IBPP1/443-984/11/AZb

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 września 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-984/11/AZb

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2011 r. (data wpływu 14 czerwca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 sierpnia 2011 r. (data wpływu 30 sierpnia 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy spółka przejmująca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych przed i po dacie połączenia dla spółki przejmowanej, bez konieczności korygowania danych dotyczących nabywcy notami korygującymi - jest:

* prawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych przed datą połączenia dla spółki przejmowanej, bez konieczności korygowania danych dotyczących nabywcy notami korygującymi,

* nieprawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych po dacie połączenia dla spółki przejmowanej.

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2011 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy spółka przejmująca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych przed i po dacie połączenia dla spółki przejmowanej, bez konieczności korygowania danych dotyczących nabywcy notami korygującymi.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 sierpnia 2011 r. (data wpływu 30 sierpnia 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 2 sierpnia 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W miesiącu kwietniu 2011 r. nastąpiło połączenie spółek kapitałowych poprzez przejęcie przez osobę prawną innej osoby prawnej. W efekcie połączenia Spółka Wnioskodawcy przejęła inną spółkę z o.o. na podstawie art. 492 § 1p. 1 Kodeksu Spółek Handlowych. W tym przypadku mamy do czynienia z sukcesją uniwersalną w sferze praw i obowiązków cywilnoprawnych jak i podatkowych.

Połączenie stało się skuteczne od dnia dokonania wpisu do KRS. Po tej dacie spółka przejmująca otrzymuje faktury VAT wystawione na spółkę przejętą. Jedną z podstawowych zasad obowiązujących w rozliczeniu podatku od towarów i usług jest przysługujące podatnikowi prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Powyższą zasadę wyraża treść art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Jednocześnie w art. 88 ustawy o VAT ustawodawca wymienił przypadki niedające podatnikowi prawa do odliczenia podatku naliczonego. Połączenie spółek skutkuje prawem spółki przejmującej do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych dla spółki przejmowanej.

W związku z powyższym spółka przejmująca ma prawo do ujęcia w swojej deklaracji podatkowej VAT-7 podatku naliczonego spółki przejętej wynikającego z faktur zakupu wystawionych przed i po dacie połączenia oraz do otrzymywania zwrotów VAT wynikających z deklaracji VAT-7 za poprzednie okresy rozliczeniowe.

Z uzupełnienia wniosku z dnia 24 sierpnia 2011 r. wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym od 20 listopada 2006 r. w zakresie czynności podlegających opodatkowaniu oraz w zakresie obrotu wewnątrzwspólnotowego.

Spółka przejęta była zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.

Podatek naliczony wynikający z faktur zakupu oraz dokumentów celnych wystawionych na spółkę przejmowaną został rozliczony w deklaracjach dla podatku od towarów i usług przez spółkę przejmowaną, w odniesieniu do faktur i dokumentów które wpłynęły przed datą sporządzenia deklaracji VAT-7 za miesiąc poprzedzający datę połączenia (marzec 2011), natomiast nie został rozliczony przez spółkę przejmowaną w odniesieniu do faktur, które wpłynęły po dacie złożenia deklaracji VAT-7 za miesiąc poprzedzający połączenie.

Wnioskodawca jest następcą prawno-podatkowym spółki przejmowanej w rozumieniu przepisów ustawy - Ordynacja Podatkowa na podstawie art. 93 § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja Podatkowa, o czym Wnioskodawca informował w punkcie G wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

Połączenie spółek nastąpiło z dniem wpisu połączenia do KRS tj. 1 kwietnia 2011 r. - postanowienie Sądu Rejonowego Wydział Gospodarczy KRS z dnia 1 kwietnia 2011 r.

Towary i usługi udokumentowane fakturami zakupu oraz dokumentami celnymi wystawionymi na spółkę przejmowaną związane były wyłącznie z wykonywaniem czynności opodatkowanych przez tę spółkę i spółka przejmowana uprawniona była do odliczenia wynikającego z nich podatku naliczonego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

W świetle przedstawionej sytuacji, proszę o odpowiedź, czy spółka przejmująca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych przed i po dacie połączenia dla spółki przejmowanej, bez konieczności korygowania danych dotyczących nabywcy notami korygującymi.

Zdaniem Wnioskodawcy, spółka przejmująca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych dla spółki przejmowanej zarówno przed i po dacie połączenia, bez konieczności korygowania danych dotyczących nabywcy notą korygującą. Połączenie stało się skuteczne dopiero od dnia dokonania wpisu do KRS, nie było więc możliwości powiadomienia dostawców z wyprzedzeniem umożliwiającym wystawienie faktur na spółkę przejmującą bezpośrednio po dacie połączenia.

Połączenie spółek nastąpiło na podstawie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu Spółek Handlowych i zgodnie z treścią art. 494 § 1 mamy do czynienia z sukcesją uniwersalną w sferze praw i obowiązków cywilnoprawnych jak i podatkowych, polegającą na tym, że w drodze jednego zdarzenia prawnego następca prawny wchodzi w ogół praw i obowiązków swego poprzednika. Prawo to wynika również z przepisów art. 93 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa. Sukcesja obejmuje także prawo do odliczenia VAT, które przysługiwało spółce przejętej, o ile spółka przejęta nie skorzystała z tego prawa przed utratą bytu prawnego.

W przypadku, gdy spółka przejmowana nabyła prawo do odliczenia VAT, prawo to przechodzi na spółkę, która ją przejęła. W związku z tym spółka przejmująca ma prawo do odliczenia VAT z faktur zakupu wystawionych na spółkę przejętą. Faktura jest jedynie dokumentem potwierdzającym zaistnienie określonego zdarzenia gospodarczego na potrzeby opodatkowania podatkiem VAT. Jednakże określenie w fakturze jako nabywcy spółki przejętej nie wyłącza praw spółki przejmującej do odliczenia podatku VAT z takiej faktury. Potwierdzeniem takiego stanowiska w ostatnim czasie jest wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 10 lutego 2011 r. sygn. akt I SA/Rz 845/10.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

* prawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych przed datą połączenia dla spółki przejmowanej, bez konieczności korygowania danych dotyczących nabywcy notami korygującymi,

* nieprawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych po dacie połączenia dla spółki przejmowanej.

Zgodnie z art. 491 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.), spółki kapitałowe mogą się łączyć między sobą oraz ze spółkami osobowymi; spółka osobowa nie może jednakże być spółką przejmującą albo spółką nowo zawiązaną.

W myśl art. 492 § 1 ww. ustawy, połączenie może być dokonane:

1.

przez przeniesienie całego majątku spółki (przejmowanej) na inną spółkę (przejmującą) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej (łączenie się przez przejęcie),

2.

przez zawiązanie spółki kapitałowej, na którą przechodzi majątek wszystkich łączących się spółek za udziały lub akcje nowej spółki (łączenie się przez zawiązanie nowej spółki).

Spółka przejmowana albo spółki łączące się przez zawiązanie nowej spółki zostają rozwiązane, bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, w dniu wykreślenia z rejestru (art. 493 § 1 ww. ustawy).

Połączenie - w myśl § 2 tego przepisu - następuje z dniem wpisania połączenia do rejestru właściwego według siedziby, odpowiednio spółki przejmującej albo spółki nowo zawiązanej (dzień połączenia). Wpis ten wywołuje skutek wykreślenia spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, z uwzględnieniem art. 507.

Stosownie do art. 494 § 1 ww. ustawy, spółka przejmująca albo spółka nowo zawiązana wstępuje z dniem połączenia we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej albo spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki.

Na spółkę przejmującą albo spółkę nowo zawiązaną przechodzą z dniem połączenia w szczególności zezwolenia, koncesje oraz ulgi, które zostały przyznane spółce przejmowanej albo którejkolwiek ze spółek łączących się przez zawiązanie nowej spółki, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji lub ulgi stanowi inaczej (art. 494 § 2 ww. ustawy).

Następstwo prawne polega na przejściu z jednego podmiotu na drugi określonych praw i obowiązków. W przypadku prawa podatkowego mamy do czynienia z pochodnym nabyciem praw, kiedy to następca prawny nabywa prawa i obowiązki przysługujące jego poprzednikowi prawnemu. Jest to nabycie translatywne, gdyż dotyczy praw poprzednio już istniejących. W prawie podatkowym z reguły ma miejsce następstwo prawne pod tytułem ogólnym (sukcesja uniwersalna), kiedy to mocą jednego zdarzenia prawnego dochodzi do nabycia całego lub części majątku, a nabywca wchodzi zarówno w prawa, jak i w obowiązki swego poprzednika prawnego.

Zagadnienie sukcesji podatkowej w polskim prawie regulują przepisy zawarte w art. 93-93e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.). W przepisach tych ustawodawca przedstawił katalog sytuacji, w których zachodzi sukcesja podatkowa, tj. sukcesja praw i obowiązków następców prawnych oraz podmiotów przekształcanych.

Zgodnie z art. 93 § 1 ww. ustawy, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się:

1.

osób prawnych,

2.

osobowych spółek handlowych,

3.

osobowych i kapitałowych spółek handlowych

- wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek.

W myśl art. 93 § 2 ww. ustawy, przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie:

1.

innej osoby prawnej (osób prawnych);

2.

osobowej spółki handlowej (osobowych spółek handlowych).

Nadmienić przy tym należy, że art. 93e ww. ustawy stanowi, iż przepisy art. 93-93d stosuje się w zakresie, w jakim odrębne ustawy, umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz inne ratyfikowane umowy międzynarodowe, których stroną jest Rzeczpospolita Polska, nie stanowią inaczej.

Kwestie dotyczące odliczenia podatku naliczonego zostały uregulowane w Dziale IX ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm., a od dnia 26 sierpnia 2011 r. tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r.) kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Powyższe regulacje wskazują, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył więc podatnikom prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego że zakupy towarów i usług będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ww. ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r.), podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Na podstawie delegacji zawartej w art. 106 ust. 8 ww. ustawy wydane zostało rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360).

I tak, zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

W myśl § 13 ust. 5 ww. rozporządzenia, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

1.

zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;

2.

zwrotu nabywcy zaliczek, przedpłat, zadatków lub rat, podlegających opodatkowaniu.

Stosownie do § 13 ust. 8 ww. rozporządzenia, faktury korygujące powinny zawierać wyraz "KOREKTA" albo wyrazy "FAKTURA KORYGUJĄCA".

Na podstawie § 14 ust. 1 ww. rozporządzenia, fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.

Jednocześnie zgodnie z § 15 ust. 1 ww. rozporządzenia, nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 5 ust. 1 pkt 6-12, może wystawić fakturę nazwaną notą korygującą.

Nota korygująca jest przesyłana wystawcy faktury lub faktury korygującej, wraz z kopią (§ 15 ust. 2 ww. rozporządzenia).

W myśl § 15 ust. 4 i ust. 5 ww. rozporządzenia, jeżeli wystawca faktury lub faktury korygującej akceptuje treść noty, potwierdza ją podpisem osoby uprawnionej do wystawienia faktury lub faktury korygującej. Noty korygujące powinny zawierać wyrazy "NOTA KORYGUJĄCA".

Z przytoczonych uregulowań wynika, iż istotą faktur korygujących jest korekta faktur pierwotnych. Natomiast, za pomocą not korygujących mogą być sprostowane jedynie drobne pomyłki dotyczące konkretnego podmiotu, tj.: dane sprzedawcy i nabywcy, datę wystawienia faktury korygowanej, datę sprzedaży oraz nazwę (rodzaj) towaru lub usługi. Jednakże, w formie noty korygującej nie można dokonać zmian dotyczących podmiotu sprzedaży m.in.: ceny jednostkowej towaru lub usługi bez kwoty podatku (ceny jednostkowej netto), wartości towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku (wartości sprzedaży netto), stawki podatku, sumy wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu.

Z przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, iż w kwietniu 2011 r. nastąpiło połączenie spółek kapitałowych poprzez przejęcie przez osobę prawną innej osoby prawnej. W efekcie połączenia Spółka Wnioskodawcy przejęła inną spółkę z o.o. na podstawie art. 492 § 1p. 1 Kodeksu Spółek Handlowych. W tym przypadku mamy do czynienia z sukcesją uniwersalną w sferze praw i obowiązków cywilnoprawnych jak i podatkowych.

Połączenie stało się skuteczne od dnia dokonania wpisu do KRS. Po tej dacie spółka przejmująca otrzymuje faktury VAT wystawione na spółkę przejętą.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym od 20 listopada 2006 r. w zakresie czynności podlegających opodatkowaniu oraz w zakresie obrotu wewnątrzwspólnotowego.

Spółka przejęta była zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.

Podatek naliczony wynikający z faktur zakupu oraz dokumentów celnych wystawionych na spółkę przejmowaną został rozliczony w deklaracjach dla podatku od towarów i usług przez spółkę przejmowaną, w odniesieniu do faktur i dokumentów które wpłynęły przed datą sporządzenia deklaracji VAT-7 za miesiąc poprzedzający datę połączenia (marzec 2011), natomiast nie został rozliczony przez spółkę przejmowaną w odniesieniu do faktur, które wpłynęły po dacie złożenia deklaracji VAT-7 za miesiąc poprzedzający połączenie.

Wnioskodawca jest następcą prawno-podatkowym spółki przejmowanej w rozumieniu przepisów ustawy - Ordynacja Podatkowa na podstawie art. 93 § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja Podatkowa.

Połączenie spółek nastąpiło z dniem wpisu połączenia do KRS tj. 1 kwietnia 2011 r. - postanowienie Sądu Rejonowego Wydział Gospodarczy KRS z dnia 1 kwietnia 2011 r. Towary i usługi udokumentowane fakturami zakupu oraz dokumentami celnymi wystawionymi na spółkę przejmowaną związane były wyłącznie z wykonywaniem czynności opodatkowanych przez tę spółkę i spółka przejmowana uprawniona była do odliczenia wynikającego z nich podatku naliczonego.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz przywołany powyżej stan prawny należy stwierdzić, iż jeżeli Wnioskodawca jest następcą prawno-podatkowym spółki przejmowanej w rozumieniu przepisów ustawy - Ordynacja Podatkowa na podstawie art. 93 § 1 i § 2 tej ustawy, wówczas Wnioskodawca jest uprawniony do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT i dokumentów celnych, wystawionych przed datą połączenia na spółkę przejmowaną, bez obowiązku korygowania danych nabywcy usługi/towaru, w zakresie w jakim są związane z czynnościami opodatkowanymi zgodnie z art. 86 ustawy, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z art. 88 ustawy.

Natomiast w przypadku faktur wystawionych po dacie połączenia, gdzie jako nabywca jest wskazana spółka przejmowana, a otrzymanych przez Wnioskodawcę po tej dacie, Wnioskodawcy, jako następcy prawnemu tych podmiotów, co do zasady, również przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z wynikający z ww. dokumentów. Jednakże istnieje konieczność skorygowania przedmiotowych faktur w drodze wystawienia faktur korygujących w zakresie nabywcy, bądź odpowiedniego skorygowania dokumentów celnych. Ww. dokumenty wystawione zostały bowiem na podmiot już nieistniejący, a faktycznym nabywcą jest już Wnioskodawca.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za:

* prawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych przed datą połączenia dla spółki przejmowanej, bez konieczności korygowania danych dotyczących nabywcy notami korygującymi,

* nieprawidłowe w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach zakupu oraz dokumentach celnych wystawionych po dacie połączenia dla spółki przejmowanej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Należy zauważyć, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl