IBPP1/443-1809/08/AL

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 marca 2009 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-1809/08/AL

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o. w Likwidacji przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2008 r. (data wpływu 12 grudnia 2008 r.), uzupełnionym pismami z dnia 2 marca 2009 r. (data wpływu 5 marca 2009 r.) oraz z dnia 10 marca 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieopodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania na rzecz jedynego wspólnika majątku spółki z o.o. stanowiącego przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 #61446; Kodeksu cywilnego, służące do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wynajmowania lokali użytkowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 grudnia 2008 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieopodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania na rzecz jedynego wspólnika majątku spółki z o.o. stanowiacego przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 #61446; Kodeksu cywilnego, służące do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wynajmowania lokali użytkowych.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 2 marca 2009 r. (data wpływu 5 marca 2009 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-1809/08/AL z dnia 19 lutego 2009 r. oraz pismem z dnia 10 marca 2009 r.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Akt założycielski Spółki z o.o. został sporządzony w dniu 2 czerwca 2005 r. w kancelarii notarialnej w Y. repertorium A. Ww. akt notarialny został zatwierdzony przez Ministra Infrastruktury decyzją z dnia (...) i zarejestrowany orzeczeniem Sądu z dnia (...) w Krajowym Rejestrze Sądowym pod Nr (...).

Sp. z o.o. w jest jednoosobową Spółką, której jedynym właścicielem jest Gmina, posiadająca 100% udziałów w Spółce. Kapitał zakładowy wynosi (...) zł Głównym celem Spółki była budowa mieszkań na wynajem z udziałem środków publicznych.

Zgodnie z aktem notarialnym Rep A. z dnia 24 października 2005 r. Gmina wniosła aportem zabudowane nieruchomości położone w Y przy ulicach:

- ul. (...) oznaczonej geodezyjnie Nr (...) o powierzchni 0,0796 ha opisanej w KW (...) (lokale użytkowe o pow. użytkowej 346,92 m #61447;),

- ul. (...) oznaczonej geodezyjnie Nr (...) o pow. 0.,3915 ha opisanej w KW (...) (lokal użytkowy o pow. 103,40 m #61447;, lokal mieszkalny o pow. 55,1 m #61447;, 6 boksów garażowych o łącznej pow. użytkowej 108,81 m #61447; i budynek gospodarczy o powierzchni użytkowej 18,70 m #61447;),

- ul. (...) oznaczonej geodezyjnie Nr (...) i Nr (...) o łącznej pow. 0,065 ha opisanej w KW (...) i KW (...) (lokale użytkowe o pow. użytkowej 225,86 m #61447;),

- uzbrojenie działki niezabudowanej przy ul. (...) oznaczonej geodezyjnie Nr (...) o pow. 0,2102 ha opisanej w KW (...).

Przedmiotem działania Spółki był wynajem lokali użytkowych. Od 2007 r. przedmiotem działalności Spółki, oprócz wynajmu lokali użytkowych, był również remont i modernizacja obiektów będących własnością Spółki.

Dnia 30 kwietnia 2008 r. w obecności notariusza (...), z Kancelarii Notarialnej (...), odbyło się w siedzibie Spółki Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Sp. z o.o., z którego notariusz sporządziła protokół z obrady Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Sp. z o.o. podjęło następujące uchwały:

- Uchwała nr (...) Zgromadzenia Wspólników Sp. z o.o. z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie rozwiązania Spółki. Zgromadzenie Wspólników na podstawie art. 270 pkt 2 k.s.h. oraz w związku z uchwałami Rady Miejskiej nr (...) z dnia 23 października 2007 r. i nr (...) z dnia 27 listopada 2007 r. rozwiązuje Sp. z o.o.

- Uchwała nr (...) Zgromadzenia Wspólników Sp. z o.o. z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie ustalenia likwidatora. Zgromadzenie Wspólników działając na podstawie art. 276 § 1 Kodeksu spółek handlowych ustala, że likwidatorem Spółki jest Prezes Zarządu.

Rada Miejska dnia 2 grudniu 2008 r. odbyła posiedzenie, na którym wyraziła (uchwaliła) zgodę na nieodpłatne nabycie od Sp. z o.o. w Likwidacji powyższe trzy nieruchomości wraz z zabudowaniami i jedną nieruchomość niezabudowaną (Uchwała nr (...) Rady Miejskiej z dnia 2 grudnia 2008 r. w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie własności nieruchomości od Sp. z o.o. w Likwidacji).

Likwidacja Sp. z o.o. w Likwidacji zakończy się 2009 r. przekazaniem otrzymanego majątku. Likwidacja Spółki powoduje przeniesienie całego majątku po likwidacji obejmującego komplet składników majątkowych służących prowadzeniu działalności gospodarczej tj: zorganizowany kompleks składników majątkowych wchodzący w skład przedsiębiorstwa.

Ponadto w uzupełnieniu z dnia 2 marca 2009 r. Wnioskodawca wskazał, iż przekazywany majątek likwidowanej Sp. z o.o. w Likwidacji stanowi przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 #61446; Kodeksu cywilnego.

Przekazany majątek nie stanowi część lecz całość przedsiębiorstwa, następuje na podstawie art. 286 § 2 Kodeksu Spółek Handlowych w ramach "podziału majątku" pozostałego po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.

Jednocześnie Wnioskodawca wskazał, iż nieruchomości wchodzące w skład przedsiębiorstwa zostaną przeniesione na Gminę w drodze umowy zawartej w formie aktu notarialnego.

Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony. Przedmiotem działalności jest wynajem lokali użytkowych. Całość mienia służącego tej działalności gospodarczej zostanie przekazana Gminie jako jedynemu wspólnikowi.

Natomiast w uzupełnieniu z dnia 10 marca 2009 r. Wnioskodawca zawarł informację, iż Spółka z o.o. w Likwidacji, przekazane Gminie, będzie stanowiło przedsiębiorstwo w myśl art. 55 #61446; ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) - czyli będzie to zorganizowany zespół składników materialnych i niematerialnych do prowadzenia działalności gospodarczej obejmujący elementy wyszczególnione w przepisie art. 55 #61446; k.c. tj. m.in. zobowiązania, wszystkie uprawnienia i obowiązki niezbędne do kontynuowania działalności, wszystkie księgi, dokumenty i tajemnice przedsiębiorstwa.

Gmina będzie kontynuowała działalność w tym samym zakresie co Spółka, czyli tym samym zostaną kontynuowane umowy najmu.

W związku z opisanym zdarzeniem przyszłym zadano następujące pytanie (pytanie ostateczne sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 2 marca 2009 r.):

Czy przekazanie majątku Spółki z o.o. obejmującego przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55#61446; Kodeksu cywilnego, służące do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie wynajmowania lokali użytkowych, na rzecz jedynego wspólnika podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, (ostateczne stanowisko przedstawione w uzupełnieniu wniosku z dnia 2 marca 2009 r.), czynności podlegające na nieodpłatnym przeniesieniu majątku obejmującego przedsiębiorstwo służące prowadzeniu działalności gospodarczej w zakresie wynajmowania lokali użytkowych jednoosobowej Spółki z o.o. na rzecz jedynego wspólnika, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Nieodpłatne przeniesienie całości przedsiębiorstwa, w tym przypadku na rzecz jednego wspólnika, stanowi bez wątpienia transakcję zbycia przedsiębiorstwa i jako takie nie podlega opodatkowaniu VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają między innymi odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Czynności te są względem siebie komplementarne, gdyż każde świadczenie wykonywane w obrocie krajowym w ramach działalności gospodarczej przez podatnika VAT jest albo dostawą towarów, albo odpłatnym świadczeniem usług. Ustawa opisuje bliżej przede wszystkim dostawę towarów, w przypadku usług ograniczając się do stwierdzenia, że są one każdym świadczeniem, które nie stanowi dostawy towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 i ust. 2 cyt. ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się co do zasady przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, jak również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, a w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.

Z treści cytowanego przepisu art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług wynika, iż z odpłatną dostawą towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zrównano jedynie te przekazania towarów, w stosunku do których podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części. Należy zauważyć, że dostawa towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, rozumiana jest przez ustawodawcę, jako przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. W określeniu "jak właściciel" zawiera się możliwość uznania za dostawę owego faktycznego przeniesienia władztwa nad rzeczą. W rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług "dostawa" oznacza wszelkiego rodzaju rozporządzanie towarem, a zatem również nieodpłatne przekazanie.

Jednocześnie przepisy art. 6 ustawy o VAT wskazują na wyłączenia określonych czynności spod zakresu przepisów opodatkowania. Są tutaj wskazane te czynności, które co do zasady należą do grupy czynności podlegających opodatkowaniu, mieszcząc się w zakresie odpłatnej dostawy towarów czy też odpłatnego świadczenia usług. Z uwagi jednakże na stosowne wyłączenie, czynności te - chociaż można je zakwalifikować jako odpłatną dostawę towarów czy też odpłatne świadczenie usług - nie podlegają opodatkowaniu.

W myśl art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Ustawodawca w art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług wskazując, iż jej przepisów nie stosuje się m.in. do transakcji zbycia przedsiębiorstwa nie zdefiniował, co należy rozumieć pod pojęciem "transakcji zbycia". Uwzględniając zakres przedmiotowy ustawy o podatku od towarów i usług pojęcie to należy rozumieć w sposób zbliżony do pojęcia "dostawy towarów" w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, tzn. zbycie przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmuje wszelkie czynności w ramach których, następuje przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem tych czynności, jak właściciel np. sprzedaż, zamianę, darowiznę, nieodpłatne przekazanie, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego (aport).

Wyłączenie stosowania ustawy o podatku od towarów i usług przewidziane w przepisie art. 6 pkt 1 tej ustawy obejmuje jednakże tylko te czynności zrównane z pojęciem dostawy towarów, których przedmiotem jest przedsiębiorstwo lub zorganizowana część przedsiębiorstwa. Wyłączenie z opodatkowania podatkiem od towarów i usług ww. transakcji jest konsekwencją postanowień art. 19 Dyrektywy 2006/112/WE, który stanowi, iż w przypadku przekazania, odpłatnie lub nieodpłatnie lub jako aportu do spółki całości lub części majątku, państwa członkowskie mogą uznać, że dostawa towarów nie miała miejsca i że w takim przypadku osoba, której przekazano towary, będzie traktowana jako następca prawny przekazującego.

W przypadkach gdy odbiorca nie podlega w pełni opodatkowaniu, państwa członkowskie mogą przedsięwziąć środki niezbędne w celu uniknięcia zakłóceń konkurencji. Mogą także przyjąć wszelkie niezbędne środki, aby zapobiec uchylaniu się od opodatkowania lub unikaniu opodatkowania poprzez wykorzystanie przepisów niniejszego artykułu.

Polskie przepisy dotyczące podatku VAT osiągają więc dozwolony przez dyrektywę skutek - tj. uznanie, że przeniesienie majątku przedsiębiorstwa na inny podmiot nie jest dostawą, poprzez regulację zawartą w art. 6 ustawy o VAT.

W niniejszej sprawie, kwestią wymagającą interpretacji jest ustalenie istnienia lub nieistnienia podstaw do zastosowania przepisu art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług stanowiącego, iż przepisów tej ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa.

Należy zauważyć, że ustawa o podatku od towarów i usług nie definiuje pojęcia przedsiębiorstwa, należy w tym celu posiłkować się definicją zawartą w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 55 #61446; tej ustawy, przedsiębiorstwo stanowi zorganizowany zespół składników niematerialnych i materialnych przeznaczony do prowadzenia działalności gospodarczej, który obejmuje w szczególności:

1.

Oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo lub jego wyodrębnione części (nazwa przedsiębiorstwa);

2.

Własność nieruchomości lub ruchomości, w tym urządzeń, materiałów, towarów i wyrobów, oraz inne prawa rzeczowe do nieruchomości lub ruchomości;

3.

Prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub ruchomości oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości wynikające z innych stosunków prawnych;

4.

Wierzytelności, prawa z papierów wartościowych i środki pieniężne;

5.

Koncesje, licencje i zezwolenia;

6.

Patenty i inne prawa własności przemysłowej;

7.

Majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne;

8.

Tajemnice przedsiębiorstwa;

9.

Księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Powyższa definicja opisuje przedsiębiorstwo w ujęciu przedmiotowym jako zespół niematerialnych i materialnych składników stanowiący przedmiot prawa w szerokim znaczeniu.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 55 #178; Kodeksu cywilnego, czynność prawna mająca za przedmiot przedsiębiorstwo obejmuje wszystko co wchodzi w skład przedsiębiorstwa, chyba że co innego wynika z treści czynności prawnej albo z przepisów szczególnych.

Zatem składniki materialne i niematerialne wchodzące w skład przedsiębiorstwa powinny pozostawać ze sobą we wzajemnych relacjach w ten sposób, iż można mówić o nich jako o zespole, a nie zbiorze pewnych elementów.

Biorąc pod uwagę powyższe stwierdzić należy, że nie podlegają opodatkowaniu transakcje zbycia przedsiębiorstwa, w tym np. sprzedaż, darowizna czy wniesienie go aportem.

Ponadto zbycie tak rozumianego przedsiębiorstwa podlega zasadzie swobody umów. Jednakże swoboda, jaką ustawodawca dał stronom w zakresie kształtowania treści umowy zbycia nie jest nieograniczona. Istotne jest, aby w zbywanym przedsiębiorstwie zachowane zostały funkcjonalne związki pomiędzy poszczególnymi składnikami, tak żeby przekazana masa mogła posłużyć kontynuowaniu określonej działalności gospodarczej.

Należy zwrócić uwagę, iż analiza przedmiotu umów cywilnoprawnych nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretacje przepisów prawa podatkowego. W związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny, czy majątek Wnioskodawcy, wskazany we wniosku jest przedsiębiorstwem w rozumieniu doktryny prawa cywilnego.

Jak wynika z przedstawionego zdarzenia przyszłego aktem notarialnym Rep A Nr (...) z dnia 24 października 2005 r. Gmina wniosła aportem do Spółki z o.o. zabudowane nieruchomości położone w Y przy ulicach:

- ul. (...) oznaczonej geodezyjnie Nr (...) o powierzchni 0,0796 ha opisanej w KW (...) (lokale użytkowe o pow. użytkowej 346,92 m #61447;),

- ul. (...) oznaczonej geodezyjnie Nr (...) o pow. 0.,3915 ha opisanej w KW (...) (lokal użytkowy o pow. 103,40 m #61447;, lokal mieszkalny o pow. 55,1 m #61447;, 6 boksów garażowych o łącznej pow. użytkowej 108,81 m #61447; i budynek gospodarczy o powierzchni użytkowej 18,70 m #61447;),

- ul. (...) oznaczonej geodezyjnie Nr (...) i Nr (...) o łącznej pow. 0,065 ha opisanej w KW (...) i KW (...) (lokale użytkowe o pow. użytkowej 225,86 m #61447;),

- uzbrojenie działki niezabudowanej przy ul. (...) oznaczonej geodezyjnie Nr (...) o pow. 0,2102 ha opisanej w KW (...).

Przedmiotem działania Spółki był wynajem lokali użytkowych. Od 2007 r. przedmiotem działalności Spółki, oprócz wynajmu lokali użytkowych, był również remont i modernizacja obiektów będących własnością Spółki.

Dnia 30 kwietnia 2008 r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Sp. z o.o. podjęło uchwałę nr (...) Zgromadzenia Wspólników Sp. z o.o. w sprawie rozwiązania Spółki oraz uchwałę nr (...) Zgromadzenia Wspólników Sp. z o.o. w sprawie ustalenia likwidatora.

Natomiast w dniu 2 grudniu 2008 r. Rada Miejska w Y odbyła posiedzenie, na którym wyraziła (uchwaliła) zgodę na nieodpłatne nabycie od Sp. z o.o. w Likwidacji powyższe trzy nieruchomości wraz z zabudowaniami i jedną nieruchomość niezabudowaną (Uchwała nr (...) Rady Miejskiej w Y z dnia 2 grudnia 2008 r. w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie własności nieruchomości od Sp. z o.o. w Likwidacji.)

Likwidacja Sp. z o.o. w Likwidacji zakończy się 2009 r. przekazaniem otrzymanego majątku. Likwidacja Spółki powoduje przeniesienie całego majątku po likwidacji obejmującego komplet składników majątkowych służących prowadzeniu działalności gospodarczej tj: zorganizowany kompleks składników majątkowych wchodzący w skład przedsiębiorstwa. Przekazywany majątek likwidowanej Sp. z o.o. w Likwidacji stanowi przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 #61446; Kodeksu cywilnego. Przekazany majątek nie stanowi części lecz całość przedsiębiorstwa.

Spółka z o.o. w Likwidacji, przekazane Gminie, będzie stanowiło przedsiębiorstwo w myśl art. 55 #61446; ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) - czyli będzie to zorganizowany zespół składników materialnych i niematerialnych do prowadzenia działalności gospodarczej obejmujący elementy wyszczególnione w przepisie art. 55 #61446; k.c. tj. m.in. zobowiązania, wszystkie uprawnienia i obowiązki niezbędne do kontynuowania działalności, wszystkie księgi, dokumenty i tajemnice przedsiębiorstwa.

Gmina będzie kontynuowała działalność w tym samym zakresie co Spółka, czyli tym samym zostaną kontynuowane umowy najmu.

Jednocześnie Wnioskodawca wskazał, iż nieruchomości wchodzące w skład przedsiębiorstwa zostaną przeniesione na Gminę w drodze umowy zawartej w formie aktu notarialnego.

Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony. Przedmiotem działalności jest wynajem lokali użytkowych. Całość mienia służącego tej działalności gospodarczej zostanie przekazana Gminie jako jedynemu wspólnikowi.

Skoro zatem Wnioskodawca stwierdził, iż warunki, o których mowa w art. 55 #185; ustawy - Kodeks cywilny zostaną spełnione, tzn. przedmiotem zbycia (przekazania) będzie przedsiębiorstwo w rozumieniu ww. artykułu, to do zamierzonej przez Wnioskodawcę czynności zastosowanie będzie miał przepis art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym, przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja traci swoja ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności gdyby przedmiotem przekazania były wyłącznie składniki majątku a nie przedsiębiorstwo jako całość) lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl