IBPP1/443-661/11/AL

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 1 sierpnia 2011 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-661/11/AL

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 2 marca 2011 r. (data wpływu do tut. organu 19 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 lipca 2011 r. (data wpływu 26 lipca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b) ustawy o podatku od towarów i usług otrzymanej dotacji na realizację projektu " (...)" - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 kwietnia 2011 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b) ustawy o podatku od towarów i usług otrzymanej dotacji na realizację projektu " (...)".

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 20 lipca 2011 r. (data wpływu 26 lipca 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 13 lipca 2011 r. znak: IBPP1/443-661,662,663/11/AL.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - Stowarzyszenie jest organizacją pożytku publicznego nie prowadzącą działalności gospodarczej, działającą w zakresie ochrony środowiska realizującą wyłącznie cele statutowe, między innymi takie jak: zachowanie, ochrona, odtwarzanie środowiska naturalnego, zachowanie, ochrona, odtwarzanie ładu przestrzennego oraz krajobrazu naturalnego i kulturowego, szeroko pojmowana proekologiczna działalność edukacyjna, pobudzanie i rozwój świadomości oraz postaw proekologicznych społeczeństwa w tym promocja i organizacja wolontariatu. Stowarzyszenie realizuje swoje cele statutowe poprzez: legalne działania interwencyjne w obronie środowiska, działalność edukacyjną, informacyjną, pomoc merytoryczną informacyjną techniczną dla podmiotów działających na rzecz ochrony środowiska naturalnego i kulturowego, wspieranie projektów naukowych, służących poznaniu środowiska przyrodniczego.

Stowarzyszenie jest płatnikiem podatku VAT, którego rozliczenie do roku 2010 nie budziło wątpliwości. Stowarzyszenie otrzymywało i otrzymuje jednocześnie kilka dotacji ze środków publicznych z różnych źródeł w ramach projektów realizowanych na cele statutowe. Działania podejmowane przez Stowarzyszenie finansowane z dotacji korzystały w minionych latach ze zwolnienia np. z tytułu działań edukacyjnych zwolnionych z podatku wg uchylonego zał. nr 4 Ustawy o podatku od towarów i usług (działania edukacyjne - PKWIU ex. 80). Działania specjalistyczne związane z projektami, takie jak np. prowadzenie internetowych i telefonicznych punktów konsultacyjnych, monitoring dla miejsc przyrodniczo cennych były kwalifikowane jako usługi świadczone przez organizacje członkowskie gdzie indziej nie sklasyfikowane, wyłącznie statutowe (PKWIU ex. 90). Obecnie Stowarzyszenie realizuje opisany poniżej projekt, do którego odnosi się pytanie zawarte we wniosku, który rozpoczęty został w latach poprzednich i znajduje swoją kontynuację w roku 2011.

Kampania edukacyjna: " (...)" projekt finansowany w całości przez "N", który jest skierowany do członków Stowarzyszenia, mający na celu edukację członków w zakresie podejmowania działań interwencyjnych prawnych, edukacyjnych i medialnych w obronie środowiska przyrodniczego. Na budżet projektu składają się: koszty szkoleń w formie wykładów i warsztatów (wynagrodzenia trenerów i wykładowców, art. plastyczne, wyżywienie, koszt produkcji materiałów szkoleniowych), koszty promocji projektu (ogłoszenia internetowe), koszty obsługi części strony internetowej - w części poświęconej projektowi (np.: stworzenie podstrony poświęconej projektowi, projekt graficzny banneru reklamowego), wynagrodzenia osobowe pracowników etatowych Stowarzyszenia (w części odp. pracy poświęconej projektowi), koszty stałe siedziby Stowarzyszenia: energia, woda, gaz, telefon, art. biurowe (w części odp. zużyciu tych środków na cele projektu).

Projekt rozliczany jest w systemach kwartalnych, raz na kwartał przedstawiane są w jednostkach finansujących koszty do refundacji. Projekt finansowany jest w całości lub częściowo ze środków publicznych.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 29 lipca 2011 r. Wnioskodawca wskazał, iż:

1.

W ramach projektu " (...)" realizowany jest cykl edukacyjny składający się z kilku bloków edukacyjnych:

a.

Szkolenia pt. " (...)". Szkolenie składa się z trzech czterodniowych zjazdów, pięciodniowego terenowego obozu przyrodniczego, dwudniowego warsztatu medialnego " (...)" oraz praktyk w ośrodku Stowarzyszenia.

b.

Warsztatów motywacyjnych pt. " (...)".

c.

Opracowania i wydania w formie papierowej (oraz PDF) materiałów szkoleniowych (poradnik) oraz informacyjnych (ulotka). Materiały szkoleniowe będą przeznaczone dla uczestników szkolenia oraz innych zainteresowanych. Materiały te będą rozdawane nieodpłatnie.

W ramach szkoleń poruszane są następujące tematy:

Wiedza przyrodnicza:

* Podstawy przeprowadzania inwentaryzacji przyrodniczej;

* Tworzenie, analiza i weryfikacja standardowych formularzy danych dla obszarów Natura 2000;

* Wymogi stawiane dokumentacji środowiskowej (w tym: prognozom i raportom o oddziaływaniu na środowisko);

* Analiza i weryfikacja dokumentacji środowiskowej.

Zasady funkcjonowania prawa ochrony przyrody:

* Elementarne podstawy nauk prawnych;

* Polskie i międzynarodowe organy administracji zajmujące się różnymi aspektami ochrony przyrody;

* Rygory prawne obowiązujące w stosunku do obszarów i gatunków podlegających prawnej ochronie (przepisy polskie i unijne);

* Przebieg procedur inwestycyjnych i planistycznych dla planów i przedsięwzięć mogących potencjalnie negatywnie oddziaływać na środowisko;

* Prawo do pozyskiwania informacji mających znaczenie dla działalności na rzecz ochrony środowiska;

* Możliwość interweniowania w sprawach ochrony przyrody;

* Zasady funkcjonowania prawa ochrony przyrody.

Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy:

* Budowanie strategii działania na rzecz ochrony przyrody;

* Zapobieganie utracie motywacji do prowadzenia rozpoczętej działalności;

* Społeczne aspekty ochrony przyrody.

2.

Stowarzyszenie samo świadczy usługi edukacyjne a przedmiotowe warsztaty w ramach projektu organizuje we własnym zakresie. Stowarzyszanie do przygotowania oraz prowadzenia warsztatów nie zatrudnia podwykonawców.

3.

Szkolenia w ramach projektu są realizowane nieodpłatnie.

4.

Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej. Stowarzyszenie realizuje projekt w oparciu o cele statutowe Stowarzyszenia tj. § 9 punkt 6 statutu Stowarzyszenia o brzmieniu "szeroko pojmowana proekologiczna działalność edukacyjna". Szkolenia w projekcie realizowane są w ramach nieodpłatnej działalności statutowej tj. § 12 punkt 2 podpunkt 3) statutu o brzmieniu: prowadzenie edukacji ekologicznej poprzez: wykłady, prelekcje, prezentacje, seminaria, warsztaty, szkolenia, wystawy, obozy, publikacje drukowane i elektroniczne, serwis internetowy itp.

5.

Przekazane przez "N" środki finansowe nie służą pokryciu ogólnych kosztów związanych z działalnością statutową Stowarzyszania. Środki z "N" stanowią środki celowe na pokrycie tylko i wyłącznie działań związanych z realizacją projektu pt. " (...)"- umowa dotacji nr XXX zawarta w dniu 26 listopada 2010 r. Projekt ten jest realizowany w ramach nieodpłatnej działalności statutowej na podstawie przytoczonego powyżej § 12 punkt 2 podpunkt 3) statutu. Środki z dotacji wydatkowane są na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego (stanowiącego załącznik do umowy dotacji), w którym są określone (sparametryzowane) kategorie kosztów w ramach poszczególnych działań projektowych, jak również ich wartość bazowa (ilość/ jednostka miary) oraz maksymalna kwota (wartość w PLN) przeznaczona na zakup usługi czy towaru potrzebnych na realizacje poszczególnych działań w ramach projektu. Finansowanie (przez "N") kosztów stałych Stowarzyszenia (prąd, ogrzewanie, telefon, usługi pocztowe inne) odbywa się według ustalonej metodologii wydatkowania kosztów stałych określony jako procentowy udział zużycia potrzebnego na realizację projektu w stosunku do całego kosztu ponoszonego przez Stowarzyszenie.

6.

Stowarzyszenie jest organizacją społeczną zarejestrowaną od XXX., natomiast od roku XXX posiada statut organizacji pożytku publicznego (KRS: XXX) powołanej do realizacji celów o charakterze obywatelskim i filozoficznym. Przemawiają o tym zapisy § 2 statutu Stowarzyszenia o brzmieniu: Wnioskodawca jest stowarzyszeniem osób zrzeszonych w celach prowadzenia działalności dla dobra przyrody, szerzenia odpowiedzialnych wzorów życia oraz edukacji służącej zachowaniu wysokiej jakości środowiska naturalnego i kulturowego. Wnioskodawca odwołuje się do filozofii głębokiej ekologii.

7.

Wszystkie usługi dla członków Stowarzyszenia są świadczone w zamian za składki członkowskie. Zgodnie ze statutem członkowie Stowarzyszenia zobowiązani są do regularnego płacenia składek członkowskich. Punkt § 20 statutu określa zasady wygaśnięcia członkostwa. Członkostwo wygasa wskutek nie płacenia składek członkowskich - § 20 punkt 2 o brzemieniu: skreślenia z ewidencji członków z powodu niepłacenia składek członkowskich przez okres sześciu miesięcy na podstawie uchwały Zarządu Pracowni.

Na podstawie § 33 statutu do kompetencji Zarządu należy ustalenie wysokości składekczłonkowskich.

8.

Stowarzyszenie nie jest nastawione na osiągnięcie zysków. Jest organizacją nonprofit. Działania w ramach realizowanych projektów nie przynoszą i nie mogą przynosić zysków.

9.

Działania w ramach projektu pt. " (...)", w tym realizowany cykl edukacyjny jest autorskim działaniem Stowarzyszenia na polu edukacji. Program, cel oraz zakres projektu (w tym działań szkoleniowych) jest niespotykaną usługą na rynku a przez to nie zaburza konkurencji. "N" w ramach swoich priorytetów (Wspieranie edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym gospodarki wodnej) działań, finansuje projekty innowacyjne i nowatorskie, które wpisują się w priorytety funduszu.

W uzupełnieniu z dnia 29 lipca 2011 r. Wnioskodawca wskazał, iż wszystkie działania realizowane w ramach projektu: " (...)" są dla uczestników nieodpłatne. Wnioskodawca nie pobiera żadnych opłat za uczestnictwo w działaniach projektowych - w tym w szkoleniach, konferencji, warsztatach. Dotacje otrzymane w tym zakresie nie stanowią dopłat, a stanowią w całości pokrycie kosztów ww. działań. Dotacje te nie są więc dopłatami do cen realizowanych usług i towarów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy dotacja otrzymana na konto Stowarzyszenia w roku 2011, dotycząca Kampanii Edukacyjnej " (...)" korzysta ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b) ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, dotacja dotycząca Kampanii Edukacyjnej " (...)" realizowanej przez Stowarzyszenie powołane do realizacji celów obywatelskich i filozoficznych korzysta ze zwolnienia z podatku, ponieważ kampania ta jest usługą realizowaną przez Stowarzyszenie w zakresie zbiorowego interesu swoich członków w zamian za składki, wynikające z postanowień statutowych zgodnie z literą artykułu 43 ust. 1 pkt 31 lit. b), Ustawy o podatku od towarów i usług. Warunek nieosiągania zysków i nienaruszenia warunków konkurencji jest również zachowany.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 marca 2011 r., podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W myśl art. 29 ust. 1 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r. podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Cytowany powyżej przepis art. 29 ust. 1 ustawy o VAT stanowi odzwierciedlenie art. 73 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, s. 1 z późn. zm.) z treści którego wynika, iż w odniesieniu do dostaw towarów i świadczenia usług innych niż te, o których mowa w art. 74-77, podstawa opodatkowania obejmuje wszystko, co stanowi zapłatę otrzymaną lub którą dostawca lub usługodawca otrzyma w zamian za dostawę towarów lub świadczenie usług, od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z subwencjami związanymi bezpośrednio z ceną takiej dostawy lub świadczenia.

Dla określenia, czy dane dotacje (dopłaty, dofinansowanie) są, czy też nie są opodatkowane istotne są szczegółowe warunki ich przyznawania, określające cele realizowanego w określonej formie dofinansowania.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, iż w sytuacji gdy podatnik, w związku z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem usług, otrzymuje dofinansowanie (dotację, subwencję), stanowiące dopłatę do ceny towaru lub usługi, tego rodzaju dofinansowanie stanowi obok ceny, uzupełniający ją element podstawy opodatkowania z tytułu danej dostawy lub świadczenia. Kryterium uznania dotacji za zwiększającą obrót stanowi zatem stwierdzenie, iż dotacja dokonywana jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast dotacje niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie stanowią obrotu w rozumieniu przepisu art. 29 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, czyli nie zwiększają podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Reasumując - podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług zwiększa się tylko o takie dotacje, które w sposób bezwzględny i bezpośredni są związane z daną dostawą towarów lub świadczeniem usług. Jeżeli jednak taki bezpośredni związek nie występuje, dofinansowanie ogólne - na pokrycie kosztów działalności nie podlega opodatkowaniu.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca realizuje kampanię edukacyjną: " (...)" projekt finansowany w całości przez "N", która jest skierowana do członków Stowarzyszenia, mająca na celu edukację członków w zakresie podejmowania działań interwencyjnych prawnych, edukacyjnych i medialnych w obronie środowiska przyrodniczego. Stowarzyszenie realizuje projekt w oparciu o cele statutowe. Na budżet projektu składają się: koszty szkoleń w formie wykładów i warsztatów (wynagrodzenia trenerów i wykładowców, art. plastyczne, wyżywienie, koszt produkcji materiałów szkoleniowych), koszty promocji projektu (ogłoszenia internetowe), koszty obsługi części strony internetowej - w części poświęconej projektowi (np.: stworzenie podstrony poświęconej projektowi, projekt graficzny banneru reklamowego), wynagrodzenia osobowe pracowników etatowych Wnioskodawcy (w części odp. pracy poświęconej projektowi), koszty stałe siedziby Wnioskodawcy: energia, woda, gaz, telefon, art. biurowe (w części odp. zużyciu tych środków na cele projektu). Przekazane przez "N" środki finansowe nie służą pokryciu ogólnych kosztów związanych z działalnością statutową Stowarzyszania. Środki z "N" stanowią środki celowe na pokrycie tylko i wyłącznie działań związanych z realizacją projektu pt. " (...)"- umowa dotacji nr XXX zawarta w dniu 26 listopada 2010 r. Projekt ten jest realizowany w ramach nieodpłatnej działalności statutowej. Środki z dotacji wydatkowane są na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego (stanowiącego załącznik do umowy dotacji), w którym są określone (sparametryzowane) kategorie kosztów w ramach poszczególnych działań projektowych, jak również ich wartość bazowa (ilość/ jednostka miary) oraz maksymalna kwota (wartość w PLN) przeznaczona na zakup usługi czy towaru potrzebnych na realizacje poszczególnych działań w ramach projektu. Finansowanie (przez "N") kosztów stałych Stowarzyszenia (prąd, ogrzewanie, telefon, usługi pocztowe inne) odbywa się według ustalonej metodologii wydatkowania kosztów stałych określony jako procentowy udział zużycia potrzebnego na realizację projektu w stosunku do całego kosztu ponoszonego przez Stowarzyszenie.

Dotacje otrzymane w tym zakresie nie stanowią dopłat, a stanowią w całości pokrycie kosztów ww. działań. Dotacje te nie są więc dopłatami do cen realizowanych usług i towarów.

Reasumując, w oparciu o przedstawiony przez Wnioskodawcę w tej kwestii opis zdarzenia przyszłego oraz powołane powyżej przepisy prawa podatkowego z zakresu podatku od towarów i usług stwierdzić należy, że otrzymana w ramach wsparcia kwota (dotacja) pokrywająca wszelkie koszty Wnioskodawcy poniesione w ramach realizowanego projektu, jak wskazał Wnioskodawca, nie stanowi dopłaty do ceny towaru lub usługi, stanowi zaś dofinansowanie ogólne na pokrycie kosztów przedmiotowego projektu.

W świetle powyższego otrzymana dotacja nie będzie stanowić obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ww. ustawy.

Zatem dotacja ta nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy, że dotacja dotycząca Kampanii Edukacyjnej: " (...)" korzysta ze zwolnienia od podatku należało uznać za nieprawidłowe.

Przedmiotem niniejszej interpretacji nie była kwestia rozstrzygnięcia, czy świadczone przez Wnioskodawcę usługi korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. b) ustawy o VAT, gdyż w tym zakresie Wnioskodawca nie zadał pytania. Jeżeli Wnioskodawca jest zainteresowany uzyskaniem interpretacji indywidualnej w tym zakresie winien wystąpić w tej sprawie z odrębnym wnioskiem, w którym wyczerpująco opisze stan faktyczny, zada pytanie, przedstawi własne stanowisko i uiści stosowną opłatę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl