IBPP1/443-525/10/EA

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 1 września 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-525/10/EA

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2010 r. (data wpływu 7 czerwca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 sierpnia 2010 r. (data wpływu 26 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymywanych bonów towarowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 czerwca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymywanych bonów towarowych.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 sierpnia 2010 r. (data wpływu 26 sierpnia 2010 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-525/10/EA z dnia 12 sierpnia 2010 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Od lipca 2003 r. Wnioskodawca otrzymuje nagrody w formie bonu towarowego za zrealizowane zakupy w M. Wysokość tych nagród zależy od wzrostu wartości zakupów zrealizowanych w danym miesiącu w porównaniu do miesiąca roku poprzedniego. Otrzymane bony nie są związane z konkretnymi dostawami towarów, więc nie są rabatami. Otrzymanymi bonami Wnioskodawca płaci za zakupione towary w M. Wnioskodawca dokonuje tam zakupów od lat nie dlatego, że otrzymuje bony lecz ze względu na rodzaj towarów oferowanych przez tę firmę i wygodę dokonywania zakupów.

Od początku Wnioskodawca miał wątpliwości czy bony te powinny być przez niego opodatkowane VAT. W dniu 9 lutego 2005 r. Wnioskodawca wystąpił w tej sprawie z wnioskiem o pisemną interpretację prawa podatkowego do Naczelnika Urzędu Skarbowego. Wnioskodawca otrzymał postanowienie, że zgodnie z jego stanowiskiem bony te nie podlegają opodatkowaniu VAT. Niestety Izba Skarbowa decyzją z dnia 22 sierpnia 2005 r. uchyliła to postanowienie ze względu na zbyt wąskie przedstawienie zagadnienia. Na tę decyzję Wnioskodawca złożył odwołanie, lecz Izba Skarbowa utrzymała w mocy swoją decyzję, wydając decyzję z dnia 3 listopada 2005 r.

Na te decyzję Wnioskodawca złożył skargę do WSA 2 grudnia 2005 r. WSA uchylił zaskarżoną decyzję - wyrok sygn. akt z dnia 27 kwietnia 2006 r.

W międzyczasie Wnioskodawca otrzymał postanowienie od Naczelnika Urzędu Skarbowego, w którym udzielił pisemnej interpretacji w zakresie opodatkowania bonów z M., stwierdzając, że powinny być opodatkowane. Postanowienie to było wydane bez ponownego wniosku Wnioskodawcy o interpretację. Z kolei 22 września 2006 r. Dyrektor Izby Skarbowej wydał decyzję, w której utrzymuje w mocy swoją poprzednią decyzję, stwierdzającą, że bony z M. powinny być opodatkowane VAT. Taką skomplikowaną drogę przeszła pisemna interpretacja przepisów prawa w odniesieniu do bonów będących nagrodą za pewien pułap zakupów w M.

Od tego czasu nie zmieniły się co prawda przepisy w tej sprawie, ale zmieniła się linia interpretacyjna, czego dowodem są kolejne wyroki WSA, mówiące o tym, że bony te nie są żadną dostawą w rozumieniu art. 5 ustawy VAT i nie powinny być opodatkowane. Wnioskodawca natomiast nie otrzymał żadnego sprostowania w tej sprawie i dalej opodatkowuje VAT-em otrzymane bony zgodnie z interpretacją, choć się z nią nie zgadza.

Ostatnio został wydany wyrok NSA z dnia 22 kwietnia 2010 r. sygnatura akt I FSK 601/09, z którego jasno wynika, że premie udzielane kontrahentom przy przekroczeniu progów obrotów nie powiększają podstawy opodatkowania VAT. Nie są związane z odrębną usługą, nie są wynagrodzeniem za usługę i w konsekwencji nie podlegają VAT.

Wnioskodawca uprzejmie prosi o ponowne rozpatrzenie swojego wniosku i wydanie pisemnej interpretacji zgodnie z obecną linią orzeczniczą i interpretacyjną w tej sprawie.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca dokonuje zakupów w M. na potrzeby swojej działalności gospodarczej. Wnioskodawca nie świadczy na rzecz M. żadnych usług, dokonuje zakupów według potrzeb. Na podstawie regulaminu Wnioskodawca otrzymuje bony za zrealizowanie w roku 2009 obrotu o wartości wyższej niż 500.000 zł. Wartość bonów jest wyliczana w całym roku w stałym procencie tj. 5% wartości miesięcznych obrotów. Nagrody wypłacane są co miesiąc za poprzedni miesiąc, od 15-go dnia miesiąca kalendarzowego za poprzedni miesiąc.

Oferta nagrody pochodzi od Dyrektora odpowiedniej Hali M. na każdy rok kalendarzowy. Obroty będące podstawą do ustalenia progu procentowego są uzyskiwane na podstawie systemu komputerowego organizatora. Są to obroty za poprzedni rok kalendarzowy. Wartość bonów jest ustalana w wysokości przysługującego procentu, który jest uzależniony od wysokości uzyskanego obrotu za poprzedni rok. Im wyższy obrót tym wyższy procent nagrody. W przypadku Wnioskodawcy, obroty w 2009 r. dokonywane w M. rzekroczyły 500.000 zł i temu obrotowi przysługuje 5% nagrody.

Wartość nagrody jest obliczana jako iloczyn wartości obrotu danego miesiąca razy 5%. Wnioskodawca nie zawierał z M. żadnych umów w tym zakresie, co roku Wnioskodawca otrzymuje z M. zaproszenie do programu z informacją o wysokości uzyskanego obrotu za poprzedni rok i wysokością należnego procentu nagrody. Na wysokość procentu nagrody nie wpływają obroty bieżącego roku. Na wartość bonów wpływa obrót bieżącego miesiąca, gdyż kwotą nagrody jest iloczyn obrotu i procentu nagrody. Poza tym nic innego nie wpływa na wysokość nagrody. Umowy ustalającej zasady otrzymywania bonów towarowych, określającej jakie działania, w jakim okresie i z jaką częstotliwością maja zostać podjęte przez Wnioskodawcę celem intensyfikacji sprzedaży nie ma, z regulaminu nie wynikają żadne dodatkowe warunki dot. intensyfikacji sprzedaży.

W miesiącu, w którym Wnioskodawca nie będzie dokonywał zakupów w M. nie będzie bonu za ten okres, bo 0 x 5% = 0.

Bony wydawane są bezpłatnie. Nominały bonów to 500 zł a końcówki ponad 500 są w konkretnej wartości np. 2732 zł to są 5 x 500 + 232.

Termin realizacji to ostatni dzień drugiego miesiąca kalendarzowego po zakończeniu okresu rozliczeniowego.

Bony nie dotyczą konkretnego towaru.

Bony służą jako środki płatnicze za zakupione towary. Po prostu Wnioskodawca płaci nimi przy kasie. Wnioskodawca może z bonu nie skorzystać i bon wtedy przepada.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy premie w postaci otrzymywanych bonów za osiągnięcie odpowiedniego wzrostu obrotów tj. zakupów realizowanych w M. podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, premie za wzrost obrotów tj. zakupów realizowanych w M. nie podlegają opodatkowaniu VAT, gdyż nie są związane z żadną konkretną dostawą jak również nie są zapłatą za dokonywanie zakupów wyłącznie w M. Nie są zapłatą za powstrzymywanie się od zakupów u innego kontrahenta. Nie są też zapłatą za odpowiednie eksponowanie towaru.

Podobnie uznała m.in. Izba Skarbowa w Bydgoszczy (interpretacja z dnia 10 czerwca 2009 r. Nr ITPP2/443-169a/09/EŁ) oraz Izba Skarbowa w Warszawie z dnia 1 lipca 2009 r. nr IPPP2/443-346/9-2/BM oraz z dnia 16 lipca 2009 r. nr IPPP3-443-396/09-4/JF.

Jak Wnioskodawca wspomniał wyżej również liczne wyroki WSA a ostatnio i NSA potwierdzają, że premie uzależnione od wielkości dokonywanych zakupów u danego kontrahenta nie podlegają opodatkowaniu VAT-em.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy o VAT podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

W celu intensyfikacji sprzedaży towarów, podatnicy podejmują różnorodne działania, w efekcie których, wypłacane są tzw. premie pieniężne lub wydawane są bony towarowe.

Z powołanego art. 29 ust. 4 ustawy o VAT wynika, iż udzielenie rabatu, powoduje zmniejszenie podstawy opodatkowania, o ile nie jest niedozwolone na podstawie innych przepisów prawa. Ponadto jest ściśle skorelowane z konkretną transakcją, w związku z którą zostało zastosowane.

Powołany powyżej przepis art. 29 ust. 4 ustawy jasno stanowi, iż kwoty, o które zmniejsza się obrót muszą zostać udokumentowane.

Rabat polega na udzieleniu zniżki od ustalonej ceny towaru i może być stosowany na wszystkich szczeblach obrotu towarowego.

W sytuacji udzielenia przez sprzedawcę rabatu na nabywany przez klienta towar lub usługę, podstawą opodatkowania podatkiem VAT będzie kwota, którą nabywca jest zobowiązany zapłacić, pomniejszona o wartość należnego podatku VAT, z uwzględnieniem udzielonego rabatu.

Rabaty mogą przybierać różne formy. Mogą być udzielane przed powstaniem obowiązku podatkowego jak również po wystawieniu faktury. Ponadto w rzeczywistości gospodarczej spotkać się można z różnymi pojęciami, jak np. skonto, opust, bonifikata, nagroda, premia. Zauważyć jednak należy, iż nie jest ważne jak kontrahenci nazwą określoną czynność, tylko ważny jest charakter tej czynności. Dlatego też w każdym konkretnym przypadku należy indywidualnie rozstrzygnąć co było intencją określonej czynności i jakie skutki podatkowo-prawne łączą się z wykonaniem tej czynności.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca od lipca 2003 r. otrzymuje nagrody w formie bonu towarowego za zrealizowane zakupy w M. Wysokość tych nagród zależy od wzrostu wartości zakupów zrealizowanych w danym miesiącu w porównaniu do miesiąca roku poprzedniego. Otrzymane bony nie są związane z konkretnymi dostawami towarów, więc nie są rabatami. Otrzymanymi bonami Wnioskodawca płaci za zakupione towary w M. Wnioskodawca dokonuje tam zakupów od lat nie dlatego, że otrzymuje bony lecz ze względu na rodzaj towarów oferowanych przez tę firmę i wygodę dokonywania zakupów.

Od początku Wnioskodawca miał wątpliwości czy bony te powinny być przez niego opodatkowane VAT.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca dokonuje zakupów w M. na potrzeby swojej działalności gospodarczej. Wnioskodawca nie świadczy na rzecz M. żadnych usług, dokonuje zakupów według potrzeb. Na podstawie regulaminu Wnioskodawca otrzymuje bony za zrealizowanie w roku 2009 obrotu o wartości wyższej niż 500.000 zł. Wartość bonów jest wyliczana w całym roku w stałym procencie tj. 5% wartości miesięcznych obrotów. Nagrody wypłacane są co miesiąc za poprzedni miesiąc, od 15-go dnia miesiąca kalendarzowego za poprzedni miesiąc.

Oferta nagrody pochodzi od Dyrektora odpowiedniej Hali M. na każdy rok kalendarzowy. Obroty będące podstawą do ustalenia progu procentowego są uzyskiwane na podstawie systemu komputerowego organizatora. Są to obroty za poprzedni rok kalendarzowy. Wartość bonów jest ustalana w wysokości przysługującego procentu, który jest uzależniony od wysokości uzyskanego obrotu za poprzedni rok. Im wyższy obrót tym wyższy procent nagrody. W przypadku Wnioskodawcy, obroty w 2009 r. dokonywane w M.przekroczyły 500.000 zł i temu obrotowi przysługuje 5% nagrody.

Wartość nagrody jest obliczana jako iloczyn wartości obrotu danego miesiąca razy 5%. Wnioskodawca nie zawierał z M. żadnych umów w tym zakresie, co roku Wnioskodawca otrzymuje z M. zaproszenie do programu z informacją o wysokości uzyskanego obrotu za poprzedni rok i wysokością należnego procentu nagrody. Na wysokość procentu nagrody nie wpływają obroty bieżącego roku. Na wartość bonów wpływa obrót bieżącego miesiąca, gdyż kwotą nagrody jest iloczyn obrotu i procentu nagrody. Poza tym nic innego nie wpływa na wysokość nagrody. Umowy ustalającej zasady otrzymywania bonów towarowych, określającej jakie działania, w jakim okresie i z jaką częstotliwością maja zostać podjęte przez Wnioskodawcę celem intensyfikacji sprzedaży nie ma, z regulaminu nie wynikają żadne dodatkowe warunki dot. intensyfikacji sprzedaży.

W miesiącu, w którym Wnioskodawca nie będzie dokonywał zakupów w M. nie będzie bonu za ten okres, bo 0 x 5% = 0.

Bony wydawane są bezpłatnie. Nominały bonów to 500 zł a końcówki ponad 500 są w konkretnej wartości np. 2732 zł to są 5 X 500 + 232.

Termin realizacji to ostatni dzień drugiego miesiąca kalendarzowego po zakończeniu okresu rozliczeniowego.

Bony nie dotyczą konkretnego towaru.

Bony służą jako środki płatnicze za zakupione towary. Po prostu Wnioskodawca płaci nimi przy kasie. Wnioskodawca może z bonu nie skorzystać i bon wtedy przepada.

Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego Wydawnictwa Naukowego PWN - bon towarowy to dowód uprawniający do otrzymania w oznaczonym terminie pewnych towarów, sum pieniędzy lub korzystania z usług.

Pojęcie towaru ustawodawca zdefiniował w art. 2 pkt 6 ustawy o VAT. Zgodnie z tą definicją towarami są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty. Bon towarowy zatem nie jest towarem, lecz jedynie dokumentem uprawniającym do zakupu towarów. A więc zastępuje on środki pieniężne, za które zwyczajowo nabywa się towary. Kwota wskazana na bonie towarowym określa wartość za jaką jego posiadacz może nabyć dowolny towar u emitenta bonu.

W orzeczeniu C-126/88 z dnia 27 marca 1990 r. ETS rozpatrywał zagadnienia związane z regulowaniem części należności za nabywane w sieci handlowej towary, przy pomocy kuponów, wyciętych z opakowań towarów nabytych uprzednio w tej samej sieci. ETS w wydanym orzeczeniu stwierdził, iż kupon rabatowy jest tylko przyrzeczeniem udzielenia rabatu w wysokości kwoty wydrukowanej na kuponie. Ponadto stwierdził, że: "z charakterystyki prawnej i ekonomicznej kuponu (...) wyraźnie widoczne jest, że chociaż na kuponie jest określona jego "wartość nominalna", kupon nie został otrzymany przez klienta w zamian za wynagrodzenie i nie jest niczym innym, jak tylko dokumentem inkorporującym zobowiązanie przyjęte (...) do udzielenia posiadaczowi kuponu w zamian za ten kupon rabatu w momencie zakupu towarów promocyjnych. W konsekwencji "wartość nominalna" wyraża jedynie kwotę przyrzeczonego rabatu". (J. Martini, Ł. Karpiesiuk "VAT w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości", Wydawnictwo Podatkowe C.H. BECK, Warszawa 2005).

Bon towarowy stanowi zatem jedynie przyrzeczenie udzielenia w przyszłości rabatu, do realizacji którego w istocie może nigdy nie dojść. Klient może bowiem zrezygnować z dalszego zaopatrywania się w danej sieci handlowej lub może go nie wykorzystać przy kolejnych zakupach i bon przepadnie. Wówczas niezrealizowany bon nie będzie przedstawiał żadnej wartości. Bon nabiera wartości dopiero w chwili, gdy nabywca towarów realizuje kolejny zakup.

Ponadto mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa, należy uznać, iż w przedmiotowej sprawie, otrzymanie przez Wnioskodawcę bonów towarowych nie jest związane z jakimkolwiek świadczeniem usług przez Wnioskodawcę na rzecz M. Jak bowiem wskazano w uzupełnieniu wniosku, Wnioskodawca nie świadczy na rzecz M. żadnych usług, a jedynie dokonuje zakupów wg potrzeb. Wnioskodawca otrzymuje bony za zrealizowanie w 2009 r. obrotu o określonej wartości. Z tego tytułu w całym bieżącym roku Wnioskodawca otrzymuje bony wyliczane w stałym procencie od wartości miesięcznych obrotów, wypłacane co miesiąc za miesiąc poprzedni.

W tym konkretnym przypadku Wnioskodawca otrzymujący bony towarowe nie świadczy zatem na rzecz dostawcy, usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, a zatem czynność ta u Wnioskodawcy nie podlega opodatkowaniu. Opisane bony towarowe wyliczane jako iloczyn obrotu w bieżącym (danym) miesiącu i określonego procentu nagrody, przy kolejnych zakupach towarów w M. obniżają wartość konkretnych kolejnych dostaw dokumentowanych poszczególnymi fakturami.

Reasumując, w przedmiotowej sprawie otrzymywanie przez Wnioskodawcę bonów towarowych wyliczanych jako iloczyn obrotu w bieżącym miesiącu i ustalonego dla Wnioskodawcy procentu uzależnionego od obrotu zrealizowanego w poprzednim roku, nie wyczerpuje znamion odpłatnej dostawy towarów czy też odpłatnego świadczenia usług, zatem nie podlega u Wnioskodawcy opodatkowaniu podatkiem VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Końcowo należy zaznaczyć, iż o ile otrzymanie przez Wnioskodawcę bonów towarowych nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT to późniejsza realizacja praw - zagwarantowanych wręczonym uprzednio bonem - wywołuje określone skutki prawnopodatkowe w zakresie rozliczenia podatku od towarów i usług. Jednakże kwestia ta nie została objęta zakresem niniejszej interpretacji indywidualnej, bowiem pytanie oraz własne stanowisko Wnioskodawcy dotyczyło jedynie opodatkowania podatkiem VAT premii w postaci otrzymywanych bonów towarowych, a nie skutków podatkowych dokonywania zapłaty przedmiotowymi bonami za zrealizowane zakupy.

Jeżeli Wnioskodawca jest zainteresowany uzyskaniem interpretacji indywidualnej dotyczącej skutków podatkowych związanych z dokonywaniem zapłaty za zakupione towary przy pomocy bonów towarowych winien wystąpić z odrębnym wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej, przedstawiając wyczerpująco opis stanu faktycznego, formułując stosowne pytanie oraz własne stanowisko adekwatne do pytania oraz uiścić należną opłatę.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę (tekst jedn.: bonów towarowych otrzymanych za zrealizowanie w roku 2009 obrotu o wartości wyższej niż 500.000 zł.) i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Na marginesie należy zauważyć, iż zgodnie bowiem z przepisem art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Natomiast w myśl w art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny.

Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny załączonych do wniosku o interpretację dokumentów, nie przeprowadza bowiem postępowania dowodowego, jest zatem związany wyłącznie opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) przedstawionym przez Wnioskodawcę i jego stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl