IBPP1/443-243/10/ES

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 czerwca 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-243/10/ES

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 4 marca 2010 r. (data wpływu 15 marca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 maja 2010 r. (data wpływu 1 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych wniesienia do Spółki z o.o. aportu w postaci basenu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 marca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych wniesienia do Spółki z o.o. aportu w postaci basenu.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 31 maja 2010 r. (data wpływu 1 czerwca 2010 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 19 maja 2010 r. znak: IBPP1/443-243/10/ES.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina od 1993 r. jest właścicielem basenu kąpielowego (tj. gruntu, basenu - jako obiektu budowlanego zgodnie z prawem budowlanym oraz położonego na tym gruncie budynku stanowiącego zaplecze socjalne). Własność działki wraz z obiektami została przyznana Gminie na podstawie decyzji wojewody z dniem 19 lipca 1993 r. o komunalizacji.

Od dnia 1 stycznia 2010 r. Gmina jest czynnym zarejestrowanym płatnikiem podatku VAT. W latach poprzednich, od 1995 r., płatnikiem podatku VAT był Urząd Miejski, który jest aparatem pomocniczym gminy i wykonuje zadania w imieniu gminy.

Po nabyciu basenu wraz z obiektami (od 1993 r.) basen był w posiadaniu Urzędu Miejskiego.

Od 1996 r. do lutego 2005 r. obiekt wraz z terenem użytkowany był nieodpłatnie przez Miejsko Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji, który był jednostką budżetową Gminy. Jednostka ta nie była płatnikiem podatku VAT, nie osiągała wymaganego obrotu sprzedaży.

Z dniem 16 lutego 2005 r. obiekt basenu przekazany został do nieodpłatnego użytkowania Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Kultury, Turystyki, Sportu i Rekreacji, który z ww. dniem stał się instytucją kultury, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tj. z 2001 r. Nr 13, poz. 123). Czynność sprzedaży biletów była opodatkowana i rozliczna z urzędem skarbowym.

Z dniem 1 stycznia 2010 r. basen ze względów technicznych nie nadaje się do użytku, stąd też umowa nieodpłatnego użyczenia została rozwiązana.

W 1999 r. Urząd Miejski - jako właściciel obiektu, wykonał remont kapitalny budynku socjalnego wchodzącego w skład basenu na kwotę 313 tys. zł. wartość początkowa basenu wynosiła 102 tys. zł. Urząd nie miał możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W 2010 r. Gmina chce przekazać basen (teren wraz z obiektami) do Spółki z o.o. W Spółce Gmina ma 100% udziałów. Przekazanie basenu dokonane byłoby jako aport wniesiony przez Gminę do swojej Spółki, aport zwiększałby kapitał Spółki.

Zgodnie z nowelizacją ustawy o podatku od towarów i usług od 1 kwietnia 2009 r. aport wnoszony przez gminy do spółki podlega opodatkowaniu.

Ponadto Wnioskodawca dodaje, iż aport przekazany zostanie do przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

Po nabyciu basenu przez Spółkę - będzie ona nadal kontynuowała prowadzenie działalności tego obiektu.

Basen i obiekty budynków socjalnych stanowią dwa odrębne obiekty budowlane.

Symbole PKOB budynków:

* 2411 - boiska i budowle sportowe,

* 1265 - budynki kultury fizycznej.

Pierwsze oddanie basenu do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu nastąpiło w 1996 r. Basen przekazany został w użytkowanie nieodpłatne jednostce organizacyjnej gminy, jednostka ta zwolniona była z rozliczania się z podatku VAT nie osiągała wymaganego progu).

Urząd Miejski w 1999 r. poniósł wydatki na ulepszenie obiektów socjalnych, które były wyższe niż 30% wartości początkowej.

Przy nabyciu obiektu nie przysługiwało gminie prawo do obniżenia podatku należnego od naliczonego.

Po nabyciu basenu w 1993 r. basen prowadzony był przez Urząd Miejski. W 1995 r. Urząd został płatnikiem podatku VAT, czynność sprzedaży biletów VAT była zwolniona z opodatkowania (czynność administracyjna).

Od 1996 r. do 2005 r. obiekt był przekazany do nieodpłatnego użytkowania jednostce organizacyjnej gminy. Jednostka ta była zwolniona z podatku VAT. Od lutego 2005 r. basen wraz z obiektami przekazany został nieodpłatnie do instytucji kultury. Od dnia 17 sierpnia 2005 r. jednostka ta osiągnęła wymagany próg i dokonywała rozliczeń z urzędem skarbowym czynności związanych ze sprzedażą biletów wstępu i wynajmu za pomieszczenia pod gastronomię.

W okresie kiedy Urząd prowadził basen, sprzedaż biletów była brana do wyliczenia obrotu sprzedaży i usług. Była to jednak czynność administracyjna niepodlegająca opodatkowaniu podatkiem VAT. W latach 1996-2009 rozliczenia sprzedaży biletów dokonywały jednostki organizacyjne gminy.

Od 1 stycznia do dnia dzisiejszego nieruchomość nie jest wykorzystywana do czynności podlegających opodatkowaniu. Basen wraz z obiektami jest nieczynny.

Nieruchomość będzie wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wnosząc aport do Spółki Gmina może skorzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, Gminie przysługuje zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług. Basen kąpielowy zgodnie z prawem budowlanym jest obiektem budowlanym, a gmina użytkuje obiekt od 1993 r. Tak więc od pierwszego zasiedlenia do dostawy (przekazania w aport) minęło więcej niż 2 lata. Stąd też istnieje podstawa skorzystania z ww. zwolnienia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również:

1.

przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie;

2.

wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;

3.

wydanie towarów na podstawie umowy komisu: między komitentem a komisantem, jak również wydanie towarów przez komisanta osobie trzeciej;

4.

wydanie towarów komitentowi przez komisanta na podstawie umowy komisu, jeżeli komisant zobowiązany był do nabycia rzeczy na rachunek komitenta;

5.

ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego;

6.

oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste;

7.

zbycie praw, o których mowa w pkt 5 i 6.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Natomiast dostawa towarów mieści się w definicji sprzedaży, określonej w art. 2 pkt 22 ustawy o VAT, który stanowi, iż sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. Wniesienie aportu rzeczowego do spółki prawa handlowego lub cywilnego spełnia definicję odpłatnej dostawy towarów, o której mowa w ww. art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, a tym samym, w rozumieniu przywołanego art. 2 pkt 22 cyt. ustawy, uznawane jest za sprzedaż.

Zatem, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu powołanego wyżej przepisu i gdy czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Należy dodać, iż z odpłatnością za dostawę towarów mamy do czynienia w sytuacji, gdy pomiędzy świadczeniem (dostawą) a zapłatą istnieje adekwatny związek. Odpłatność może przybierać różne formy - nie jest warunkiem to, aby została ustalona lub dokonana w pieniądzu. Odpłatnością jest więc także np. świadczenie zwrotne otrzymane od drugiej strony.

Obowiązujące przepisy, co do zasady, nie przewidują zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług aportów, w związku z powyższym czynność ta podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych w zależności od przedmiotu aportu.

Wniesienie do spółki prawa handlowego aportu niepieniężnego, któremu towarzyszy świadczenie zwrotne otrzymane od drugiej strony - stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Z kolei, zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywania w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

c.

Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

d.

wybudowaniu lub

e.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Natomiast w myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostaw nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Stosownie do treści art. 43 ust. 7a ustawy, warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b), nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca (Gmina) od 1993 r. jest właścicielem basenu kąpielowego (tj. gruntu, basenu - jako obiektu budowlanego zgodnie z prawem budowlanym oraz położonego na tym gruncie budynku stanowiącego zaplecze socjalne). Własność działki wraz z obiektami została przyznana Gminie na podstawie decyzji wojewody z dniem 19 lipca 1993 r. o komunalizacji.

Od dnia 1 stycznia 2010 r. Gmina jest czynnym zarejestrowanym płatnikiem podatku VAT. W latach poprzednich, od 1995 r., płatnikiem podatku VAT był Urząd Miejski, który jest aparatem pomocniczym gminy i wykonuje zadania w imieniu gminy.

Po nabyciu basenu wraz z obiektami (od 1993 r.) basen był w posiadaniu Urzędu Miejskiego.

Od 1996 r. do lutego 2005 r. obiekt wraz z terenem użytkowany był nieodpłatnie przez Miejsko Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji, który był jednostką budżetową Gminy. Jednostka ta nie była płatnikiem podatku VAT, nie osiągała wymaganego obrotu sprzedaży.

Z dniem 16 lutego 2005 r. obiekt basenu przekazany został do nieodpłatnego użytkowania Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Kultury, Turystyki, Sportu i Rekreacji, który z ww. dniem stał się instytucją kultury, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tj. z 2001 r. Nr 13, poz. 123). Czynność sprzedaży biletów była opodatkowana i rozliczna z urzędem skarbowym.

Z dniem 1 stycznia 2010 r. basen ze względów technicznych nie nadaje się do użytku, stąd też umowa nieodpłatnego użyczenia została rozwiązana.

W 1999 r. Urząd Miejski - jako właściciel obiektu, wykonał remont kapitalny budynku socjalnego wchodzącego w skład basenu na kwotę 313 tys. zł. wartość początkowa basenu wynosiła 102 tys. zł. Urząd nie miał możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W 2010 r. Gmina chce przekazać basen (teren wraz z obiektami) do Spółki z o.o., w której Gmina ma 100% udziałów. Przekazanie basenu dokonane byłoby jako aport wniesiony przez Gminę do swojej Spółki, aport zwiększałby kapitał Spółki.

Ponadto aport przekazany zostanie do przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

Po nabyciu Spółka będzie nadal kontynuowała prowadzenie działalności tego obiektu.

Basen i obiekty budynków socjalnych stanowią dwa odrębne obiekty budowlane.

Symbole PKOB budynków:

* 2411 - boiska i budowle sportowe,

* 1265 - budynki kultury fizycznej.

Pierwsze oddanie basenu do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu nastąpiło w 1996 r. Basen przekazany został w użytkowanie nieodpłatne jednostce organizacyjnej gminy, jednostka ta zwolniona była z rozliczania się z podatku VAT nie osiągała wymaganego progu.

Urząd Miejski w 1999 r. poniósł wydatki na ulepszenie obiektów socjalnych, które były wyższe niż 30% wartości początkowej.

Przy nabyciu obiektu nie przysługiwało Gminie prawo do obniżenia podatku należnego od naliczonego.

Po nabyciu basenu w 1993 r. basen prowadzony był przez Urząd Miejski. W 1995 r. Urząd został płatnikiem podatku VAT, czynność sprzedaży biletów VAT była zwolniona z opodatkowania (czynność administracyjna).

Od 1996 r. do 2005 r. obiekt był przekazany do nieodpłatnego użytkowania jednostce organizacyjnej gminy. Jednostka ta była zwolniona z podatku VAT. Od lutego 2005 r. basen wraz z obiektami przekazany został nieodpłatnie do instytucji kultury. Od dnia 17 sierpnia 2005 r. jednostka ta osiągnęła wymagany próg i dokonywała rozliczeń z urzędem skarbowym czynności związanych ze sprzedażą biletów wstępu i wynajmu za pomieszczenia pod gastronomię.

W okresie kiedy Urząd prowadził basen, sprzedaż biletów była brana do wyliczenia obrotu sprzedaży i usług. Była to jednak czynność administracyjna nie podlegająca opodatkowaniu podatkiem VAT. W latach 1996-2009 rozliczenia sprzedaży biletów dokonywały jednostki organizacyjne gminy.

Od 1 stycznia 2010 r. nieruchomość nie jest wykorzystywana do czynności podlegających opodatkowaniu. Basen wraz z obiektami jest nieczynny.

Nieruchomość będzie wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane w sprawie przepisy prawa stwierdzić należy, iż dostawa basenu wraz z obiektami budynków socjalnych będzie korzystała ze zwolnienia od podatku jednakże nie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, lecz w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT. Nie można bowiem uznać za pierwsze zasiedlenie basenu przekazanie go w 1996 r. w użytkowanie nieodpłatne jednostce organizacyjnej gminy, gdyż czynność ta w przypadku Wnioskodawcy nie podlegała opodatkowaniu. Ze stanu faktycznego nie wynika jednocześnie aby Wnioskodawca dokonywał jakiegokolwiek ulepszenia basenu, w odpowiedzi na wezwanie tut. organ Wnioskodawca wskazał jedynie, że dokonał ulepszenia obiektów socjalnych, które są odrębnym od basenu obiektem budowlanym. W takiej sytuacji dostawa basenu dokonywana będzie w ramach pierwszego zasiedlenia, jednakże z uwagi na to, że Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy jego nabyciu (obiekt otrzymany w 1993 r. na podstawie decyzji wojewody o komunalizacji) oraz Wnioskodawca nie ponosił wydatków na ulepszenie tego obiektu, będzie ona korzystała ze zwolnienia w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT.

W kwestii opodatkowania dostawy budynków socjalnych należy stwierdzić, że ta dostawa będzie dokonywana również w ramach pierwszego zasiedlenia, gdyż w 1999 r. Wnioskodawca dokonał ulepszenia obiektów socjalnych na wartość przekraczającą 30% wartości początkowej jednakże zarówno przy ich nabyciu jak i przy ulepszeniu Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, tym samym do planowanej dostawy zastosować należy zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT.

Oprócz basenu wraz z obiektami budynków socjalnych, przedmiotem dostawy w przedmiotowej sprawie będzie również działka, na której basen wraz z obiektami budynków socjalnych jest posadowiony.

Zgodnie z cytowanym już art. 29 ust. 5 ustawy o VAT, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się taką stawkę podatku jaka obowiązuje przy dostawie budynków, budowli lub ich części trwale związanych z gruntem.

Skoro zatem dostawa basenu wraz z obiektami budynków socjalnych korzystać będzie ze zwolnienia od podatku, to również dostawa gruntu na którym ten basen wraz z obiektami budynków socjalnych się znajduje, będzie podlegała zwolnieniu od podatku VAT.

Reasumując stwierdzić należy, że do czynności wniesienia przez Gminę aportu w postaci przedmiotowego basenu wraz z obiektami budynków socjalnych i gruntu, na którym są one posadowione będzie miało zastosowanie zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe, jednakże na innej podstawie prawnej.

Interpretację wydano przy założeniu, że przedmiotem aportu nie będzie ani przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 551 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), ani zorganizowana część przedsiębiorstwa, o której mowa w art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, ul. Kośnego 70, 45-372 Opole, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl