak ustawodawca zawęził wyłącznie do owoców i warzyw przetworzonych i zakonserwowanych. Nie korzystają ze stawki obniżonej produkty mieszczące się w powołanym grupowaniu, które zawierają alkohol powyżej 1,2%.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, jednoosobową - osoba fizyczna. W ramach działalności, w imieniu własnym i na własny rachunek kupuje "sok wieloowocowy niepełnowartościowy" symbol PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0. Kupiony produkt odsprzedaje kolejnej firmie, która z kolei odsprzedaje go innej firmie, która przeznacza go do produkcji własnych wyrobów. W obu sytuacjach, zarówno zakupu i sprzedaży, Wnioskodawca stosuje stawkę podatku VAT 5%.

Wnioskodawca kupuje jako firma i dalej odsprzedaje ten sam towar. Wobec tego w jego rozumieniu nie jest to pośrednictwo, które byłoby opodatkowane stawką VAT 23%. Nie otrzymuje prowizji, a jedynie kupuje towar, który następnie odsprzedaje z zastosowaniem tej samej stawki VAT dla towaru, a zarobkiem jest uzyskana w ten sposób marża. Sprzedając towar, podatnik wskazuje na fakturach sprzedaży również symbol PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0 dla "soku wieloowocowego niepełnowartościowego" i stosuje stawkę VAT dla tej sprzedaży 5%.

Zatem, z uwagi na fakt, iż załącznik nr 10 do ustawy o VAT przewiduje dla towarów sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 10.3 stawkę niższą (5%) niż stawka przewidziana w załączniku nr 3 do ustawy (8%), w przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdzie stawka podatku w wysokości 5%.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony we wniosku opis zaistniałego stanu faktycznego wskazać należy, iż kupowany i sprzedawany przez Wnioskodawcę w imieniu własnym i na własny rachunek "sok wieloowocowy niepełnowartościowy" sklasyfikowany przez Wnioskodawcę pod symbolem PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0, od dnia 1 stycznia 2011 r. podlega opodatkowaniu preferencyjną 5% stawką podatku od towarów i usług, na podstawie art. 41 ust. 2a w związku z poz. 19 załącznika nr 10 do ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania 5% stawki podatku VAT dla sprzedaży "soku wieloowocowego niepełnowartościowego" o symbolu PKWiU 10.32.17.02 oraz 10.32.17.0 należało uznać za prawidłowe.

Z kolei zgodnie z treścią art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Natomiast z treści art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT wynika, iż podstawę opodatkowania czynności maklerskich, czynności wynikających z zarządzania funduszami inwestycyjnymi, czynności wynikających z umowy agencyjnej lub zlecenia, pośrednictwa, umowy komisu lub innych usług o podobnym charakterze stanowi dla prowadzącego przedsiębiorstwo maklerskie, zarządzającego funduszami inwestycyjnymi, agenta, zleceniobiorcy lub innej osoby świadczącej usługi o podobnym charakterze - kwota prowizji lub innych postaci wynagrodzeń za wykonanie usługi, pomniejszona o kwotę podatku, z zastrzeżeniem ust. 3.

Należy zauważyć, iż ustawa o VAT nie definiuje pojęcia usług pośrednictwa. W związku z tym pojęcie pośrednictwa należy interpretować przede wszystkim na podstawie wykładni językowej. Można również posiłkować się definicjami zawartymi w innych przepisach prawa oraz podanymi w orzecznictwie sądowym.

Zgodnie ze Słownikiem języka polskiego PWN przez pośrednictwo rozumie się "działalność osoby trzeciej mającą na celu porozumienie się między stronami lub załatwienie jakichś spraw dotyczących obu stron; kojarzenie kontrahentów w transakcjach handlowych oraz umożliwianie kontaktu uczestnikom rynku pracy". W konsekwencji pośrednictwo obejmuje czynności dokonywane w imieniu oraz na rzecz innego podmiotu gospodarczego, w wyniku których dochodzi do zawarcia transakcji między tym przedsiębiorcą a podmiotem trzecim. Działanie w imieniu oznacza działanie z czyjegoś upoważnienia, w zastępstwie kogoś, natomiast działanie na czyjąś korzyść oznacza działanie dla kogoś, dla czyjegoś dobra.

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, iż dokonywany przez Wnioskodawcę zakup "soku wieloowocowego niepełnowartościowego" w celu jego dalszej odsprzedaży nie jest usługą pośrednictwa. Wnioskodawca dokonuje zakupu ww. soku w imieniu własnym i na własny rachunek, a zatem w przedmiotowej sprawie znajdzie zastosowanie art. 5 ust. 1 pkt 1.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, iż kupowany i sprzedawany przez Zainteresowanego opisany we wniosku towar, tj. "sok wieloowocowy niepełnowartościowy" w imieniu własnym i na własny rachunek nie stanowi pośrednictwa, gdyż Wnioskodawca nie otrzymuje prowizji, a uzyskuje zarobek w postaci marży należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Podkreślić należy, że analiza prawidłowości klasyfikacji towarów do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego.

A zatem, Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska przedstawionego przez Wnioskodawcę w zakresie klasyfikacji statystycznej towarów będących przedmiotem wniosku. Wobec powyższego, niniejsza interpretacja wydana została w oparciu o grupowania PKWiU wskazane przez Zainteresowanego we wniosku.

Ponadto należy w tym miejscu wyjaśnić, że zgodnie z art. 14b § 3 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny załączonych do wniosku o interpretację dokumentów.

Niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego stanu faktycznego, w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji opisanego we wniosku soku lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl