IBPP1/443-932/09/MS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 grudnia 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-932/09/MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 września 2009 r. (data wpływu 15 września 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 listopada 2009 r. (data wpływu 27 listopada 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia:

* kto powinien posiadać status podatnika podatku od towarów i usług Gmina, Urząd Gminy, czy też obydwie jednostki i czy istnieje potrzeba utrzymywania rejestracji w zakresie podatku od towarów i usług Urzędu Gminy,

* czy na fakturach wystawianych przez pracowników Urzędu Gminy dotyczących czynszów na wynajem mieszkań komunalnych, opłat za energię cieplną dostarczaną do mieszkań komunalnych, dochodów z tytułu sprzedaży opodatkowanej związanej z prowadzeniem składowiska odpadów komunalnych oraz dochodów związanych ze sprzedażą działek, a także innych dochodów, wystawcą faktury ma być Gmina czy Urząd Gminy,

* czy w przypadku zarejestrowania nowego podatnika podatku VAT Gminy K. w momencie zakończenia prowadzenia rozliczeń z tytułu podatku VAT poprzez Urząd Gminy ewentualnie powstała nadpłata dla podatnika - Urzędu Gminy, może zostać przeniesiona na następny okres rozliczeniowy dla nowego podatnika podatku VAT Gminy K.

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2009 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia:

* kto powinien posiadać status podatnika podatku od towarów i usług Gmina, Urząd Gminy, czy też obydwie jednostki i czy istnieje potrzeba utrzymywania rejestracji w zakresie podatku od towarów i usług Urzędu Gminy.

* czy na fakturach wystawianych przez pracowników Urzędu Gminy dotyczących czynszów na wynajem mieszkań komunalnych, opłat za energię cieplną dostarczaną do mieszkań komunalnych, dochodów z tytułu sprzedaży opodatkowanej związanej z prowadzeniem składowiska odpadów komunalnych oraz dochodów związanych ze sprzedażą działek, a także innych dochodów, wystawcą faktury ma być Gmina czy Urząd Gminy.

* czy w przypadku zarejestrowania nowego podatnika podatku VAT Gminy K. w momencie zakończenia prowadzenia rozliczeń z tytułu podatku VAT poprzez Urząd Gminy ewentualnie powstała nadpłata dla podatnika - Urzędu Gminy, może zostać przeniesiona na następny okres rozliczeniowy dla nowego podatnika podatku VAT Gminy K.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 listopada 2009 r. (data wpływu 27 listopada 2009 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP1/443-932/09/MS z dnia 18 listopada 2009 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) gmina jest samorządową osobą prawną, która nie ma własnych struktur organizacyjnych, natomiast nałożone na nią zadania wykonywane są przy pomocy urzędu gminy. Na tej podstawie a także wcześniejszych linii orzecznictw i jednolitych interpretacji NIP został nadany Urzędowi Gminy K., zaś Gmina K. nie posiada odrębnego numeru NIP. Status podatnika ma Urząd Gminy. Do tej pory wszystkie transakcje z zakresu czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a także wszystkie transakcje z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych oraz składek na ZUS z tytułu zatrudnienia pracowników są rozliczane przez Urząd Gminy. Urząd Gminy prowadzi ewidencję opodatkowanych czynności i zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług składa deklaracje VAT-7.

Obserwując obecną linię orzeczniczą w zakresie interpretacji dotyczących prawidłowego zastosowania numeru NIP dla Urzędu Gminy i Gminy Wnioskodawca powziął wątpliwości co do prawidłowości obecnego stanu faktycznego w tym zakresie i w związku z tym zwraca się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji co do prawidłowego zastosowania numeru NIP dla Gminy i Urzędu Gminy.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Kto powinien mieć status podatnika podatku od towarów i usług Gmina, czy Urząd Gminy, czy też obydwie jednostki.

Czy istnieje potrzeba utrzymywania rejestracji w zakresie podatku od towarów i usług Urzędu Gminy.

Czy w przypadku nadania numeru NIP dla Gminy, na fakturach wystawianych przez pracowników Urzędu Gminy dotyczących czynszów na wynajem mieszkań komunalnych, opłat za energię cieplną dostarczaną do mieszkań komunalnych, dochodów z tytułu sprzedaży opodatkowanej związanej z prowadzeniem składowiska odpadów komunalnych oraz dochodów związanych ze sprzedażą działek, a także innych dochodów, wystawcą faktury ma być Gmina czy Urząd Gminy.

Czy w przypadku zarejestrowania nowego podatnika podatku VAT Gminy K. w momencie zakończenia prowadzenia rozliczeń z tytułu podatku VAT poprzez NIP Urzędu Gminy ewentualnie powstała nadpłata dla podatnika - Urząd Gminy może zostać przeniesiona na następny okres rozliczeniowy dla nowego podatnika podatku VAT Gminy K....

Zdaniem Wnioskodawcy Gmina posiada osobowość prawną z mocy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (art. 2 ust. 2 ustawy) i wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Równocześnie Gmina jest samorządową osobą prawną, która nie ma własnych struktur organizacyjnych, natomiast nałożone na nią zadania - w myśl art. 33 ustawy o samorządzie gminnym - wykonywane są za pośrednictwem Urzędu Gminy. Zdolność do wykonywania czynności prawnych ma jednak Gmina, a nie Urząd, który jest aparatem pomocniczym Gminy. Natomiast "de facto" Urząd zawiera umowy ale w imieniu Gminy i na jej odpowiedzialność. Zatem w odniesieniu do gospodarczego zakresu swojej działalności to Gmina powinna posiadać status podatnika VAT oraz związane z tym prawa i obowiązki. Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Biorąc powyższe pod uwagę a także obserwując obecną linię orzeczniczą Wnioskodawca uznaje, iż w stosunku do całej działalności (Gminy i Urzędu Gminy) podatnikiem jest wyłącznie Gmina.

Na fakturach wystawianych przez pracowników Urzędu Gminy dotyczących czynszów na wynajem mieszkań komunalnych, opłat za energię cieplną dostarczaną do mieszkań komunalnych, dochodów z tytułu sprzedaży opodatkowanej związanej z prowadzeniem składowiska odpadów komunalnych oraz dochodów związanych ze sprzedażą działek, a także innych dochodów, wystawcą faktury ma być Gmina a nie Urząd Gminy (na fakturach zastosowane zostaną odpowiednio NIP Gminy, oznaczenie sprzedawcy Gmina K. oraz pieczątka Gmina K.).

W przypadku zarejestrowania nowego podatnika podatku VAT Gminy K. w momencie zakończenia prowadzenia rozliczeń z tytułu podatku VAT poprzez NIP Urzędu Gminy ewentualnie powstała nadpłata w podatku Urzędu Gminy może zostać przeniesiona na następny okres rozliczeniowy dla nowego podatnika podatku VAT Gminy K. Jest to związane z faktem, iż Urząd Gminy jako aparat pomocniczy Gminy wykonuje zadania w imieniu Gminy, nie zostanie utworzony żaden nowy podmiot, zaś ewentualna zmian numeru NIP-u jest tylko uporządkowaniem istniejącej sytuacji.

W piśmie z dnia 25 listopada 2009 r. Wnioskodawca wyjaśnił, że użyte we wniosku określenie "nadpłata" dotyczy nadpłaty o której mowa w art. 72 § 1 ust. 1 Ordynacji podatkowej, tj. nadwyżki podatku naliczonego nad należnym, która może być rozliczona w następnym okresie rozliczeniowym lub zwrócona na rachunek bankowy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oceniane całościowo uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do przepisu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Przy czym, w myśl art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Gmina, stosownie do art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność. W celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi (art. 9 ust. 1 cyt. ustawy).

Zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy o samorządzie gminnym, organami gminy są rada gminy i wójt (burmistrz, prezydent). Jak stanowi natomiast art. 11a ust. 3 tej ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o wójcie, należy przez to rozumieć także burmistrza oraz prezydenta miasta. W myśl art. 33 ust. 1, wójt wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy. Jak wynika z powyższego, urząd gminy nie jest jednostką organizacyjną w rozumieniu ww. art. 9 ustawy o samorządzie gminnym. Jest wyłącznie zorganizowanym zespołem osób i środków służących do pomocy organowi administracyjnemu.

Urząd gminy jest jednostką pomocniczą służącą do wykonywania zadań gminy oraz obsługi techniczno-organizacyjnej gminy. Biorąc pod uwagę nierozerwalne i niepodzielne powiązania podmiotowe gminy i urzędu gminy, również na gruncie podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu gminy. Zatem Urząd działając w imieniu Gminy realizuje zadania własne Gminy. Natomiast zdolność prawną i zdolność do dokonywania czynności prawnych ma Gmina, nie zaś Urząd.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020, z późn. zm.) urząd gminy nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, dotyczącej rozliczeń podatku od towarów i usług dla samorządowych osób prawnych oraz dla ich urzędów, obsługujących od strony techniczno - organizacyjnej te osoby prawne.

Urząd jest więc aparatem pomocniczym organu wykonawczego, który nie posiada podmiotowości prawnej. Powyższe oznacza, że podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności może być wyłącznie Gmina, w żadnym zaś przypadku Urząd.

Jak już podano na wstępie, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W świetle powyższego przepisu jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwa), ze względu na przyznaną im ustawowo osobowość prawną, są podatnikami podatku od towarów i usług, o ile spełnią pozostałe warunki wskazane w art. 15 ustawy.

Zgodnie z art. 96 ust. 1 podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

Zgodnie z art. 96 ust. 3 podmioty wymienione w art. 15, zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 i art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne.

Naczelnik urzędu skarbowego rejestruje podatnika i potwierdza jego zarejestrowanie jako "podatnika VAT czynnego" lub w przypadku podatników, o których mowa w ust. 3 - jako "podatnika VAT zwolnionego (art. 96 ust. 4).

Przy czym zgodnie z art. 96 ust. 11 podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny jest obowiązany umieszczać numer identyfikacji podatkowej na fakturach oraz w ofertach.

Zgodnie z art. 99 ust. 1 podatnicy, o których mowa w art. 15 są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.

Wskazane powyżej przepisy dotyczące rejestracji w zakresie podatku VAT oraz składania deklaracji VAT jednoznacznie odwołują do podatnika, o którym mowa w art. 15.

Z powyższych przepisów jednoznacznie wynika, iż nie występuje odrębna od podmiotowości gminy podmiotowość urzędu miejskiego (gminy). Gmina i Urząd Gminy nie mogą być odrębnymi (odrębnie zarejestrowanymi) podatnikami podatku od towarów i usług, gdyż są to ściśle ze sobą związane podmioty.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 106 ust. 8 ustawy o VAT Minister Finansów w rozporządzeniu z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337) określił m.in. szczegółowe zasady wystawiania faktur. Zgodnie z § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia zarejestrowani podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami "FAKTURA VAT".

Wobec powyższego Urząd nie jest uprawniony do wystawiania, otrzymywania faktur VAT oraz składania deklaracji w imieniu własnym (tj. używając własnej nazwy) w ramach realizacji zadań Gminy.

Zatem podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności jest wyłącznie Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną. Dlatego też dla celów podatku od towarów i usług Gmina i Urząd powinny składać jedno rozliczenie deklaracyjne w podatku od towarów i usług, jak również tylko Gmina może wystawiać i otrzymywać faktury VAT.

W konsekwencji powyższego na Gminie ciąży obowiązek związany z rejestracją w zakresie podatku od towarów i usług, jak również obowiązek prowadzenia ewidencji dla potrzeb rozliczania podatku od towarów i usług.

Natomiast urzędy gminy realizując zadania spoczywające na samorządowych osobach prawnych, a skutkujące obowiązkiem podatkowym w podatku od towarów i usług, występują wyłącznie jako aparaty pomocnicze działające w imieniu i na rzecz ww. osób prawnych.

W świetle powyższego Urząd Gminy nie może być zarejestrowany jako odrębny od Gminy podatnik VAT, w związku z czym nie ma prawa wystawiać faktur VAT i otrzymywać faktur VAT, nie może składać deklaracji VAT-7. Natomiast jako podatnik podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT powinna być zarejestrowana wyłącznie Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, że podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności Gminy i Urzędu jest wyłącznie Gmina należało uznać za prawidłowe. Jednocześnie z uwagi na to, iż podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT (Gminy i Urzędu Gminy) jest Gmina i dla potrzeb podatku od towarów i usług powinna być zarejestrowana wyłącznie Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną, brak podstaw do utrzymywania rejestracji w zakresie podatku od towarów i usług Urzędu Gminy. Zgodnie bowiem z art. 96 ust. 6 ustawy o VAT jeżeli podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT zaprzestał wykonywania czynności podlegającej opodatkowaniu, jest on obowiązany zgłosić zaprzestanie działalności naczelnikowi urzędu skarbowego; zgłoszenie to stanowi dla naczelnika urzędu skarbowego podstawę do wykreślenia podatnika z rejestru jako podatnika VAT.

W konsekwencji również stanowisko Wnioskodawcy, że na fakturach wystawianych przez pracowników Urzędu Gminy dotyczących czynszów na wynajem mieszkań komunalnych, opłat za energię cieplną dostarczaną do mieszkań komunalnych, dochodów z tytułu sprzedaży opodatkowanej związanej z prowadzeniem składowiska odpadów komunalnych oraz dochodów związanych ze sprzedażą działek, a także innych dochodów, wystawcą faktury ma być Gmina a nie Urząd Gminy (na fakturach zastosowane zostaną odpowiednio NIP Gminy, oznaczenie sprzedawcy Gmina K. oraz pieczątka Gmina K.), należało uznać za prawidłowe.

Zgodnie z 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86. ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o VAT).

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy o VAT w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Z powołanych przepisów art. 86 ust. 1 i art. 87 ust. 1 ustawy o VAT wynika, że w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym jest wyższa od kwoty podatku należnego, prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy ma podatnik, tj. podmiot u którego powstała przedmiotowa nadwyżka w związku z przysługującym mu prawem do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W niniejszej interpretacji stwierdzono, że podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności jest wyłącznie Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną. Dlatego też dla celów podatku od towarów i usług Gmina i Urząd powinny składać jedno rozliczenie deklaracyjne w podatku od towarów i usług. Jednocześnie wskazano, że Urząd Gminy realizując zadania spoczywające na samorządowych osobach prawnych, a skutkujące obowiązkiem podatkowym w podatku od towarów i usług, występuje wyłącznie jako aparat pomocniczy działający w imieniu i na rzecz Gminy.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że Urząd Gminy będąc zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym wypełniał jako aparat pomocniczy działający w imieniu i na rzecz Gminy obowiązki Gminy w zakresie podatku od towarów i usług. Składane przez Urząd rozliczenie podatku od towarów i usług dotyczyło w istocie obowiązku wynikającego tylko i wyłącznie z działalności Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego.

W konsekwencji uznać należy, że w sytuacji, gdy Urząd Gminy zaprzestanie wykonywania rozliczania czynności opodatkowanych Gminy, ewentualna nadwyżka podatku naliczonego nad należnym przynależna w istocie rzeczy Gminie, w związku z brakiem możliwości jej rozliczenia przez Urząd Gminy, może zostać rozliczona przez Gminę, pod warunkiem jednak, że Gmina dokona rejestracji w zakresie podatku od towarów i usług zgodnie z postanowieniami art. 96 ust. 1 ustawy o VAT.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, że w przypadku zarejestrowania nowego podatnika podatku VAT Gminy K. w momencie zakończenia prowadzenia rozliczeń z tytułu podatku VAT poprzez Urząd Gminy ewentualnie powstała nadpłata w podatku Urzędu Gminy może zostać przeniesiona na następny okres rozliczeniowy dla nowego podatnika podatku VAT Gminy K. należało uznać za prawidłowe.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy oceniane całościowo należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

W zakresie oznaczenia NIP dla Gminy i Urzędu Gminy zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl