IBPP1/443-509/10/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 lipca 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-509/10/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2010 r. (data wpływu 1 czerwca 2010 r.), uzupełnionym pismami z dnia 5 lipca 2010 r. oraz z dnia 6 lipca 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług związanych z przebudową i zmianą sposobu użytkowania obiektu po byłej strażnicy granicznej z przeznaczeniem na dom dziecka - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku usług związanych z przebudową i zmianą sposobu użytkowania obiektu po byłej strażnicy granicznej z przeznaczeniem na dom dziecka.

Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 5 lipca 2010 r. oraz z dnia 6 lipca 2010 r.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W związku z planowaną przez Wnioskodawcę (Powiat) przebudową i zmianą sposobu użytkowania byłego budynku straży granicznej na Powiatowy Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych - Dom Dziecka, Powiat zamierza ogłosić przetarg nieograniczony na wyłonienie wykonawcy prac budowlano-adaptacyjnych.

Realizacja projektu odbywać się będzie na obiekcie byłej strażnicy granicznej, którego właścicielem stał się Powiat na mocy umowy zamiany z dnia 4 kwietnia 2008 r. zawartej aktem notarialnym pomiędzy Powiatem a Skarbem Państwa. Powyższy projekt zakłada w szczególności adaptację i zmianę sposobu użytkowania przejętego obiektu powojskowego na działalność Domu Dziecka z 28 miejscami na pobyt stały. Przedmiotowy zakres projektu obejmuje m.in.:

* wymianę instalacji elektrycznej, wymianę instalacji wod.-kan., wymianę grzejników c.o.,

* wykonanie nowego przyłącza wod-kan,

* przekucie w ścianach otworów drzwi,

* postawienie nowych ścian działowych, położenie okładzin podłogowych z glazury i PCW,

* przeprowadzenie remontów sanitarnych, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej,

* docieplenie budynku,

* przebudowa pomieszczeń na potrzeby zaplecza kuchennego wraz z jadalnią,

* przebudowa schodów zewnętrznych,

* wykonanie tynków, gładzi i powłok malarskich.

Domem Dziecka będzie zarządzał Powiatowy Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych, który jest jednostką budżetową Powiatu.

W związku z tym zachodzi wątpliwość co do zastosowania prawidłowej stawki podatku od towarów i usług. Zgodnie z par. 37 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799), w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% w odniesieniu do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, e także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264.

W związku z powyższym, istotnym elementem do oceny prawidłowości zastosowania stawki podatku VAT w oparciu o powyższy stan faktyczny, jest określenie rodzaju obiektu budowlanego. Według podziału obiektów budowlanych zawartych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych wprowadzonej Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), symbol PKOB 1130 oznacza budynki zbiorowego zamieszkania. Klasa obejmuje:

Budynki zbiorowego zamieszkania, w tym domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np. domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych itp.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 5 lipca 2010 r. podano, że umowa na wykonanie robót będzie dotyczyła wszystkich prac remontowych bez wyodrębnienia robót na poszczególne części budynku. Budynku nie można podzielić na część mieszkalną i niemieszkalną (zaplecze kuchenne wraz z jadalnią), a co za tym idzie nie można wyodrębnić robót na poszczególne części budynku - będzie on traktowany jako całość.

Zgodnie z klasyfikacją PKOB, budynek, o którym mowa we wniosku zaklasyfikowany jest do symbolu 1130 - budynek zbiorowego zamieszkania.

Zgodnie z klasyfikacją PKWiU z 1997 r. stosowaną dla celów podatkowych, usługi związane z przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku zaklasyfikowane są do symbolu 45 - roboty budowlane.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 6 lipca 2010 r. podano ponadto, że budynek był wybudowany na początku XX wieku (1925 r.) jako administracyjno-mieszkalny. Przejęcie budynku przez Powiat od Oddziału Straży Granicznej nastąpiło w 2008 r., w chwili przejęcia budynek był sklasyfikowany w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych pod pozycją 1130, ponieważ był budynkiem administracyjno-mieszkalnym, w którym na część administracyjną było przeznaczone mniej niż 50% powierzchni budynku. Na chwilę obecną PKOB budynku to 1130. Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania nie spowoduje zmiany klasyfikacji PKOB, która nadal będzie 1130 - budynki zbiorowego zamieszkania.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Jaka stawka podatku VAT będzie miała zastosowanie dla usług związanych z przebudową i zmianą sposobu użytkowania przez Powiat obiektu po byłej strażnicy granicznej z przeznaczeniem na Dom Dziecka.

Zdaniem Wnioskodawcy, opisane usługi remontowo budowlane, ze względu na związek ich z budownictwem mieszkaniowym, są opodatkowane w wysokości 7%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przez świadczenie usług rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 cyt. ustawy o VAT, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Zgodnie z art. 8 ust. 3 cyt. ustawy o VAT, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22% (...). Jednakże zarówno w ustawie o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi. I tak w myśl art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, stawkę podatku w wysokości 7% stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Zgodnie z art. 41 ust. 12a tej ustawy, przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b, który stanowi, że do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

Ponadto, zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2010 r. § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799 z późn. zm.), w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% w odniesieniu do:

1.

robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

2.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

- w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Z unormowań zawartych w przytoczonych przepisach wynika zatem, iż 7% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie w całym budownictwie mieszkaniowym, zarówno objętym społecznym programem mieszkaniowym, jak i nieobjętym tym programem. Obiekty budownictwa mieszkaniowego to, zgodnie z art. 2 pkt 12 ustawy o VAT, budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11. Z powyższego wynika, iż o możliwości zastosowania 7% stawki podatku od towarów i usług na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy, decyduje spełnienie przesłanek przewidzianych w tych przepisach.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż w związku z planowaną przez Wnioskodawcę (Powiat) przebudową i zmianą sposobu użytkowania byłego budynku straży granicznej na Powiatowy Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych - Dom Dziecka, Powiat zamierza ogłosić przetarg nieograniczony na wyłonienie wykonawcy prac budowlano-adaptacyjnych.

Realizacja projektu odbywać się będzie na obiekcie byłej strażnicy granicznej, którego właścicielem stał się Powiat na mocy umowy zamiany z dnia 4 kwietnia 2008 r. zawartej aktem notarialnym pomiędzy Powiatem a Skarbem Państwa. Powyższy projekt zakłada w szczególności adaptację i zmianę sposobu użytkowania przejętego obiektu powojskowego na działalność Domu Dziecka z 28 miejscami na pobyt stały. Przedmiotowy zakres projektu obejmuje m.in.:

* wymianę instalacji elektrycznej, wymianę instalacji wod.-kan., wymianę grzejników c.o.,

* wykonanie nowego przyłącza wod-kan,

* przekucie w ścianach otworów drzwi,

* postawienie nowych ścian działowych, położenie okładzin podłogowych z glazury i PCW,

* przeprowadzenie remontów sanitarnych, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej,

* docieplenie budynku,

* przebudowa pomieszczeń na potrzeby zaplecza kuchennego wraz z jadalnią,

* przebudowa schodów zewnętrznych,

* wykonanie tynków, gładzi i powłok malarskich.

Domem Dziecka będzie zarządzał Powiatowy Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych, który jest jednostką budżetową Powiatu.

W związku z tym zachodzi wątpliwość co do zastosowania prawidłowej stawki podatku od towarów i usług. Zgodnie z par. 37 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799), w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% w odniesieniu do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, e także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264.

W związku z powyższym, istotnym elementem do oceny prawidłowości zastosowania stawki podatku VAT w oparciu o powyższy stan faktyczny, jest określenie rodzaju obiektu budowlanego. Według podziału obiektów budowlanych zawartych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych wprowadzonej Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), symbol PKOB 1130 oznacza budynki zbiorowego zamieszkania. Klasa obejmuje:

Budynki zbiorowego zamieszania, w tym domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np. domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych itp.

Ponadto Wnioskodawca podał, że umowa na wykonanie robót będzie dotyczyła wszystkich prac remontowych bez wyodrębnienia robót na poszczególne części budynku. Budynku nie można podzielić na część mieszkalną i niemieszkalną (zaplecze kuchenne wraz z jadalnią), a co za tym idzie nie można wyodrębnić robót na poszczególne części budynku - będzie on traktowany jako całość.

Zgodnie z klasyfikacją PKOB, budynek, o którym mowa we wniosku zaklasyfikowany jest do symbolu 1130 - budynek zbiorowego zamieszkania.

Zgodnie z klasyfikacją PKWiU z 1997 r. stosowaną dla celów podatkowych, usługi związane z przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku zaklasyfikowane są do symbolu 45 - roboty budowlane.

Budynek był wybudowany na początku XX wieku (1925 r.) jako administracyjno-mieszkalny. Przejęcie budynku przez Powiat od Oddziału Straży Granicznej nastąpiło w 2008 r., w chwili przejęcia budynek był sklasyfikowany w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych pod pozycją 1130, ponieważ był budynkiem administracyjno-mieszkalnym, w którym na część administracyjną było przeznaczone mniej niż 50% powierzchni budynku. Na chwile obecną PKOB budynku to 1130. Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania nie spowoduje zmiany klasyfikacji PKOB, która nadal będzie 1130 - budynki zbiorowego zamieszkania.

Wnioskodawca stwierdził, iż przedmiotowy obiekt budowlany był w chwili przejęcia go przez Wnioskodawcę tj. w 2008 r. oraz jest obecnie zaklasyfikowany do symbolu PKOB 1130 - budynek zbiorowego zamieszkania. Nadto podał, że przebudowa i zmiana sposobu użytkowania nie spowoduje zmiany klasyfikacji PKOB, która nadal będzie 1130 - budynki zbiorowego zamieszkania.

Na podstawie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych. Budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadku, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem.

Zgodnie z podaną w ww. rozporządzeniu klasyfikacją, klasa 1130 obejmuje:

* Budynki zbiorowego zamieszkania, w tym domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np. domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych itp.

* Budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych

* Budynki rezydencji prezydenckich i biskupich

Klasa ta nie obejmuje natomiast:

* Szpitali, klinik i budynków instytucji z opieką medyczną (lekarską lub pielęgniarską) (1264)

* Zabudowań koszarowych (1274).

Na podstawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, określonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.) obowiązującej dla celów podatku VAT do dnia 31 grudnia 2010 r., roboty budowlane mieszczą się w dziale 45, który obejmuje:

1.

prace polegające na wznoszeniu nowych budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, począwszy od przygotowania terenu przez zróżnicowany zakres robót ziemnych, fundamentowych (stan zerowy), wykonywanie elementów nośnych, przegród budowlanych, układanie i pokrywanie dachów (stan surowy) do robót montażowych, instalacyjnych i wykończeniowych,

2.

prace związane z przebudową, rozbudową, nadbudową, modernizacją, odbudową i remontem już istniejących budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, prace związane z inżynierią lądową i wodną,

3.

instalowanie budynków i budowli z prefabrykatów, instalowanie konstrukcji stalowych.

Analizując treść wniosku oraz przytoczone powyżej przepisy stwierdzić należy, że jeżeli świadczone usługi dotyczyć będą prac remontowych zaklasyfikowanych do PKWiU 45 i wykonywane będą w budynku stałego zamieszkania sklasyfikowanym w grupowaniu PKOB 1130, na podstawie umowy zawartej na realizację tych usług w tym budynku jako całości, to dla przedmiotowych usług zastosowanie będzie miała 7% stawka podatku.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Na marginesie należy zaznaczyć, że gdyby odrębna umowa dotyczyła robót budowlanych czy remontowych w konkretnym pomieszczeniu niemieszkalnym, to należałoby zastosować stawkę VAT w wysokości 22%.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Podkreślić należy, iż kwestie dotyczące zaklasyfikowania budynków oraz robót remontowych wskazanych we wniosku do właściwego grupowania statystycznego, nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 powołanej w sentencji ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska dotyczącego klasyfikacji przedmiotowego budynku, jak i klasyfikacji statystycznej świadczonych usług, a niniejszej interpretacji udzielono w oparciu o PKOB i PKWiU wskazane przez Wnioskodawcę w opisie stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego).

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych lub Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego w Łodzi. Tak więc to Wnioskodawcę obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania ww. obiektów według PKOB oraz usług według PKWiU, a w razie wątpliwości Wnioskodawca może w tym zakresie zwrócić się do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź.

Końcowo należy zauważyć, iż niniejsza interpretacja wydana jest wyłącznie w zakresie stawki podatku dla robót remontowych o PKWiU 45 wykonywanych w budynkach stałego zamieszkania o symbolu PKOB 1130. Interpretacja ta nie wywołuje natomiast skutków podatkowych określonych w przepisach art. 14k-14m Ordynacji podatkowej dla kontrahenta Wnioskodawcy.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji PKOB i PKWiU, lub w przypadku gdyby budynek nie był budynkiem stałego zamieszkania) lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, ul. Kośnego 70, 45-372 Opole po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl