IBPP1/443-307/14/BM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 czerwca 2014 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-307/14/BM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 12 marca 2014 r. (data wpływu 20 marca 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 czerwca 2014 r. (data wpływu 18 czerwca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy działek niezabudowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 marca 2014 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy działek niezabudowanych.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 13 czerwca 2014 r. (data wpływu 18 czerwca 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 10 czerwca 2014 r. znak: IBPP1/443-307/14/BM.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

1. W dniu 11 lutego 2000 r. na podstawie aktu notarialnego Wnioskodawca zakupił:

a.

repertorium A numer... - 4 niezabudowane działki gruntu o nr 11/4 o pow. 827 m2; nr 11/5 o pow. 596 m2; nr 11/6 o pow. 1.024 m2 i nr 11/8 o pow. 704 m2,

b.

repertorium A numer... - udział w wysokości 6/10 części w 1 niezabudowanej działce gruntu (nr 11/12 o pow. 2.063 m2).

Wszystkie zakupione grunty posiadały kwalifikację gruntów ornych.

Wszystkie wymienione powyżej grunty zakupione zostały z zamiarem prowadzenia własnej działalności rolniczej.

W okresie posiadania przedmiotowych działek nie były one dzielone ani też scalane.

2. W dniu 7 sierpnia 2008 r. na podstawie aktu notarialnego Wnioskodawca sprzedał udziały w wysokości 6/10 części w nieruchomości jak w pkt 1.b).

Od sprzedaży nie był odprowadzony podatek od towarów i usług.

3. Z dniem 2 grudnia 2004 r. na podstawie uchwały Rady Miejskiej niezabudowane działki gruntu wymienione w pkt 1a objęte zostały miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego jako tereny budowlane pod zabudowę jednorodzinną (Dz. Urz. Woj..... Nr 6 poz. 99 z 13 stycznia 2005 r.).

4. Na niezabudowanych działkach gruntu wymienionych w pkt 1a nie dokonywano do chwili obecnej uzbrojenia gruntów.

5. Z uwagi na osiągnięcie wieku emerytalnego aktualnie Wnioskodawca rozważa możliwość odsprzedaży 2 działek wymienionych w pkt 1a a to nr 11/4 o pow. 827 m2 oraz 11/5 o pow. 596 m2 -w dwóch odrębnych aktach sprzedaży.

Wnioskodawca nie jest i nigdy nie był czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca nie prowadzi i nie prowadził w przeszłości działalności gospodarczej.

Nabycie działek mających być przedmiotem sprzedaży nie było udokumentowane fakturą VAT. Nabycie działek wnioskowanych do zaopiniowania nastąpiło z dniem 11 lutego 2000 r. na podstawie Umowy notarialnej - Umowy Sprzedaży Repertorium A Numer... zawieranej pomiędzy osoba fizyczną jako Sprzedającym tj. osoby nie będącej czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Powyższe uzasadnia fakt nie dokumentowania sprzedaży wzmiankowanych działek fakturą VAT.

Przy nabyciu działek Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Od momentu nabycia wnioskowane do zaopiniowania działki mają status użytków rolnych w klasach gruntów R i nie były oraz do chwili planowanej sprzedaży nie będą użytkowane do jakichkolwiek celów (pozostają odłogiem jako nieużytki rolne).

Przedmiotowe działki nie są ani też przez cały okres posiadania nie były przedmiotem najmu, dzierżawy na rzecz innych podmiotów. Wnioskodawca w całym okresie posiadania przedmiotowych działek nie czerpał jakichkolwiek pożytków z tego tytułu.

Wnioskodawca nie jest i w całym okresie posiadania przedmiotowych działek nie był rolnikiem ryczałtowym.

Wnioskodawca nie wykorzystywał i nie wykorzystuje obecnie przedmiotowych działek do działalności rolniczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.

Wnioskodawca nie dokonywał i nie dokonuje sprzedaży produktów rolnych pochodzących z ww. działek ze względu na fakt, że działki te pozostawały i nadal pozostają odłogiem, nie były i nie są uprawiane i w związku z tym Wnioskodawca nie uzyskuje możliwości pozyskiwania jakichkolwiek płodów rolnych z obszaru przedmiotowych działek.

Dla ww. działek został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy z urzędu - na podstawie uchwały z dnia 2 grudnia 2004 r. Rady Miejskiej w sprawie zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego po zachodniej stronie ul...., stanowiącego część dzielnicy Ż. w G. (Dz. Urz. Woj.... z 2005 r. Nr 6, poz. 99), określającej obszar przedmiotowych działek jako tereny pod zabudowę mieszkaniową MN.

Wnioskodawca nigdy nie występował o zmianę zagospodarowania przestrzennego dla sprzedawanego obszaru.

Wnioskodawca w okresie posiadania przedmiotowych działek nie dokonywał i nie zamierza/nie będzie dokonywać przed ich sprzedażą jakiekolwiek uatrakcyjnienia np. budowa drogi, uzbrojenie terenu, wyposażenie w urządzenia i sieci wodociągowe, kanalizacji sanitarnej oraz energetyczne.

Wnioskodawca nie zamierza i nie będzie podejmować jakichkolwiek działań marketingowych w celu sprzedaży działek.

Wnioskodawca nie zamierza i nie będzie podejmować jakichkolwiek działań promocyjnych na rzecz pozyskania potencjalnych nabywców, w tym nie zamierza i nie będzie dokonywać ogłoszeń w prasie, ogłoszeń w internecie itp. Powodem powyższego jest fakt dysponowania przez Wnioskodawcę ofertami zakupu przedmiotowych działek, pojawiającymi się okresowo na rynku nieruchomości w G.

Wnioskodawca - poza działkami opisanymi we wniosku - posiada niezabudowaną działkę gruntu nr 563/113 o powierzchni 2.631 m2, zakupioną na podstawie Aktu notarialnego - Umowy Sprzedaży z dnia 15 marca 1999 r., zlokalizowaną w S. gmina S.

Wnioskodawca dokonał wcześniej dostawy jednej niezabudowanej działki gruntu numer 548/113 o powierzchni 1.260 m2 zlokalizowanej w S. gmina S. Transakcja sprzedaży na podstawie Aktu notarialnego Umowy Sprzedaży z dnia 24 września 1999 r.

Z tytułu sprzedaży ww. działki nie był odprowadzany VAT, nie była składana deklaracja VAT-7 oraz nie było dokonywane zgłoszenie rejestracyjne.

Środki uzyskane ze sprzedaży przedmiotowych działek przewiduję przeznaczyć na:

a.

bieżące finansowanie budowy segmentu budynku mieszkalnego w zabudowie bliźniaczej (budynku B) na działce nr 682 obręb Z. przy ul.... w G., realizowanej na podstawie Decyzji nr...Prezydenta Miasta z dnia 22 kwietnia 2013 r. oraz

b.

pokrycie kosztów mojego bieżącego funkcjonowania jako emeryta

Przyczyną podjęcia decyzji sprzedaży działek jest chęć pozyskania środków na sfinansowanie inwestycji własnej (budowa segmentu budynku) oraz pozyskanie dodatkowych środków na bieżące funkcjonowanie Wnioskodawcy, poza wynagrodzeniem emerytalnym.

Przyczyną sprzedaży udziałów w działce nr 11/12 w sierpniu 2008 r. była zgłoszona Wnioskodawcy chęć wykupu ww. udziałów przez firmę D.... Spółka Jawna, będącą właścicielem pozostałych 4/10 części przedmiotowej działki. Sprzedaż nastąpiła na podstawie Aktu Notarialnego - Umowy Sprzedaży z dnia 7 sierpnia 2008 r.

Środki uzyskane ze wzmiankowanej sprzedaży działki nr 11/12 w sierpniu 2008 r. zostały przeznaczone na zakup lokalu mieszkalnego nr M3 na podstawie Aktu Notarialnego z dnia 7 sierpnia 2008 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle rozstrzygnięcia przez Trybunał Sprawiedliwości UE z dnia 15 września 2011 r. w sprawach połączonych C-180/10 i C-181/10 w chwili sprzedaży każdej z ww. działek tj. nr 11/4 i nr 11/5 Wnioskodawca zobowiązany jest do odprowadzenia należnego podatku VAT - skoro w chwili dokonywania zakupu działek nie był Wnioskodawcy znany przyszły plan zagospodarowania przestrzennego, zaś cel nabycia związany był z planami prowadzenia własnej działalności rolniczej.

Zdaniem Wnioskodawcy, sprawa naliczenia podatku VAT przy odsprzedaży działek.

W świetle następujących okoliczności:

obie planowane do odsprzedaży działki nr 11/4 i 11/5 są gruntami ornymi (tekst jedn.: nie zostały przekształcone w grunty budowlane pomimo objęcia ich w międzyczasie (tekst jedn.: w okresie pomiędzy datą nabycia a dniem dzisiejszym) planem zagospodarowania przestrzennego z przeznaczeniem pod jednorodzinną zabudowę mieszkaniową nie były prowadzone przez Wnioskodawcę jako jedynego właściciela przedmiotowych działek jakiekolwiek aktywne działania w zakresie obrotu nieruchomościami oraz w zakresie uzbrojenia działek. Wnioskodawca uznaje, że w przypadku odsprzedaży obu działek nie zachodzi przypadek obowiązkowego odprowadzenia podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Towarami natomiast, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Co do zasady grunt spełnia definicję towaru wynikającą z art. 2 pkt 6 ustawy, a jego sprzedaż jest traktowana jako czynność odpłatnej dostawy towarów na terytorium kraju.

Podkreślić jednak należy, iż aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Stosownie do postanowień art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., działalność gospodarcza, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Powyższe oznacza, że dostawa towarów, w tym także gruntów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wyłącznie wówczas, gdy dokonana jest przez podmiot mający status podatnika tj. prowadzącego samodzielną działalność gospodarczą w rozumieniu powołanej wyżej definicji.

Definicja działalności gospodarczej, zawarta w ustawie, ma charakter uniwersalny, pozwalający na objęcie pojęciem "podatnik" tych wszystkich podmiotów, które prowadzą określoną działalność, występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym.

W kontekście powyższego należy stwierdzić, iż każdy, kto dokonuje czynności, które są konieczne do przyszłego wykorzystania nieruchomości dla celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ww. ustawy o VAT, powinien być uznany za podatnika podatku od towarów i usług.

Natomiast nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług ten, kto jako osoba fizyczna dokonuje okazjonalnych transakcji, za które nie jest przewidziana ściśle regularna zapłata oraz nie prowadzi zorganizowanej czy zarejestrowanej działalności gospodarczej. Dokonywanie określonych czynności incydentalnie, poza sferą prowadzonej działalności gospodarczej, również nie pozwala na uznanie danego podmiotu za podatnika w zakresie tych czynności.

Z przedstawionych przepisów wynika więc, że jeśli osoba fizyczna dokonuje sprzedaży ze swojego majątku prywatnego nieruchomości gruntowej, a czynność ta wykonywana jest jednorazowo lub okazjonalnie, w warunkach wskazujących, iż działanie to nie jest czynione z zamiarem jego powtarzania (kontynuowania) i nie zmierza do nadania mu stałego charakteru ani też nie ma związku z działalnością gospodarczą, transakcja taka nie może być uznana za działalność gospodarczą, w rozumieniu cytowanego wyżej art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ze wskazanych regulacji wynika, że dostawa nieruchomości, co do zasady, jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług. W świetle zaś definicji zawartej w art. 15 ustawy o VAT, dla uznania określonych zachowań danego podmiotu za działalność gospodarczą istotne znaczenie ma ich zorganizowany charakter. Przy czym, taka działalność wystąpi również w przypadku wykorzystywania towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych. Zatem, dostawa towarów (w tym nieruchomości) będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w sytuacji, gdy działaniom podmiotu dokonującego tej dostawy, można przypisać znamiona prowadzenia działalności gospodarczej, co w efekcie przesądza o uzyskaniu przez niego statusu podatnika.

W kontekście powyższego należy stwierdzić, iż nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług ten, kto jako osoba fizyczna dokonuje okazjonalnych transakcji, za które nie jest przewidziana ściśle regularna zapłata oraz nie prowadzi zorganizowanej, czy zarejestrowanej działalności gospodarczej. Dokonywanie określonych czynności incydentalnie, poza sferą prowadzonej działalności gospodarczej, również nie pozwala na uznanie danego podmiotu za podatnika w zakresie tych czynności.

W oparciu o przedstawiony stan prawny stwierdzić należy, że jeśli osoba fizyczna dokonuje dostawy ze swojego majątku prywatnego nieruchomości gruntowych, a czynność ta wykonywana jest okazjonalnie, w okolicznościach wskazujących, iż działanie to nie jest czynione z zamiarem jego powtarzania (kontynuowania) i nie zmierza do nadania mu stałego charakteru, transakcja taka nie może być uznana za działalność gospodarczą, w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Dokonując rozstrzygnięcia w przedmiotowej sprawie, należy wziąć pod uwagę orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości UE wydane w sprawach C-180/10 i C-181/10. Z treści wskazanych orzeczeń wynika, że za podatnika należy uznać osobę, która w celu dokonania sprzedaży gruntów angażuje środki podobne do wykorzystywanych przez handlowca, tj. wykazuje aktywność w przedmiocie zbycia nieruchomości porównywalną do działań podmiotów zajmujących się profesjonalnie tego rodzaju obrotem, tj. działania wykraczające poza zakres zwykłego zarządu majątkiem prywatnym. Chodzi tu przykładowo o nabycie terenu przeznaczonego pod zabudowę, jego uzbrojenie, wydzielenie dróg wewnętrznych, działania marketingowe podjęte w celu sprzedaży działek, wykraczające poza zwykłe formy ogłoszenia, uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy terenu, czy wystąpienie o opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla sprzedawanego obszaru, prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług developerskich lub innych tego rodzaju usług o zbliżonym charakterze. Przy czym na tego rodzaju aktywność "handlową" wskazywać musi ciąg powyżej przykładowo przytoczonych okoliczności, a nie stwierdzenie jedynie faktu wystąpienia pojedynczych z nich.

Przedstawione przez Wnioskodawcę okoliczności sprawy nie wskazują, że aktywność Wnioskodawcy dotycząca sprzedaży przedmiotowych działek jest porównywalna do działań podmiotów zajmujących się profesjonalnie tego rodzaju obrotem.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca w dniu 11 lutego 2000 r. zakupił 4 niezabudowane działki gruntu o nr 11/4, nr 11/5, nr 11/6 i nr 11/8 oraz udział w wysokości 6/10 części w niezabudowanej działce gruntu nr 11/12. Wszystkie zakupione grunty posiadały kwalifikację gruntów ornych i zakupione zostały z zamiarem prowadzenia własnej działalności rolniczej.

W okresie posiadania przedmiotowych działek nie były one dzielone ani też scalane.

Z uwagi na osiągnięcie wieku emerytalnego aktualnie Wnioskodawca rozważa możliwość odsprzedaży 2 działek nr 11/4 oraz 11/5 - w dwóch odrębnych aktach sprzedaży.

Wnioskodawca nie jest i nigdy nie był czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Nie prowadzi i nie prowadził w przeszłości działalności gospodarczej.

Nabycie działek mających być przedmiotem sprzedaży nie było udokumentowane fakturą VAT. Przy nabyciu działek Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Przedmiotowe działki, jak podaje Wnioskodawca, w momencie zakupu w 2000 r. posiadały kwalifikację gruntów ornych i zakupione zostały z zamiarem prowadzenia własnej działalności rolniczej. Jednakże, jak wskazano we wniosku, od momentu nabycia nie były oraz do chwili planowanej sprzedaży nie będą użytkowane do jakichkolwiek celów (pozostają odłogiem jako nieużytki rolne).

Wnioskodawca nie wykorzystywał i nie wykorzystuje obecnie przedmiotowych działek do działalności rolniczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług (nie dokonywał i nie dokonuje sprzedaży produktów rolnych pochodzących z ww. działek ze względu na fakt, że działki te pozostawały i nadal pozostają odłogiem).

Przedmiotowe działki nie są ani też przez cały okres posiadania nie były przedmiotem najmu, dzierżawy na rzecz innych podmiotów. Wnioskodawca w całym okresie posiadania przedmiotowych działek nie czerpał jakichkolwiek pożytków z tego tytułu.

Wnioskodawca nigdy nie występował o zmianę zagospodarowania przestrzennego dla sprzedawanego obszaru a miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy dla ww. działek został uchwalony z urzędu.

Ponadto w stosunku do działek mających być przedmiotem sprzedaży Wnioskodawca nie dokonywał i nie zamierza dokonywać przed ich sprzedażą jakiekolwiek uatrakcyjnienia np. budowa drogi, uzbrojenie terenu, wyposażenie w urządzenia i sieci wodociągowe, kanalizacji sanitarnej oraz energetyczne.

Wnioskodawca ponadto nie zamierza i nie będzie podejmować jakichkolwiek działań promocyjnych na rzecz pozyskania potencjalnych nabywców, w tym nie zamierza i nie będzie dokonywać ogłoszeń w prasie, ogłoszeń w internecie itp. Powodem powyższego jest fakt dysponowania przez Wnioskodawcę ofertami zakupu przedmiotowych działek, pojawiającymi się okresowo na rynku nieruchomości.

Wnioskodawca dokonał w sierpniu 2008 r. dostawy udziałów w wysokości 6/10 części niezabudowanej działki nr 11/12 w związku ze zgłoszoną Wnioskodawcy chęcią wykupu przez właściciela pozostałych 4/10 udziałów przedmiotowej działki, a środki uzyskane z ww. sprzedaży zostały przeznaczone na zakup lokalu mieszkalnego. Z tytułu sprzedaży ww. działki nie był odprowadzany VAT, nie była składana deklaracja VAT-7 oraz nie było dokonywane zgłoszenie rejestracyjne.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że przyczyną podjęcia decyzji sprzedaży działek jest chęć pozyskania środków na sfinansowanie inwestycji własnej (budowa segmentu budynku mieszkalnego w zabudowie bliźniaczej) oraz pozyskanie dodatkowych środków na bieżące funkcjonowanie Wnioskodawcy, poza wynagrodzeniem emerytalnym. Na te cele zostaną przeznaczone środki uzyskane ze sprzedaży przedmiotowych działek.

Z opisu sprawy wynika zatem, że Wnioskodawca w celu dokonania sprzedaży działek nr 11/4 oraz 11/5 nie podejmował i nie będzie podejmował żadnych aktywnych działań, o których mowa we wskazanych orzeczeniach TSUE C-180/10 i C-181/10. Przez cały okres ich posiadania działki nie były też w żaden sposób wykorzystywane przez Wnioskodawcę (pozostawały odłogiem jako nieużytki rolne). Natomiast przyczyną sprzedaży jest osiągnięcie wieku emerytalnego i chęć przeznaczenia środków na własne potrzeby mieszkaniowe i bytowe.

Wobec powyższego uznać należy, że planowana sprzedaż niezabudowanych działek nr 11/4 oraz 11/5 nie będzie stanowiła działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu VAT, gdyż brak jest przesłanek świadczących o takiej aktywności sprzedawcy w przedmiocie zbycia tych działek, która byłaby porównywalna do działań podmiotów zajmujących się profesjonalnie tego rodzaju obrotem (brak przesłanek zawodowego - stałego i zorganizowanego - charakteru takiej działalności). To wskazuje, że w takim przypadku mamy do czynienia z czynnościami mieszczącymi się w ramach zarządu majątkiem prywatnym niemających cech działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Tym samym nie można uznać sprzedaży przedmiotowych działek przez Wnioskodawcę za przejaw jego działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.

W konsekwencji stwierdzić należy, że sprzedaż przedmiotowych działek nie będzie podlegała przepisom ustawy o podatku od towarów i usług, a co za tym idzie z tytułu tej sprzedaży Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do odprowadzenia podatku VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

W pozostałym zakresie objętym wnioskiem ORD-IN zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w...., ul....., po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl