IBPP1/443-1180/12/AZb,IBPP1/443-152/13/AZb,IBPP1/443-153/13/AZb

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 lutego 2013 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPP1/443-1180/12/AZb,IBPP1/443-152/13/AZb,IBPP1/443-153/13/AZb

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2012 r. (data wpływu 12 listopada 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 lutego 2013 r. (data wpływu 15 lutego 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy budynków i budowli - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2012 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy budynków i budowli.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 lutego 2013 r. (data wpływu 15 lutego 2013 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 1 lutego 2013 r. znak IBPP1/443-1180/12/AZb.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka Akcyjna) zamierza ogłosić przetarg na sprzedaż do rozbiórki instalacji ciągłej destylacji smoły (CDS), ciągłej destylacji oleju naftalenowego (CDON) wraz towarzyszącymi budynkami i budowlami - stanowiące własność Spółki. Podmiot, który przetarg wygra zobowiązany jest do rozbiórki instalacji oraz budynków, przy czym sam zdecyduje, czy to poprzez demontaż celem przeniesienia/odsprzedania/wykorzystania, czy też poprzez popalenie na kawałki. Na instalacje składają się budowle (kominy, rurociągi, estakady, sieci itp.) oraz ruchomości (zamontowane aparaty, pompy i inne urządzenia techniczne).

Dane dotyczące budowy/zakupu środków:

Budynki towarzyszące instalacjom i budowle - wzniesione przez Spółkę przed wejściem w życie ustawy o podatku VAT.

Nie prowadzono też jakichkolwiek ulepszeń w okresie ostatnich 5 lat. Instalacje nie są wykorzystywane od 2002 r.

Cena wywoławcza będzie stanowiła cenę sprzedaży, jaką nabywca (podmiot wygrywający przetarg) będzie musiał zapłacić Spółce za przedmiotowe instalacje wraz z budynkami - z przeznaczeniem do rozbiórki. Grunt nadal pozostaje w użytkowaniu wieczystym Spółki.

W uzupełnieniu wniosku podano ponadto:

1.

Wykaz budynków i budowli wraz z rokiem budowy/przyjęcia do ewidencji środków trwałych:

1.

1 budynek 1910/1960 - okres oddania w dzierżawę podmiotom zewnętrznym:

1 lipca 2005 r. - 30 czerwca 2006 r., 22 kwietnia 2008 r. - 31 grudnia 2010 r.;

2.

1 budynek 1918/1960 - nie wydzierżawiano;

3.

2 budowle 1966 - okres oddania w dzierżawę podmiotom zewnętrznym:

1 grudnia 2003 r. - 28 lutego 2006 r.;

4. 4 budowle 1960 - okres oddania w dzierżawę podmiotom zewnętrznym:

1 lipca 2005 r. - 30 czerwca 2006 r.;

5.

1 budowla 1963 - nie wydzierżawiano - wykorzystywano do realizacji umowy o świadczenie usług przechowywania w okresie 8 lutego 2008 r. - 19 września 2012 r.

6.

18 budowli 1990/1991 - okres oddania w dzierżawę podmiotom zewnętrznym:

1 grudnia 2003 r. - 28 lutego 2006 r.;

7.

3 budowle 1989/1991, 1990/1991 - nie wydzierżawiano;

8.

2 budowle 1990/1991 - okres oddania w dzierżawę podmiotom zewnętrznym:

1 grudnia 2003 r. - 28 lutego 2006 r.;

9.

1 budowla 1990/1991 - nie wydzierżawiano;

10.

2 budowle 1921/1960, 1963 - okres oddania w dzierżawę podmiotom zewnętrznym:

1 marca 2003 r. - 28 stycznia 2011 r.

2.

Budynki zostały przyjęte do ewidencji środków trwałych Spółki w 1960 r., natomiast budowle w latach 1960-1991, co oznacza, że zostały wzniesione w okresie przed datą wprowadzenia podatku od towarów i usług (przed wejściem w życie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym z 8 stycznia 1993 r.) - okresy wzniesienia/przyjęcia do ewidencji środków trwałych przedstawia pkt nr 1.

3.

Budynki i budowle były użytkowane zgodnie z datą przyjęcia ich do ewidencji środków trwałych Spółki.

4.

Z uwagi na wzniesienie budynków i budowli przed 8 stycznia 1993 r., Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

5.

Budynki i budowle są budynkami i budowlami zgodnie z Polską Klasyfikacją Obiektów Budowlanych wprowadzoną rozporządzeniem rady ministrów z dnia 30 grudnia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.).

6.

Budowle stanowią kompleksowe obiekty budowlane przemysłowe typu rafineria (nie mające formy budynku) - budowle będące częścią zakładów chemicznych:

1.

instalacja ciągłej destylacji smoły,

2.

instalacja ciągłej destylacji oleju naftalenowego

Symbol tego typu budowli według PKOB to 2303.

Budynki są sklasyfikowane pod symbolem PKOB 1251.

7.

Budynki i budowle stanowią obiekty trwale z gruntem związane.

8.

Część budynków i budowli była oddana w dzierżawę podmiotom zewnętrznym w latach 2003-2011 - okresy oddania w dzierżawę przedstawia pkt nr 1. Okres pomiędzy oddaniem w dzierżawę a dostawą przekroczy w każdym przypadku 2 lata.

9.

Budynki i budowle wykorzystywane były dla celów produkcyjnych Spółki (destylacja smoły i naftalenu) w latach 1991-2001, a po zakończeniu tego rodzaju działalności część budynków i budowli była oddana w latach 2003-2011 w dzierżawę podmiotom zewnętrznym - okresy oddania w dzierżawę przedstawia pkt 1.

10.

Wnioskodawca nie dokonywał ulepszeń od co najmniej 1995 r. dla budynku oznaczonego w punkcie 1.2) i budowli oznaczonych w punkcie 1.5), 1.7) i 1.9) oraz od co najmniej 1999 r. dla pozostałych pozycji punktu 1. Analiza wcześniejszych okresów jest utrudniona z uwagi na przeszkody techniczne, jednakże z uwagi na fakt, iż budynki i budowle w latach 1995-2001 były nadal wykorzystywane do działalności produkcyjnej Spółki, a część z nich była dodatkowo wykorzystywana w latach 2008-2012 do świadczenia usługi przechowywania, analiza wcześniejszych okresów staje się bezprzedmiotowa.

11.

Od 1995 r. nie dokonano ulepszeń.

12.

Od 1995 r. nie dokonano ulepszeń; budynki i budowle w latach 1995-2001 były nadal wykorzystywane do działalności produkcyjnej Spółki, a część z nich była dodatkowo wykorzystywana w latach 2008-2012 do świadczenia usługi przechowywania.

13.

Po uzyskaniu wiążącej interpretacji podatkowej Izby Skarbowej zostanie ogłoszony przetarg na sprzedaż do rozbiórki.

14.

Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

15.

Wnioskodawca zamierza zorganizować przetarg na sprzedaż przedmiotowych środków do rozbiórki, co oznacza, że nabywca nabywa wyłącznie budynki, budowle i ruchomości, i jest zobowiązany do ich "zabrania z gruntu", do którego prawo posiadania (w przypadku Wnioskodawcy - prawo wieczystego użytkowania) należy nadal do Wnioskodawcy.

Przez "zabranie z gruntu" rozumie się np. rozbiórkę, demontaż celem przeniesienia/ odsprzedaży/zezłomowania - decyzja należy do nabywcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy sprzedaż opisanych wyżej środków do rozbiórki jest zwolniona z podatku VAT, czy też do ceny netto należy doliczyć podatek VAT i w jakiej wysokości.

Zdaniem Wnioskodawcy, kwota przypadająca na sprzedaż budynków i budowli z przeznaczeniem do rozbiórki - podlega zwolnieniu z podatku VAT.

UZASADNIENIE Wszystkie budynki towarzyszące instalacjom i budowle składające się na instalacje zostały wzniesione przed dniem wejścia w życie ustawy o podatku VAT i nie prowadzono żadnych ulepszeń w stosunku do nich w okresie ostatnich 5 lat.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W świetle art. 2 pkt 6 powołanej ustawy, towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 tej ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Według art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Z treści art. 15 ust. 2 tej ustawy wynika, że działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Kwestię wysokości opodatkowania reguluje art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, zgodnie z którym stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1 ustawy.

Na mocy art. 146a pkt 1 ww. ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Wszelkie zaś odstępstwa od tej zasady poprzez zastosowanie obniżonej stawki lub zwolnienie z opodatkowania, należy uznać za wyjątek w stosowaniu ww. przepisu.

I tak na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 2 ww. ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone między innymi w art. 43 ustawy o VAT.

Jak stanowi art. 43 ust. 1 pkt 10 powołanej ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Jak wynika z art. 43 ust. 1 pkt 10a tej ustawy, zwalnia się dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Treść art. 43 ust. 7a powyższej ustawy wskazuje, że warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Z art. 2 pkt 14 ustawy o VAT wynika natomiast, że ilekroć w jej przepisach mowa jest o pierwszym zasiedleniu - rozumie się przez to oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Jak wynika z przedstawionego zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca, będący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, zamierza ogłosić przetarg na sprzedaż do rozbiórki instalacji ciągłej destylacji smoły (CDS), ciągłej destylacji oleju naftalenowego (CDON) wraz towarzyszącymi budynkami i budowlami - stanowiące własność Spółki. Na instalacje składają się budowle (kominy, rurociągi, estakady, sieci itp.) oraz ruchomości (zamontowane aparaty, pompy i inne urządzenia techniczne). Budynki towarzyszące instalacjom i budowle - wzniesione przez Spółkę przed wejściem w życie ustawy o podatku VAT. Nie prowadzono też jakichkolwiek ulepszeń w okresie ostatnich 5 lat. Instalacje nie są wykorzystywane od 2002 r. Grunt nadal pozostaje w użytkowaniu wieczystym Spółki.

Budynki zostały przyjęte do ewidencji środków trwałych Spółki w 1960 r., natomiast budowle w latach 1960-1991, co oznacza, że zostały wzniesione w okresie przed datą wprowadzenia podatku od towarów i usług (przed wejściem w życie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym z 8 stycznia 1993 r.). Budynki i budowle były użytkowane zgodnie z datą przyjęcia ich do ewidencji środków trwałych Spółki.

Z uwagi na wzniesienie budynków i budowli przed 8 stycznia 1993 r., Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Budynki i budowle są budynkami i budowlami zgodnie z Polską Klasyfikacją Obiektów Budowlanych wprowadzoną rozporządzeniem rady ministrów z dnia 30 grudnia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.).

Budowle stanowią kompleksowe obiekty budowlane przemysłowe typu rafineria (nie mające formy budynku) - budowle będące częścią zakładów chemicznych. Symbol tego typu budowli według PKOB to 2303. Budynki są sklasyfikowane pod symbolem PKOB 1251.

Budynki i budowle stanowią obiekty trwale z gruntem związane.

Budynki i budowle wykorzystywane były dla celów produkcyjnych Spółki w latach 1991-2001, a po zakończeniu tego rodzaju działalności część budynków i budowli była oddana w latach 2003-2011 w dzierżawę podmiotom zewnętrznym. Okres pomiędzy oddaniem w dzierżawę a dostawą przekroczy w każdym przypadku 2 lata.

Wnioskodawca nie dokonywał ulepszeń od co najmniej 1995 r. dla budynku oznaczonego w punkcie 1.2) i budowli oznaczonych w punkcie 1.5), 1.7) i 1.9) oraz od co najmniej 1999 r. dla pozostałych pozycji punktu 1.

Biorąc pod uwagę wynikający z wniosku opis sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego, należy stwierdzić, że dla powyższej dostawy będzie możliwe zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie przytoczonego wcześniej art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, który zwalnia od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata

dla budynku oznaczonego w punkcie 1.1) oraz dla budowli oznaczonych w punkcie 1.3), 1.4), 1.6), 1.8) i 1.10) opisanego zdarzenia przyszłego.

Jak bowiem wynika z wniosku, obiekty te były przez Wnioskodawcę wykorzystywane do realizacji usługi dzierżawy, tj. oddane do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich wybudowaniu. Usługa dzierżawy świadczona przez podatnika podatku VAT, jest czynnością podlegającą opodatkowaniu tym podatkiem. Powyższe wypełnia więc definicję pierwszego zasiedlenia, o której mowa w art. 2 pkt 14 ustawy o VAT co oznacza, że dostawa wymienionych budynków i budowli będzie korzystać ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT ponieważ nie będzie dokonana w ramach pierwszego zasiedlenia, które nastąpiło w wyniku realizacji ww. usług, a pomiędzy zasiedleniem a dostawą tych obiektów upłynie okres dłuższy niż 2 lata.

Zwolnienie określone w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT nie będzie natomiast możliwe w odniesieniu do budynku oznaczonego w punkcie 1.2) oraz budowli oznaczonych w punktach 1.5), 1.7) i 1.9) opisanego zdarzenia przyszłego, gdyż - jak wynika z wniosku - w stosunku do tych obiektów nie nastąpiło jeszcze pierwsze zasiedlenie. Obiekty te nie były przedmiotem umów najmu, dzierżawy lub umów o podobnym charakterze, stąd należy uznać, że planowana przez Wnioskodawcę dostawa stanowić będzie dla tych obiektów pierwszą czynność podlegająca opodatkowaniu co wyczerpuje definicję pierwszego zasiedlenia.

W stosunku do planowanej dostawy jest natomiast możliwe zastosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT, który przewiduje zwolnienie od podatku dostawy budynków, budowli lub ich części nieobjętej zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10, pod warunkiem że w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz że dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jak wskazał Wnioskodawca, z uwagi na wzniesienie budynków i budowli przed 8 stycznia 1993 r., Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wnioskodawca podaje także, iż nie dokonywał ulepszeń od co najmniej 1995 r. dla budynku oznaczonego w punkcie 1.2) i budowli oznaczonych w punkcie 1.5), 1.7) i 1.9).

W odpowiedzi na wezwanie tut. organu Wnioskodawca nie udzielił odpowiedzi, mimo sformułowania przez tut. organ takich pytań, czy Wnioskodawca ponosił wydatki na ulepszenie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym budynków i budowli, które byłyby wyższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów i czy Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego od tych wydatków.

Ponieważ jednak Wnioskodawca podał, że od 1995 r. nie dokonywano ulepszeń, a budynki i budowle były w latach 1995 - 2001 wykorzystywane do działalności produkcyjnej Spółki (destylacja smoły i naftalenu), tut. organ przyjął dla celów niniejszej interpretacji, że nawet jeśli od ewentualnych ostatnich ulepszeń dokonanych w 1995 r. Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia i byłyby to ulepszenia na wartość wyższą niż 30% wartości początkowej tych obiektów i działalność produkcyjna Wnioskodawcy to działalność opodatkowana podatkiem VAT, to mając na uwadze przepis art. 43 ust. 7a ustawy o VAT, można stwierdzić, że budynki i budowle były wykorzystywane w stanie ulepszonym do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

W związku z tym dostawa budynku wymienionego w punkcie 1.2) i budowli oznaczonych w punktach 1.5), 1.7) i 1.9) będzie objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 43 ust. 7a ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, że kwota przypadająca na sprzedaż budynków i budowli podlega zwolnieniu z podatku VAT - uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego (w szczególności gdyby budynek i budowle wskazane w punktach 1.2), 1.5), 1.7) i 1.9) były w stanie ulepszonym wykorzystywane przez Wnioskodawcę do czynności opodatkowanych krócej niż 5 lat) bądź zmiany stanu prawnego.

Ponadto tut. organ informuje, że w pozostałym zakresie objętym wnioskiem zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl