IBPP2/443-295/12/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 czerwca 2012 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP2/443-295/12/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 marca 2012 r. (data wpływu 27 marca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 14 czerwca 2012 r. (data wpływu 19 czerwca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportu do spółki - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 marca 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia aportu do spółki.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 czerwca 2012 r., (data wpływu 19 czerwca 2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 8 czerwca 2012 r., znak: IBPP2/443-295/12/AM.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT i prowadzi działalność w zakresie sprzedaży samochodów (jest dealerem samochodowym). Sprzedaż ta podlega opodatkowaniu VAT.

Wnioskodawca zamierza wnieść aport do spółki komandytowej (dalej "Spółka"). W zamian za wniesienie aportu Wnioskodawca otrzyma odpowiedni udział w zysku Spółki.

Przedmiotem aportu mają być grunty z rozpoczętą inwestycją budowlaną. Inwestycja ta prowadzona jest na gruntach, które częściowo stanowią własność Wnioskodawcy, a częściowo są oddane Wnioskodawcy w użytkowanie wieczyste. Grunty te nie są zatem zabudowane budynkami ani budowlami, jednakże bez wątpienia grunty te są przeznaczone pod budowę. Na gruntach rozpoczęto już inwestycję polegającą na budowie salonu samochodowego (uzyskano na prowadzenie tej inwestycji odpowiednie pozwolenie).

Wnioskodawca planuje określić wartość wnoszonego do Spółki wkładu niepieniężnego uwzględniając wartość rynkową gruntów oraz wartość rozpoczętej inwestycji. Wnioskodawca pragnie wyjaśnić, że w ramach inwestycji poniesiono różnego rodzaju wydatki, między innymi wydatki na nabycie usług architektonicznych, geodezyjnych, wydatki związane z wykonywaniem prac budowlanych (np. demontaż istniejącego ogrodzenia i hali znajdującej się na gruncie, usunięcie lub przesadzenie drzew, przesuniecie kabli i ogrodzenia, przebudowę magistrali wodociągowej i kabla światłowodowego, budowę kanalizacji deszczowej, budowę przyłączy do sieci wodociągowej i sanitarnej, roboty fundamentowe, itp.), wydatki na nabycie usług nadzoru budowlanego, doradztwo prawno-podatkowe, itp. Przy nabyciu tych usług Wnioskodawca odliczał podatek naliczony VAT.

Wnioskodawca uważa, że czynność wniesienia aportu wraz z rozpoczętą inwestycją budowlaną powinna podlegać opodatkowaniu VAT. Wnioskodawca chce jednak, aby wartość wkładu wnoszonego do Spółki była określona w kwocie netto. W konsekwencji przy ustalaniu wysokości udziału w zysku Spółki, jaki Wnioskodawca otrzyma w związku z wniesieniem wkładu, uwzględniana będzie kwota netto. VAT naliczony w związku z wniesieniem wkładu niepieniężnego do Spółki byłby przez Spółkę zapłacony w gotówce. Taki sposób rozliczeń będzie odzwierciedlony w akcie notarialnym dokumentującym przeniesienie własności aportu na Spółkę.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że:

1.

Przedmiotem aportu wnoszonego do spółki komandytowej jest wkład w postaci:

a.

własności nieruchomości położonej w..., powiecie..., gminie..., miejscowości..., jednostka ewidencyjna..., obrębie 6 (sześć) utworzonej z działek nr nr: 4 obszaru 0,0895 ha oraz 2 obszaru 0,0316 ha, objętych księgą wieczystą... prowadzoną przez Sąd Rejonowy dla... w. Wydział Ksiąg Wieczystych,

b.

prawa użytkowania wieczystego do dnia 27 września 2089 r. nieruchomości położonych w..., dzielnica..., stanowiących:,

* działki nr nr: B o pow. 0,3000 ha, E o pow. 0,3886 ha i 11 obszaru 0,1054 ha, objętych księgą wieczystą numer... prowadzoną przez Sąd Rejonowy dla... w. Wydział Ksiąg Wieczystych,

* działkę nr 9 o pow. 0,0127 ha objętą księgą wieczystą... prowadzoną przez Sąd Rejonowy dla... w. Wydział Ksiąg Wieczystych,

* działkę nr 6 o pow. 0,1232 ha objętą księgą wieczystą prowadzoną przez Sąd Rejonowy dla... w. Wydział Ksiąg Wieczystych,

c.

własności znajdujących się na ww. działkach budowli stanowiących odrębną nieruchomość.

2.

Na działkach 9, B, 6, 11, E, 4 i 2 prowadzona jest inwestycja budowlana - budowa salonu samochodowego wraz z częścią serwisową oraz zapleczem administracyjno-biurowo-dydaktycznym. Obiekt ma być częściowo podpiwniczony, częściowo dwukondygnacyjny, zaś częściowo jednokondygnacyjny. Inwestycja budowlana jest realizowana zgodnie z zatwierdzonym projektem architektoniczno-budowlanym oraz pozwoleniem na budowę wydanym przez Prezydenta Miasta.... Na dzień wniesienia aportu wykonano prace związane z doprowadzeniem przyłączy i sieci infrastruktury technicznej, a opisana inwestycja jest na etapie robót ziemnych i wykonanych fundamentów. Na działkach będących przedmiotem aportu oprócz budowli wzniesionych w trakcie opisanej wyżej inwestycji budowlanej nie znajdują się żadne inne budynki ani budowle.

3.

Działki będące przedmiotem aportu leżą w terenie, który nie jest objęty żadnym obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Spółka pragnie jednak wyjaśnić, że wydana została decyzja Prezydenta Miasta... w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę. W decyzji tej opisano "zamierzenie budowlane" między innymi jako "budowę budynku usługowo-dydaktycznego (salon samochodowy wraz z serwisem i zapleczem administracyjno-biurowo-dydaktycznym) z garażem podziemnym, instalacjami wewnętrznymi: wod-kan, elektrycznymi, automatyki, co., wentylacji mechanicznej, sygnalizacji pożarowej, gazową wraz z kotłownią na działkach numer D, C, E, B, F, A, G (...)".

Spółka pragnie wyjaśnić, że po wydaniu ww. decyzji Prezydent Miasta... wydał decyzje zatwierdzające podział ww. działek. Działki wskazane w pozwoleniu na budowę podzielono w następujący sposób:

* Działka D została podzielona na działki o numerach 10 i 11, z czego działka 11 stanowi przedmiot aportu,

* Działka C została podzielona na działki o numerach 5, 6 i 7, z czego działka 6 stanowi przedmiot aportu.

* Działka E nie była dzielona i stanowi ona w całości przedmiot aportu.

* Działka B nie została podzielona i stanowi ona w całości przedmiot aportu.

* Działka F została podzielona na działki o numerach 4 i 3, z czego działka 4 stanowi przedmiot aportu.

* Działka A została podzielona na działki 8 i 9, z czego działka 9 stanowi przedmiot aportu.

* Działka G została podzielona na działki 1 i 2, z czego działka 2 stanowi przedmiot aportu.

W związku z powyższym należy stwierdzić, że wszystkie działki będące przedmiotem aportu zostały wskazane w decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę jako tereny, na których zostanie zlokalizowane zamierzenie budowlane.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego czynność wniesienia aportu do Spółki będzie stanowiła odpłatną dostawę towarów i konsekwentnie będzie podlegała opodatkowaniu VAT. Czy Wnioskodawca zobowiązany będzie do udokumentowania omawianej transakcji fakturą VAT wystawioną na rzecz Spółki.

Zdaniem Wnioskodawcy, czynność wniesienia aportu do Spółki będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT. W konsekwencji Wnioskodawca powinien naliczyć VAT należny z tytułu wniesienia aportu do Spółki, dokumentując tą czynność fakturą VAT.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 Ustawy VAT opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Według art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii. Przepis art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Począwszy od 1 grudnia 2008 r., ustawodawca uchylił zwolnienie od opodatkowania VAT czynności polegającej na wniesieniu aportu do spółki. Dlatego też obecnie zarówno organy podatkowe, jak i sądy administracyjne uznają czynność wniesienia aportu - co do zasady - za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT. Innymi słowy, w zależności od przedmiotu aportu, obecnie czynność wnoszenia wkładów niepieniężnych do spółki może zatem spełniać przesłanki uznania jej za dostawę towarów w myśl art. 7 (przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel) lub za świadczenie usług w świetle art. 8 (każde świadczenie, które nie jest dostawą towarów, w szczególności przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych).

W przedmiotowej sprawie przedmiotem aportu będą grunty przeznaczone pod zabudowę z częściowo rozpoczętą inwestycją budowlaną (budowa salonu samochodowego). W konsekwencji, wniesienie aportu stanowić będzie dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu 23% VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy o VAT przez towary należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przedmiotem wkładu niepieniężnego może być wszystko, co nie będąc pieniądzem, przedstawia jakąkolwiek wartość ekonomiczną mogącą się składać na kapitał zakładowy.

Za aport uważa się wkład niepieniężny wniesiony do spółki na pokrycie kapitału zakładowego, w postaci wartości niematerialnych (praw) lub rzeczy. Wniesienie wkładu wiąże się z przeniesieniem na spółkę wszelkich praw do przedmiotu wkładu, a więc także prawa własności, jeżeli przysługuje ono wnoszącemu aport.

Wniesienie aportu w postaci nieruchomości gruntowej zabudowanej do spółki komandytowej spełnia definicję odpłatnej dostawy towarów zawartej w art. 7 ust. 1 ustawy, a tym samym w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy uznawane jest za sprzedaż, ponieważ dostawa ta odbywa się za wynagrodzeniem (wniesienie aportu spełnia przymiot odpłatności, istnieje bowiem bezpośredni związek pomiędzy dostawą towarów a otrzymanym wynagrodzeniem w formie wyrażonych pieniężnie udziałów), a jej efektem jest przeniesienie na inny podmiot prawa do rozporządzania wnoszonymi towarami jak właściciel. Zatem czynność ta podlega opodatkowaniu podatku od towarów i usług na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.

Wnoszenie wkładów niepieniężnych do spółek czy to prawa handlowego czy to prawa cywilnego podlega opodatkowaniu na ogólnych zasadach, określonych w przepisach o podatku od towarów i usług, w zależności od przedmiotu aportu.

Jak wskazano wyżej, wniesienie aportu stanowi czynność (dostawę) o charakterze odpłatnym w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według zasad ogólnych. Tym samym do rozstrzygnięcia pozostaje kwestia zastosowania prawidłowej stawki podatku dla czynności aportu.

Przedmiotem aportu mają być grunty z rozpoczętą inwestycją budowlaną. Inwestycja ta prowadzona jest na gruntach, które częściowo stanowią własność Wnioskodawcy, a częściowo są oddane Wnioskodawcy w użytkowanie wieczyste. Na gruntach rozpoczęto już inwestycję polegającą na budowie salonu samochodowego (uzyskano na prowadzenie tej inwestycji odpowiednie pozwolenie wykonano prace związane z doprowadzeniem przyłączy i sieci infrastruktury technicznej, a opisana inwestycja jest na etapie robót ziemnych i wykonanych fundamentów).

Zgodnie z pismem Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 kwietnia 1999 r. nr SRI-4-WSK-12-535/99 (pismo wydane zostało w okresie funkcjonowania obowiązującej do dnia 31 grudnia 1999 r. Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, jednak wyrażone w nim stanowisko w zakresie istotnym dla rozstrzygnięcia analizowanego zagadnienia, należy uznać za wciąż aktualne), obiekt budowlany rozpoczęty, który po zmianie właściciela nadal będzie kontynuowany może być klasyfikowany według Klasyfikacji Obiektów Budowlanych. W chwili sprzedaży obiekt budowlany wznoszony na podstawie wydanej decyzji administracyjnej zezwalającej na budowę określonego budynku jest tym budynkiem w określonym stopniu zaawansowania robót budowlanych.

Z uregulowań zawartych w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego należy rozumieć:

a.

budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,

b.

budowlę stanowiącą całość techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami,

c.

obiekt małej architektury.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jest właścicielem oraz użytkownikiem wieczystym nieruchomości gruntowej, na której realizuje inwestycję budowlaną - budowa salonu samochodowego wraz z częścią serwisową oraz zapleczem administracyjno-biurowo-dydaktycznym. Wnioskodawca zamierza wnieść przedmiotową nieruchomość gruntową oraz znajdujących się na niej nakładów w formie wkładu niepieniężnego (aportu) do Spółki. Na dzień wniesienia aportu nakłady znajdujące się na gruncie będą na etapie robót ziemnych i wykonanych fundamentów.

Mając na uwadze okoliczności sprawy oraz pismo Głównego Urzędu Statystycznego stwierdzić należy, iż przedmiotem aportu będzie grunt zabudowany budynkiem użytkowym wraz z prawem własności i prawem użytkowania wieczystego, gdyż została wydana decyzja administracyjna zezwalająca na budowę ww. budynku, pod warunkiem, że nabywca będzie kontynuował budowę zgodnie z decyzją zezwalającą na budowę.

Jako, że przedmiotem aportu będzie grunt zabudowany, usta

lając prawidłową stawkę podatku od towarów i usług dla gruntu, należy zwrócić uwagę na art. 29 ust. 5 ustawy o VAT.

W myśl art. 29 ust. 5 cyt. ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Powyższe oznacza, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku jak przy dostawie budowli lub ich części trwale z gruntem związanych. Jeżeli zatem dostawa dotyczy budynków i budowli, która objęta jest stawką 23%, dostawa gruntu związanego z tym obiektem jako niewyłączona z podstawy opodatkowania tegoż obiektu, również podlega opodatkowaniu według stawki 23%. Jeżeli natomiast dostawa budynków, budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku VAT, ze zwolnienia korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony.

Stawka podatku, w myśl art. 41 ust. 1 ustawy wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Co do zasady dostawa budynków, budowli lub ich części podlega zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 i pkt 10a ustawy o VAT.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy o VAT przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu,

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Zgodnie zaś z art. 43 ust. 1 pkt 10a ww. ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Przenosząc powyższe na grunt rozpatrywanej sprawy, należy stwierdzić, że zwolnienie od podatku w przedmiotowej sprawie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 cyt. ustawy nie będzie miało zastosowania bowiem budowa budynku opisanego we wniosku nie została jeszcze zakończona, zatem należy przyjąć, że budynek ten nie jest wybudowany. W sprawie nie znajdzie również zastosowania zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a, bowiem nie został spełniony warunek określony w art. 43 ust. 1 pkt 10a lit. a ww. ustawy.

Mając zatem na uwadze, że wznoszony przez Wnioskodawcę budynek salonu samochodowego wraz z odpowiednim zapleczem stanowi budynek użytkowy, to jego dostawa będzie opodatkowana stawką podatku VAT w wysokości 23%. Tym samym również grunt, znajdujący się pod budynkiem podzieli byt prawny budynku i będzie opodatkowany stawką 23% na podstawie art. 146a pkt 1 w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ww. ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W związku z powyższym Wnioskodawca czynność wniesienia wkładu niepieniężnego winien udokumentować fakturą VAT, w oparciu o przepisy rozporządzenia wykonawczego obowiązującego w tym zakresie.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz odnosząc się do opisu sprawy należy stwierdzić, iż wniesienie w postaci wkładu niepieniężnego (aportu) - tj. nieruchomości składającej się z prawa użytkowania wieczystego oraz prawa własności działek budowlanych wraz rozpoczętą na nich inwestycją budowlaną w postaci salonu samochodowego do spółki komandytowej w zamian za udział w zysku spółki komandytowej, stanowi odpłatną dostawę towarów, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wnioskodawca winien udokumentować ww. czynność fakturą VAT. W opisanej we wniosku sytuacji czynność wniesienia jako aportu wkładu niepieniężnego w postaci prawa własności działek budowlanych (działki o nr 4 oraz 2) oraz prawa wieczystego użytkowania gruntu (wskazanego we wniosku jako działki o nr B, E, 11, 9, 6), wraz z rozpoczętą budową w postaci salonu samochodowego, będzie podlegać opodatkowaniu według 23% stawki podatku. Czynność wniesienia aportu Wnioskodawca obowiązany jest udokumentować fakturą VAT.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, iż wniesienie aportu stanowić będzie dostawę towarów podlegającej opodatkowaniu 23% VAT, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Jednocześnie tut. organ informuje, że w zakresie pytania nr 2 tj. "Czy opisany we wniosku sposób ustalenia podstawy opodatkowania aportu może być uznany za zgodny z przepisami Ustawy VAT" oraz w zakresie pytania nr 3 dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych, zostały wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl