IBPP2/443-305/11/ICz - Stawka podatku VAT dla usług stałej zabudowy wnękowej kuchennej oraz wykonania instalacji i montażu sprzętu AGD.

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 maja 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-305/11/ICz Stawka podatku VAT dla usług stałej zabudowy wnękowej kuchennej oraz wykonania instalacji i montażu sprzętu AGD.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 lutego 2011 r. (data wpływu 23 lutego 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 8% w przypadku usług stałej zabudowy wnękowej kuchennej oraz wykonania instalacji i montażu sprzętu AGD do zabudowy kuchennej w ramach wykonywanej usługi zabudowy kuchennej (w całości z materiałem traktowanej jako jedna usługa montażu) w obiektach budownictwa objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz w budynkach sklasyfikowanych w dziale 12 PKOB i ex 1264 - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lutego 2011 r. do Izby Skarbowej w Katowicach wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 8% w przypadku usług stałej zabudowy wnękowej kuchennej oraz wykonania instalacji i montażu sprzętu AGD do zabudowy kuchennej w ramach wykonywanej usługi zabudowy kuchennej (w całości z materiałem traktowanej jako jedna usługa montażu) w obiektach budownictwa objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz budynkach sklasyfikowanych w dziale 12 PKOB i ex 1264.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione zdarzenie przyszłe:

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza wykonywać m.in. usługi remontowo-budowlane i montaż stolarki budowlanej polegające na wyposażeniu pomieszczeń mieszkalnych w meble na konkretny wymiar wbudowane na stałe, tj. szafy wnękowe oraz zabudowy kuchenne według ścisłych wymiarów zamawianych przez klienta - według indywidualnego projektu, wykonanych w ten sposób, że zabudowę meblową (część stolarska) wyposaża się w sprzęt AGD, do którego zalicza się płyty grzewcze, piekarniki, baterie kranowe, młynki na odpady, jak również lodówki, zmywarki, kawiarki, krajalnice, okapy, akcesoria takie jak gniazda elektryczne, w tym nablatowe, segregatory sztućców itp. oraz blaty kamienne lub z płyty meblowej przymocowane do konstrukcji budynku ponadto w domu klienta montuje się płyty naścienne kamienne lub z płyty meblowej oblicujące ściany znajdujące się najczęściej w sąsiedztwie zabudowy i tworzące z nią całość architektoniczną.

Wnioskodawca wskazał, że posiada opinię statystyczną z dnia 23 października 2009 r. Urzędu Statystycznego w Łodzi zgodnie z którą na mocy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 października 2009 r. w sprawie klasyfikacji wyrobów i usług (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z 2008 r.) zgodnie z którą:

1.

montaż trwałej zabudowy kuchennej (część stolarska) zalicza się do PKWiU - 43.32.10.0 roboty instalacyjne stolarki budowlanej,

2.

montaż płyt grzewczych i piekarników gazowych - PKWiU - 43.22.20.0 roboty związane z wykonaniem instalacji gazowych,

3.

montaż baterii zlewozmywakowych, zlewozmywaków z młynkami na odpady - PKWiU - 43.22.11.0,

4.

montaż płyt grzewczych i piekarników elektrycznych, zmywarek, lodówek i pozostałego elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego - PKWiU 33.20.29.0 usługi instalowania pozostałych maszyn ogólnego przeznaczenia gdzie indziej nie sklasyfikowane.

Kierunki interpretacji, zwłaszcza dotyczącej zabudowy wnękowej - a zabudowa kuchenna wykonywana przez Wnioskodawcę będzie zabudową wnękową - prezentują pogląd, iż wyrób taki wraz z montażem winien być opodatkowany 8% stawką podatku VAT w sytuacji, gdy wykonywany jest w budynkach sklasyfikowanych do PKOB dział 12 i ex 1264 oraz w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym czyli u większości klientów Wnioskodawcy.

Nie sposób zauważyć, iż organy statystyczne czynnościom związanym z wyposażeniem zabudowy wnękowej nadają symbole działu F Schematu Klasyfikacyjnego PKWiU - budownictwo.

Z tej racji z mocy art. 41 ust. 2, 12, 12a, 12b, 12c ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu na 2011 rok w przypadku, gdy zabudowa taka jest wykonywana w budynkach sklasyfikowanych do PKOB dział 12 i ex 1264 oraz w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym, a więc w przypadkach większości zamówień zachodziła by możliwość stosowania obniżonej stawki podatki VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy usługa stałej zabudowy wnękowej kuchennej z wytworzonych i zakupionych materiałów, płyt meblowych dociętych na konkretny wymiar i trwale zamontowanych w budynkach i lokalach mieszkalnych, wyposażenie jej w sprzęt AGD do zabudowy akcesoria w zależności od treści zamówienia klienta i aktualnej oferty rynkowej producentów oraz blatami kamiennymi lub wykonanymi z płyty meblowej oraz wykonanie oblicowania ścian płytami kamiennymi lub meblowymi i montaż całości u klienta może podlegać 8% stawce podatku VAT z mocy art. 41 ust. 2 oraz ust. 12, 12a, 12b i 12c ustawy o podatku od towarów i usług w przypadku, gdy zabudowa ta jest wykonywana w budynkach sklasyfikowanych do PKOB dział 12 i ex 1264 oraz z budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym.

Czy wykonanie instalacji i montażu sprzętu AGD do zabudowy kuchennej może podlegać stawce podatku VAT 8% łącznie z wykonaną zabudową (w całości z materiałem traktowane jako jedna usługa montażu) z mocy art. 41 ust. 2 oraz ust. 12, 12a, 12b i 12c ustawy o podatku od towarów i usług.

Opisując własne stanowisko w sprawie Wnioskodawca podaje, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2010 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (Dz. U. Nr 242, poz. 1622 z 2010 r.) - dział objaśnienia szczegółowe - grupa 1 budynki wyjaśniono, że samodzielny lokal mieszkalny jest to wydzielona trwałymi ścianami w obrębie budynku izba lub zespół izb przeznaczonych na stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych. Do wyposażenia budynku zalicza się wszystkie instalacje wbudowane w konstrukcje budynku na stałe, np. instalacje sanitarne, elektryczne, sygnalizacyjne, komputerowe, telekomunikacyjne, przeciwpożarowe oraz normalne wyposażenie budynku np. wbudowane meble.

Do niedawna lokale przeznaczone do zasiedlenia były wyposażone w sprzęt niezbędny do tego by lokal spełniał swoje role - zaspokajał potrzeby mieszkaniowe. Aktualne trendy w architekturze wnętrz sprawiły, że sprzęt ten zabudowuje się zabudową meblową zazwyczaj jest to zabudowa wnękowa. Zatem, gdy dopiero zabudowa wnękowa zostanie wyposażona w sprzęt w tym sprzęt AGD akcesoria i blaty jak w treści zadanego pytania zostanie osiągnięty cel w postaci uczynienia z pomieszczenia lokalu zdolnego do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych jego posiadacza. Zatem dopiero po wyposażeniu lokalu w sprzęt spełnia się przesłanki definicji lokalu mieszkalnego opisane w wyżej cytowanym rozporządzeniu.

Również klasyfikacja PKWiU nadaje czynnościom związanym z wykonywaniem dzieła jakim jest wykonanie zabudowy kuchennej i wyposażeniem jej w sprzęt AGD klasyfikację właściwą dla działu F budownictwo schematu klasyfikacyjnego PKWiU. Dowodem tego jest jego opinia statystyczna sporządzona dla potrzeb firmy Wnioskodawcy.

Zgodnie z linią orzekania w sprawach podatkowych, którą wyrażają między innymi wyroki NSA z dnia 25 maja 1995 r. syg. akt SA/P 255/95, z dnia 23 stycznia 1997 r. sygn. akt SA/PO 1047/09, z dnia 3 października 1997 r. I SA/ŁD 227/97 - normy statystyczne stały się swoistymi normami prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług z racji konstrukcji legislacyjnej przyjętej dla tego podatku.

Zatem skoro organy statystyki umiejscawiają tę usługę w dziale F budownictwo schematu klasyfikacji do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29.10.2008 w sprawie klasyfikacji wyrobów i usług (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z 2008 r.) to w przypadku ich wykonywania dla obiektów opisanych w art. 41 ust. 12, 12a, 12b, 12c ustawy o VAT mamy do czynienia z robotami budowlanymi wykonywanymi dla budownictwa mieszkaniowego co z mocy art. 41 ust. 2 pozwala na stosowanie 8% stawki podatku VAT.

Podobny pogląd przyjęła Izba Skarbowa w Poznaniu w postępowaniu IL PP2/443-1618/09-2/EWW.

O tym, iż zabudowa taka może korzystać z obniżonej stawki podatku VAT wypowiedziała się tutejsza Izba w postępowaniu IBPP1/443-131/1O/ES. Ponadto podobne stanowisko zajęła Izba Skarbowa w Warszawie wg interpretacji sygn. IPPP1/443-1271/09-2/AP z dnia 24 lutego 2010 r. oraz IPPP1-443-310/09-2/PR z dnia 16.04.20O9 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu tym podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...) - art. 7 ust. 1 ustawy o VAT.

Artykuł 2 pkt 6 ustawy o VAT stanowi, iż przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Ponadto, art. 8 ust. 1 ustawy o VAT określa, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Należy zaznaczyć, że zarówno w przepisach ustawy, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku w stosunku do niektórych czynności.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W tym miejscu należy zauważyć, iż z dniem 1 stycznia 2011 r. zmianie uległy stawki podatku od towarów i usług.

Stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

(...)

Stosownie do art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym - zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy - rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Obiektami budownictwa mieszkaniowego są budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11 (art. 2 pkt 12 ustawy o VAT).

Artykuł 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m 2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m 2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Jak wynika z powołanych wyżej przepisów, ustawa o podatku od towarów i usług, poprzez podanie klasyfikacji, odwołuje się do Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, która stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych. Zatem, dla celów VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.

Zgodnie z ww. rozporządzeniem, w dziale 11 mieszczą się budynki mieszkalne. Dział ten obejmuje grupy budynków: 111 - mieszkalnych jednorodzinnych, 112 - o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, 113 - zbiorowego zamieszkania. W dziale 12 usystematyzowano natomiast budynki niemieszkalne.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Zainteresowany wykonuje usługi remontowo-budowlane i montaż stolarki budowlanej polegające na wyposażeniu pomieszczeń mieszkalnych w meble na konkretny wymiar wbudowane na stałe, tj. szafy wnękowe oraz zabudowy kuchenne według ścisłych wymiarów zamawianych przez klienta.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

Z kolei zgodnie z pkt 7a tego artykułu, przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.

Natomiast definicję remontu zawarto w pkt 8 tego artykułu. Zgodnie z jego brzmieniem, przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Modernizacja oznacza:

* unowocześnienie, uwspółcześnienie produktu, trwałe ulepszenie np. istniejącego obiektu budowlanego, prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej (źródło: Wikipedia, wolna encyklopedia);

* unowocześnienie czegoś, uwspółcześnienie (źródło: www.sjp.pl).

Ponadto w myśl przepisu art. 5a ustawy o VAT towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

W przypadku usług wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT ustawodawca nie powołał symboli statystycznych, a zatem usługi te nie powinny być identyfikowane za pomocą klasyfikacji statystycznych.

Zauważyć należy, iż przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma fakt, co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów, czy świadczy usługę oraz czy czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT (dostawa, budowa, remont, modernizacja, przebudowa obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym).

Strony w umowach cywilnoprawnych określają co jest przedmiotem sprzedaży. Wobec powyższego, jeżeli przedmiotem sprzedaży ma być konkretna usługa nie powinno się wyodrębniać poszczególnych elementów, które złożyły się na tę usługę i opodatkować ich osobno ponieważ usługodawca sprzedaje określoną usługę a nie jej elementy (koszty).

Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca wykonuje usługi remontowo-budowlane i montaż stolarki budowlanej polegające na wyposażeniu pomieszczeń mieszkalnych w meble na konkretny wymiar wbudowane na stałe, tj. szafy wnękowe oraz zabudowy kuchenne według ścisłych wymiarów zamawianych przez klienta - według indywidualnego projektu, wykonanych w ten sposób, że zabudowę meblową (część stolarska) wyposaża się w sprzęt AGD, do którego zalicza się płyty grzewcze, piekarniki, baterie kranowe, młynki na odpady, jak również lodówki, zmywarki, kawiarki, krajalnice, okapy, akcesoria takie jak gniazda elektryczne, w tym nablatowe, segregatory sztućców itp. oraz blaty kamienne lub z płyty meblowej przymocowane do konstrukcji budynku ponadto w domu klienta montuje się płyty naścienne kamienne lub z płyty meblowej oblicujące ściany znajdujące się najczęściej w sąsiedztwie zabudowy i tworzące z nią całość architektoniczną. Dokonana przez Zainteresowanego zabudowa kuchenna będzie zabudową wnękową, a usługi tę będą u większości klientów wykonywane w budynkach sklasyfikowanych do PKOB dział 12 i ex 1264 oraz w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym.

Na tym tle Wnioskodawca powziął wątpliwość dotyczącą stawki podatku właściwej dla usługi stałej zabudowy wnękowej kuchennej z wytworzonych i zakupionych materiałów oraz wykonania instalacji i montażu sprzętu AGD do zabudowy kuchennej łącznie z wykonaną zabudową w ww. obiektach.

Wskazać należy, że z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o VAT lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku miała i ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności związanych z budownictwem mieszkaniowym, jednakże nie do wszystkich usług dotyczących samego instalowania, czy montażu różnych towarów.

Biorąc pod uwagę ww. powołane definicje: "budowy", "remontu", "modernizacji", oraz "przebudowy", zdaniem tut. Organu opisane przez Wnioskodawcę czynności (usługi) stałej zabudowy wnękowej kuchennej oraz wykonanie instalacji i montażu sprzętu AGD do zabudowy kuchennej wykonane w obiektach budownictwa objętych społecznym programem mieszkaniowym oraz w budynkach sklasyfikowanych w dziale 12 PKOB nie można zaliczyć do usług wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT - podlegają one opodatkowaniu podstawową stawką podatku, tj. 23%.

W związku powyższym stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu jej wydania.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, ul. Kośnego 70, 45-372 Opole, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl