IBPP1/443-85/10/BM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 maja 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-85/10/BM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 stycznia 2010 r. (data wpływu 29 stycznia 2010 r.), uzupełnionym pismem które wpłynęło do tut. organu w dniu 16 kwietnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, sposobu dokumentowania oraz odliczania podatku VAT w związku z wypłacanymi premiami pieniężnymi - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 stycznia 2010 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, sposobu dokumentowania oraz odliczania podatku VAT w związku z wypłacanymi premiami pieniężnymi.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem, które wpłynęło do tut. organu w dniu 16 kwietnia 2010 r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 1 kwietnia 2010 r. znak: IBPP1/443-85/10/BM.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego i prowadzi działalność polegającą na sprzedaży artykułów przemysłowych. Spółka planuje zawrzeć umowę o współpracy handlowej ze swoim kontrahentem. W umowie tej przewidziany zostanie bonus dla kupującego w postaci kwotowo określonej premii pieniężnej za uzyskanie określonego obrotu, bez względu na liczbę jednostkowych transakcji składających się na ten obrót, np. za przekroczenie w danym roku kalendarzowym (ewentualnie w innym okresie rozliczeniowym, np kwartale) obrotu w wysokości 200.000 zł wypłacona zostanie premia w wysokości 1000,00 zł, za przekroczenie obrotu 500.000 zł wypłacona zostanie premia w kwocie 3.000 zł itd. Na wniosek kontrahenta, z którym Spółka ma zamiar zawrzeć wskazaną wyżej umowę wydana została w dniu 24 lipca 2008 r. przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach interpretacja nr IBPP2/443-414/08/Asz, z której wynika, że kwoty z tytułu premii pieniężnych przyznawane za osiągnięcie określonego obrotu powinny być opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Powołując się na tą interpretację kontrahent wnioskuje o rozliczanie premii pieniężnych fakturami VAT.

Wysokość wypłacanej premii będzie zatem ściśle związana z wcześniej ustalonymi progami obrotów i tylko wtedy wypłacana gdy kontrahent ten dany próg przekroczy. Kontrahent Spółki oprócz zakupu towarów handlowych nie będzie świadczył na jej rzecz żadnych czynności zmierzających do zwiększenia (zintensyfikowania) poziomu sprzedaży towarów. Umowa dotyczyć będzie zakupu przez kontrahenta płytek ceramicznych - symbol PKWiU 26.30.10 - 75.00

Jak wskazano wyżej premie pieniężne ustalone będą kwotowo za przekroczenie określonego progu obrotów, tj. im wyższy obrót tym wyższa będzie premia. Strony dopuszczają również w przyszłości zastąpienie kwotowej premii pieniężnej premią procentową tj. w okresie rozliczeniowym za uzyskanie obrotu w wysokości 200.000 wypłacona zostanie premia w wysokości 1%, w przypadku uzyskania obrotu w wysokości 500.000 zł wypłacona zostanie premia w wysokości 2% a po uzyskaniu obrotu w wysokości 800.000 zł wypłacona zostanie premia w wysokości 3% wartości uzyskanego obrotu.

Ustalenie obrotu, od którego uzależnione jest otrzymanie przez kontrahenta Spółki premii pieniężnej następować będzie na podstawie całkowitej sprzedaży w danym okresie rozliczeniowym, tj. sumowaniu podlegać będą wszystkie faktury sprzedaży w tym okresie. Wyliczeniem należnej premii zajmować się będzie kontrahent Spółki, a premia rozliczana będzie po weryfikacji tych wyliczeń przez Wnioskodawcę.

Jak wskazano wyżej przyznawanie premii uzależnione będzie wyłącznie od faktycznego obrotu dokonanego przez kontrahenta i nie będzie uzależnione od podejmowania przez niego innych czynności. Jedynym ograniczeniem może być uzależnienie wypłacenia premii od zapłaty należności za zakupiony towar, którego zakup był wliczany do wielkości obrotu będącego podstawą do wyliczenia premii.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

1.

Czy wypłacane premie pieniężne podlegają ustawie o podatku od towarów i usług, tj. czy przyznane kwoty z tytułu tych premii podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, oraz w jaki sposób kwoty te powinny być dokumentowane do celów księgowych.

2.

Czy w przypadku wystawienia przez kontrahenta faktury VAT na okoliczność należnej mu premii pieniężnej dostawca będzie miał prawo do odliczenia podatku VAT zawartego w tej fakturze.

Zdaniem Wnioskodawcy, premie pieniężne wypłacane w okolicznościach przedstawionych powyżej nie podlegają ustawie o podatku od towarów i usług, ponieważ nie mogą zostać zaliczone do żadnej z kategorii czynności wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Takie stanowisko znajduje również potwierdzenie w wydawanych obecnie interpretacjach (np. z dnia 24 lipca 2009 r. nr ILPP2/443-557/09-5/EN), zgodnie z którymi premie pieniężne wypłacane z tytułu realizacji określonego obrotu, nie związane z żadnym innym działaniem ze strony nabywcy (typu ekspozycja towarów, akcje promocyjne, reklamowe lub marketingowe) nie są usługą na gruncie ustawy VAT.

Tym samym otrzymanie przez nabywcę towaru premii pieniężnej za przekroczenie obrotu nie powinno być dokumentowane fakturą VAT lecz notą księgową.

Konsekwencją tego jest to, że dostawca (udzielający premii pieniężnej) w wypadku otrzymania od nabywcy faktury z tytułu premii pieniężnej nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Uwzględniając powołane wyżej przepisy art. 5 i art. 8 cyt. ustawy, wskazać należy, iż każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu, czy określonym zachowaniu mieści się w definicji usługi. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Oznacza to, że w definicji tej mieszczą się również określone zachowania, które nie zostały sklasyfikowane w PKWiU, o której mowa w art. 8 ust. 3 powołanej ustawy. Usługa w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT to transakcja gospodarcza, co oznacza, iż stosunek prawny łączący strony musi wiązać się ze świadczeniem wzajemnym.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008 r., podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (...).

W celu intensyfikacji sprzedaży towarów, podatnicy podejmują różnorodne działania, w efekcie, których wypłacane są tzw. premie pieniężne.

W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), to nawet, jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia - dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawianej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży.

Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 z późn. zm.), obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008 r.

Zgodnie z § 13 ust. 1 cyt. wyżej rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą, która - zgodnie z § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia - powinna zawierać co najmniej:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

a.

określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,

b.

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;

3.

kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;

4.

kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) tej ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a) ustawy o VAT, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca planuje zawrzeć umowę o współpracy handlowej ze swoim kontrahentem. W umowie tej przewidziany zostanie bonus dla kupującego w postaci kwotowo określonej premii pieniężnej za uzyskanie określonego obrotu, bez względu na liczbę jednostkowych transakcji składających się na ten obrót, np. za przekroczenie w danym roku kalendarzowym (ewentualnie w innym okresie rozliczeniowym, np kwartale) obrotu w wysokości 200.000 zł wypłacona zostanie premia w wysokości 1000,00 zł, za przekroczenie obrotu 500.000 zł wypłacona zostanie premia w kwocie 3.000 zł itd.

Wysokość wypłacanej premii będzie zatem ściśle związana z wcześniej ustalonymi progami obrotów i tylko wtedy wypłacana gdy kontrahent ten dany próg przekroczy. Kontrahent Spółki oprócz zakupu towarów handlowych nie będzie świadczył na jej rzecz żadnych czynności zmierzających do zwiększenia (zintensyfikowania) poziomu sprzedaży towarów. Premie pieniężne ustalone będą kwotowo za przekroczenie określonego progu obrotów, tj. im wyższy obrót tym wyższa będzie premia. Strony dopuszczają również w przyszłości zastąpienie kwotowej premii pieniężnej premią procentową tj. w okresie rozliczeniowym za uzyskanie obrotu w wysokości 200.000 wypłacona zostanie premia w wysokości 1%, w przypadku uzyskania obrotu w wysokości 500.000 zł wypłacona zostanie premia w wysokości 2% a po uzyskaniu obrotu w wysokości 800.000 zł wypłacona zostanie premia w wysokości 3% wartości uzyskanego obrotu.

Ustalenie obrotu, od którego uzależnione jest otrzymanie przez kontrahenta Spółki premii pieniężnej następować będzie na podstawie całkowitej sprzedaży w danym okresie rozliczeniowym, tj. sumowaniu podlegać będą wszystkie faktury sprzedaży w tym okresie. Wyliczeniem należnej premii zajmować się będzie kontrahent Spółki, a premia rozliczana będzie po weryfikacji tych wyliczeń przez Wnioskodawcę.

Przyznawanie premii uzależnione będzie wyłącznie od faktycznego obrotu dokonanego przez kontrahenta i nie będzie uzależnione od podejmowania przez niego innych czynności. Jedynym ograniczeniem może być uzależnienie wypłacenia premii od zapłaty należności za zakupiony towar, którego zakup był wliczany do wielkości obrotu będącego podstawą do wyliczenia premii.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy należy uznać, że opisane przez Wnioskodawcę premie pieniężne (bonusy od obrotu) wypłacane kontrahentowi Spółki stanowią w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami - zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT - zmniejszający podstawę opodatkowania.

W przedmiotowej sprawie bonus (premia pieniężna) wypłacany jest kontrahentowi Spółki tytułem osiągnięcia odpowiedniego poziomu obrotów z Kontrahentem w odpowiednim umownym okresie rozliczeniowym. Ustalenie obrotu, od którego uzależnione jest otrzymanie przez Kontrahenta Spółki premii pieniężnej następować będzie na podstawie całkowitej sprzedaży w danym okresie rozliczeniowym, tj. sumowaniu podlegać będą wszystkie faktury sprzedaży w tym okresie. Wyliczeniem należnej premii zajmować się będzie kontrahent Spółki, a premia rozliczana będzie po weryfikacji tych wyliczeń przez Wnioskodawcę.

Przyznawanie premii uzależnione będzie wyłącznie od faktycznego obrotu dokonanego przez kontrahenta. Jedynym ograniczeniem może być uzależnienie wypłacenia premii od zapłaty należności za zakupiony towar

Aby więc ustalić wysokość premii należnej Kontrahentowi Spółki, zsumowany musi zostać obrót z poszczególnych faktur dokumentujących konkretne dostawy, na których podstawie dokonywane jest obliczenie premii stanowiącej w efekcie obniżenie wartości tychże poszczególnych dostaw.

Zatem możliwe jest przypisanie powyższego rabatu do konkretnych dostaw, skoro suma tych dostaw stanowi podstawę określenia obrotu dokonanego przez Kontrahenta Spółki.

Ponadto - jak wynika z przedstawionego zdarzenia przyszłego - wypłacany bonus (premia pieniężna) nie będzie uzależniony od podejmowania przez Kontrahenta Spółki innych czynności mających na celu intensyfikację poziomu sprzedaży towarów.

Wobec powyższego należy stwierdzić, iż kontrahent Spółki nie będzie wykonywał żadnych dodatkowych czynności poza zakupem towarów od Wnioskodawcy i rozliczaniem się z Wnioskodawcą na podstawie wystawionych na swoją rzecz faktur. Oznacza to zatem, że nie będzie on świadczył wobec Wnioskodawcy usług, w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, co wyklucza dokumentowanie tych działań fakturą VAT, stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy o VAT. Brak jest bowiem takich działań Kontrahenta Spółki, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z umowy dotyczącej otrzymywania premii dokumentowanymi fakturą dotyczącą premii pieniężnej.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy, należy uznać, że opisane przez Wnioskodawcę premie pieniężne nazwane "bonusami" stanowią w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami - zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT - zmniejszający obrót (podstawę opodatkowania).

Zatem na podstawie powołanego wyżej przepisu § 13 ust. 1, obowiązującego od dnia 1 grudnia 2008 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r., należy wystawić faktury korygujące odnoszące się do faktur dokumentujących wartość dokonywanych przez kontrahenta zakupów w określonym czasie, uprawniających do uzyskania przedmiotowego rabatu, uwzględniające wymogi wynikające odpowiednio z § 13 ust. 2 rozporządzenia z dnia 28 listopada 2008 r.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy, że wypłacane kontrahentowi premie pieniężne są czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i w konsekwencji powinny być dokumentowane notami księgowymi, należało uznać za nieprawidłowe.

Ponieważ jak wykazano powyżej faktura dotycząca premii pieniężnej nie będzie dokumentowała żadnych dodatkowych czynności dokonywanych przez kontrahenta Spółki na rzecz Wnioskodawcy, zatem nie będzie on świadczył wobec Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. Brak jest bowiem takich działań kontrahenta, które byłyby czynnościami dodatkowymi dokumentowanymi fakturą dotyczącą premii pieniężnej.

Nie można zatem uznać, by wystawiana przez kontrahenta faktura dotycząca premii pieniężnej dokumentowała jakiekolwiek usługi świadczone przez kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy.

Reasumując stwierdzić zatem należy, iż otrzymane przez Wnioskodawcę faktury VAT wystawione przez jego kontrahenta w sytuacji przedstawionej w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym nie będą stanowiły podstawy do odliczenia podatku naliczonego z nich wynikającego. W świetle powyższego należy podkreślić, iż wystawienie faktury VAT przez kontrahenta Wnioskodawcy w sytuacji, gdy to Wnioskodawca zobowiązany jest do udokumentowania transakcji poprzez wystawienie faktury VAT korygującej jest niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Stwierdzić zatem należy, iż otrzymane przez Wnioskodawcę faktury VAT wystawione przez jego kontrahenta a mające dokumentować wypłacone na jego rzecz przez Wnioskodawcę premie pieniężne w sytuacji przedstawionej w opisanym we wniosku stanie przyszłym nie będą stanowiły podstawy do odliczenia podatku naliczonego z nich wynikającego. W omawianym bowiem przypadku faktury takie nie stanowią podstawy do obniżenia kwoty podatku należnego. Spełniają one przesłankę negatywną wyłączającą z prawa do odliczenia, a wynikającą z cytowanego powyżej art. 88 ust. 3a pkt 4 lit. a) ustawy o VAT.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy, że nie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur VAT dokumentujących przedmiotowe premie pieniężne, wystawionych przez kontrahenta Spółki należało uznać za prawidłowe, ale na innej podstawie niż wskazał Wnioskodawca we wniosku.

Zatem oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku, należało je uznać za nieprawidłowe.

Odnośnie wskazanej we wniosku interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 24 lipca 2009 r. nr ILPP2/443-557/09-5/EN należy wyjaśnić, iż interpretacje organów podatkowych wydawane są w indywidualnych sprawach podatników w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawa i stan faktyczny (lub zdarzenie przyszłe) przedstawiony przez podatnika. Interpretacje te nie stanowią źródła powszechnie obowiązującego prawa. Zatem tut. organ przy wydawaniu interpretacji indywidualnej nie ma obowiązku kierować się stanowiskiem innych organów podatkowych.

Tut. organ przy wydawaniu niniejszej interpretacji oparł się na wskazanym przez Wnioskodawcę we wniosku indywidualnym zdarzeniu przyszłym i dokonał jego oceny w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawa.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy jednak zaznaczyć, że niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zauważyć należy, iż niniejsza interpretacja wydana została dla Wnioskodawcy wypłacającego premie pieniężne i nie wywołuje skutków prawnopodatkowych, o których mowa w art. 14k-14n ustawy - Ordynacja podatkowa, dla kontrahenta Wnioskodawcy, któremu wypłacane są premie pieniężne.

W zakresie udzielenia pisemnej interpretacji dotyczącej prawidłowości interpretacji podatkowej wydanej dla kontrahenta Wnioskodawcy zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl